EvZ: Miracolul polonez, lectie pentru Romania

de Ana Batca     Evenimentul Zilei
Luni, 31 august 2009, 0:09 Revista Presei | Subiectele Zilei

Miracolul polonez, lectie pentru Romania
Foto: Evenimentul Zilei
O analiza a EVZ dezvaluie care este secretul succesului si ce masuri bune a luat guvernul polonez, spre deosebire de al nostru. In timp ce restul statelor din Uniunea Europeana (UE) s-au cufundat in recesiune, Polonia a fost singura tara care a reusit sa surprinda economistii mentinand o economie in crestere, de la declansarea crizei in Europa. Pentru comparatie, Romania a inregistrat o scadere a economiei cu 8,8%, in al doilea trimestru fata de aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce Polonia a anuntat o crestere a produsului intern brut (PIB) de 1,4%, conform datelor Biroului Statistic din aceasta tara.

Salariile angajatilor companiilor poloneze au crescut, in iulie, cu aproape 4%, fata de aceeasi perioada din 2008, iar vanzarile cu amanuntul au avansat cu 5,7%, potrivit datelor statistice oficiale.

Articolul Integral in Evenimentul Zilei


Citeste mai multe despre   























8243 vizualizari

  • +8 (16 voturi)    
    Polonezii (Luni, 31 august 2009, 0:32)

    Gelu [anonim]

    Exista o singura explicatie pentru asta: polonezii nu sunt romani
    • +2 (6 voturi)    
      clar (Luni, 31 august 2009, 9:55)

      titi [anonim] i-a raspuns lui Gelu

      dar noi, ca romani, daca tot nu ne pricepem, am putea sa dam un copy/paste la masurile polonezilor si sa le punem in practica.

      ideea nu e sa inventezi roata, ci s-o faci sa mearga. parca-l aud pe poc: "haaa, ai luat roataaa?"
      • +5 (7 voturi)    
        Polonezi (Luni, 31 august 2009, 11:14)

        ALL [anonim] i-a raspuns lui titi

        pai polonezi si-au scos toti comunisti din conducere spre deosebire de noi care ii avem pe toti
    • +1 (5 voturi)    
      ei (Luni, 31 august 2009, 11:52)

      me [anonim] i-a raspuns lui Gelu

      polonezii nu sunt romani => polonezii nu sunt prosti
    • -1 (5 voturi)    
      polonezii au interzis avortul -ei vad altfel viata (Luni, 31 august 2009, 13:23)

      ionescu [anonim] i-a raspuns lui Gelu

      decat noi.
      Aplica alte masuri, au alte rezultate.
      Sariti pe mine si da-ti-mi pumni in cap pt ca am indraznit sa zic ceva rau despre avorturi.
      Vorbim peste cativa ani, cand vor vedea toti "modernii" cum se rasfrange pruncuciderea asupra vietii economice.
      Sariti iarasi cu batele pe mine si ziceti-mi ca sunt atatia non-europeni dornici sa vina la munca in Romania, iar cu ei vom rezolva problema. In primul rand ca nu-si va mai gasi sens pronumele "vom". In al doilea rand, hai sa-i chemam de-acuma, ce sa mai asteptam. Sa vedem: vom avea un succes rasunator? Nu cred, mai ales daca nu ne schimbam noi in bine.
      Vrem sa avem succes ca polonezii, trebuie sa fim asemanatori lor.
    • -2 (2 voturi)    
      propaganda sovietica (Luni, 31 august 2009, 15:37)

      radu [anonim] i-a raspuns lui Gelu

      iar tu esti un bolsevic cu creieru' spalat care isi denigreaza neamul. poate avem conducatorii prosti, dar asta nu inseamna ca a avea insucces insamna a fi roman. pe de alta parte e adevarat. cu oameni ca tine, care isi denigreaza in halul asta neamul, normal ca suntem prosti. sa-ti fie rusine
  • +22 (30 voturi)    
    Mda (Luni, 31 august 2009, 1:24)

    bgd [utilizator]

    Pai ei nu voteaza de 20 de ani doar fosti comunisti/securisti...ei au renuntat la oamenii aia.
    La ei economia se bazeaza pe productie interna...consum intern...practic un circuit inchis, iar un circuit inchis e greu de distrus.
    Noi ce producem? Blocuri goale...
    Ei fac agricultura...noi nu.
    Ei...ei au aplicat masuri anti-criza de prin primavara, masuri in prealabil testate. Noi...le bagam asa...fie ce-o fi...nu stim daca-s bune sau nu...ca vezi domle..reformele trebuie facute cat mai rapid...ce conteaza daca-s proaste.
    Ei au stabilitate politico-economica....nu ca la noi. Noi bagam azi un impozit, maine il scoatem, poimaine il bagam la loc dar modificat.....noi ne certam zilnic in guvern, parlament, etc....asta e mediu de afaceri atractiv?
    Noi am vandut aproape tot ce am avut de vandut....ei o fac acum cand le e greu.
    Ei la 38 de milioane de locuitori..au 300 si ceva de mii de functionari publici...noi un milion si ceva...la o populatie de 2 ori mai mica.
    Asa ca...votati in continuare comunisti...o sa traim foarte bine...nu bine.
    Inca putin si am scapat...sau cine stie...poate ma razgandesc si intru in PSD sau PDL....vad eu...depinde cine iese Presedinte. Ca sa traiesc si eu foarte bine...nu?...ca doar asa se traieste la noi bine.
    Stiti a cui e vina? A noastra (de fapt a voastra...voi votati comunisti...nu eu)
    • -8 (12 voturi)    
      Spunea... (Luni, 31 august 2009, 2:37)

      Marius [anonim] i-a raspuns lui bgd

      De acord cu dumneata domunle, dar Boc nu e fost comunist, ce ne facem??
      • +15 (15 voturi)    
        Ba da! (Luni, 31 august 2009, 3:11)

        stefan [anonim] i-a raspuns lui Marius

        Cauta si vei gasi!
        In plus noi l-am ales pe Iliescu prim presedinte, in timp ce ei pe Lech Walesa (un electrician, liderul sindicatului liber Solidaritatea).
        Noi ne pregateam sa il alegem pe Ceausescu la al XIV-lea congres, in timp ce la ei comunistii acceptau sa faca altii guvernul-Solidaritatea.
        La noi intra 1990-1996 si 2000-2004 presedinte Iliescu cu premieri Vacaroiu, apoi Nastase.
        Pe Isarescu il gasim in fruntea BNR de 20 de ani, timp in care noi am saracit iar ei s-au imbogatit, patronind inflatii si de 200% pe an, iar din 2005 rupindu-ne gura cu leul greu.
        SI mai am exemple........
        • -1 (7 voturi)    
          in 1996-2000 n-au fost comunisti (Luni, 31 august 2009, 11:19)

          adrian [anonim] i-a raspuns lui stefan

          si a fost aproape cea mai proasta guvenare. este "intrecuta" doar de guvernarea udrea-ritzi
          • -2 (4 voturi)    
            serios, Bibi? (Luni, 31 august 2009, 15:22)

            tatanka [anonim] i-a raspuns lui adrian

            Chiar asa?
            Crezi ca l-am uitat pe Votcaroiu?
            • +1 (3 voturi)    
              sa fii tu sanatos si sa nu mai arunci cu pietre (Luni, 31 august 2009, 16:06)

              adrian [anonim] i-a raspuns lui tatanka

              Perioada 2000-2004 a fost cea mai buna perioada de la revolutie incoace. sau poate chiar de la razboi incoace. si nu stiu daca as exagera daca as spune din secolul trecut - macinat de rascoala, razboi, greve, criza, razboi, comunisti.
          • +2 (2 voturi)    
            Sigur??? (Luni, 31 august 2009, 16:53)

