Romania in presa internationala: Expulzarea tiganilor romani din Franta continua sa fie in atentia ziarelor straine

de Catalina Ciociltan     HotNews.ro
Vineri, 27 august 2010, 22:53 Revista Presei | Subiectele Zilei

Decizia guvernului francez, de a expulza tiganii care traiesc in tabere ilegale pe teritoriul sau a starnit numeroase reactii din partea presei internationale.

Doua avioane avand la bord 300 de cetateni romani a parasit Franta, joi, potrivit programului guvernului francez de expulzare a tiganilor fara acte de identitate valabile, potrivit Ministerului francez al Imigratiei, scrie CNN. Presedintele roman Traian Basescu a declarat saptamana trecuta ca tara sa va incerca sa gaseasca o solutie la situatia franceza.

"Noi intelegem problemele pe care taberele de romi le-au creat in jurul oraselor franceze si vom colabora cu Franta pentru a gasi solutiile potrivite", a declarat Basescu.

O comisie a ONU a indemnat Franta sa evite deportarea colectiva a tiganilor in Romania. Comitetul pentru eliminarea discriminarii rasiale a declarat ca este preocupat de discursurile politice "discriminatorii" din Franta, noteaza BBC.

Guvernul francez a declarat ca "respecta cu scrupulozitate legislatia europeana" si ajuta romii deportati sa se reintegreze. Franta a trimis recent sute de tigani inapoi in Romania si Bulgaria si a desfiintat mai mult de 100 de tabere ilegale.

284 de tigani au ajuns, joi inapoi la Bucuresti, fapt care mareste numarul total de tigani romani si bulgari expulzati la 8313, fata de 7875 expulzati pe parcursul anului trecut. Represiunea a starnit critici acerbe atat in Franta, cat si in strainatate, scrie Yahoo News.

Vaticanul a declarat ca "nu poti generaliza si nu poti da afara un grup intreg de oameni", in timp ce ONU a avertizat Franta cu privire la actiunile de rasism si xenofobie. Cu toate acestea, Uniunea Europeana a declarat ca va revizui decizia guvernului francez, pentru a verifica daca actiunile de expulzare au fost legale. 

ONU a criticat deportarea controversata din Franta a imigrantilor romi, cerand guvernului francez sa reintegreze membrii minoritatilor etnice, mai degraba decat sa-i expulzeze, noteaza France24. ONU a publicat o lista mult-anticipata de recomandari, ca raspuns la politicile tarii fata de minoritati.

"Noi intelegem ca Franta trebuie sa se ocupe cu problemele de securitate, dar suntem ingrijorati de faptul ca aceste actiuni par sa fi fost facute in mod colectiv.  Franta are nevoie sa stopeze acest flux in crestere si sa ia masuri pentru a aduce  un fel de intelegere si armonie in tara sa", a declarat vicepresedintele Comitetului pentru eliminarea discriminarii rasiale (CERD), Pierre-Richard Prosper.


Citeste mai multe despre   



















1676 vizualizari

  • +9 (9 voturi)    
    Sunt de acord cu franta (Vineri, 27 august 2010, 23:06)

    drak latinu [utilizator]

    Si toate tarile care o sa i dea afara pe tigani !! La fel sa facem si in RO adica : locuiesti ca un animal pe spatiul public trebuie sa fi mutat , toate tarabele lor daramate pana cand o sa se aseze undeva. Parca in RO e o lege unde copilul trevuie sa merga la scoala 8 ani de zile. De ce nu sunt parintii puradeilor la parnaie? Sa nu se mai dea alocatii la nimeni daca nici macar 1 dintre parinti nu are carte de munca !!!!!!
    • +8 (8 voturi)    
      Subscriu (Sâmbătă, 28 august 2010, 0:38)

      ArchFiend [anonim] i-a raspuns lui drak latinu

      Poate or sa isi dea seama si politicienii romanici ca suntem destui astia care nu mai vrem sa platim pentru tigani, si vor recurge la masuri populiste (asa cum stiu ei foarte bine), de unde macar de data asta sa avem si noi ceva de castigat. Cred ca suntem mai multi cei care s-au saturat sa plateasca pentru a tine cu burta la soare un tigan, decat ei, tiganii. Personal as vota si pe dracu daca isi propune ca va taia ratia tiganilor parazitari ai sistemului social rahitic romanesc.
  • +10 (10 voturi)    
    Simpatici ... (Vineri, 27 august 2010, 23:58)

    MLZ [anonim]

    "Represiunea a starnit critici acerbe atat in Franta, cat si in strainatate"

    Adica vin cativa si isi pun cortu' pe terenul tau. De ce i-ai lasa acolo o perioada, nu inteleg nici eu, dar ma rog .... . Dupa care vii cu Politia sa-i dai afara, si actiunea nu se cheama "restabilirea legalitatii", ci "represiune". Bhai nene, nu mai aveti simtul antonimelor!?!?!


    Bine, ca aici si Franta a fost in off-side, cand i-a lasat sa se aseze acolo. Asa ca sa si-o ia si ei, ca merita, data viitoare sa fie mai atenti cu proprietatea, chiar si in socialism....

    Si tot n-am inteles, ce expulzeaza Franta, cetateni romani sau tigani?! Ca adica cand ne convine vorbim de cetateni romani, iar acu', cand nu ne convine, vorbim de tigani. Pai asta e apucatura politically correct, tovarasi?! Atata inconsecventa ma induioseaza .....
    • +1 (1 vot)    
      MLZ cheri (Sâmbătă, 28 august 2010, 11:22)

      the [utilizator] i-a raspuns lui MLZ

      tz'am dat un plus pentru ca nu vrei sa fii serios :)

      in realitate
      Nici un tzig... pardon, Rom, nu sta la cort in Franta
      Sunt o groaza de case case, nelocuite, din caramida si cu acoperis, ba si cu piscina
      Mobile aruncate se gasesc peste tot
      Politia nu vine sa faca represiune ci control de identitate
      Turistul român rom cu pasaport chiar fara coperti sau cu carte de identitate de plastic ROU care e de mai putin de trei luni in Franta, iese liber din control
      Daca e turist ilegal, cu fro doi ani jumate de cersit, carat fier sau chiar manglit prin magazine (chestie din ce in ce mai rara, politia ii lasa intai pe mâna bodigarzilor, care stiu sa lamureasca fara sa lase urme medico-legale)
      Atuncea li se face OQT - obligation de quitter le territoire
      Se duc cu ea la Conseil general la judetz, sau la o asociatie Love Roms forever, care face recurs Mai stau o luna, ii mai ia politia de la semafor,
      In taior si cu poseta la cersit nu bate la ochi
      Romul flutura recursul, politia nu-si mai bate capul cu el
      Asa ca
      Astia pe care vi-i trimite inapoi in România, sunt niste inadaptati, neshte proshti care n-au priceput mersul lucrurilor,
      Nu au invatat unde sa se plânga de persecutie, de tebece, de profesorii care nu i-au lasat sa invete carte si i-au trimis in timpul orelor dupa borsh
      etc
      Ma intreb ce-o sa faca saracu secretaru de stat ala nou cu problema lor ...
      apropo, ce leafa o fi având ???
      Bonne chance !
  • +5 (5 voturi)    
    se intorc ca boomerangul la paris (Sâmbătă, 28 august 2010, 0:24)

    academia catavencu [anonim]

    sa nu-si faca francezii probleme ca se intorc tiganii inapoi cat de curand

    doar sa opreasca pe toti cetatenii romani si bulgari sa calatoreasca, poate doar asa sa stopeze satrele din estul UE
  • +1 (1 vot)    
    expertii ONU (Sâmbătă, 28 august 2010, 10:38)

    quetzal [anonim]

    "ONU a criticat deportarea controversata din Franta a imigrantilor romi, cerand guvernului francez sa reintegreze membrii minoritatilor etnice"

    cum sa-i "reintegreze" franta, erau integrati acolo si s-au dezintegrat intre timp ajungand sub poduri?

    Da' daca asta a zis "Comisia ONU contra discriminarii" formata din "experti" din Pakistan, India, China si Rusia, campioanele mondiale ale respectarii drepturilor omului, inseamna ca asa o fi...
  • +1 (1 vot)    
    Romania in presa internationala? (Sâmbătă, 28 august 2010, 10:48)

    nano2k [utilizator]

    De ce e vorba in acest articol de "Romania in presa internationala"? De ce nu e FRANTA in presa internationala?

    Daca Romania ar fi expulzat italieni de ex in Franta atunci era tot "Romania in presa internationala"?
  • +2 (2 voturi)    
    tolerant (Sâmbătă, 28 august 2010, 11:53)

    abe [anonim]

    domnule Sarcozy,expulzati in grup tiganii precum nazistii pe evrei cu decenii in urma. singura deosebire e ca ati inlocuit bouvagonul cu charterul,si in loc de steaua lui David,le lipiti o bancnoto pe frunte .
    • 0 (0 voturi)    
      nea abe tolerantu' anonim (Sâmbătă, 28 august 2010, 23:47)

      the [utilizator] i-a raspuns lui abe

      singura deosebire e ca tiganii ramân intregi,
      nu-i gazeaza si nu-i arde nimeni ...
      asa ca poti sa-ti iei comparatia si sa ti-o lipesti pe frunte ...
      ai adopta un copil orfan de tigan ?
  • 0 (0 voturi)    
    ia colea documentare (Sâmbătă, 28 august 2010, 12:17)

    the [utilizator]

    Obligation de quiter le territoire

    L’obligation de quitter le territoire français est mesure qui oblige l’étranger concerné à quitter la France pour un motif autre que l’existence d’une menace à l’ordre public.

    Elle peut accompagner certaines décisions de refus de séjour et mentionne le pays de renvoi.

    Cette mesure oblige l’étranger concerné à quitter la France dans un délai d’un mois à compter de sa notification.

    A l’expiration de ce délai, l’administration peut éloigner d’office l’intéressé s’il n’a pas quitté volontairement la France.

    A- Les étrangers concernés par une mesure d’obligation de quitter la France

    Les étrangers qui peuvent faire l’objet d’une obligation de quitter la France sont ceux à qui le Préfet notifie :

    - un refus de délivrance ou de renouvellement d’un titre de séjour.

    - un retrait de titre de séjour.

    - un retrait de récépissé de demande de carte de séjour ou d’autorisation provisoire de séjour.

    Cependant, l’étranger, qui fait l’objet d’une obligation de quitter le territoire français, peut demander à bénéficier du dispositif d’aide au retour volontaire finance par l’agence nationale de l’accueil des étrangers et des migrations (ANAEM).

    Cette demande n’est plus possible s’il a été placé en rétention (possible après le délai d’1 mois prévu pour la France).

    B- Les étrangers protégés contre une mesure d’obligation de quitter la France

    Il s’agit de :
    l’étranger mineur,
    l’étranger qui justifie par tous moyens résider habituellement en France depuis qu’il a atteint au plus l’âge de 13 ans,
    le conjoint de cet étranger, s’il ne vit pas en état de polygamie et s’il est marié depuis au moins 3 ans avec celui-ci, à condition de résider régulièrement en France depuis plus de 10 ans et d’une communauté de vie entre les époux depuis le mariage,
    l’étranger qui réside régulièrement (sous couvert d’un titre de séjour) en France depuis plus de 10 ans, sauf s’il a été, pendant toute cette péri
    • 0 (0 voturi)    
      e corect......... (Duminică, 29 august 2010, 11:35)

      lili [anonim] i-a raspuns lui the

      Numai ca cei care contesta masurile luate de francezi se refera la faptul ca aceste masuri sunt "colective", adica toata satra a fost repatriata, ar fi trebuit sa-i ia pe fiecare sa-i trimita dupa cercetari, dar faptele sunt evidente, tiganii nu au loc de munca, nu au venit decent la 3 luni dupa sosirea in Franta si nu au o locuinta , deci se incadreaza perfect pentru a fi expulzati. Eu vad ffff corecta masura, mai ales ca-i deranjau pe francezi cu cersitul in plin centrul oraselor frantuzesti. In Romania, cum apar in centrul Brasovului la cersit, de exemplu , cum apare politistul roman si-i goneste.... De ce ne deranjeaza atitudinea si masurile luate de francezi ??!!!
      • 0 (0 voturi)    
        mici diferente, lili :) (Duminică, 29 august 2010, 15:50)

        the [utilizator] i-a raspuns lui lili

        satra nu a fost repatriata in integrum...
        Squaturile, sau "taberele" au fost - in unele cazuri - desfiintate total. Cei care erau "turisti" incadrati in cele trei luni legale, sunt liberi sa circule.
        Chiar si cei care s-au intors la doar o luna dupa "explodarea" precedenta (ce sa fac, râd de fiecare data când aud varianta asta a termenului "expulzare")
        Cum sa trimiti o satra intreaga acasa, când Consiliul General (conducerea departamentului) ia asupra ei intretinerea, asigurarea medicala, hrana de urgenta a copiilor si scolarizarea lor ?
        Iar ce nu face CG, fac asociatiile caritative, inclusiv apel la judecata tribunalului, in caz de "explodare" :)))
  • 0 (0 voturi)    
    tigani (Sâmbătă, 28 august 2010, 15:41)

    costy [anonim]

    tiganii au devenit o problema capitala pentru romania si acum si pentru europa.ce trebuie facut?
  • 0 (0 voturi)    
    voi nu v-ati plictisit? (Sâmbătă, 28 august 2010, 15:45)

    cet23 [anonim]

    Nu stiu cum sunteti voi, dar eu deja m-am plictisit de stirile astea, cu tigani repatriati. Sunt satul pana peste cap.
    Si de fapt care e ideea? Repatriaza tigani, o parte se reintorc in Franta, la altii o sa le construiasca din bani europeni si romani case, pe care tiganii le vor distruge si se vor intoarce in Franta la cersit si furat. Francezi ne vor acuza ca suntem rasisti si ca nu vrem sa integrami tiganii, tiganilor o sa li se rupa de orice, ca si pana acum.
    Tiganii vor pleca, vor reveni, unii se vor integra, cei mai multi nu, vor fi tone si tone de acuze de rasism la adresa Romaniei dar nu numai (astia din Vest au luat in c...t in gura, cu discriminarea asta a tiganilor si nu pot renunta asa usor in a-l mesteca continuu, caci tare le place gustul!).
    Intr-un cuvant, business as usual.
  • 0 (0 voturi)    
    Vaticanul asta nu s-a arata interesat sa-i ia .... (Duminică, 29 august 2010, 11:28)

    lili [anonim]

    Daca tot le poarta atata grija satrelor tiganesti care au umplut periferiile frumoaselor orase frantuzesti, de ce nu-i invita Vaticanul in Piata Sfantu Petru sa le ofere gazduiala ???!!! Vin credinciosii plini de mila si de bani si uite-asa traiesc bine si tiganii.... Pai, nu ??!!! Cred ca ar merge bucurosi.... Numai ca la Vatican nu prea vezi piciorus de tiganus, adica nu le da voie deloc sa-si plimbe piciorusele, au grija sa nu intre pe-acolo, dar fac recomandari pretioase francezilor satui de mizeria si cerseala astora.... Nu-i frumos.............
  • 0 (0 voturi)    
    pofta (Duminică, 29 august 2010, 14:23)

    ilie [anonim]

    Pofta vine mancand......Oare ce va urma?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri