Berceanu vrea taxe auto mai mari, sa "geama toti astia cu Q7"

de V.M.     HotNews.ro
Luni, 3 mai 2010, 21:02 Revista Presei | Subiectele Zilei

Radu Berceanu
Foto: AGERPRES
Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a declarat intr-un interviu pentru Gandul ca se opune categoric majorarii TVA sau a cotei unice, insa are propria lista de taxe si impozite despre care spune ca sunt prea mici, printre care si cea auto. "Sa creasca impozitul pe masinile cu motoare de peste doi litri (2.000 cmc), ca in Italia, ca sa ajungi in cativa ani sa mai platesti inca o data masina. O sa geama toti astia cu Q7", a spus Berceanu. "Ar trebui sa punem o taxa pe a doua proprietate, pe a treia proprietate. Ar trebui sa punem taxa pe terenurile nelucrate", a continuat ministrul.

Cu privire la documentul prezentat de Crin Antonescu, prin care liderul PNL sustine ca executivul incearca sa majoreze impozitul pe profit la 25% si sa dubleze valoarea taxelor si a impozitelor locale, Berceanu spune ca este posibil sa fie unul dintre scenariile facute de Finante. "Cand n-ai bani te gandesti si la variantele astea. Faci tot felul de simulari. Ia dom'le, cum o fi daca umblam la cifrele astea?", a spus ministrul de la Transporturi.

De asemenea, el a mai povestit pentru Gandul cum a cerut Fondului Monetar, in cadrul negocierilor de luni, sa permita Romaniei sa depaseasca deficitul bugetar, insa banii respectivi sa fie bagati in investitii, si cum oficialii Fondului au recunoscut pe fata ca n-au incredere in Guvernul Boc. "Nu. Aveti deja o problema cu deficitul pentru ca v-a scazut cresterea economica si, in plus, nu avem incredere in voi ca veti folosi banii pentru investitii", a parafrazat Berceanu raspunsul oficialilor FMI.


Citeste mai multe despre   



















7110 vizualizari

  • +4 (24 voturi)    
    hm?! (Luni, 3 mai 2010, 20:53)

    Ion [anonim]

    Le vor inmatricula toti in Bulgaria si nu mai le luati nici impozitele astea. Acelasi lucru e valabil si pentru impozitul pe yahturi.
    • +2 (10 voturi)    
      conduc o astfel de masina (Luni, 3 mai 2010, 23:29)

      q7 [anonim] i-a raspuns lui Ion

      conduc o astfel de masina si sunt de acord cu marirea taxelor... marea majoritate a masinilor inmatriculate in bulgaria sunt masini cu valoare intre 500 si 2000 euro.. nu cred ca se vor injosi prea multe persoane sa faca asta.
      • +3 (7 voturi)    
        Aici iti dau dreptate (Luni, 3 mai 2010, 23:45)

        bogdan [anonim] i-a raspuns lui q7

        Adica daca tot conduc Q7 ( nu e cazul meu) il inmatriculez in bulgaria? Sa fie de Romania, sa arat ca am cu ce! Oricum, cu taxeloe pe Q7 nu rezolvam nimic, si de suferit vor avfea tot cei cu Logan.
        • +3 (3 voturi)    
          e buna ideea lui berceanu (Marţi, 4 mai 2010, 10:24)

          adrian [anonim] i-a raspuns lui bogdan

          q7 se cumpara in leasing - adica se inmatriculeaza in Romania. ar trebui marite taxele la masinile cu motoare mari. piata auto nu va fi foarte afectata pentru ca nu asta e baza. baza sunt masinile de pana in 20.000 care nu ar fi afectate.
          se vor gasi solutii cu leasing in alta tara dar e prea complicat - ce faci cu masina apoi? si oricum taxele in alte tari sunt mari. ca nu cred ca o sa ia leasing in bulgaria, ci in austria/germania
          • +1 (5 voturi)    
            n-ar fi mai simplu (Marţi, 4 mai 2010, 11:02)

            if0014 [utilizator] i-a raspuns lui adrian

            sa puna taxa pe Berceanu? Adica taxa pe politicieni - "sa geama" toti aia care vor sa fie ministrii, deputati, primari nu pentru ca ii doare inima de binele tarii, ci de binele propriu...
            • 0 (0 voturi)    
              capra vecinului (Marţi, 4 mai 2010, 13:13)

              Mowgli [utilizator] i-a raspuns lui if0014

              motivul pentru care noi progresam
        • 0 (2 voturi)    
          Uitati... (Marţi, 4 mai 2010, 10:26)

          Gigi [anonim] i-a raspuns lui bogdan

          ...ca exista doua tipuri de posesori de Q7 ... unii care l-au cumparat de la dealer, au Casco etc (poate sa fie si in leasing sau pe firma) si unii ca aia de le-au fost furate masinile in Bulgaria si care probabil ca au mai fost o data furate inainte si vandute pe te miri ce la magraoni. Garantat aia se vor duce in BG sa le inmatriculeze....
    • +9 (11 voturi)    
      aiurea! Propaganda populista de bananieri! (Luni, 3 mai 2010, 23:59)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui Ion

      Cele mai multe Q7 si X5 nu sunt la privati, ci sunt la primari de sate, comune si tot felul de membrii prin consilii locale. Se poate rezolva simplu ca si in SUA unde s-a facut o masina standard pt cei din administratie: Ford Crown Victoria. Nu este cea mai ieftina si nu este cea mai scumpa si nimeni nu se plange de ea. Puteau pune si la noi o masina standard pt TOTI functionarii si membrii guvernului si se incheia comedia asta.
      Cel care are Q7 sau X5 o sa isi permita sa plateasca si taxa aia, dar o sa fie un numar minuscul de detinatori privati.
      DAR NU ASTA ESTE PROBLEMA!
      Problema este:
      CE NAIBA FACI BERCENE CU CELE TREI IMPOZITE LUATE DE PE SOFERI PT ACEEASI CHESTIE?
      La cati soferi platesc impozite in Romania ar trebui sa avem niste drumuri mai de Doamne ajuta si sa nu va scobiti in partea dorsala dupa bani acum. Deci, ce ati facut cu banii aia de nu mai aveti bani de autostrada?
      • +6 (6 voturi)    
        prea ieftin... (Marţi, 4 mai 2010, 7:43)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Lucian*

        Desi toata lumea se plange de impozitele pe masini, taxele de drum si accizele la combustibili soselele din Romania sunt pline de masini. Daca stai dimineata langa o zona de birouri sa numeri cate masini au macar un pasager o sa ai mult de asteptat... Cred ca ar trebui sa avem impozite pe masini care sa creasca exponential cu valoarea masinii, taxe de parcare diferentiate pe zone, taxe de acces in centrul oraselor, benzi separate pentru autobuze, benzi prioritate pentru automobile cu cel putin 2 pasageri.
        Mi se pare normal sa existe mai multe tipuri de taxe/impozite/accize pentru masini care sa faca diferenta intre: cat de mult folosesti masina / pe unde o folosesti / ce masina ai.
        • 0 (0 voturi)    
          ... (Marţi, 4 mai 2010, 13:55)

          kourai [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          ai idei "bune", atat pot sa zic
    • -1 (3 voturi)    
      Berceanu? Un pamblicar! (Marţi, 4 mai 2010, 8:30)

      ion ionescu [anonim] i-a raspuns lui Ion

      Astia, alde Berceanu, is asa de disperati? Nu mai sunt bani de spaga? Am mai spus-o: in afara de golania/smecheria asta de cartier, domn Berceanu este o caroserie goala. Daca-i dai o castana in cap, iti raspunde ecoul. Vorbeste despre alte taxe, normal, dar vad ca a tacut chitic cand a venit vorba despre contractul de tot rahatul pe care l-a incheiat pentru construirea autostrazii de pe Valea Prahovei. Tace chitic si cand se vede ca acelasi consortiu care noua ne-a dat cu flit, face o autostrada in Croatia cu 60% din pret, in aceleasi conditii de relief. In acesta logica, niciodata n-or sa ajunga banii, oricate piei ar jupui de pe contribuabil.
  • -4 (24 voturi)    
    ok (Luni, 3 mai 2010, 21:31)

    gigi [anonim]

    ma duc si-mi inscriu masina in Bulgaria ca deja platesc de douazeci de ori cat o masina normala. bine ca ne-a spus nea caisa mafiotu' ce mai pregateste.
    • +19 (31 voturi)    
      Poate ramai de tot in Bulgaria atunci (Luni, 3 mai 2010, 22:31)

      eu [anonim] i-a raspuns lui gigi

      Poate ramai si tu in Bulgaria in cazul asta.
      Toti vreti sosele, parcari si tot felul de facilitati ca in tarile civilizate, insa n-ati da un leu pentru asta.
      Din ce bani vrei tu sa se faca toate astea daca tu texele le platesti in Bulgaria?
      Hai sa nu mai fim demagogi, impozitele in romania sunt bataie de joc:
      - un ap de 3 camere in bucuresti e 110 RON
      - o masina de 1600 cm cubi e 60 RON
      Impreuna nu fac nici macar cat un plin de benzina...
      (In Innsbruck o ora de parcare e 4 Euro = 12 RON, in Romania toti am parca moca... dar vrem parcari....)
      • 0 (14 voturi)    
        daca tot ai adus vorba de parcarea din Austria (Luni, 3 mai 2010, 22:22)

        squiddie [anonim] i-a raspuns lui eu

        Hai sa comparam atunci si un salariu mediu din Austria (aprox 2500 euro) cu un salariu mediu din Romania (aprox 250 euro) si sa tragem o concluzie: daca acolo parcarea costa 4 euro, la noi trebuie sa fie 40 de centi, deci o ora de parcare de 4 ron mi se pare deja exagerata...

        Asa ca mai usor cu comparatii de acest gen...
        • +9 (13 voturi)    
          oare suntem chiar asa de saraci...? (Marţi, 4 mai 2010, 0:03)

          eu [anonim] i-a raspuns lui squiddie

          Hai sa terminam odata si cu facutu diferentelor intre salariul din Romania si cel din Austria sau alte state UE.
          Am fost prin multe orase europene si va anunt ca masinile din Bucuresti sunt cu mult peste ce circula pe strazile din Paris, Viena, Barcelona.
          In 10 zile in Paris am vazut cred maxim 5-10 masini de teren. In Bucuresti vad atatea la un singur semafor.
          Daca suntem asa de saraci cum pretindem, cum se face ca avem orasul plin de masini scumpe?
          • +1 (3 voturi)    
            pt ca suntem polarizati (Marţi, 4 mai 2010, 6:43)

            gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui eu

            in austria omenii cu bani nu-si cumpara masini de teren ci bentley. in romania pe langa oamenii aia cu masini de teren de ii vezi la semafor sunt mult mai multi oameni care nu au nici macar o masina.asta unu. iar doi, romanul, din cauza saraciei de pe vremea comunistilor, isi va lua o masina ca mod de aratare a bogatiei, deci pana si aia de ii vezi intr-un fiat albea nu si-l permit precum ar trebui.
          • 0 (2 voturi)    
            SUV-uri la Paris? (Marţi, 4 mai 2010, 7:39)

            garett [anonim] i-a raspuns lui eu

            Sorry dar esti penibil! Tu ai impresia ca SUV-ul este masina suprema? Sau ca parizienii sunt la fel de cocalari ca rromanii incat expresia suprema a bunastarii este balena de Q7?
            • 0 (0 voturi)    
              ai citit si despre ce era vorba in articol? (Marţi, 4 mai 2010, 12:23)

              eu [anonim] i-a raspuns lui garett

              Ideea era sa se impoziteze masinile scumpe. Daca pentru tine Q7 si X5 sunt ieftine nu pot decat sa te felicit ca esti un om de succes.
              Sa nu mai facem tu teoria necesitatii SUV-urilor ca nu despre asta e vorba...
              Peste tot in lume se platesc impozite consistente pentru proprietatile detinute. Sa n-o mai frecam nici cu salariul mediu din Romania, ca cel cu 250Euro/luna nu are conac cu 10 camere si 3 BWM-uri in curte. Sau daca le are inseamna ca-si permite si trebuie sa-si permita sa plateasca si impozitul pentru ele.
              PS: Tot legat de sal mediu si de saracia romanilor, sa mai bem si un pahar de apa intai si socotim si banii care se incaseaza la negru, pe PFA sau microintreprindere care nu sunt contabilizati in salariul mediu...
              Nu mai vorbesc de hotiile si spagile de pe plaiurile mioritice. Sau va deranjeaza ca spagarii, camatarii, recuperatorii etc. sa palteasca impozit pentru proprietatile si asa capatate necinstit? Daca asta va deranjeaza, imi cer scuze si va doresc multa prosperitate si noroc!
          • +3 (3 voturi)    
            si mai ales (Marţi, 4 mai 2010, 8:42)

            atreus [anonim] i-a raspuns lui eu

            nu ne adaptam nevoile de transport la masina pe care o avem. De ce mi-ar trebui o masina gigant cu nu stiu ce putere cand eu ma plimb prin oras pana la mall si inapoi?! Un mini de ex. nu mi-ar fi destul? Sau un VW beetle? sau nu, aia nu-i masina! Masina e numai aia care trece prin zid si sparge asfaltul in urma ei... ce mentalitati!
          • -1 (1 vot)    
            ba nu ai fost deloc (Marţi, 4 mai 2010, 10:14)

            sandi [anonim] i-a raspuns lui eu

            usor cu pianu' pe scari. in viena sunt masini mult mai bune ca la noi. poate sunt mai putine de teren, dar vezi o multime de marci exotice, prietene.si sa stii ca nu mai e asa scump, poti sa te duci si tu sa vezi. nu a zis nimeni ca suntem saraci, ideea e sa gaseasca o formula pertinenta de impozitare. daca muncesc si produc si am trebuie sa te tin pe tine si familia ta de someri in carca, nu? de la fiecare dupa posibilitati, fiecaruia dupa nevoi, nu ar fi asta modelul perfect pe care-l propavaduiti?
            • 0 (0 voturi)    
              e posibil ca tu sa stii mai bine unde am fost... (Marţi, 4 mai 2010, 12:47)

              eu [anonim] i-a raspuns lui sandi

              Felicitari pentru faptul ca esti un om de succes, insa peste tot in lumea civilizata se plateste impozit pe avere(proporional cu cat are fiecare). Nu zice nimeni sa ma tii tu pe mine in carca, stai linistit ma descurc singur destul de onorabil.
              Daca tu nu esti de acord cu treaba asta sunt destule tari in care nu se platesc impozite asa ca te poti reloca linistit nu e problema. Tind sa cred insa ca ti-ar placea mai mult sa traiesti intr-o tara gen Franta, Germania, Austria decat in Banglasesh, Somalia, Liberia...
              Sa stii ca n-or sa plateasca nemtii si suedezii impozit ca sa faca romanii autostrazi. Desi vad ca multi sunt foarte inversunati impotriva cresterii impozitului cam asta e sursa de venituri a statului...
              Sunt insa de acord ca ar trebui sa se si fure mai putin asta e clar, insa cu 50 ron impozit anual pe o masina de 1600cm3 cam ce am vrea sa faca statu pentru noi...?
          • -1 (1 vot)    
            Q7 e masina de taxi in Paris (Marţi, 4 mai 2010, 10:38)

            anonim [anonim] i-a raspuns lui eu

            Deci gasesti mai mult de 10
            • 0 (0 voturi)    
              Nu prea! (Marţi, 4 mai 2010, 12:07)

              garett [anonim] i-a raspuns lui anonim

              Mai mult C5 si E-Klasse, ultimul model.
              Si cateva S-Klasse btw. ;)
      • +6 (10 voturi)    
        dsd (Luni, 3 mai 2010, 22:43)

        gogosi [anonim] i-a raspuns lui eu

        In lnnsbruck salariul mediu nu este 250 Euro ci peste 2000 Euro! Acolo iti permiti sa platesti ora de parcare cu 4 euro (apropos - nu e 4 ci maxim 2,25 pe ora!)... Iar despre Bulgaria - treci pe acolo si sa vezi ce autostrazi au fara taxe, dar si fara firme gen Bechtel... Iar despre Berceanu: poate spune ceva si despre cei care conduc Audi A8 - pentru ca lui asta ii cam place... Hmmmm
        • +3 (3 voturi)    
          gogosele (Marţi, 4 mai 2010, 7:46)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui gogosi

          ar mai fi o diferenta.. acolo platesti parcarea cam peste tot.. la noi orice dorel isi urca masina pe un trotuar si a pasat problema pietonilor care tre' sa faca slalom printre cutiile de conserve.
        • +1 (1 vot)    
          da, dar ... (Marţi, 4 mai 2010, 10:15)

          jb [utilizator] i-a raspuns lui gogosi

          ei au construit autostrazi de vreo 50 de ani incoace, acuma doar trebuie sa le mentina, noi abia acum incepem sa le construim. cum vrei sa-i ajungem daca nu platim taxe (mult) mai mult ca ei ?
      • +4 (10 voturi)    
        Poate (Luni, 3 mai 2010, 22:51)

