Directorul general al Metrorex, Gheorghe Udriste, sustine ca pana in 2020 vor fi construite trei noi magistrale de metrou cu 69 de statii noi. "Pentru toate cele trei linii noi care vor fi construite si date in folosinta, treptat, pana in 2020, ne sunt necesare aproximativ 6,5 miliarde de euro, bani care provin din credite de la Banca Europeana de Investitii (BEI), Banca Japoniei, Guvernul Romaniei si sa vedem cine va castiga licitatia pentru parteneriatul public-privat, formula in care vrem sa construim Linia 7 de metrou Bragadiru - Rahova - Piata Unirii - Obor - Colentina - Voluntari", a declarat Gheorghe Udriste, pentru Jurnalul National.

Potrivit acestuia, in primavara acestui an vor incepe lucrarile la Linia 5 Drumul Taberei, pe traseul Raul Doamnei - Pantelimon, cu un credit obtinut de la BEI.

"Estimam ca acest tronson va fi dat in folosinta cu calatori in 2014-2015. Iar constructia celor trei linii noi ar putea fi terminata in anul 2020 daca finantarea este ritmica, locuitorii rabdatori si constructorii seriosi", a spus Udriste, citat de Jurnalul National.

Directorul Metrorex afirma ca se vor achizitiona 37 de trenuri noi, 16 dintre acestea in foarte scurt timp.

Linia 5 de metrou Drumul Taberei are, potrivit proiectului actual, 23 de statii: Raul Doamnei - Brancusi - Valea Ialomitei - Romancierilor - Parc Drumul Taberei - Drumul Taberei - Favorit - Orizont -Academia Militara - Hasdeu - Cismigiu - Universitate - CA Rosetti - Armeneasca - Mosilor - Piata Iancului - Vatra Luminoasa - Stadionul National - Delfinului - Morarilor - Spitalul Fundeni - Granitul - Pantelimon.

Linia 6 va conecta aeroporturile Henri Coanda si Baneasa cu reteaua de metrou iar lucrarile, programate sa inceapa in 2012, ar putea fi finalizate in 2019.

"In viitor, intentionam sa legam si a patra gara la aceasta linie: Gara Progresul. Legatura se poate face prin prelungirea actualei Linii 4 de la Gara de Nord - Piata Eroii Revolutiei - Gara Progresul, dar inca nu e stabilit cu exactitate traseul, poate suporta modificari. Abia lansam studiul de fezabilitate pentru continuarea acestei linii", a spus Gheorghe Udriste, pentru Jurnalul National.

In fine, un alt proiect este contruirea la Lacul Straulesti a primul terminal intermodal pentru transportul interjudetean.

"Vom construi primul 'park and ride', parcheaza si calatoreste mai departe. In contul taxei de calatorie va fi inclusa si parcarea sau, invers spunand, in costul parcarii este inclusa si calatoria spre interiorul Capitalei. Acum este in functiune tronsonul 1 Mai - Pajura - Parc Bazilescu. Saptamana aceasta, joi, in Consiliul interministerial vom obtine aprobarea pentru inca doua statii: Laminorului si Lac Straulesti. In maximum trei ani, deci in 2014, le dam in folosinta", a mai spus acesta.