            stefan [anonim] i-a raspuns lui adrian

            N-a fost proasta deloc. Ciorbea chiar a inceput bine, cu ceea ce trebuia facut. Numai ca Baselu l-a dat jos, Constantinescu nu l-a sustinut si nici PNTCD si nici liberalii citi erau.
            Iar PSDR-ul lui Cunescu a fost un pion otravit al PDSR. PD-ul lui Petrica o mare curva politica ce a jucat la 2 capete, iar nea Radu Vasile un mare securist.
            In plus n-au stiut sa comunice, iar scandalurile din coalitie amplificate de mass-media le-a facut rau.
            A venit peste ei Bancorex-ul, apoi SAFI, apoi FNI. Plus virfurile de datorii ce trebuiau platite in 98 si 99.
            Guvernele de dinainte au facut datorii pe termene mici si medii cu virfuri de plata in 98-98. Au stiut exact ce fac in 96 cind s-au dat deoparte. Iar cei ce au cistigat n-au stiut sa gestioneze mediatic acest lucru.
            Gurile rele vorbesc chiar ca in 2000 cuvintul de ordine pentru cei din PSD a fost sa voteze la presedintie Vadim si d-aia ne-am trezit cu el si Ilici in turul II.
            O analiza a voturilor de atunci asta scoate in relief, daca mi-amintesc bine: intre PRM si Vadim o diferenta uriasa de voturi, oarecum fara sens.
            Veneau dupa bataia ce i-o daduse Base lui Geoana la Bucuresti. Si lui Ilici o confruntare cu Isarescu sau Stolojan nu ii venea. Plus ca guvernantii de atunci au lansat 2 candidati la presidentie. Si contrar a ceea ce e normal si firesc Isarescu ramine in continuare guvernator BNR.
            Puneti-le pe hirtie, rumegati-le si vedeti ca unele chestii par anormale si ilogice.
            Despre guvernarea 96-2000 se vorbeste putin de catre cei de specialitate.
        • 0 (0 voturi)    
          Da da.. (Luni, 31 august 2009, 22:34)

          Marius [anonim] i-a raspuns lui stefan

          Cauta tu! Stii ce o sa facem? O sa chemam americani sa ne scoata din criza. Rabdare!
      • +5 (9 voturi)    
        Aiurea (Luni, 31 august 2009, 8:55)

        un roman [utilizator] i-a raspuns lui Marius

        Boc a fost lider UTC in Cluj si scria articole inflcarate in ziarul local pe vremea lui Ceausescu.
      • +2 (6 voturi)    
        ai glume in program? (Luni, 31 august 2009, 9:22)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Marius

        Boc a fost prototipul comunistului zelos si dornic sa faca orice ca sa promoveze in structurile partidului. Ce te faci?
        • -5 (9 voturi)    
          raspuns (Luni, 31 august 2009, 12:21)

          emilia [anonim] i-a raspuns lui Nevermind

          De ce vorbiti daca nu cunoasteti adevarul? V-a spus cineva ca asa a fost , iar voi transmiteti mai departe!Am fost colega de facultate cu Emil Boc( la prima facultate, ca a absolvit doua, in caz ca nu stiati, voi care,uneori nici nu scrieti corect gramatical, dar va simtiti datori sa-l criticati).A fost sef de an, lider UTC, dar a fost ales de noi, colegii lui,pe criterii de calitate(paradoxal,pt. voi, dar mai contau si astea). Avea calitati de lider, avea multi prieteni, facea orice eforturi ca sa-i ajute pe ceilalti. Cine l-a cunoscut atunci si neaga aceste realitati, ori este invidios, ori e rau intentionat. A fost mereu axat pe pozitiv. Este f. usor sa denigrati, va face bine sa improscati cu noroi.
          • +1 (1 vot)    
            mai incearca (Marţi, 1 septembrie 2009, 9:23)

            Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui emilia

            Din pacate pentru cei care-si iau informatiile dintr-o singura sursa, exista si internetul. Stiu ca v-ar darama amintirile, dar ati face bine sa il folositi.
            Sa inteleg ca articolele de preamarire si pupare in fund pentru conducatorul suprem si partidul acestuia le-a scris cu pistolul la tampla sau era doar un antrenament pentru mai tarziu? Nu stiu care din variante este cea corecta insa observ ca s-a perfectionat.
            Doua facultati? Wow. Sunt impresionat. Credeti ca este singurul? Ma abtin sa zic ceva despre mine sau altii pentru ca nu are rost...
            Ca sa parafrazez... E foarte usor sa ramai in lumea ta, face bine la amintiri sa refuzi faptele.
            Am si eu o intrebare... Tot asa isi avea discursul si atunci? VOM face, VOM lua masuri, VOM, VOM, VOM..... perioada VOM. Am facut sau fac e mai greu de spus ca trebuie fapte, nu vorbe...
      • +2 (2 voturi)    
        Fostii comunisti (Luni, 31 august 2009, 12:01)

        scooby_doo [utilizator] i-a raspuns lui Marius

        de la noi se afla in pozitiile cheie si dupa ei vor venii odraslele lor crescute in acelasi spirit sau chiar mai rau, pai corb la corb...
      • +5 (5 voturi)    
        Corect! (Luni, 31 august 2009, 12:55)

