EvZ - Evadarea dintre morţi: ”Ăsta mişcă un picior. Dă-l înapoi”

de Vlad Stoicescu, Andrei Crăciun     Evenimentul Zilei
Vineri, 28 august 2009, 3:02 Revista Presei | Subiectele Zilei

Evadarea dintre morţi: ”Ăsta mişcă un picior. Dă-l înapoi”
Foto: Evenimentul Zilei
Andrei Calarasu a fost aruncat in iunie 1941 intr-un tren si a coborat, sase zile mai tarziu, in patru labe, orfan si cu o rezerva inepuizabila de lacrimi. Cand a pus piciorul in vagonul intunecat tras pe o linie secundara a garii din Iasi, in 1941, Andrei Calarasu era inca Bernard Gropper, avea 19 ani si doar o idee vaga despre ura. Ura aceea care, din cand in cand, mai vopsea cruci pe casele evreilor, ca intr-un Vechi Testament rescris dupa chipul si asemanarea fantomelor antisemitismului care bantuiau lumea.

Istoria trenurilor care au plecat din Iasi la acel sfarsit de iunie 1941, ticsite de evrei si mirosind a balegar, var nestins si moarte, a ramas o ecuatie cu multe necunoscute. Microscopul istoric s-a oprit de prea putine ori asupra Holocaustului romanesc, iar atunci cand a facut-o pogromul de la Iasi a fost subiectul sensibil si evitat. In saptamanile trecute, EVZ v-a prezentat doi supravietuitori ai trenului Iasi-Podu Iloaiei, Iancu Tucarman si Leonard Zaicescu. Andrei Calarasu e exemplul rar al celuilalt traseu al mortii: Iasi-Calarasi. E ultimul supravietuitor care a trait pana acum.


Articolul integral in Evenimentul Zilei


Citeste mai multe despre   























6206 vizualizari

  • +1 (9 voturi)    
    Cinematografia Romaneasca (Vineri, 28 august 2009, 4:30)

    Vizitiul [utilizator]

    Ar avea subiecte deci...(pe langa multe altele).
  • +4 (12 voturi)    
    Cat e fictiune si cat imaginatie, mei Gropper? (Vineri, 28 august 2009, 7:48)

    Axul [anonim]

    Se duce un tip la biroul de schimbat nume: "Vreau sa ma cheme Calarasu". Functionarul: "Bineinteles. V-ati ales un nume frumos. Cum va cheama acum?"
    Tipul: "Popescu".
    Functionarul: "Dar si Popescu e un nume bun. De ce vreti sa-l schimbati?"
    Tipul: "Pentru ca de fiecare data cand spun ca ma cheama Popescu, oamenii se uita luuuung la mine si ma intreaba: Dar inainte cum va chema?"
  • +5 (11 voturi)    
    Adevarul (Vineri, 28 august 2009, 9:49)

    IQ [anonim]

    Nu cred ca omul minte. Totusi, cred ca poporul roman a platit cu varf si indesat. Oare nu ar trebui sa fim si noi revoltati pe ororile comise in Romania de evreii comunisti? Sa nu uitam ca cei care au instaurat comunismul in Romania au fost evrei. Cred ca ar trebui sa ne impacam cu ideea ca nimeni nu este dator si ca ambele parti si-au facut rau reciproc.
    • +1 (5 voturi)    
      da asa e (Vineri, 28 august 2009, 11:48)

      scepticu [utilizator] i-a raspuns lui IQ

      dar:
      1. poporul roman a platit cu varf si indesat la rusi pt. ca au intrat in rusia
      2. cel care a instaurat comunismul in ro. a fost stalin . Nu stiu daca stalin a fost evreu.