        gigi [anonim] i-a raspuns lui eu

        Deci impozitul la masina mea este deja 32 de milioane. Iar drumurile se fac doar cu 10% din banii de taxe, restul intra in buzunarele prietenilor astora care dau taxe.
        Iar cel mai mare stres al guvernantilor pare sa fie cum sa-i taxeze pe particulari sa tina bugetarii inutili in aparatul administrativ.
        Ma lasi?
      • +2 (8 voturi)    
        Cand ceri asa ceva da la oameni... (Luni, 3 mai 2010, 22:53)

        bgd [utilizator] i-a raspuns lui eu

        Trebuie sa arati in primul rand ca esti de incredere. Cred ca e justificata lipsa ei avand in vedere prin ce trecem de 20 de ani...
        Daca ei n-ar mai fura si ar face treaba....da, dar asa?
        Nu vezi ca urmeaza sa mareasca si TVA-ul si sa bage si impozit progresiv, cu toate ca acu' ceva timp chestiile astea nici nu intrau in discutie.... Normal ca te duci cu firma si cu masina/masinile in Bulgaria.
      • -1 (3 voturi)    
        Poate nu (Luni, 3 mai 2010, 22:56)

        ralu [anonim] i-a raspuns lui eu

        Daca nu s-ar mai fura in mod SIGUR ar fi bani.Si nu compara salariile din Innsbruck cu cele din Romania.......
      • +3 (9 voturi)    
        Nu ca nu as fi de acord cu tine.... (Luni, 3 mai 2010, 23:14)

        aisionline [anonim] i-a raspuns lui eu

        dar frate, eu platesc revigneta si cum zice cineva mai jos fac slalom printre cateodata prin gropi.
        Daca nea asta o sa mareasca taxele fii sigur ca nu ai sa vezi " sosele, parcari si tot felul de facilitati ca in tarile civilizate" dar ai sa vezi ca bunica ta primeste pentru inca o luna pensia si asa mica.

        Nu sunt impotriva ideei se face peste tot asta, dar chiar se face ceva cu acei bani. In clipa in care o sa vad ce se face cu banii mei, atunci mai vb. Cat timp ii cheltuie Udrea cum vrea... nu merci, e mai cald cu bani in buzunar...
      • -1 (1 vot)    
        chiar asa (Marţi, 4 mai 2010, 10:11)

        sandi [anonim] i-a raspuns lui eu

        pai din toate taxele pe care le-am platit pana acum toti ce era sa se intample, sa avem sosele, sa avem parcari, sa avem autostrazi? am inghitit atata timp si am platit taxe doar-doar s-o schimba ceva in bine. sa ne lase cu prostiile, ca nu mai tine. tot platesti si nu ai nicio facilitate de la stat, e o gaura fara fund... si poate nu e o idee asa rea cu plecatul in bulgaria, o sa plecam toti care producem sa ramai tu cu berceanu si boc sa va impozitati reciproc in armonie si pace.
  • +9 (21 voturi)    
    De acord... (Luni, 3 mai 2010, 21:32)

    blackat [anonim]

    Cred ca pentru prima data sunt de acord cu ce spune Berceanu. La noi sunt o gramada care nu varsa nici un impozit la stat dar au Q7, X5, etc.
    Sunt masini de lux si trebuie taxate ca atare.
    In privinta proprietatilor la fel. Am o cunostinta de familie care sta in apartamen ANL in chirie si mai are in 3 apartamente inchiriate, evident fara contracte. Nu prea e corect.
    +1 petru Berceanu !
    • -1 (5 voturi)    
      idiot (Luni, 3 mai 2010, 23:23)

      danut lupascu [utilizator] i-a raspuns lui blackat

      ce vrei sa plateasca impozit sa mareasc salariile militenilor si finantistilor
    • +3 (9 voturi)    
      Esti batut in cap ca Berceanu (Luni, 3 mai 2010, 23:27)

      Ionel [anonim] i-a raspuns lui blackat

      Se pune impozit pe valoarea masinii si nu pe sula de la prefectura sau presiunea in roti. Ce legatura e intre valoarea masinii sau ca e de lux si capacitatea cilindrica. legatura nu e intotdeauna directa si loviti si in cine nu trebuie.
  • +3 (13 voturi)    
    Sub zodia proletcultismului (Luni, 3 mai 2010, 21:37)

    george [anonim]

    Foarte amuzanta dedublarea de personalitate a domnului ministru Berceanu. Ce se mai infoaie dansul la "astia cu Q7" ?! Si da-i si lupta, neicusorule! Si asta o face unul dintre cei mai bogati ministri ai cabinetului Boc (si din toate guvernele postrevolutionare). Adica - ar trebui noi sa spunem - domnia sa este baiat modest, care traieste din salariul de ministru (bugetar, carevasazica) si se oripileaza cand vede posesori de Q7 din bani - cel mai probabil - nemunciti. Asa ca vrea sa-i vada gemand. Psihanalizabil.
    P.S. Ca sa nu fiu acuzat de parti-pris - nu am Q7 ci Skoda - nici macar Superb:-)
  • -3 (3 voturi)    
    alooo (Luni, 3 mai 2010, 21:38)

    gogoasa [anonim]

    dementzika 2010, aia cu Q7 si alte tractoare de genul nu platesc taxele, nu e fashionable pt ei. Bajetii cu MeLeu, cu Touareg, X.... si altii nu dau 2 lei la stat. Daca ii luati la bani marunti sunt niste "amarati" care ar merita sa primeasca ajutor de somaj. Pe de alta parte, bolovanul care are ghinionul sa aiba o masina 2.0 o rupe in fericire, ca deh, isi plateste ca un cretin taxele oricum prea mari. Bine ca se poarta Loganul 1.4 MPI
    • +4 (8 voturi)    
      X5 (Luni, 3 mai 2010, 23:03)

      ralu [anonim] i-a raspuns lui gogoasa

      Conduc un X5....extraordinara masina! Platesc TOATE taxele pana la ultimul leut,nu-s curva si am facultate si mester...la stat.......iar X5-ul nu e furat, e luat din bani munciti...dar asa ne place noua romanilor..sa moara si capra vecinului.Firmele particulare sustin ce a mai ramas din economie.Daca merg cat de cat, da-le dom'le in cap..impoziteaza,taxeaza ca merg,pune taxa pe Q7 ca d'aia "nu e bani la buget!".....mi-e scarba!
      • +1 (3 voturi)    
        ... (Luni, 3 mai 2010, 23:21)

        dragos234 [utilizator] i-a raspuns lui ralu

        Da, e mai simplu sa taxezi decat sa nu mai dea banii aiurea pe protectie sociala. Bani aruncati pe fereastra. Avem raport salariati/pensionari 1 la 1 iar in Europa isi fac griji ca ajung la 4-3 la 1.
        Dar noi pensionam anticipat in continuare, In curand vom fi mai multi pensionari decat orice alta categorie sociala.
      • 0 (2 voturi)    
        eu conduc (Marţi, 4 mai 2010, 7:53)

        elias [anonim] i-a raspuns lui ralu

        eu conduc un sputnik. taxele la el e de zece ori mai mari. te-am facut.
  • -5 (13 voturi)    
    Berceanu (Luni, 3 mai 2010, 21:41)

    Marinica [anonim]

    Berceanu asta habar nu are pe ce planeta traieste!!
    Crestere economica nu poate avea loc decat daca taxele sunt mici si poti sa creezi o firma foarte usor.
    Cu cat mai multe piedici financiare cu atat mai rau o sa o ducem. Princpiul sa moara capra vecinului niciodata nu a dus la nimic bun! Nemernicul ar tb sa faca in asa fel incat lipitorile guvernamentale sa cheltuie cat mai putin din banul public dar desigur asta subiect tabu si nu se discuta despre el!!
    • +1 (3 voturi)    
      Cresterea economica... (Luni, 3 mai 2010, 22:53)

      Zgabeartza Iftode [utilizator] i-a raspuns lui Marinica

      ... exista atunci cand produci ceva, bun sau serviciu, il vinzi, incasezi contravaloarea si-ti achiti taxele. Cu taxe mari, statul se imbogateste prea mult si arunca cu banii in comisionae pentru sosele sa zicem, cu taxe prea mici nu are bani nici de proiect. Trebuie gasit un echilibru, vezi Grecia... (aia bagau toate incasarile in buzunarul lor, fara sa declare nimic si iata ce a iesit)...
      • +2 (2 voturi)    
        romanistan (Marţi, 4 mai 2010, 7:52)

        chiu sapte [anonim] i-a raspuns lui Zgabeartza Iftode

        s-a manelizat rau de tot romania. totul se desfasoara intre coordonatele x5, invidie, q7. am ajuns mai rau ca pakistanezii aia de isi vopsesc camioanele multicolor si se inchina la ele. care e diferenta? noi ne inchinam la bmw si audi, ei se inchina la camioane tata.
        • +1 (1 vot)    
          Astia suntem... (Marţi, 4 mai 2010, 9:32)

          Zgabeartza Iftode [utilizator] i-a raspuns lui chiu sapte

          ... astia suntem si cu astia, din pacate, defilam! Problema este ca nu incercam sa ne schimbam din interior! Tot incercam sa gasim subterfugii sa nu platim, sa furam cat mai mult, vorba unuia de aici: Q7, vila cu 'nspe camere dar venituri 0 barat! Chiar daca nu ne place de Berceanu trebuie sa recunoastem ca ceea ce a spus se poate traduce prin Directivele UE: POLUATORUL PLATESTE! Indiferent unde!
        • +1 (1 vot)    
          Parca am fi Burkina Faso cu suv-urile astea (Marţi, 4 mai 2010, 10:23)

          Dinu [anonim] i-a raspuns lui chiu sapte

          Asa da fenomenul e foarte pregnant in ceea ce se poate denumi Olto-dova-stan.
          La torino unde sunt peste 100 mii de bacauani si alte judete moldovenesti la statia de autobuze Atlassib e singurul loc in care poti gasi zeci de BMW si Marcedes-uri mai noi sau mai vechi parcate....de' chiar briscarii localnici se uita la ele mirati caci nu au mai vazut astfel de aglomerare de masini mari si mai ales de marcile respective....iar din ele coboara fetele tipice de tencuitori sau muncitori pe santierele din Italia...moldoveni, scuipand, tipand unii dupa altii...adica compoirtament asortat masinilor aproape kitch pe care le poseda.
          Nenorocirea este ca astia sclavagesc in constructii prin Italia 3-4 ani cheltuie banii cumparand niste fiare expirate doar ca sa isi injoseasca consatenii precum unul din Gorj pe care l-am intalnit in Torino..mai pun ceva faianta in casa si se intorc precum au plecat plus o povara bmw sau mertzan caci ulterior vine restul intretinere, carburant, reparatii, asigurari...ulterior se intorc si pun presiune pe guverne, primarii samd..."sa ne dea"'
          Astia cu q7 sunt de alta tagma...dar nu foarte diferiti de primii..si destul de asemanatori cu feudalii din Nigeria, Zair, Burkina Faso care au si ei multe SUV-uri in tari de chirpici...percum in Oltodova care cu exceptia a doua trei orase...comunitatile urbane sunt cvasi inexistente ele fiind mai aproape de ghetouri feudale pe care suv-urile, bmw, mertz, q7 se pliaza ca intr-un film de Kusturica,.... mult kitch, tziganie, prost gust si mult jeg. Astia din tagma a doua au fost de regula extrem de toxici acolo cand le-au obtinut prin "afaceri" cu statul prim smen si spaga marea arta de Oltodova care intr-un final adus in dezastru economic o tzara intreaga..am privatizat Romania cu industrii, banci, pentru ce ...pt suv-uri.bmw si merzane dastea care expira in 4-5 ani...penibil nu?!
          Semanam lei cu Ziar, Burkina, Nigeria sau Bangladesh la gusturi....
  • -2 (16 voturi)    
    Ce mai ipocrit Berceanu asta... (Luni, 3 mai 2010, 21:46)

    Compaq [anonim]

    ...el are Mercedes S500. La cilindreea asta plateste 3500 ron/ an. Astfel ca e invidios pe cei cu Q7 (care in majoritate au motoare de 3000cmc) ca platesc impozit doar in jur de 900 lei pe an. Basca un Q7 pe motorina consuma si mai putin decat Mercedesul lui W221 obosit...

    Lasa Bercene ca dta ai de unde sa platesti impozitele...

    La 2000cmc impozitul e 150 de lei, la 3000cmc impozitul e 900 lei (de 6 ori mai mare). Nu e destul?

    M-am saturat de lectii de impozitare de la astfel de rechini...

    PS. Eu am un VW Touareg de doar 2.5 L si o Skoda Octavia de 1.9. Am platit pentru amandoua 6 milioane impozit in 2010 (minus reducerea de 10% pt fraierii care platesc in avans). Nu e destul? E prea mult...platesc roviniete si fac slalom printre gropi...

    Halal guvernanti, vai de tara asta...
  • +4 (8 voturi)    
    Intrebare (Luni, 3 mai 2010, 21:46)

    ionut [anonim]

    El nu avea un Mercedes S Classe? Sai poate ma insel...
  • -7 (15 voturi)    
    ...Huoooooo..! ...Comunistilor....! (Luni, 3 mai 2010, 21:57)

    bm [anonim]

    ...asa mai, Bercovici....! ...jos chiaburii...!....gunoaielor ...tradatori de tara ca sunteti...! ...sa traiti voi bine....! ..naparcilor...!
  • +5 (5 voturi)    
    Taxe si impozite (Luni, 3 mai 2010, 22:01)

    alex [anonim]

    sugestie!
    impozit pe proprietate la valoarea de piata!
    Si se poate da un suport de 50-70% pt prima proprietate(locuinta).
    In felul acesta poate am grabi reasezarea oraselor si am aduce si bani la bugetele locale si centrale. poate ar trebui luat un impozit mai mare pt fatade neamenajate.
    sint nenumarate fabrici si uzine, magazine cumparate probabil pe preturi extrem de mici care stau de de zeci de ani abandonate. Daca actualii proprietari ar plati un impozit corect pt proprietatile lor sau le-ar da o valoare de intrebuintare sau le-ar vinde unuia care ar fi fi in stare sa o faca... nu doar sa le detina in speranta unei cresteri de pret (desi nu am nimic impotriva dak plateste impozit )... poate am vedea mult mai multa dinamica in modernizarea oraselor cit si impozite catre stat.
  • +2 (8 voturi)    
    sa geama (Luni, 3 mai 2010, 22:08)

    gheo [anonim]

    o sa geama numa' aia care au muncit banii, sau aia care au vandut vreun teren mostenit si si-au luat masina serioasa...
    iar aia care au Mercedes S classe si se intampla sa fie ministri, au bani din belsug pentru asa ceva, ca nu muncesc pentru ei... casele le au pe numele matusilor, verilor, copiilor
    iar avioanele private nu vor fi totusi taxate...

    nu zic, din partea mea sa geama toti
    sunt convins ca prin vaiete si gemete o sa ducem tara spre cele mai inalte culmi;
    sanatate, ca de prosperitate nu poate fi vorba
  • +5 (17 voturi)    
    In sfarsit.... (Luni, 3 mai 2010, 22:12)

    Neagu Mircea [anonim]

    niste idei bune.
    Nu sunt nici pe departe fan-ul PDL, chiar dimpotriva.
    In plus pe domnul Berceanu nu-l inghit.
    Dar pentru ideile astea merita felicitari. Cel putin ale mele. Sa le vedem puse si in practica.
  • -2 (10 voturi)    
    ??? (Luni, 3 mai 2010, 22:13)

    Drivex [anonim]

    Halal exprimare!! Asta motiveaza un ministru in modificarea/adoptarea unei legi??! Sa nu uitam ca si 'mnealui poseda o masina din categoria celor enumerate - un S Klasse.
    • -2 (6 voturi)    
      taxe (Luni, 3 mai 2010, 21:35)

      balog larisa oana maria [anonim] i-a raspuns lui Drivex

      numai in romania sunt atatea txe si salaru de 200 euro furati statu roman cat puteti ca nu e pacat
  • -5 (7 voturi)    
    ... (Luni, 3 mai 2010, 22:16)

    ileana [anonim]

    "...sa geama toti astia cu Q7"...
    Ce mesaj de frustrat complexat...
    Bine ca n-a spus ca le ia astora ( + X5,X6,Jeep, etc) impozit mai mare ca si-au permis sa-si cumpere masini mai mari ( pe orice dimensiune) decat autostazile facute de marele ministru complexat si frustrat!
    Poate astia de la VW o sa-l dea in judecata pt "xenomasinism"...dece sa "geama"doar aia cu Q7 ( alb)
    • +4 (4 voturi)    
      respect pt un Q7 alb (Luni, 3 mai 2010, 23:03)

      bdx [anonim] i-a raspuns lui ileana

      daca tot ai zis de Q7 alb...vreau sa ii arat respect unuia care in a doua zi de Pasti ii bloca pe toti nesimtitii care incercau sa treaca pe langa coloana care se formase pe Craiova - Pitesti. Respect.
  • -2 (6 voturi)    
    The cake is a lie (Luni, 3 mai 2010, 22:32)

    Lol [anonim]

    Asa tovarasu' Berceanu. Jos cu capitalistii care exploateaza clasa muncitoare. Sa intre Garda Financiara peste ei in miez de noapte sa-i scoata in lanturi din casa pe fascistii astia. Va sugerez sa puneti deasemenea taxa pe respirat. Cum isi permit nesimtitii sa respire aerul poporului!!!Si taxa pe nefumat. Ca doar fumatorii platesc accize. Unde e egalitatea aici?
    Sugerez de asemenea sa schimbati motto-ul ministerului in "Noi taxam, nu gandim." Va salut cu respect, tovarase.
  • -3 (7 voturi)    
    si jegurile cu case...... (Luni, 3 mai 2010, 22:36)

    florin [anonim]

    in spania si usa cium ii impozitezi
    javrele de politicieni care au case la NY si in Spania nu vor plati nimic dupa ce au furat 20 de ani si au spoliat o tara. e corect nu?
    mai vedeti voi voturi javre ordinare
  • 0 (4 voturi)    
    Sa-i dea Dumnezeu soarta lui Mussolini (Luni, 3 mai 2010, 22:37)

    Aburike [anonim]

    Berceanu este acelasi fariseu tupeist ,arogant...un produs superior al scolii de genii oltenesti care a reusit sa ridice prostia umana pe cele mai inalte culmi ale progresului si civilizatiei.Quintesenta a frustrarilor unei natiuni in declin, Berceanu a intrezarit solutia care probabil ca-l va face posesorul unui Premiu Nobel pentru economie Editia 2010: Impactul Q7 asupra valorilor nationale intrupate in noul Duster care nu va ajunge niciodata la 3000cc si nu va periclita psihicul fragil al romanului de rand care l-a votat si sustinut pe acest luceafar al economiei moderne.
  • -3 (3 voturi)    
    clar! (Luni, 3 mai 2010, 22:57)

    alin [anonim]

    Impozite uriase pt maharii astia cu Q7!
    deja nu mai e loc sa intorc la Miorita spre Casa Presei (cu X6 din dotare) pt ca ma impiedic aproximativ la aceeasi ora cu 6-7 Q7 care ocupa 3 benzi! Deja o sa dau in isterie. Apropos in zona aceea am vazut cum au crescut nr de km in Bucale... din 3 benzi(1 per Q7 atunci) facura 4(chiar si Smartul trebuie sa fie mai suplu sa intre pe banda lui ).
  • -1 (3 voturi)    
    vai de capul lui (Luni, 3 mai 2010, 22:58)

    goe [anonim]

    Sa geama el. Asa se stabilesc taxele, pe baza de "sa moara dusmanii"?
    Nu sunt de acord nici cu impozitarea diferita a proprietatilor. Sa le impoziteze pe toate la valoarea reala (care o fi aia?) cu asta as fi de acord. Daca impozitezi doar de la a 2-a proprietate in sus nu faci decat sa ii omori pe chiriasi, ca ei vor plati de fapt diferenta, sau sa umpli buzunarele la notari, ca oamenii se vor adapta si isi vor transfera proprietatile pe la rude.
    Este si discriminator sa impozitezi diferit proprietatile. E adevarat ca unii le-au dobandit in mod dubios, dar nu toti. Sa se aplice legea 18 si sa ii arda pe aia care nu-si pot justifica averea. Le sugerez sa inceapa cu castelele tiganilor.
  • 0 (4 voturi)    
    domnu' sef... (Luni, 3 mai 2010, 23:09)

    Alex [anonim]

    Eu nu pot sa inteleg de unde vrei dumneata sa mearga treaba daca nu te iei dupa un model care functioneaza deja.. si cred ca asta s-ar aplica la toti ministrii indiferent de culori.

    Vad ca toti vreti taxe. Va plac taxele. Cu cat mai mari cu atat mai bune. Eu unul nu stiu cine o sa le mai plateasca avand in vedere ca ritmul in care se inchid firmele e mai rapid decat cel cu care cresteti taxele. Eu nu am vazut nicaieri in ziare ce anume se face ca sa tina in viata macar o parte din firmele astea.

    E chiar asa de greu de inteles ca orice peste 0 este cu plus... lasati taxe mici si atunci pe nimeni nu o sa deranjeze sa le plateasca! Nu pot sa cred ca nimeni nu a facut socoteala!!

    O alta treaba care nu pot sa o pricep e de ce nu se merge pe modelul nemtesc atunci cand se incarca masinile peste tonaj.. aaa nu se mai da spaga la inspectori de la drumuri? de unde sa stie soferul ca in masina lui de 20to (de ex) fabrica nu i-a bagat 30 to.. ca deh tot e in drum. La nemti amenda vine la fabrica!

    Ziceti ca vreti sa puneti taxe pe terenul nelucrat... eu zic mai degraba sa incercati sa lucrati la pretul la motorina ca de aici pleaca multe.
  • +3 (3 voturi)    
    Chiar nu inteleg ... (Luni, 3 mai 2010, 23:14)

    puya [anonim]

    ... De ce toti se chinuie sa gaseasca impozite noi pe care sa le bage? Impozite sunt destule, ar trebui sa se gandeasca mai bine la:

    1. Cum sa faca astfel incat TOTI sa plateasca impozite, sa nu mai existe paradoxul Q7-ului si palatului din venituri 0 si ajutor de venit minim ("mancatzash").

    2. Cum sa faca astfel incat banii sa se duca acolo unde trebuie si sa nu avem paradoxul spitalului cu termopane si aer conditionat, dar fara vata si spirt. E adevarat ca nu poti umfla pretul la vata asa cum o poti face la sute de termopane, sa aibe si nepotu' ceva de mancare...

    Daca gasesc solutii la astea doua probleme, nu or sa mai aibe nevoie sa mareasca impozitele sau baza de impozitare. Altfel e ca si cum ai avea o galeata sparta si in loc sa astupi gaurile, incerci sa bagi apa mai repede/multa in ea, fara sa te gandesti ca tot pana la colt o sa-ti ajunga si n-o sa ajungi cu ea acasa...
  • 0 (6 voturi)    
    romani frustrati (Luni, 3 mai 2010, 23:25)

    Ionutz [anonim]

    din cauza celor cu Q7 nu avem noi autostrazi,parcari,etc ??? cat de frustrat e romanul,incredibil !!!
  • -1 (1 vot)    
    Naughty Berceanu (Luni, 3 mai 2010, 23:35)

    ALex [anonim]

    Sa geama, da, dar de durere sau de placere ?!?
  • -1 (1 vot)    
    excelenta idee... (Luni, 3 mai 2010, 23:50)

    Monarhist [anonim]

    f. bine, pe principiul solidaritatii ca in societatile Europei nordice... natiunea ca o familie...
    • -1 (1 vot)    
      Ceausescu Scandinavu' (Marţi, 4 mai 2010, 9:36)

      Gigi Maybachistu' Solidar [anonim] i-a raspuns lui Monarhist

      Eu deţin un autoturism şi plătesc nejustificat de puţin prin impozitarea cilindreei (160 RON/an) şi consider suportabil un impozit cvadruplu, în cazul în care administraţia de stat are nevoie de bani pentru infrastructura şi nu pentru a-i deconta benzina la S500 d-lui Berceanu.

      În concluzie, eu susţin ideea dacă şi numai dacă statul ne oferă în compensaţie:

      - Încetarea TOTALĂ a cretinei propagande care se face pentru Logan din 2006 încoace, transformând această epavă în simbolul cinstei, demnităţii şi maturităţii. Am serioase dubii că vecinii mei consumatori de bere la PET şi deţinători de Logan îndeplinesc fie şi una din cele 3 calităţi;

      - Încetarea raportării fiecărui fenomen social la părerea unora care nu produc nimic, dar îşi închipuie că le ştiu pe toate, de la fotbal la politică. Pensionarul şi asistatul social să-şi mănânce pensia în Carrefour şi să ţină gura închisă în privinţa cluburilor, teraselor, discotecilor, "băieţilor şi gagicilor de Dorobanţi" etc, să lase loc celor care muncesc ca să le furnizeze lor bani prin impozite;

      - O atitudine mai tolerantă a judecătorilor atunci când eşti în legitimă apărare pe proprietatea aia impozitată, a doua, a treia sau care mai vrea dl. Berceanu.