        Vladimir Ilici [anonim] i-a raspuns lui Marius

        Adevarat, Boc nu e fost comunist. E un actual zero.
        • +2 (2 voturi)    
          gresesti. editeaza perfect cateva fraze (Luni, 31 august 2009, 16:08)

          adrian [anonim] i-a raspuns lui Vladimir Ilici

          asa a zis fata lu tata. alte calitati nu i-a gasit si ea. sau poate asta este important la nivelul ei. oricum, sa ajungi sa te laude fata la tata e naspa rau de tot
    • +2 (4 voturi)    
      Ai foarte multa dreptate si sunt de acord,,,,,. (Luni, 31 august 2009, 7:08)

      judex [anonim] i-a raspuns lui bgd

      cu tine. Dar, unde gasim pe cei care nu au fost comunisti/securisti in Romania? La PSD? La PNL? La PDL? La PRM? Asta este marea noastra greseala...si, se pare, fatala. De 20 de ani criticam, dar nu suntem in stare sa dam solutii realiste si eficiente, sau sa avem un partid in care sa nu mai fie fosti comunisti/securisti. Tare mi-e teama ca va trebui sa mergem inainte tot cu fostii comunisti/securisti, dar, evident, cu cei care pot dovedi ca sunt capabili sa schimbe Romania pentru binele romanilor, nu numai a buzunarelor lor.
    • +3 (3 voturi)    
      Confuzie (Luni, 31 august 2009, 13:16)

      lary [anonim] i-a raspuns lui bgd

      De ce confundati comunistii cu incompetentii. Problema nu e daca sunt fosti comunisti sau nu la conducere, problema e ca la noi se promoveaza incompetenta. Dati-mi un exemplu de competenta din viata politica, care sa fi facut ceva bun ca de promis toti au promis. Nu aveti? De aia o ducem prost in comparatie cu tari ca Polonia, Ungaria, Bulgaria, Croatia, Cehia etc.
  • +3 (13 voturi)    
    Romania sufera o dubla criza (Luni, 31 august 2009, 3:47)

    Dr. ing. Dan C. Badea [anonim]

    Romania sufera o dubla criza. Una e cea mondiala, care ne afecteaza oricum, ca o tendinta generala. Peste criza mondiala, se suprapune o criza cu mult mai profunda si cu mult mai grava: criza romaneasca. Fara a propune o analiza, nefiindu-i locul aici, putem sa ne intrebam cum am ajuns intr-o asa de profunda criza? Criza romaneasca este determinata, in primul rand, de nociva imoralitate si de incompetenta ce au cuprins spatiul public. Ani de zile ne-am imbatat cu apa rece, iar acum se simt efectele dezastruoase ale unor guvernari lipsite de o viziune fundamentata pe principii si seriozitate, care ar fi putut sa dea sens actiunii publice, iar rezultatul s-ar fi vazut intr-o reala dezvoltare a tarii. Avem mare nevoie de actiune rationala si de spirit democratic. In incercarea de a gasi solutii generale pentru eradicarea crizei romanesti, este util sa ne amintim de ideile lui John Calvin. Weber considera ca dependenta capitalismului de sistemul de credinte al primilor calvinisti este cel mai bun exemplu al modului in care ideile dirijeaza societatea; si chiar daca nu protestantismul a produs capitalismul, el a fost cu siguranta un ingredient esential. In "Etica protestanta si spiritul capitalismului" (1905), Max Weber demonstreaza felul in care biserica protestanta, inaintea celorlalte biserici traditionale, a conciliat principiile dogmei crestine cu acumularea bogatiei. Etica protestanta a insemnat pentru evolutia capitalismului cel putin tot atat cat a insemnat tiparul, inovatie care a produs schimbari sociale fara precedent. Cele doua principii - cel al actiunii rationale si cel al democratiei exprimate prin libertate, egalitate, fraternitate - au rodit pe continentul european. Inovatiile aduse de biserica protestanta (bogatia ca har de la Dumnezeu si accesul marginalilor la competitia sociala) au oferit legitimitate eticii principiilor iluministe. Calvinistii, protestanti care isi bazeaza credinta pe ideile lui John Calvin, cred in predestinare, actul prin care D
    • +6 (8 voturi)    
      domnu' dr. inginer (Luni, 31 august 2009, 9:58)

      ghiula [anonim] i-a raspuns lui Dr. ing. Dan C. Badea

      Polonia, daca nu stii, este o tara eminamente catolica, de altfel au generat si un papa (Ioan Paul al II-lea) care si-a adus aportul deloc neglijabil in caderea comunismului polonez si in dezvoltarea economica ulterioara a tarii.

      In schimb, pacatele bisericii protestante, de care vorbesti, sunt mult mai mari, e creatoarea omului modern, fara spirit, substanta si geniu creator.

      In Romania singura problema e ca se fura enorm, acesta fiind impedimentul major in dezvoltarea economica.
      • -2 (2 voturi)    
        sa nu vorbim de pacatele bisericii (Luni, 31 august 2009, 16:13)

        adrian [anonim] i-a raspuns lui ghiula

        pentruc a biserica catolica este cap de lista.
    • +6 (8 voturi)    
      Tu faci prozelitism aici ? (Luni, 31 august 2009, 10:58)

      Prostu [anonim] i-a raspuns lui Dr. ing. Dan C. Badea

      Nu imbina prozelitismul cu economia !
      La noi se fura pe rupte.
      Asta e problema !
      De asta romanii inteligenti nu sunt promovati si nici nu vor sa fie colegi cu talharii !
      Amin !
    • 0 (2 voturi)    
      bine shi..... (Luni, 31 august 2009, 10:58)

      ilie [anonim] i-a raspuns lui Dr. ing. Dan C. Badea

      ce e de facut ....? oricine ar ajunge acolo sus ar face ceea ce fac shi cei care sunt acum.... cum schimbam?
    • -3 (3 voturi)    
      asta e un copy pase de undeva? (Luni, 31 august 2009, 12:57)

      jeje [anonim] i-a raspuns lui Dr. ing. Dan C. Badea

      asta e un copy pase de undeva?
  • +4 (6 voturi)    
    este o comparatie deplasata (Luni, 31 august 2009, 6:43)

    Nae [anonim]

    Pentru a vedea performanta economica a Romaniei ar trebui sa compari Indicatorii macro ai Romaniei si cei ai vecinilor nostrii. Polonia are alte economii cu care se invecineaza si fata de care are puternice avantaje legate de costuri. Asa cum se spune si in articol e singura tara din UE care nu a intrat in recesiune. Polonia si Franta au sectoare agricole performante - asta ar fi o explicatie a performantei in perioada asta de criza.
  • +7 (7 voturi)    
    ...criza... (Luni, 31 august 2009, 7:28)

    Aristo [utilizator]

    Inca o data se confirma faptul ca Romania e condusa de golani barbutisti, valutisti si oameni fara tara.
  • -6 (6 voturi)    
    minciuni (Luni, 31 august 2009, 8:21)

    Andrei [anonim]

    Avanda in vedere ca mai multe businesuri se muta din Polonia catre Romania, nu cred ca aceste statistici sunt adevarate.
  • -2 (6 voturi)    
    COMPARATIE GRESITA!!! (Luni, 31 august 2009, 8:54)

    GOGU [anonim]

    Nu putem compara Romania cu Polonia!
    Dupa caderea comunismului, tarile vestice au pasuit Polonia de datorii de zeci de miliarde de dolari, bani care Polonia i-a investit in infrastructura , in retehnologizrea industriei etce tc. Romania nu a primit nici un ajutor de la vest dupa caderea comunismului pentru infrastructura sau retehnologizare ci doar ajutor in a transforma industria in fier vechi. Timp de 15 ani dupa aceea firmele vestice au fost incurajate sa investeasca in Polonia nu si in romania. Sa mai mentionez ajutorul nerambursabil de multe miliarde anual primit de Polonia pentru a nu intra in colaps si a ramne in pozitia de ghimpe in coasta Rusiei? Daca Romania ar fi primit un sfert din ce ar primit Polonia pina in prezent de la caderea comunismului, noi am fi fost mai departe economic ca ei... Cit dspre politic .. ce sa spun.. coruptia are partea ei dar si politicul polonez e corupt pina in pinzele albe...
    • +8 (8 voturi)    
      nu, insa poate sa ne dea de gandit (Luni, 31 august 2009, 9:54)

      vlad [anonim] i-a raspuns lui GOGU

      Spui de banii primiti de Polonia? Nu stiu daca asa este, insa Romania si daca ar fi avut de 2 ori acei bani tot nu s-ar fi vazut. Bani au fost si in RO in ultimii 5 ani, ce s-a facut cu ei?
      Vrei exemple de fonduri UE nefolosite sau folosite prost?

      Oricum altceva vroiam sa spun: diferenta e facuta de mentalitatea maselor. Putem sa dam vina pe politicieni cat vrem dar nu acolo e marea problema (desi au partea lor de vina) Ei sunt doar categoria cea mai vizibila si deci cel mai usor de acuzat.
      Dar noi? Tot poporul asta de oameni "harnici, cinstiti si primitori", "cei dintai dintre daci"? Uitati-va in jurul vostru (si la voi insiva) si o sa aveti raspunsul la diferenta intre RO si PL (sau altii, cum ar fi Croatia, etc)
    • +7 (7 voturi)    
      un expert in polonia (Luni, 31 august 2009, 9:59)

      titi [anonim] i-a raspuns lui GOGU

      bine ca te-am gasit! noi nu aveam datorii in 89, dar nea ilici a imprumutat bani sa dea pensii, exact cum face boc acum!

      ce ajutor de retehnologizare? cati ani ai, ai habar ce-a fost in 90? iti spun eu ca in 90 'nu ne-am vandut tara', ca s-o cumpere baietii destepti si sa-si faca fie firme de carton, fie s-o vanda la fier vechi, daca erau prea prosti.

      daca romania ar fi primit un sfert din ce ar fi primit polonia, banii ar fi fost furati sau investiti in firmele baietilor destepti, de-aia nu ne-a dat nici dracu nimic!

      vai noua, fraierii care le platim lor campaniile electorale perpetue! Vai noua, ca nu pricepem nimic, sintem asa de usor de prostit!
  • +4 (4 voturi)    
    logic (Luni, 31 august 2009, 9:28)

    liviu_ [utilizator]

    pai e simplu... polonezii nu au la guvernare niste comunisti hoti si incompetenti. si daca ar avea, probabil ar stii cum sa scape de ei...
  • -1 (1 vot)    
    comparatie (Luni, 31 august 2009, 10:08)

    alex [anonim]

    E bine sa nu ne mai uitam la Franta, Germania, UK etc. Ci si la cei din zona noastra, cu mentalitate relativ asemanatoare si care au trecut prin acelasi comunism. Polonia e o ancora buna (desi ei au avut facilitati economice de-a lungul timpului- sa nu uitam ca in 1990-1991 jumatate din datoria lor externa a fost stearsa de FMI).

    Succes guvernantilor nostri, sa faca si ei ca in Polonia.
    • +1 (1 vot)    
      Sa nu uitam...Dar se pare ca uitam selectiv (Luni, 31 august 2009, 11:41)

      Indolent [anonim] i-a raspuns lui alex

      Sa nu uitam ca in 1990 Romania nu mai avea datorie externa.
      • 0 (0 voturi)    
        normal (Marţi, 1 septembrie 2009, 0:08)

        alex [anonim] i-a raspuns lui Indolent

        Pai da taticu, asta ziceam si eu.

        Una e sa cumperi pe datorie si apoi sa platesti doar jumate (Polonia), si alta e sa iti rupi de la gura ca sa platesti orice cumperi (Romania).

        Varianta intai e mai suportabila si de aia polonezii au intrat in economia de piata mai puternici. Noi romanii am intrat cu burtile goale si cu creierele spalate ("nu ne vindem tara" si "noi muncim, nu gandim"- doar doua exemple ce imi vin acum in minte).
  • +1 (5 voturi)    
    "Miracolul" romanesc: ministerul turismului! (Luni, 31 august 2009, 10:17)

    Vlad [anonim]

    Oare Polonia o avea ministerul turismului? Daca nu, atunci poate in asta consta "miracolul" romanesc.
  • 0 (4 voturi)    
    de parca nu ar fi de ajuns (Luni, 31 august 2009, 10:51)

    abc [anonim]

    Noi am pus si de o criza viitoare cu programul "prima casa". Nu mai zic ca tinand preturile sus la apartamente unii in loc sa isi cumpere casa stau si dau chirie in continuare.
    Boc&Pogea ii costa pe unii dintre noi cateva sute de euro pe luna.
    O nimica toata pt ei dar esential pentru unii dintre noi.
    • 0 (2 voturi)    
      ai dreptate (Luni, 31 august 2009, 14:15)

      titi [anonim] i-a raspuns lui abc

      si dac-ar fi doar atat!
  • +4 (4 voturi)    
    lectii? (Luni, 31 august 2009, 11:00)

    odorica ion [utilizator]

    Lectii avem destule, nu are cine sa le aplice, mai bine zis nu se vrea.
  • +2 (4 voturi)    
    Daca vrei ,poti (Luni, 31 august 2009, 11:06)

    defav [anonim]

    deci daca ai un guvern adevarat,care lucreaza pentru tara si nu pentru alte interese , se gasesc solutii pentru dezvoltare pe baze durabile, cum se spune.
    Nu mai simti atunci ca esti inselat, escrocat,discriminat, defavorizat, cum esti aici.
    Dar guvernul si parlamentul rezulta din alegerea noastra,a tuturor, si avfem o parte de vina-mare -pentru cum merg lucrurile.
    Exista acest sistem ticalosit care s-a perpetuat din 90 incoace,s-a umflat ca o gogoasa, acum e un cancer social generalizat,practic aproape oricine ar pune botu" la putina coruptie -daca ar putea-pentru a se inavuti. Urita boala asta a societatii romanesti,si personal cred ca momentul principal a fost in primii ani de dupa "revolutie", cind s-au scapat haturile; mai cred ca exista inca dinainte ,din comunism,un germene urit, iar acum e foarte greu sa redresezi acest sistem fara o baza de integritate.Iar asta n-o vad producindu-se decit printr-o rasturnare sociala de proportii, efect al razmeritei unei societati civile readuse la viata-cam greu de crezut, sau prin trecerea timpului -pina dispar generatiile otravite-si cu ceva fortare de la spate, din exterior, pentru a se intra in limite.
    Polonezii cred ca au fost mai putin atinsi de racilele comunismului, au si o alta cultura,au si influente mai accentuate vestice, ei au vrut schimbare mai de mult, au fost mai uniti si mai hotariti,asta e.
  • 0 (4 voturi)    
    greu de inteles (Luni, 31 august 2009, 11:49)

    zdragomir [utilizator]

    Vreti sa ziceti ca ... guvernul... polonez... chiar NU e condus de hoti si mafioti??

    Pfuai, pai asta' chiar e miracol!
    • +1 (1 vot)    
      Da , domnule... (Luni, 31 august 2009, 12:49)

      vincent [anonim] i-a raspuns lui zdragomir

      ...se pare ca exista si asa ceva, frumos zis.
      Cred ca si din ciobani daca ar fi compus guvernul , da' ciobani cinstiti , si tot s-ar face mai mult pentru poporul asta.
      La noi, daca afli de o masura normala, te uiti crucis si te intrebi daca nu e vreo smecherie ,cumva, si dupa ce te-ai convins ca nu e ,atunci te minunezi si o lauzi de parca ar fi cine stie ce.Asa am ajuns, nu mai sintem normali, findca asa trai ne-au indus astia , care se lauda si cu unele actiuni normale.
      • 0 (2 voturi)    
        orice ... (Luni, 31 august 2009, 13:20)

        zdragomir [utilizator] i-a raspuns lui vincent

        Ciobani, caini, oi (uite ceva ce nu a fost experimentat pana acum), statui (din ceva material usor sa poata fi purtate), plante, pacienti de la azil de nebuni, copii de gradinita, scoici; chiar si mumii sau schelete.

        Cea mai mare nevoie in Romania este pentru un guvern care face cat mai putin, pentru ca face 99% rau. Adica mii de pasi inapoi, un pas inainte. Va imaginati sa simple si clare ar fi conferintele de presa daca guvernul ar fi realizat din plante? Cum poti mitui o planta?
        • +2 (2 voturi)    
          dar planta romaneasca... (Luni, 31 august 2009, 14:18)

          titi [anonim] i-a raspuns lui zdragomir

          poate fi mituita, fie ca e la minister, fie ca e in cabina de vot si-si inmoaie deshtu' in calimara cu cerneala. tocmai asta e problema mioritica: prea multe plante, prea multe oi si prea multe haite de maidanezi! si prea putini oameni!
          • 0 (2 voturi)    
            ... (Luni, 31 august 2009, 14:41)

            zdragomir [utilizator] i-a raspuns lui titi

            Nu vorbeam in metafore... vorbeam serios!
  • 0 (2 voturi)    
    miracol polonez (Luni, 31 august 2009, 14:30)

    mircea [anonim]

    Multi ziaristi sustin s-au tac privind guvernarea Tariceanu.Buba de acolo porneste.O guvernare de dreapta intodeuna a asigurat o dezvoltare constanta si durabila.Problema este ca guvernarea Tariceanu,nu a fost de dreapta(vezi majoritatea in parlament)si din aceasta cauza nu s-a reusit acumularea unor valori care sa permita o dezvolare.In fapt in mod nejustificat si antinational guvernul Tariceanu a distrus cu buna stiinta bruma de acumulare a guvernului Nastase si a folosit in interesul unui grup restrans din PNL,PSD+PC sansa de a trece Romania pe un curs ascendent,folosind si conjuctura internationala favorabila.Criza actuala ne obliga sa fim altfel,in plus toti au probleme si cum s-ar spune suntem pe cont propriu.Nu face sa batjocorim eforturile guvernului Boc.De bine de rau a mentinut o anumita stabilitate.Daca nu ar fi presiunile unor excroci ca Patriciu,Voiculescu,Nastase,Vantu,etc,probabil ca situatia era mai buna.
  • +1 (1 vot)    
    Romanul nu e polonez, romanul e corupt (Luni, 31 august 2009, 15:08)

    Henry [anonim]

    Romanii nu sunt polonezi? E si asta un raspuns potrivit. Dar raspunsul potrivit ar fi: romanul e hot si curvar. In politica romaneasca diin 1990 incoace se practica prostitutia. Nici unul nu are coloana vertebrala, sunt cumparati si ei insisi sunt implicati in afaceri ilicite. Asa ca ce pretentii sa mai avem de la romanul de rand, daca prostitutia se practica la nivel inalt? Credibilitatea omului de rand in politicieni a scazut dramatic, deoarece toti s-au dovedit a fi niste talhari. In loc sa lupte impotriva coruptiei , ei insisi sunt corupti, corup, si incurajeaza coruptia.
  • -1 (1 vot)    
    asta s-a votat..... (Luni, 31 august 2009, 15:58)

    dorinteodor [anonim]

    am inlocuit un prim-ministru-om-de-afaceri cu un prim-ministru-fost-sef-komunist-la studenti. dupa fapta si rasplata......
  • -1 (1 vot)    
    NOI domenii economice (Luni, 31 august 2009, 16:27)

    gabi [anonim]

    vom reusi si noi punand accent pe NOI domenii cum zice cel mai tare ministru ca economist cu experienta: ”România are acum şansa de a spera la o creştere economică, de a opri căderea economică generată de criză şi de a reporni motoarele economiei prin cel puţin două domenii majore: domeniul infrastructurii şi cel al absorbţiei fondurilor comunitare, care sunt priorităţi majore".
    http://www.mcsi.ro/Minister/Comunicate-de-presa/MCSI-lanseaza-un-nou-apel-de-proiecte-in-vederea-a
  • +1 (1 vot)    
    lectie? (Luni, 31 august 2009, 17:56)

    andu [anonim]

    Lectie pentru cine? romania este o structura abstracta, nu poate lua lectii. ar fi cazul sa le ia guvernantii dar pe ei nu i-i intereseaza, Nu pentru a lua lectii au cotizat pentru cand si-au platit locul de parlamentar sau de angajat al guvernului.
  • -1 (1 vot)    
    Romania (Luni, 31 august 2009, 18:18)

    releu [anonim]

    o sa mearga nmai bine, cand nu or mai complexati din astai care scriu ca romanii sunt prosti, care se uita mereu sa denigreze ce in Romania, asa incat romanii vor fi mai curajosi.
    Anul asta 2 bancii majore europene au emis obligatiuni in lei.| Cati stiati de asta ?
    Cand meregea Romania pe val , era ce ?

    Dar de ce sa nu ia lectii Ungaria, Germania, Slovacia, cehia, Spania.... ?

    Polonezii sunt atat de destepti incat bancurile cu prosti in SUA sunt cu polonezi.
  • +1 (3 voturi)    
    wtf?! (Luni, 31 august 2009, 20:18)

    resita31 [utilizator]

    O analiza a EVZ dezvaluie care este secretul succesului si ce masuri bune a luat guvernul polonez?!!
    de unde naiba a avut acces EVZ la deciziile guvernului polonez cu caracter de secret de stat ?!!...oamenii aia, probabil, au petrecut j' de ore sa gaseasca solutii la criza si EVZ a aruncat o privire la acele decizii si au zis: "mhmm, mda... astea sunt hotararile luate de expertii Poloniei de au iesit din criza... "
    ... in fine ... consider cam boombastic exprimat faptul ca in urma unei "analize" facute de EVZ s-a dezvaluit secretul succesului guvernului polonez.
    oricum jos palaria cu complimentele mele guvernului polonez pt solutiile adoptate in vederea depasirii acestei iritante crize, cu propunerea de a li se mari salariile si inca o saptamana in plus la concediile de odihna, fiindca ei le merita.
    pe cand la noi?!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri