O profesoara de origine evreiasca din Franta a fost suspendata pentru "prea mult Holocaust"

de Mircea Barzoi     HotNews.ro
Marţi, 31 august 2010, 23:38 Revista Presei | Subiectele Zilei

O profesoara de origine evreiasca din Franta a declarat marti ca a fost suspendata din functie pentru ca a insistat prea mult la ore pe tema Holocaustului, scrie AFP.

Avocatul profesoarei Catherine Pederzoli a declarat ca acuzatia adusa clientei sale vizeaza lipsa de neutralitate in prezentarea masacrelor petrecute in timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial. Avocatul crede ca acuzatiile se bazeaza pe originea etnica a profesoarei.

Inspectorii scolari din Nancy au facut public un raport intocmit luna trecuta potrivit caruia profesoara a petrecut mult prea mult timp pregatind elevii pentru excursia din Polonia si Cehia unde urmau sa viziteze foste lagare naziste precum Auschwitz-Birkenau. In raport profesoarei i se reproseaza faptul ca nu prezinta faptele obiectiv si ca ii manipuleaza pe copii printr-un proces de spalare a creierului.

In luna decembrie, o parte din elevii pofesoarei Pederzoli au facut un protest in timpul vizitei ministrului Educatiei Luc Chatel la liceul Henri-Loritz. Nemultumirea copiilor era legata de reducerea numarului de excursii dedicate Holocaustului. Autoritatile o socotesc pe profesoara vinovata de instigarea elevilor.

Avocatul apararii sustine ca profesoara a organizat astfel de excursii cu succes timp de 15 ani si ca este acuzata pe nedrept de noua conducere manageriala a scolii venita in anul 2007. Avocata spera sa obtina in instanta anularea suspendarii.


Citeste mai multe despre   






















1954 vizualizari

  • -12 (14 voturi)    
    Stire de tip libertatea! (Miercuri, 1 septembrie 2010, 0:03)

    eu [anonim]

    De ce e importanta o stire de asta? De ce trebuie publicat in Romania ca o profa (total necunoscuta in Romania) e obsedata de ceva?

    Din tot articolul ceea ce am retinut e ca elevii o sustin. Si eu stiu, de cand eram elev, ca sustinerea elevilor nu se capata usor. Nu cred ca sunt forte multi profesori pentru care elevii ar face un astfel de protest. Si in Franta, sper, se face ceea ce in romania nu se face: se tine cont de parerea elevilor despre profesor!
    • +14 (18 voturi)    
      este (Miercuri, 1 septembrie 2010, 0:14)

      Demigod [utilizator] i-a raspuns lui eu

      Este importanta aceasta stire, deoarece e PREA MULT HOLOCAUST in general. Vorbesti de orice, se ajunge la holocaust, si ce mult au suferit evreii, de parca-s singurii care au avut de suferit in al 2-lea razboi mondial.
      E timpul ca cineva sa ia masuri impotriva acestor atitudini.
    • +12 (14 voturi)    
      uite de ce (Miercuri, 1 septembrie 2010, 2:20)

      MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui eu

      daca vreau maine sa injur parlamentul Romaniei sau guvernul Americii, sau orice rahat politic din lumea asta, am aceasta libertate. Dar daca nu sunt de acord ca holo... grama... caustustul sunt reale.. .am o prbolema legala. NU AM DREPTUL sa spun ca nu sunt de acord. Deja pute.
  • +14 (16 voturi)    
    Bravo ! (Miercuri, 1 septembrie 2010, 0:15)

    silviu [anonim]

    Din pacate si Ministerul Roman al "Educatiei" a bagat la greu ore despre Holocaust si manualelele citezaza din marele "savant " de renume international Wiesel...Elie Wiesel (cred ca asta spune totul) .... ca doar asa e politic corect .Sper totusi ca profesorii nostri de istorie nu se vor lasa indobitociti de limbajul de lemn din manuale si vor prezenta obiectiv chestiunea Holocaustului
    • -1 (3 voturi)    
      "Manualelele citezaza" - ASTA spune tot... (Miercuri, 1 septembrie 2010, 14:28)

      George [anonim] i-a raspuns lui silviu

      Si ma rog de unde stiu "profesorii nostri de istorie" "chestiunea Holocaustului " asa obiectiv? Din filme artistice? Sau trebuie sa te intrebe pe tine, ca stii mai bine?

      Wiesel e un supravietuitor al Holocaustului, profesor universitar, autor a zeci de carti (pentru care a primit si premii pentru literatura) si detinator al premiului Nobel pentru pace. De ce ti se pare anormal ca se vorbeste despre el in manuale?

      Bine-ar fi daca ne-am vedea indobitocirea proprie, inainte sa aruncam cu noroi in altii...
      • +1 (3 voturi)    
        Nobelul pentru pace e hartie igienica (Miercuri, 1 septembrie 2010, 15:06)

        Saul [anonim] i-a raspuns lui George

        Ia uite cine a mai luat Nobelul pentru pace:
        http://listverse.com/2007/10/17/top-10-controversial-nobel-peace-prize-winners/
        Ca sa nu mai zic ca nu apar la Nobel alte Edison, Tesla si altii.
        Numai de la noi lipsesc niste somitati ca Vuia, Vlaicu, Coanda sau Nicolae Paulescu.
        Ultimul e descoperit pancreina (insulina) si nu numai ca nu i-a fost acordat Nobelul dar i-a fost si furata inventia.
        Pai cate milioane de oameni a salvat insulina si cati oameni a salvat Ilie Wiessana?

        Asa ca mai subtire cu Nobelurile.
        • +1 (1 vot)    
          Unde dai si unde crapa (Luni, 6 septembrie 2010, 1:18)

          George [anonim] i-a raspuns lui Saul

          Probabil ca tie ti s-ar fi parut normal ca in manualele de istorie, la capitolul despre Holocaust sa se vorbeasca de Vuia si de Paulescu, ca i s-a facut o mare nedreptate si ca insulina a salvat multe vieti.
  • +8 (12 voturi)    
    Aoleau, ce "antisemiti"! (Miercuri, 1 septembrie 2010, 0:19)

    A.Korn [anonim]

    Pe de alta parte, daca consuma asa de mult timp cu excursiile, cand ii mai invata ceea ce pretinde programa? Nu ii dezavantaja la examene, fata de elevii cu profesorii nefascinati de un singur subiect?
    • +8 (10 voturi)    
      n-ai inteles nimic... (Miercuri, 1 septembrie 2010, 2:23)

      MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui A.Korn

      noi suntem "goimi", adica non-evrei. Ni se poate intampla orice. Nu te-ai intrebat niciodata de ce in mii de ani ei au fost alungati de peste tot? Nu exista fum fara foc.
  • -8 (12 voturi)    
    sinistra decizie, suspendarea (Miercuri, 1 septembrie 2010, 1:25)

    MRR [anonim]

    mi se pare absurd sa suspenzi un profesor care invata elevii despre una dintre cele mai mari crime din istoria omenirii. studiul holocaustului reprezinta una dintre cele mai importante lectii asupra decaderii conditiei umane, reprezinta o lectie majora de viata.

    celor care considera ca evreii au monopolizat cumva interesul celorlalti, va inselati amarnic. exista o universalitate de netagaduit in lectia holocaustului. similitudinile cu celelalte excese criminale ale omenirii sunt foarte simplu de incorporat. se poate trece foarte usor de la holocaust la genocidul impotriva armenilor, la distrugerea tiganilor, la crimele comunismului. amprenta patologica e comuna.

    cand suspenzi un profesor, fie si pentru exces de zel, nu faci decat sa creezi un precedent periculos, care poate indica ca suferinta umana e cumva usor de negociat, sau intersanjabila, sau chiar poate fi ignorata. o mare si sinistra greseala!
    • +13 (15 voturi)    
      partial corect (Miercuri, 1 septembrie 2010, 1:39)

      azer [anonim] i-a raspuns lui MRR

      Profesorul nu a fost suspendat pentru ca ii invata despre una dintre cele mai sinistre etc, etc, ci pentru ca ii invata NUMAI despre holocaust.

      Nimic despre genocidul aztec, armean sau rus, de exemplu.
      • -1 (3 voturi)    
        Unde ai citit tu asta?? (Miercuri, 1 septembrie 2010, 10:48)

        George [anonim] i-a raspuns lui azer

        Unde ai citit tu ca ii invata NUMAI despre Holocaust? Scrie ca a fost suspendata pt ca "insista prea mult" etc

        De asemenea, nu spune nimeni ca neglija alte subiecte si ca nu facea ce este in programa din cauza asta. Asta e curios.

        Despre "despre genocidul aztec, armean sau rus, de exemplu" poti sa vorbesti tu, daca ai pe suflet chestia asta, ca nu te opreste nimeni. Mai ales daca ai informatii directe despre subiect.
  • +9 (11 voturi)    
    aa, da (Miercuri, 1 septembrie 2010, 2:25)

    MirceaA [utilizator]

    inca ceva... m-am saturat de holocaust la fel ca de tiganii din fata magazinelor. CERSETORI.
  • +7 (7 voturi)    
    se pare ca nu numai la noi (Miercuri, 1 septembrie 2010, 2:27)

    ajht [anonim]

    profesorii merg gratuit in excursii daca au grupe mari de elevi...15 ani de excursii in Polonia si Cehia.e beeene.!
    • +1 (1 vot)    
      Un mic amanunt (Miercuri, 1 septembrie 2010, 10:59)

      George [anonim] i-a raspuns lui ajht

      Profesoara e in Franta, nu in Romania, sa se bucure asa tare de o excursie gratuita in Polonia...
      • +1 (3 voturi)    
        daca e gratis si des (Miercuri, 1 septembrie 2010, 12:14)

        ajht2 [anonim] i-a raspuns lui George

        se bucura oricine!

        Dar de ce sunt excursiile astae gratuite?
  • +6 (8 voturi)    
    Adevarul e ca mi se face greata de holocaustul lor (Miercuri, 1 septembrie 2010, 7:01)

    Ben Goss [anonim]

    da' de suferintele palestinienilor din ultimele zeci de ani, de ce nu zic nimic? de miile de romani condamnati la munca silnica la Canal din ordinele politrucilor evrei, de ce nu zic nimic? ......
    asta le e natia si asta stiu cel mai bine. sa se planga, doar doar mai smulg ceva in favoarea lor.
    • -1 (3 voturi)    
      Ciudata "logica" mai ai... (Miercuri, 1 septembrie 2010, 10:57)

      George [anonim] i-a raspuns lui Ben Goss

      De ce nu zici tu de "suferintele palestinienilor"? Mai ales de suferintele celor care le explodeaza centura cu bombe de la brau.

      De ce nu vorbesti tu de suferintele miilor de romani de la canal, ca e natia ta? O fi fost si politruci evrei la canal, ca si politruci rusi, romani, etc, dar asta n-are nici o relevanta. De ce vrei sa-i obligi pe altii sa vorbeasca despre ce te doare pe tine?

      E ca si cum te-ai supara pe Dan Grigore, de ce canta numai la pian si nu canta si la vioara, tzambal, toba etc

      Logica asta cu capra vecinului ii roade puternic pe unii.

      Daca te uiti putin pe la premiile Nobel si pe la alte lucruri si domenii ai vedea ca ce spui ("asta stiu cel mai bine, sa se planga") e o prostie mai mare ca tine, mai ales ca natia din care faci parte e asa cum e.

      P.S. N-am nici o legatura cu vreun evreu.
  • +1 (1 vot)    
    greata (Miercuri, 1 septembrie 2010, 11:31)

    amidona [anonim]

    mie mi se face greata de o europa schizofrenica in care au fost posibile, tolerate si explicate si scuzate masacre timp de zeci de ani , chiar in timpul vietii noastre si a parintilor nostri.
    intai nazismul, apoi comunismul atat cel stalinist dar si cel "luminat" poststalinist. cu o asemenea istorie, franta nu face decat sa-si nege vina uriasa prin grija ipocrita fata de "neutralitate".
    in alta ordine de idei, cei care aplauda aceste argumente cred ca au toate sansele sa se minuneze intr-o buna zi de consecinte dintre cele mai ciudate, cum ar fi o explozie in metrou, la gara sau in avion. teroarea rosie din anii 70 e inlocuita astazi de o teroare rosie cu dampf islamic. rosul de clasa s-a epuizat , nu-i nimic, agentii "neutralitatii" au recuperat rapid cauza fundamentalista islamica, vazand in islam o victima indreptatita sa "se apere".
    • 0 (0 voturi)    
      Teroarea rosie din anii 70 (Miercuri, 1 septembrie 2010, 20:15)

      bobocel [utilizator] i-a raspuns lui amidona

      Teroarea rosie din anii 70' nu a fost decat o diversiune. daca nu stiai Ben Gurion si ai lui au inventat..terorismul de stat. Au fost implicati in toate felurile posibile..in mai toate atentatele din Europa din ultimii 50 de ani..inclusiv cel de la Muenchen ( au sponsorizat unul dintre organizatori) 9/11, 7/7London, atentatele din Madrid si nu numai. Si tu ai zici teroarea rosie islamica? Daca turcii ti-ar fi ocupat tara in urma cu 62 de ani tu ce ai fi facut? ai fi suportat ca un sclav jugul asupritorilor?
  • -1 (1 vot)    
    da (Miercuri, 1 septembrie 2010, 13:22)

    goebbels [anonim]

    nu vad care e problema...
    preferabil era daca ii invata pe viitor cum sa procedeze daca se mai intanlesc inca odata cu aceasta problema a iudeilor sau a tiganilor...si da,sunt o problema, rezolvarea o avem sub ochii nostrii,ceva voluntari?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version