      Odată ce se propun impozite ca în ţările scandinave, nu prea se potrivesc cu un regim al vieţii sociale creat în perioada 1980-1989 şi care, de fapt, nu a încetat niciodată să funcţioneze. E cam ridicol să ţi se spună că eşti în mod automat şi fără nicio judecată vinovat pentru că munceşti, produci, plăteşti impozite, cumperi proprietăţi etc şi că trebuie să fii supus hărţuielilor din partea pensionarilor, beţivanilor şi cititorilor de Cancan, care, se spune, prin natura lor deţin o autoritate morală absolută. Când voi vedea un băutor de la colţul blocului ponegrit cu aceeaşi ură de care "se bucură" "băieţii de Dorobanţi", o să cred în solidaritate, până atunci "familia naţională" are oile ei negre, şi nu e distractiv să fii una din ele.
      • 0 (0 voturi)    
        natiunea ca o familie (Marţi, 4 mai 2010, 20:01)

        Monarhist Taranist [anonim] i-a raspuns lui Gigi Maybachistu' Solidar

        Ceea ce lipseste societatilor din Balcani si sudul Europei, fata de tarile scandinave, este solidaritatea... Romania e printre cele mai polarizate si clivajul bogati/saraci se adanceste contrar tendintelor europene... de ce? nu avem politica de stanga coerenta... PSD/PDL au dus o politica de dreapta, corupta (au imbogatit securitatea si nomenclatura), iar PNTCD, de dreapta, avea o orientare de stanga (din pacate acel partid cu principii morale a si disparut, nu a prins la romani care admira smecheria)... nu sunt o persoana saraca dar as fi de acord cu taxe/impozite mari pentru bogatii Romaniei... cine a vizitat Nordul Europei nu poate sa nu ramana cu un gust amar cand vede ce se petrece in Romania... in aceasta tara nu exista solidaritate... si nu are viitor din cauza coruptiei care franeaza dezvoltarea....
  • -1 (3 voturi)    
    Ce discurs comunist!!! (Marţi, 4 mai 2010, 0:03)

    TataMare [utilizator]

    (null)
  • +1 (1 vot)    
    Mentalitate (Marţi, 4 mai 2010, 2:09)

    Bebot [anonim]

    Mai baieti (si fete)pe degeaba va certati.
    Un austriac daca are acel salariu de 2000 de euro se va comporta identic cu unul care are 5000. Va inchiria un spatiu de locuit (IMPOZIT 0) si va folosi pentru transport bicicleta, trenul, avionul,...(IMPOZIT 0). Asta e motivul pentru care ei traiesc mai mult/calatorresc mai mult/si au o viata mai sanatoasa

    Multi dintre ei nu platesc impozitele uriase pentru ca nu au proprietati!

    La noi ar fi mai ok sa se imbunateteasca legile legate de chiriasi/proprietari/indatoririsi obligatii si sa se mareasca impozitele pentru ca nu este normal (din punctul meu de vedere) sa fim impozitati pe proprietati in functie de venit(salriuminim/mediu) si nu de valoarea proprietatii.
    De asemenea impozitele mari pe masini ar putea reprezenta motivul pentru care austriecii au drumuri atat de bune!
    • -1 (1 vot)    
      Intr-adevar (Marţi, 4 mai 2010, 7:58)

      Cojones [anonim] i-a raspuns lui Bebot

      Intr-adevar austriecii nu platesc impozite ca nu sunt proprietari ci chiriasi. Au multe imobile dar nu atentie la ce zice @bebot nu se platesc impozite ca nu sunt proprietari. Idiotule atunci cine plateste impozitele la imobilele in care stau "chiriasii" ??????
  • -1 (3 voturi)    
    Rusine (Marţi, 4 mai 2010, 2:09)

    Mihai [anonim]

    Nu le mai ajung banii guvernantilor..hmmm, pardon, hotilor.
    Sa va spun cum sta treaba in Canada, am un truck Dodge Ram 1500 de 5.7l. Singura taxa e de vreo 80 CAD pe an si atat. Ce impozit pe masina frate? Dar Romania e recunoscuta pt jecmaneala statului.
    Masina a ajuns necesitate si in Romania, nu un lux, asa ca de ce se plateste impozit plus taxa de drum de doua ori pt un l;ucru necesar in viata de zi cu zi?
    Au multi masini tari in Romania? Va amagiti, in alte parti are tot omul masina si oricine masina tare, pe bani cinstiti. In Romani masini tari au in proportie de 99% cei care fura si insclavagesc poporul.
    • +1 (1 vot)    
      si cat e impozitul municipal? (Marţi, 4 mai 2010, 7:41)

      curios [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      dar cel scolar? Daca stai cu chirie, intreaba-l pe landlord! In Buc. un apartament de 800 sq.ft plateste vreo 100 CAD pe an!!!
  • 0 (4 voturi)    
    Taxa pe aer (Marţi, 4 mai 2010, 6:19)

    Vizitiul [utilizator]

    Ca sa geama asa toti astia care respira, 'norocitii dracului astia de respira :)

    Serios vorbind, taxele ca taxe dar motivatia lu' dom Berceanu e este absolut badaranie chiar si ca gluma.

    Idei de taxe, daca tot vorbim:

    - taxa de politician
    - taxa de ministru
    - taxa pe fotoliu "nelucrat" adica neocupat in timpul programului.
    - taxa aditionala de politician invers proportionala cu IQ-ul acestuia.
    - taxa pe taxele de mai sus.

    Asa ca sa geama si politicienii astia!
  • -1 (3 voturi)    
    precizare (Marţi, 4 mai 2010, 6:48)

    cristus [anonim]

    Domnule ministru fara nicio realizare, unii din oamenii cu Q7 (putini, e drept) au muncit pe rupte pt. o astfel de masina, nu au dat cu milioane de euro kilometrul de autostrada. Adica, mai pe inteles, nu au furat pana nu a mai fost ce fura.
    Puneti impozit manelistilor, traficantilor de orice fel si celor care supraevalueaza lucrari din banii publici (aici doare, nu ? ) proprietari de Q7.
    Tiganul care vinde droguri la mine la colt are X5. Oare da la stat cota-parte din vanzarea drogurilor ?
  • -1 (3 voturi)    
    huooooo (Marţi, 4 mai 2010, 7:35)

    oih [anonim]

    falsa problema!!!toti ministrii transporturilor inclusiv individu'de acu ar trebui impuscati pt subminarea economiei nationale(cumm facea ceausu)
  • -1 (3 voturi)    
    ar trebui sa fim atenti in alta parte (Marţi, 4 mai 2010, 7:51)

    Dorin [anonim]

    Desi mai sunt multe de furat in tara asta....la pamant nu s-au bagat prea multi....cel putin pana acum. Asa ca facem valva cu masinile scumpe (pregatirea de artilerie...zgomotul) su dam atacul in alta parte....la pamanturi...CUM? Pai cu tupeu..ca doar dl ministru e plin de asa ceva. Adica ...s-a lasat agricultura de izbeliste astfel incat sa cultivi pamantul , de cele mai multe or e neprofitabil. Si atunci taranii il lasa necultivat pana ce vor veni vremuri mai bune. ..Dar daca pui impozit...? Atunci taranii isi vor face o socoteala simpla.... Daca cultiv sunt in pierdiere. Daca nu cultiv platesc impozit....Atunci sa-l ia de pe capul meu...sa scap si eu mai ieftin...sa plec in Spania sau in Italia...sau sa ma angajez la cei care vor lua pamantul...pe de-a moaca...nu? Si asa o sa avem in 10-15 ani o super agricultura facuta de Nemti, Italieni, Belgieni, Japonezi si mai stiu eu cine...iar noi o sa fim angajatii lor....adica un soi de sclavie de secol 21....Asa vad eu lucrurile...si ma astept si la altele ...si mai rele ...ca de...daca esti dator...si nu faci nimic sa scapi de datorie...apoi nu-ti ramane sa joci decat cum canta creditorul....Jalnic...Rau am mai ajuns....Nu mai are cine sa ne ajute decat bunul Dumnezeu...cum o suti El mai bine....
  • -1 (3 voturi)    
    Domnule ministru... (Marţi, 4 mai 2010, 8:00)

    anm [anonim]

    Taxa pe prostie nu o bagati?
    Nu va este asa un pic rusine? Cum va permiteti ca in secolul 21 sa va comportati ca un fanariot ordinar pus pe dijmuit taranii? Ca asa faceau si pe atunci cand nu mai aveau bani de chiolhanuri si petreceri puneau biciul pe tarani sa mai produca niste taxe.
    Cum va permiteti sa ne cereti taxe de lux?Ce, Romania este un hotel de lux? Este o maghernita mizerabila cu preturi de hotel de lux. Ce ati facut domnilor pana acuma cu banii? De unde mama dracului mai vreti bani? Nu va ajung? Ati furat pana acum, inteleg dar in conditiile astea de criza faceti dracului ceva pentru tara asta nu numai sa o mulgeti! Si cumlea de la aia care mai muncesc ceva...
    Nu pot sa zic decat: "Firati ai dreacu cu melcii vostrii". Sa va stea in gat toate taxele si impozitele ca nu ati facut nimic pana acum.
  • -1 (3 voturi)    
    italia? (Marţi, 4 mai 2010, 8:36)

    eu [anonim]

    cand o sa avem infrastructura Italiei si protectia sociala conferita cetatenilor italieni s.a., atunci sunt de acord sa se plateasca taxe pe masura;

    pana atunci, eu nu stiu unde se duc banii pe rovigneta, pe taxa de prima inmatriculare (pe care am chelt 1.600 de euro) si pe benzina de 51k lei vechi litru'

    ca banii de bucse si alte piese damaged by Berceanu roads + banii de calmante pentru a reduce stresul cauzat de traficul urban din Buc + banii de relax pe week-end pentru a reduce nivelul de CO2 acumulat in timpul saptamanii astiu cu siguranta de unde vin: BUZUNARUL MEU
    • -1 (1 vot)    
      hmm (Marţi, 4 mai 2010, 10:34)

      jb [utilizator] i-a raspuns lui eu

      eu zic ca altfel sta treaba, italienii au deja infrastructura (trebuie doar sa aiba grija de ea) deci nu le mai trebuie taxe foarte mari pt asta.
      noi, pe de alta parte care nu avem mai nimic ar trebui sa platim mult mai mari taxe (ma refer pur la cele de infrastructura) decat ei ca sa ajungem la acelasi nivel ... altfel cum sa-i ajungem ? din ce sa se construiasca ?
  • -1 (3 voturi)    
    mentalitatea (Marţi, 4 mai 2010, 8:51)

    lemn [utilizator]

    ne intoarcem la mentalitatea comunista: luam de la cei ce au, si dam la cei ce nu au. si boborul e fericit. din pacate, e numai demagogie si nu are nicio aplicare practica. cel care are o masina scumpa, oricum va gasi o cale sa evite supraimpozitele. suprataxarea nu duce neaparat la cresterea veniturilor bugetare, ci la cresterea evaziunii. a crescut acciza la tigari (nu sunt fumator, chiar ma agaseaza acest obicei), si rezultatul a fost ca in bucuresti au aparut o gramada de afise imense "aici ar putea fi 50.000 de locuinte pentru tineri daca s-ar colecta anual 1 miliard de euro la buget cat se pierde prin contrabanda cu tigari" sau asa ceva....pai mai fratilor, puneti-va si voi in pielea fumatorului....normal ca da 6-7 lei pe un pachet la bisnitar de tigari decat 10 lei la magazin. cred ca e mai mare acciza decat valoare pachetului de tigari. normal ca e in floare contrabanda. cand diferenta dintre pretul unui pachet de tigari fara taxe si unul cu taxe este asa de mare, bisnitarii au o marja confortabila de profit. cum spuneam, nu sunt fumator, nu stiu exact cat costa un pachet de kent de ex fara taxe, dar am vazut ca se vinde la bisnitari cu 6-7 lei si in magazin cu 10 lei. deci, o diferenta de 3-4 lei pt fumator. bisnitarul trebuie sa castige si el ceva, asa ca cel putin 1-2 lei e adaosul lui. deci, bugetul pierde 5-6 lei la fiecare pachet de tigari vandut ilegal. daca diferenta de pret ar fi sa zicem de 2 lei, nu ar mai fi astfel de probleme. bisnitarii nu cred ca si-a risca libertatea pt 1 leu, iar fumatorul nu cred ca tot pt 1 leu si-ar mai bate capul. si atuncio, ce e mai ok, sa pierzi 5-6 lei sau sa castigi 2 lei la fiecare pachet vandut?
    mie mi se pare stupid un calcul facut asa: ok, cat ne mai trebuie la buget? 1 mld de euro? ok, punem 6 lei in plus la fiecare pachet de tigari, si avem banii. astia sunt bani ipotetici, nu ii veti avea niciodata. e ca si cum am vb de bani de la monopoly :)
  • -1 (3 voturi)    
    Romania comunista (Marţi, 4 mai 2010, 8:55)

    Revolutionarul [anonim]

    Daca se sta stramb si se judeca drept, avem urmatoarea situatie. Se stie de catre orice medic psiholog, ca o mare influienta asupra gandirii unui om, o are mediul in care a trait si s-a format.Cei 50 de ani de comunism, au creat ura de clasa, care din pacate la slugi a prins foarte bine. Jos cu boierii si clasa exploatatoare. De aici apar unele idei aberante in politica romaneasca.Ca stie oricine ca dupa 1990, la conducerea tarii au ajuns slugile comunistilor sau odraslele lor.Acestia sunt educati cu o ura ancestrala impotriva boierilor.Chiar daca ajung sa aiba un standard de viata mai inalt, sluga tot sluga ramane in gandire.Asa si cu acest individ din neam de sluga, care debiteaza idei pentru pedepsirea intr-o forma sau alta a boierilor.Cat de cretin trebuie sa fii, sa scoti din cap asa ceva?! Ei uite ca acesti cretini, au fost votati tot de niste cretini de romani.
  • -1 (3 voturi)    
    Sefu, sunt bun de impozitat (Marţi, 4 mai 2010, 9:39)

    Cocalaru [anonim]

    Am 3 case si masina de peste 2000 de cmc: o garsoniera cu credit pe 30 ani, 2 casute la tara de la bunici, una langa alta si ceva teren (nemuncit) plus o masina de 4500 de euro din 2000. Sa inteleg don' Berceanu ca is chiabur? Sau tu vezi altfel lumea din avionul lu matale ala particular?
  • +2 (2 voturi)    
    Problema (Marţi, 4 mai 2010, 10:11)

    ion [anonim]

    Cred ca problema este pusa cu totul gresit. Da taxele sunt mici in Romania pe proprietati (atat terenuri, case, etc cat si masini), dar o problema mai mare este ca nu verifica nimeni de unde a avut omul bani sa le cumpere in primul rand. Asta ii motivul ca ii plin de tot felul de masini scumpe pe strada, nimeni nu intreaba de sanatate cum de a putut sa isi ia masina aia.
    Fiscul ce face? Eu daca primesc pe strada o sute de mii de euro si imi trag in Q7 nu vine nimeni sa ma intrebe frate de unde ai banii aia? ai platit taxe pentru ei?
    Bineinteles ca nu se vrea ca fiscul sa poate face asa ceva ca multi, chiar foarte multi oameni politici si apropiati de ai lor sunt cu musca pe caciula
  • -1 (1 vot)    
    Miroase a Grecia (Marţi, 4 mai 2010, 10:38)

    Vlad [anonim]

    Sa le ia o taxa de parcare uriasa ca si asa parcheaza pe unde-i apuca.
    Sa schimbe legislatia in care sa le confiste oltodovenilor astora cu suv.bmw. q7, sau merzan sau altele cu super cilindree comparate la pret de fier vechi, casate de nemti pe banii dobitocilor de oltodova...impozite care sa le taie suflarea cretineilor de care nu mai ai loc pe trotuare, piete, parcuri..

    nesimtitii astia si le cumpara fara a se gandi un moment unde le parcheaza ca si cum parcarile alea le construiesc pinguinii din Antarctica...si nu costa un ban...dupa care urla la orice guvern socialist, capitalist sau sau de centru...pt bani de asa ceva...."Vrem Parcari", "VREM CIMENT" cu trotuare reparate de primarii ca sa stea pe ele fierotaniile oamenilor lui Kusturica.
    Si doar atat Finantele si DNA sa mai intre in conturile astora cu masinile cat tank-urile si in finantele lor ca prin Franta, Germania, Italia si Scandinavia intra fiscul la greu in finantele lor sa vada daca au fost cumparate ca ca urmare a coruptiei, evaziunii fiscale samd....in Franta e un scandal urias acum caci au cumparat bazele de date de la UBS din Elvetia sa-i ia la intrebari pe mari industriasi, directori in foc incricisat asupra registrelor de inregistrare a bazeleor de date cu masini de mare cc, yahturi, vile samd.

    Pe cand la noi asa ceva?

    Apropo..in Grecia nu reuseste guvernu sa sparga lantul protestelor tocmai pt ca aia vor ca mega coruptii astia sa platesca oalele sparte in dezastrul economic.