      si o observatie - Cred ca nu exista legatura intre victimele nazismului si evreii de astazi.
      • +1 (5 voturi)    
        Ai dreptate (Vineri, 28 august 2009, 12:28)

        mihai [anonim] i-a raspuns lui scepticu

        Nu exista nici o legatura intre evreii de astazi si cei victimizati de Antonescu si legionari. Doar ca unii erau bunicii, strabunicii, parintii, fratii, surorile sau unchii celor de astazi. Dar asta e o legatura absolut minora.
      • -1 (5 voturi)    
        si pe (Vineri, 28 august 2009, 13:00)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui scepticu

        stalin cine l-a ''instalat'', daraghie tavarisce? Si cine a ''instalat'' comunismul in rusia?
        Inapoi la biblioteca la lecturile obligatorii, tavarisce.
        Dupa asimilarea materialului venim si postam adevarul pe hotnews, nu minciuni grosolane ca acum.
      • 0 (2 voturi)    
        Mai la obiect (Vineri, 28 august 2009, 15:10)

        IQ [anonim] i-a raspuns lui scepticu

        Ma refeream la Ana Pauker si la clubul ei de prieteni simpatici veiti din Rusia. Stim cu totii ca Stalin a semnat trecerea Ro in zona comunista, dar cine a facut treaba murdara?
    • -2 (6 voturi)    
      Cum a platit poporul? (Vineri, 28 august 2009, 12:25)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui IQ

      Amice, fii te rog dragut, aminteste-mi si mie cum a platit poporul roman crimele comise de legionari si regimul lui Antonescu ? Ca evreii nu si-au primit inapoi rudele asasinate, nu si-au primit casele, proprietatile si bunurile confiscate si jefuite de Antonescu si legionari iar asta a continuat si la comunisti. In plus, comunistii nu le-au dat voie sa paraseasca tara decat cu tzaraita ba mai mult Romania si-a acoperit deficitele cu miliardele primite drept plata pentru emigrarea evreilor si a germanilor.
  • +3 (9 voturi)    
    Nedumerire,mai draga Hotnews (Vineri, 28 august 2009, 9:58)

    andrei [anonim]

    Eu credeam ca microscopul istoric s-a oprit de prea putine ori asupra Holocaustului romanesc facut de comunnisti -care erau in anii 50 ,60 in proportie de 90% evrei. Multumesc saitului romanesc HotNews ca m-a luminat !
    • -1 (5 voturi)    
      90% ? (Vineri, 28 august 2009, 12:32)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui andrei

      Eu credeam ca e vorba de 95%, dar nu evrei ci romani, stii, ca in bancul ala cu Radio Erevan. In conducerea comunistilor din Romania au fost 30-40 de personaje de origine evreiasca, dar mii de romani get-beget. Ce usor e de aruncat cu cifrele aiurea.
  • +4 (10 voturi)    
    ??? (Vineri, 28 august 2009, 9:58)

    un oarecare [utilizator]

    care e scopul acestor articole? am observat ca sunt destul de des intalnite articole care ne incrimineaza.
  • -5 (9 voturi)    
    about this.. (Vineri, 28 august 2009, 10:41)

    adi [anonim]

    Evreii l-au rastignit pe Isus Hristos. De aceea, pentru ca la judecata lui Isus au spus:""sangele Lui sa cada asupra casei noastre si asupra copiilor nostrii"", atunci cand Pilat din Pont a spus ca el nu este vinovat de varsarea sangelui acestui Om, ei si-au atras asupra lor si asupra copiilor lor blestemul acesta. Dumnezeu judeca cu dreptate, si pentru ca ei au spus lucrul asta, Dumnezeu le-a rasplatit dupa vorbele lor. Dupa nici 40 de ani Ierusalimul este daramat si ars de romani, iar evreii au fost alungati si s-au raspandit pe toata fata pamantului. De atunci, evreii au fost prigoniti oriunde pe pamant, incepand de pe timpul romanilor si pana in timpul nazistilor evreii au fost persecutati. Cauza se regaseste in vorbele pe care parintii lor, fariseii si saducheii timpului aceluia le-au spus in urma cu 2000 de ani:""sangele Lui sa cada asupra casei noastre si asupra copiilor nostrii"". Dumnezeu este mare. El doomneste cu putere si judeca cu dreptate. Fiul lui Dumnezeu a venit la ai Lui dar ai Lui nu l-au primit. Dar tuturor celor care l-au primit, le-a dat dreptul sa devina copii ai lui Dumnezeu (Ioan 1:12-13.
    • +1 (9 voturi)    
      Religia (Vineri, 28 august 2009, 11:05)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui adi

      2 chestiuni:

      1. Sper ca va dati seama si din acest comentariu cat rau poate sa faca religia.

      Adica religia, o dogma autoproclamata divina, explica cu nesimtita lejeritate cruciade, torturi, holocausturi, practic orice. Toate sunt din "voia divina", deci oricine ar omori un evreu implineste voia divina. Bineinteles, asta in viziunea unor inapoiati mintal, noroc ca legea umana este mult mai blanda si mai corecta: te infunda in inchisoare.

      2. De asemena, nu pot sa observ ceea ce se intampla in ultima perioada cu astfel de articolase care incearca, in acelasi stil subtil, sa ni se induca un sentiment de vina, de inferioritate (ca si cum nu l-am avea deja in doze considerabile).

      Sa stea linistiti evreii. Si noi, romanii, am avut pierderi, insa, in mod natural, am decis ca viata inseamna mai mult decat trecutul.

      Si bunicul meu a fost batut cu patul armei pana la inconstienta de horthysti, dar in anul de gratie 2009 am 2-3 prieteni (in adevaratul sens) maghiari si alti vreo 5-6 amici de aceeasi etnie.

      Cf. mentalitatii unor evrei, ar trebui sa le reamintesc din cand in cand amicilor si prietenilor mei de etnie maghiara faptele bunicilor / strabunicilor lor.

      La ce ne-ar ajuta? Sa le cer bani, sa le cer despagubiri? Cum as putea comensura in bani niste fapte trecute?
      • +4 (6 voturi)    
        pt. nano2k (Vineri, 28 august 2009, 11:22)

        vlad [anonim] i-a raspuns lui nano2k

        de acord cu tine !
      • -2 (6 voturi)    
        dogma si vinovatia indusa (Vineri, 28 august 2009, 11:32)

        bogdan [anonim] i-a raspuns lui nano2k

        draga nano2k,

        stii si tu foarte bine ca orice actiune vine din vointa, care vointa sta pe undeva prin creere, care daca se combina cu sentimentul de vina, cu virusul culpabilizarii, se cam anuleaza; si atunci poti sa ai mana de fier, muschii de otel, sa mananci jar aprins cu mustar intins, ca tot degeaba; e clasicul caz al celui daca ii tot repeti ca e cretin, idiot, tantalau, dobitoc, va sfarsi, in cele din urma, retard;

        pi di alta parti, imi amintesc epoca ante lovilutie, cand sentimentul de vinovatie si frica era polica generala de control a maselor din partea unui partid, care partid, in epoca lui de constructie institutionala de dupe rezbel a fost edificat si finisat de vajnici fii si fice ai lui israel;

        si, pe final, dupa ce faci varza tocata un mental al unei colectivitati, de ce sa nu-i ceri bani? vrei cumva sa muncesti pentru ei? nu-i mai simplu sa ti-i de ei pentru ca, nu-i asa, dupa cate ti-au facut, trebuie sa plateasca?

        legat de religie, sa nu egxageram, totusi, in privinta sursei extremismului; faptul ca niste cretini instrumentalizeaza un mesaj religios nu altereaza, catusi de putin, substanta mesajului; in particular vorbind, hristos ar fi putut face o revolutie (asta se si astepta in epoca; au facut-o altii dupa el si romanii au daramat ierusalimul); dar mesajul lui de fond e cu totul altul; vezi scena marelui inchizitor la dostoievski...
      • -2 (4 voturi)    
        explicatii (Vineri, 28 august 2009, 12:10)

        adi [anonim] i-a raspuns lui nano2k

        Nu religia. Asta spune Biblia ,Cuvantul lui Dumnezeu. Daca nu esti crestin, nu crezi in Isus Hristos si in Noul Sau Testament. Ceea ce s-a profetit s-a implinit. Crezi ca Hitler era religios sau cunostea Biblia ? Putin ii pasa lui de Biblie. Cu toate astea, Cuvantul lui Dumnezeu ramane in Veci. Chiar El spune ca Cerurile si Pamantul vor trece insa Cuvantul Sau va ramane in Veci. Asadar daca dumneata nesocotesti Cuvantul lui Dumnezeu, inseamna ca nu esti crestin, si ca nu crezi in Jertfa Mantuitorului. Atat. Noi nu justificam nimic, decat prin prisma Cuvantului scris in urma cu mii de ani. Daca insa nu crezi, atunci mai intai cred ca va trebui sa-L citesti, pentru ca daca nu-L cunosti nici nu ai cum sa crezi.
      • -5 (5 voturi)    
        crestina (Vineri, 28 august 2009, 12:13)

        credinta [anonim] i-a raspuns lui nano2k

        Cine era bunicul tau? Nu un om oarecare? Tu il poti pune pe bunicul tau in acelasi rand cu Isus Hristos Fiul lui Dumnezeu? Se pare ca nu ai deloc frica de Dumnezeu
        • +3 (3 voturi)    
          Bunicul meu (Vineri, 28 august 2009, 17:20)

          nano2k [utilizator] i-a raspuns lui credinta

          Pentru mine bunicul a fost si ramane un om extraordinar, odihneasca-se in pace. Un om vertical, ceea ce e din ce in ce mai greu de realizat in zilele noastre.

          Dar dincolo de sentimentele mele, nu vad unde am comparat eu merele cu perele, asa cum sugerezi.

          PS: nu am deloc frica. De nimic.
      • -3 (5 voturi)    
        Sa stea linistiti evreii (Vineri, 28 august 2009, 12:40)

        mihai [anonim] i-a raspuns lui nano2k

        Da, sa stea linistiti evreii si sa se lasa pe-o ureche si sa pateasca ca-n in WWII. Sa fie dusi ca vitele la abatori si ucisi.
        Prietene, paralela pe care o faci e total nepotrivita. Au fost multi conducatori cruzi si criminali in istorie insa In Holocast a fost pentru prima oara cand macelul a fost organizat pe scara industriala , cu bestialitate iar victimele au fost jefuite, chinuite, martirizate si dezumanizate la o scara necunoscuta in istoria omenirii. Asta la deosebit pe Hitler si acolitii lui de Atilla, Genghis Han sau Stalin.
        • 0 (0 voturi)    
          evrei, martiri, pedepsiti de Dumnezeu ?! (Sâmbătă, 29 august 2009, 10:06)

          EU [anonim] i-a raspuns lui mihai

          Cineva mai sus scrie ca ceea ce a patit poporul Evreu afost pentru cuvintele gloatei ce a cerut uciderea lui Isus.
          Partial asa este: atunci nu au mai ramas poporul Ales!
          Au iesit de sub protectia Divina.
          A fost permis holocaustul. Dar VAI de cei prin care se pune, sau a fost pus in aplicare. Ca indivizi platesc, au platit in fata lui Dumnezeu. Crima este crima, Nu beneficiaza jertfa de mantuire.
          Au fost evreii Martiri???
          NU. Doar ca o extindere de sens. Au fost VICTIME.
          Conform DEX "Persoană care îndură chinuri fizice sau morale pentru o cauză; mucenic. 2) bis. Persoană care a acceptat condamnarea la moarte fără a se dezice de credința creștină. 3) fig. Persoană supusă unor suferințe, tratamente sau persecuții inumane"
          Nu erau persecutati pentru cultul Mozaic, ci pentrru apartenenta prin nastere la poporul Evreu.
          TREBUIE amintit perpetu de aceste masacre in masa:
          EVREI, ARMENI, CAMBOGIA, RUANDA, etc...sa iesim din randul animalelor, sa nu repetam ororile trecutului...
    • +2 (6 voturi)    
      Mesajul lui Iisus (Vineri, 28 august 2009, 12:44)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui adi

      ... a fost unul de pace, de toleranta, de iubire. Cei care se folosesc de numele Domnului ca sa propage ura, crima, razbunarea nu sunt adevarati crestini pentru ca nu au inteles nimic din Mesajul Lui.
      • +4 (4 voturi)    
        Corect .. (Vineri, 28 august 2009, 13:14)

        mp [anonim] i-a raspuns lui mihai

        .. asta uita lumea. Si nici macar nu ar conta in ce credem sau nu, daca am fi buni si cu iubire unii fata de ceilalti.
        Astfel de articole si comentarii nu fac decat sa readuca iar si iar ura in sufletul oamenilor, tragandu-i permanent inapoi, in vremuri negre, pline de moarte.
      • +1 (1 vot)    
        raspunsul (Vineri, 28 august 2009, 23:24)

        adi [anonim] i-a raspuns lui mihai

        Nu se foloseste nimeni de Numele Domnului ca sa propage ura si frica. Mai citeste Biblia pentru ca sigur nu o cunosti. Erau doar niste concluzii. Mesajul Lui Isus a fost unul de eliberare, de Mantuire pe care se pare ca tocmai evreii nu l-au inteles. Dar abia atunci cand il vor intelege, abia atunci Dumnezeu le va face dreptate. Eu personal iubesc evreii, si asta nu pentru ca imi sunt dragi, ci tocmai pentru ca sunt alesii lui Dumnezeu, si asta nu datorita lor, ei nu au nici o contributie, ci Dumnezeu i-a ales pe ei ca sa fie poporul Lui datorita credintei lui Aavram tatal evreilor. Datorita credintei Lui, Dumnezeu i-a binecuvantat. Te-ai intrebat vreodata de ce tocmai ei? De ce tocmai ei au fost prigoniti, ucisi, alungati, de fiecare data cand in istorie acest lucru a fost posibil? De unde atata ura impotriva lor din partea tuturor? De ce tocmai ei si de ce nu alt neam? Ei, pentru a afla raspunsul, citeste BIBLIA ! Restul sunt doar pareri, si pentru ca fiecare sa-si dea cu parerea doar ca sa aiba ceva de spus e simplu. Ceea ce conteaza este ce este scris. Adevarul.
  • +2 (4 voturi)    
    Nu uita si nu ierta ! (Vineri, 28 august 2009, 11:15)

    neuitatorul [anonim]

    Un Holocaust romanesc asupra aproape 5000 de copii din Romania a fost realizat sub conducerea blajinului "roman" Nicolae Cajal .Acest program a fost lansat în anii 1987-1988 şi a implicat o serie de cercetători în imunologie. (Iulian Chifu, Evenimentul Zilei- 20.02.1997). Cercetarile dr.Cristian Apetrei de la Iasi au dovedit ca acesti copii romani nefericiti erau infectati cu doar doua tulpini de virus HIV ,absolut imposibil in mod natural.Rezultatul- Apetrei expediat cu o caruta de bani in Africa la cercetari. Programul a fost pe 15 ani si a costat in final statul roman cca.1,5 miliarde de dolari.( repet-miliarde) si cateva mii de copii morti sau distrusi fizic
    • -2 (2 voturi)    
      Unde poate fi gasit articolul? (Vineri, 28 august 2009, 12:26)

      Axul [anonim] i-a raspuns lui neuitatorul

      Articolul lui Iulian Chifu nu exista pe internet, doar comentarii lipsite de credibilitate.
      Unde sunt dovezile pe care jurnalistul Damato zicea ca le are? Au trecut atatia ani de atunci!
      Care a fost rolul lui Cajal?
      /
      • 0 (2 voturi)    
        articolul lui Chifu (Vineri, 28 august 2009, 13:27)

        mitru [anonim] i-a raspuns lui Axul

        http://www.ziua.ro/f.php?f=news&data=2009-06-27&thread=31820&id=93999 Nu sant sigur ca e asta dar poate mergi la biblioteca
        • 0 (2 voturi)    
          O gogomanie prea mare (Vineri, 28 august 2009, 15:28)

          Axul [anonim] i-a raspuns lui mitru

          Ce rost are sa discutam despre campania de vaccinare anti-hepatita inceputa in 1995, cand aproape toti copiii infectati au fost identificati inainte de 1995?
          Din 95 incoace au mai fost descoperiti numai o suta-doua pe an, chiar si aceia fiind nascuti in aceeasi perioada fatidica 1987-1991. Gasesti informatiile astea si in brosuri de informare.
          Iar procentul de 50% se refera la Europa, nicidecum la intreaga lume, fata de care RO este "mult in urma"- din fericire.
          Din studiile medicale, se poate trage concluzia ca nu poate fi exclusa o mana criminala, dar ce mai conteaza stiinta cand SIDA a ajuns doar un instrument politic?
          Orice minciuna nu face altceva decat sa compromita adevarul si astept in continuare informatii cu privire la rolul lui Cajal in povestea asta.
      • 0 (2 voturi)    
        Cajal virusologul (Vineri, 28 august 2009, 17:21)

        anonim [anonim] i-a raspuns lui Axul

        Pentru Axul - raspunsul e in titlu . Pentru ziaristii care mai au macar putina credinta ! Atentie, aici e un cartof extrem de fierbinte ,in trecut s-a lasat cu cel putin doua morti ciudate . Pentru Neuitatorul- Nu credeam sa mai scrie cineva despre asta -felicitari.
    • -2 (4 voturi)    
      Sapa,sapa (Vineri, 28 august 2009, 13:18)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui neuitatorul

      Reamintesc că prin Ordinul M.S. 1349/13.07.1995, fundaţia masonică Rotary s-a ocupat de vaccinarea copiilor.
  • +1 (3 voturi)    
    about that (Vineri, 28 august 2009, 11:26)

    vacantzioner [utilizator]

    Vad ca unii dintre comentatori nu au inteles nimic. Ii tot dau cu poporu cutare sau cutare.
    Ceea ce ar trebui sa invatam, dupa mine, printre altele, este sa nu mai generalizam si sa tratam oamenii ca facand parte dintr-un popor sau altul.

    Evreii comunisti de dupa razboi credeti ca i-au razbunat pe cei torturati in '41?

    Iar pentru domnul Adi, o intrebare? Isus nu a fost evreu?
    • -1 (1 vot)    
      asa este (Vineri, 28 august 2009, 23:28)

      adi [anonim] i-a raspuns lui vacantzioner

      Isus a fost evreu tocmai pentru ca s-a nascut dintr-o evreica. Dar numai pe jumatate. :) Pentru ca in acelasi timp era si Dumnezeu. Fiul lui Dumnezeu. Maria a fost insarcinata de divinitate si nu pe cale naturala. Dumneata nu cunosti Biblia. Insa sopul pentru care El a venit pe pamant a fost de a mantui pe oricine crede in El. ""El a venit la ai Sai, dar ai Sai nu L-au primit"" Citeste Scriptura
  • -2 (6 voturi)    
    inapoi la tema (Vineri, 28 august 2009, 12:26)

    Bogdan [anonim]

    Pentru cine a deschis mai tarziu televizorul & calculatorul: trebuie sa iti cunosti trecutul pentru ca sa nu ii repeti greselile.

    Jenante si previzibile cele mai multe reactii de aici, si nici nu e de mirare cate vreme vin de la oameni care nu pot/nu vor sa gandeasca de capul lor.

    Ca va place ori nu va place, ca sunteti admiratori ai legionarilor ori ai maresalului Antonescu ori ai lui Ceausescu etc. - prigonirile evreilor au avut loc in Romania, Romania este responsabila de moartea a cateva sute de mii de evrei. Ah, cumva va e rusine ca mai exista supravietuitori care sa povesteasca nenoricirile prin care au trecut ?

    Pentru alte marturii, vezi si aici: http://www.polirom.ro/catalog/carte/preludiu-la-asasinat-pogromul-de-la-iasi-29-iunie-194-1901/

    Bogdan
    • +3 (5 voturi)    
      Nici evreii nu sunt mai presus (Vineri, 28 august 2009, 13:39)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan

      asta e problema cu unii ca voi.

      cine nu va aproba 100% automat e impotriva voastra. acel cineva este automat asociat cu cele mai mari orori. personal nu sunt admirator al lui ceusescu sau a altora.

      sunt un admirator al bunului simt, al corectitudinii.
      si simtul corectitudinii imi spune ca nu numai evreii au de ce sa se planga pe lumea asta.

      clar, lucrurile care s-au intamplat in trecut nu ar mai trebui sa se intample! sunt de o rusine fara margini. niciun razboi nu are vreo justificare rationala.

      in istorie au murit foarte multi români pentru ca erau români, au murit mauri pentru ca erau mauri, sârbi pentru ca erau sârbi, rusi pentru ca erau rusi si asa mai departe.

      ce am zis eu este ca toate popoarele au trecut peste durerile proprii si au decis sa mearga inainte. exceptiile se vad.

      in plus, intr-o societate libera asa cum ne consideram, ar trebui sa vedem toate fetele problemelor, mai ales ca este vorba de o problema majora.

      pentru a cunoaste si cealalta parte a povestii, puteti citi asta:

      http://paulgoma.free.fr/paulgoma_pdf/pdf/frp_saptamana_rosie_octombrie_2008.pdf
      • 0 (0 voturi)    
        Link-ul complet (Sâmbătă, 29 august 2009, 11:33)

        nano2k [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

        Link-ul complet, pentru ca vad ca a fost trunchiat:

        http://paulgoma.free.fr/paulgoma_pdf/pdf/FRP_SAPTAMANA_ROSIE_octombrie_2008.pdf
  • +2 (4 voturi)    
    nu e vorba de cunoscut trecutul (Vineri, 28 august 2009, 13:20)

    semo [anonim]

    Este vorba de saturatie. Ne stim trecutul foarte bine. Trecutul trebuie sa-l iei cu bine si cu rele, insa aceste nefericite intamplari cu evreii ni le freaca in fata ca sarea pe rana si la un moment dat te saturi.

    Cred ca aceste articole fac mai mult rau comunitatii si memoriei evreiesti decat bine.

    Prin aceleasi intamplari nefericite au trecut sute de mii de familii de romani in teritoriile ocupate si totusi nu vezi nevoia de a le freca in fata rusilor sau ungurilor zilnic.

    Nu am nimic contra amintirii evenimentelor odata pe an, dar cand aceste lucruri se intampla saptamanal deja te irita si efectul devine invers
  • +2 (2 voturi)    
    a fost .. (Vineri, 28 august 2009, 13:26)

    ady [anonim]

    A fost ..intre timp a devenit istorie...ce pot spune este ca din pacate Romania nu se schimba in bine..nivelul de educatie al romanilor este in scadere iar anlfabetismul in crestere..
  • +3 (5 voturi)    
    nu din nou (Vineri, 28 august 2009, 13:29)

    gottlieb [anonim]

    subiectul holocaust tinde sa devina obositor. in fiecare zi acelasi lucru: cat au suferit mai saracu popor al lui izrael. of of. sa nu ma intelegeti gresit. ce a fost a fost dar trebuie sa trecem mai departe. nu neaga nimeni adevarul istoric. dar relatariile din ultima vreme devin de domeniul sf, atrocitatile comise se infloresc peste noapte.

    CAND;
    - se va vorbi pe larg despre holocaustul impotriva poporului roman?
    - cand se va stii adevarul ds numarul mortilor in lagarele staliniste?

    Adevaruri:
    - primii activisti comunisti erau evrei
    - nr victimelor comunismului depaseste cu muuult (chiar daca din estimari) nr victimelor nazismului
    - pe langa Stalin si regimul lui de teroare, hitler era mic copil

    Evreii au fost prigoniti de cand se stiu ei, in toata lumea, nu numai la noi si la nemtii. vezi anglia si spania

    asa ca ..... personal incep sa ma plictisesc de acest subiect
    • -4 (6 voturi)    
      Stupiditatea ta este obositoare (Vineri, 28 august 2009, 13:41)

      Tantza si Costel [anonim] i-a raspuns lui gottlieb

      Stupiditatea ta este obositoare nu holocaustul este obositor
      • +3 (5 voturi)    
        of of (Vineri, 28 august 2009, 14:10)

        gottlieb [anonim] i-a raspuns lui Tantza si Costel

        ma linisteste gandul ca are cine sa le planga de mila. in loc sa ne vedem de ale noastre, sa ne redescoperim valorile nationale, noi de turnam cenusa in cap si plangem de mila altora. nu mai stiu exact cum era expresia, oricum ceva in genul ...... prostul moare de grija altuia
    • +3 (5 voturi)    
      Si tocmai noi (Vineri, 28 august 2009, 13:48)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui gottlieb

      Si tocmai noi suntem mereu infierati.
      Noi, care in isotria noastra nu am facut (aproape) nimic altora.
      Noi, care am stat in banca noastra si am respins tot ce am putut.
      Noi, care, sa zicem, am facut o greseala in istoria noastra, insa ni se scoate pe nas de fiecare data.

      Ei las, ca desi nemtii au fost promotorii ororilor, o duc foarte bine. Si stiti de ce? Pentru ca stiu sa nu mai inghita. Si atunci vin evreii sa ii bata la cap pe altii, mai moi, mai intelegatori, mai binevoitori.

      Cati nu aveti bunici care va povesteau viata din lagarele din Rusia? Si cu toate astea, cati dintre voi ati dat interviuri plangacioase in Rusia?
    • 0 (4 voturi)    
      Faci rau , cum fac si altii.. (Vineri, 28 august 2009, 15:20)

      DEFAV [anonim] i-a raspuns lui gottlieb

      cind vezi numai ca e vorba de evrei," ah, ne-am saturat,tot despre astia" ,bla-bla-bla, nu va intereseaza povestea ,tragismul uman de nemasurat si incontestabil.
      Asa ca mai lasati ma nene prostiile si fiti oameni ,daca sinteti, ca daca n-aveti credinta habar n-aveti pe ce lume traiti ,compasiunea, intelegerea si iubirea de oameni va vor fi straine.
      "Oamenii" si-au facut mult rau unii altora ,indiferent de natie sau de religie ,marturiile astea tb sa fie un semnal de alarma ca aceste intimplari groaznice sa nu se mai repete.Dar mai sint unii care se uita cu ochi de cal , n-au credinta de-aia istoria se repeta ,e scris .
      • +1 (1 vot)    
        OK (Vineri, 28 august 2009, 20:48)

        srpc [utilizator] i-a raspuns lui DEFAV

        eu nu sunt evreu; de ce m-ar interesa pretentiile financiare ale actualilor evrei? daca mai continua, voi propune Parlamentului sa-i cerem Israelului despagubiri pentru rolul evreilor in comunizarea Romaniei, cu toate ororile ce au urmat; e bine asa?
  • +1 (3 voturi)    
    eu nu inteleg (Vineri, 28 august 2009, 15:52)

    gottlieb [utilizator]

    cum te dai jos dintr-un vagon de marfa in patru labe?
    • 0 (0 voturi)    
      da (Vineri, 28 august 2009, 23:35)

      da [anonim] i-a raspuns lui gottlieb

      cu grija, sau cu scara rulanta
    • 0 (0 voturi)    
      in npatru labe (Sâmbătă, 29 august 2009, 10:13)

      EU [anonim] i-a raspuns lui gottlieb

      Bu suturi date de binevoitori care te ajuta sa cobori mai repede :)
      ACUM intelegi????
      daca nu mai reusesti dupa catebva zile fara mancare si apa sa te tii pe picioare, dar esti puterniciu reusesti in patru labe. daca nu esti destul de puternic stai ca rama.... nu te mai tii nici pe patru labe...
      nici acum nu intelegi????
      atunci....


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version