    Suna familiar???
  • 0 (2 voturi)    
    Berceanu ne vrea prosti. (Marţi, 4 mai 2010, 10:43)

    anonim [anonim]

    Sa-i aminteasca cineva ca marind taxele, paradoxal incasarile vor fi mai mici.
    Marind taxele sufoca firmele particulare care tin in spate toti ineptii din guvern
    • -1 (1 vot)    
      Fiscu, DNA, ANI, PArchetul vedeti de masunile aste (Marţi, 4 mai 2010, 10:54)

      Raul [anonim] i-a raspuns lui anonim

      Multe din q7, bmw si mertzane sunt facute prin metode de coruptie, evaziune, trafic de influenta...vezi si cazurile in care companii gen RegioTrans care a pus mana pe transporturile de persoane in Banat si Transilvania in care sotia Berceanului este unul din principalii actionari desi se spune ca si EBA e pe acolo.

      Vrem sa vedem daca fiscul, DNA, parchetul intra in astia sa vada cum au facut ei masinile astea!!!

      Alo DNA, Parchet, ANI, Fiscu masinile astea sunt sursa buna de informatii!!! In Franta, Germania, Italia fiscul asa procedeaza!!! Voi cum faceti???
  • +1 (1 vot)    
    Da si dela 2 proprietatzi in sus !!! (Marţi, 4 mai 2010, 11:19)

    escu [anonim]

    DA, cred ca este normal sa fie impozitat lux-ul (toate tzarile europene impoziteaza lux-ul...pana si Bulgarii ) respectiv :
    -toate masinile peste 1800cm3, progresiv, astfel incat taxa la cele de 3000 sa ajunga de 5 ori ;
    - de la 2 proprietatzi in sus tot progresiv .
    • -1 (1 vot)    
      este deja (Marţi, 4 mai 2010, 12:14)

      Gigi Maybachistu' Rational [anonim] i-a raspuns lui escu

      În prezent:

      Impozitul auto la 1800 cc: ~160 RON/an

      Impozitul auto la 3200 cc: ~2300 RON/an

      Aritmetica ne arată că nu e de 5 ori mai mare, ci de 14,375 ori mai mare.
    • 0 (0 voturi)    
      Ai si justificari sau doar minie proletara? (Miercuri, 5 mai 2010, 7:03)

      iosiP [anonim] i-a raspuns lui escu

      Uite, hai sa-ti explic... presupunind ca avem acelasi venit net, TU poti sa-l cheltuiesti pe concedii in Grecia/Austria (in functie de sezon) iar eu imi pot lua o casa! Ti se pare incredibil? Atunci inseamna ca ai memorie scurta: in 1999-2000 o garsoniera decenta intr-un cartier linistit costa 5-6.000 USD iar un apartament de 3 camere pe Mosilor (vedere la Bucur Obor) nu trecea de 16-18.000 USD. DA, stiu la cit au ajuns acum dar eu (poate) le-am luat cu sumele de mai sus. Tu ai preferat sa-ti iei masina sau opere de arta sau ceasuri de lux sau... sa-ti cheltuiesti banii prin baruri. Este dreptul tau si nu comentez...
      Ideea este ca ambele venituri (al tau si al meu) au fost deja impozitate la sursa, in mod identic. Si atunci te intreb de ce statul ar trebui sa ma jumuleasca PE MINE de mai multi bani? Doar am platit deja, la fel ca si tine...

      Poate-mi dai (si) un raspuns, da de dat minusuri e simplu!
  • +1 (1 vot)    
    cine sa geama? (Marţi, 4 mai 2010, 12:12)

    AsmVax [anonim]

    Nu prea cred ca cei care poseda Q7 vor fi cei deranjati de aceste taxe......
  • -1 (1 vot)    
    apropos de leasing (Marţi, 4 mai 2010, 12:30)

    gelu [anonim]

    ratele de leasing pe firma se deduc. la fel si taxele. deci in statul va incasa un impozit mai mic intrucat cheltuielile cresc pe firma (majoritatea masinilor mai scumpe sunt luate pe firma). deci ar trebui facut un calcul aici... dar ma rog B mizeaza pe frustrarile romanilor ca sa stranga putina popularitate nu cred ca-l intereseaza aspectul economic.
  • 0 (0 voturi)    
    Corect! (Marţi, 4 mai 2010, 13:03)

    Dorin [anonim]

    Sa plateasca ca au de unde. Cei care sunt impotriva acestei initiative sa faca bine sa priveasca pe soselele si strazile romanesti la multimea de masini de lux care circula non-stop.
    • 0 (0 voturi)    
      Partial corect! (Marţi, 4 mai 2010, 14:29)

      Petre [anonim] i-a raspuns lui Dorin

      Si tu si berceanu aveti aceeasi mentalitate. Problema se pune gresit, si lumea zice pe aici: trebuie impozitata valoarea si nu cilindreea. Am un Opel Vectra 2.2 dti pe care am dat 2500E si are 180000 km. E drept ca e mult peste loganu national, dar chiar si asa, e masina de lux? Morons...
    • 0 (0 voturi)    
      bravo ma (Marţi, 4 mai 2010, 14:50)

      robert [anonim] i-a raspuns lui Dorin

      Citind comentariile voastre si articolul in sine am ajuns la concluzia ca poporul roman in sine nu are nici o sansa. Suntem atat de tampiti ca natie, incat ne taiem singuri craca de sub picioare, all over again. Ce mare grija are fomistu' roman? Sa dea bani, ca aia "are" de unde.
      Haiducia sociala este o virtute a romanului neaos si a ajuns sa fie cultivata cu succes de neamul viperelelor din politica.
    • 0 (0 voturi)    
      Bravo, Dorine, imi place logica ta... (Miercuri, 5 mai 2010, 7:39)

      iosiP [anonim] i-a raspuns lui Dorin

      "Daca au de unde"...
      Haios, nu!? Pai, au platit deja (impozite, CASS, alea-alea). Si - surprize, surprize - au platit mai mult decit tine. Si - tot surprize, surprize, desigur - nu au primit servicii mai bune decit cele pe care le primesti tu! Da' hai sa ma luam una-doua piei de pe ei ca nu astia contrubuie la bugetul statului... contrubuie functionarii si asistatii social, minca-i-ar mama!
      Stii ce, prima data cind ai ghinionul sa-ti smulga cineva telefonul mobil stau si ma uit: "sa-si ia altul, ca are de unde"!
  • 0 (0 voturi)    
    Mari cascati romanii... (Marţi, 4 mai 2010, 15:50)

    suki [anonim]

    Stau si se uita cu gura cascata in curtea celuilalt...
    Toti mor de grija aluia care "are"; si daca are o coada de purcel in plus, tot se moare de grija lui.
    Sa-i impozitam pe bogati, sa le luam alocatia la copii, sa facem, sa dregem...
    Inca ne mai iau mintile sloganurile comuniste, inca nu ne-am invatat sa nu mai gelozim capra vecinului si sa ne vedem de treaba noastra.
    Mai presus de toate, inca mai punem botul ca prostii la minciunile guvernantilor, si nu realizam ca toate aceste prostii la care subscriem voiosi se vor intoarce impotriva noastra, ca fiecare nou impozit va fi platit si de noi, MAI ALES DE NOI.
    De fapt, oamenii bogati sunt foarte putini, majoritatea suntem de fapt niste saraci care inca nu realizeaza cit de saraci si vulnerabili sunt. Daca nu respectam proprietatea altora, si permitem statului sa faca absolut orice vrea, in curind vom fi si noi victime. De fapt, chiar suntem primele victime ale sistemului: salarii din ce in ce mai mici, servicii publice proaste sau inexistente, proprietate incalcata si pacaleli peste tot. Dar un anunt despre cum ii vom impovara cu impozite pe bogati ne face fericiti.... si iar visam dulce....
  • 0 (0 voturi)    
    Drepatea romaneasca! (Miercuri, 5 mai 2010, 2:15)

    sr [anonim]

    Ce ne facem daca acea masina de lux de peste 2000cmc consuma si emana CO2 mai putin decat faimosul Logan???Se pare ca ca la noi e ca la NIMENI, plus ca nu se stie ce anume criteriu de impozitare sa se foloseasca.Poate ar fi mai bine sa-i depisteze pe cei cu Q7 cumparat cu bani din spagi sau evaziune fiscala. Faceti fratilor legi sa moara si ''cinstitu'' si ''necinstitu'' ca asta-i mai usor decat sa aduci corectii financiare hotilor care schimba borduri, vand fieru vechi de prin fabricile/flotele romanesti sau construiesc autostrazi supraevaluate.
  • 0 (0 voturi)    
    Si cu BMW-urile cum ramane? (Miercuri, 5 mai 2010, 12:13)

    Balzac [anonim]

    Putina ipocrizie in propunerea dlui Berceanu. Cu masina fiului sau, cu motor de 4 litri, si un pret de achizitie de 80.000 USD cum ramane?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri