Udriste: Metroul va avea 3 noi magistrale cu 69 de statii pana in 2020 - Jurnalul National

de R.M.     HotNews.ro
Miercuri, 9 martie 2011, 14:11 Revista Presei | Subiectele Zilei

Directorul general al Metrorex, Gheorghe Udriste, sustine ca pana in 2020 vor fi construite trei noi magistrale de metrou cu 69 de statii noi. "Pentru toate cele trei linii noi care vor fi construite si date in folosinta, treptat, pana in 2020, ne sunt necesare aproximativ 6,5 miliarde de euro, bani care provin din credite de la Banca Europeana de Investitii (BEI), Banca Japoniei, Guvernul Romaniei si sa vedem cine va castiga licitatia pentru parteneriatul public-privat, formula in care vrem sa construim Linia 7 de metrou Bragadiru - Rahova - Piata Unirii - Obor - Colentina - Voluntari", a declarat Gheorghe Udriste, pentru Jurnalul National.

Potrivit acestuia, in primavara acestui an vor incepe lucrarile la Linia 5 Drumul Taberei, pe traseul Raul Doamnei - Pantelimon, cu un credit obtinut de la BEI.

"Estimam ca acest tronson va fi dat in folosinta cu calatori in 2014-2015. Iar constructia celor trei linii noi ar putea fi terminata in anul 2020 daca finantarea este ritmica, locuitorii rabdatori si constructorii seriosi", a spus Udriste, citat de Jurnalul National.

Directorul Metrorex afirma ca se vor achizitiona 37 de trenuri noi, 16 dintre acestea in foarte scurt timp.

Linia 5 de metrou Drumul Taberei are, potrivit proiectului actual, 23 de statii: Raul Doamnei - Brancusi - Valea Ialomitei - Romancierilor - Parc Drumul Taberei - Drumul Taberei - Favorit - Orizont -Academia Militara - Hasdeu - Cismigiu - Universitate - CA Rosetti - Armeneasca - Mosilor - Piata Iancului - Vatra Luminoasa - Stadionul National - Delfinului - Morarilor - Spitalul Fundeni - Granitul - Pantelimon.

Linia 6 va conecta aeroporturile Henri Coanda si Baneasa cu reteaua de metrou iar lucrarile, programate sa inceapa in 2012, ar putea fi finalizate in 2019.

"In viitor, intentionam sa legam si a patra gara la aceasta linie: Gara Progresul. Legatura se poate face prin prelungirea actualei Linii 4  de la Gara de Nord - Piata Eroii Revolutiei - Gara Progresul, dar inca nu e stabilit cu exactitate traseul, poate suporta modificari. Abia lansam studiul de fezabilitate pentru continuarea acestei linii", a spus Gheorghe Udriste, pentru Jurnalul National.

In fine, un alt proiect este contruirea la Lacul Straulesti a primul terminal intermodal pentru transportul interjudetean.

"Vom construi primul 'park and ride', parcheaza si calatoreste mai departe. In contul taxei de calatorie va fi inclusa si parcarea sau, invers spunand, in costul parcarii este inclusa si calatoria spre interiorul Capitalei. Acum este in functiune tronsonul 1 Mai - Pajura - Parc Bazilescu. Saptamana aceasta, joi, in Consiliul interministerial vom obtine aprobarea pentru inca doua statii: Laminorului si Lac Straulesti. In maximum trei ani, deci in 2014, le dam in folosinta", a mai spus acesta.


Citeste mai multe despre   























5020 vizualizari

  • +1 (7 voturi)    
    eu cred altceva (Miercuri, 9 martie 2011, 14:28)

    eps [anonim]

    Eu cred ca in 2020 metroul va avea fix acelasi numar de statii ca si acum. Singurul lucru care va face diferenta va fi numarul de greve "de solidaritate". Si poate timpul de stat prin tuneluri si ca prostu' pe peron...
    • +2 (6 voturi)    
      bun (Miercuri, 9 martie 2011, 15:05)

      BobP [utilizator] i-a raspuns lui eps

      hai sa ne plangem, ca asta stim cel mai bine.

      Metro-ul circula bine, repede.. sunt chiar si foarte frecvente in orele de varf
      • 0 (0 voturi)    
        si totusi (Miercuri, 9 martie 2011, 20:58)

        eps [anonim] i-a raspuns lui BobP

        Nu vad cum intervalul de 5-6 min intre metrouri pe M1 la ora de varf ti se pare ok. Si crede-ma ca asta este, de atata timp merg zilnic cu el.
        Nu e vorba de plans, este vorba de analizat o realitate. Iar daca ma insel, te rog sa vii cu lucruri concrete, nu doar cu "datul parerii".
        Uite, incep eu: cate statii noi de metrou au aparut in ultimii 20 de ani?
      • +1 (1 vot)    
        say what? (Miercuri, 9 martie 2011, 22:59)

        LOL [anonim] i-a raspuns lui BobP

        prietene, hai sa-ti spun, pe magistrala rosie Republica - Preciziei trenurile vin la 8-9 minute in orele de varf. pline ochi evident.
        pt. comparatie, metrourile in paris vin la 2 minute mai tot timpul.
        psdistul asta scarbos a investit in plasmele cu care se spala creierul bucurestenilor care asteapta de nebuni prin statiile de metrou.
      • 0 (0 voturi)    
        6,5 miliarde de ce...? (Miercuri, 9 martie 2011, 23:08)

        karol [anonim] i-a raspuns lui BobP

        Am o intrebare pentru dl Udriste: Angajatii lui nu stiu sa scrie proiecte pentru fonduri europene cand e vorba de infrastructura? Suma este exorbitanta si s-ar fi putut acoperi din fonduri UE.
    • +2 (2 voturi)    
      ... (Miercuri, 9 martie 2011, 16:24)

      dragonfly [utilizator] i-a raspuns lui eps

      bah astept si eu ziua in care or sa zica uite AM FACUT DEJA 69 de statii noi!!! nu sa ne zica vom face, vom analiza, vom vedea, ca de vorbe suntem satui.
  • -1 (9 voturi)    
    Da cum sa nu..."va avea", "vom face", "vom iesi" (Miercuri, 9 martie 2011, 14:32)

    Catalin [anonim]

    Toata ziua PDL-istii in frunte cu Basescu si Udrea "vor face", "vor avea", "vor iesi din criza".

    Problema e ca populatia "a saracit" si "saraceste", societatea "s-a degradat" si "se degradeaza", coruptia si furtul "se accentueaza"...

    Nu le e rusine sa prezinte realizari la hectar ca pe vremea lui Ceausescu ???
  • 0 (4 voturi)    
    :) (Miercuri, 9 martie 2011, 14:34)

    sictireanu [utilizator]

    Are glume in program Udriste :) Il mai crede careva? :)
  • +3 (5 voturi)    
    buna gluma (Miercuri, 9 martie 2011, 14:35)

    metroplex [anonim]

    E tare! adica fac 2 statii in 3 ani si 69 in 9 ani!!! Eu zic ca nu le fac nici pe alea 2, daramite 69. cat tupeu si nesimtire!!!! locuitorii rabdatori!? n-am vazut pe nimeni sa faca miting ca nu vrea metou! constructori seriosi!? pai daca nu va faceti smenurile si luati o companie serioasa, probabil ca vor fi seriosi. si chiar daca nu sunt, asta e treaba ta, domnule Udriste, sa te asiguri ca se termina pana cand ai spus. Deja ati inceput cu posibile cauze de intarziere.....
    • 0 (0 voturi)    
      amuzanta gluma hilara (Miercuri, 9 martie 2011, 19:13)

      Radu [anonim] i-a raspuns lui metroplex

      Si eu sunt avide de stiri despre dezvoltarea insfrastructurii. Insa declaratii de genul asta sunt o jignire la adresa bunului simt al oricarei vietuitoare care subzista in tara asta si care e inzestrata cu nu mai mult de 2 ochi si 3 neuroni.

      Si eu as putea poate sa ies in presa si sa declar "Il cred pe cuvant pe domnul Udriste, pentru ca pana acum ne-a demonstrat ce interesat este de binele calatorului cu metroul" insa asta ar insemna sa mint cu nesimtire, iar mie, omului de rand, nu mi-e usor sa mint cu nesimtire.
  • +2 (4 voturi)    
    sf uri (Miercuri, 9 martie 2011, 14:50)

    dinu adrian [anonim]

    realizarile la hectar pe timpu lu ceasca aveau acoperire 80 la suta ce spun astia acum sunt 10000 la 100 sf. uri.pai ma amaratilor in 20 de ani ati dat in folosinta vreo 3 statii care erau in lucru dupa timpu lu ceasca si dati drumu la 69 de statii in 9 ani?ati venit cu pluta pe conducta?sau credeti ca noi avem ciunga in par?vai de capu vostru de prosti si de hahalere de incompetenti si spagari
  • -3 (5 voturi)    
    Statii amplasate "cu cap" (Miercuri, 9 martie 2011, 14:58)

    Bogdan [anonim]

    "Raul Doamnei - Brancusi - Valea Ialomitei - Romancierilor - Parc Drumul Taberei - Drumul Taberei - Favorit - Orizont -Academia Militara"

    Distanta dintre Parc Drumul Taberei si Drumul Taberei 34 este de sub 1km, daca pui ca lungimea statiei are peste 150 m, rezulta ca trenul nu va avea timp sa accelereze ca va trebui sa opreasca.
    Acelasi lucru se poate spune si despre distanta dintre Favorit si Orizont. Eu cred ca pe ei ii intereseaza sa coste cat mai mult si sa se execute cat mai incet, pentru ca pretul final sa fie muuult mai mare.
    Distanta dintre statia Politehnica si Lujerului este aproximativ egala cu cea dintre Orizont si Parc Drumul Taberei. Oare cei ce fac acest proiect, nu-si pun intrebari?
    • 0 (0 voturi)    
      Da, corect (Miercuri, 9 martie 2011, 16:50)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

      Daca mai citeai si alte articole pe tema "noi magistrale" zicea pe undeva ca la noile magistrale distanta dintre statii va fi sub 1km, si mai mult, ca mai fac statii noi si pe magistralele vechi, intre cele existente (tinta 2020 sau pe acolo). Deci banuiesc ca intre majoritatea cazurilor intre Eroilor si Preciziei ar putea fi create noi statii (ex: Gradina Botanica, cea amintita de tine, etc.). La fel si pe segmentul P-ta Muncii - Victoria...

      Apropo, pe vremea lui Ceasca, statia de la Romana a aparut mai tarziu, pt ca pe vremea aia Coana a hotarat ca oamenii mai trebuie sa si mearga pana la metrou :).
      • 0 (0 voturi)    
        Oare? (Joi, 10 martie 2011, 11:07)

        nim [anonim] i-a raspuns lui Mihai

        Intre Victoriei si Universitate sunt 3 km, deci Romana se justifica. In al doilea rand e vorba de o zona centrala si legaturi cu autobuze. Chiar si la autobuz la o distanta de 300 de m intre statii abia daca se urca 2-3 calatori.

        Fa un calcul cat costa curatenia, lumina, cei doi bodyguarzi care trebuie sa pazeasca statia (pentru ca in tara bananiera in care traim nu poti lasa o statie nepazita). Mai tine cont si de pretul calatoriei care e cel mai mic din Europa si ai sa vezi de ce nu e poate fi rentabila o astfel de statie.

        Ca exista astfel de statii la Paris, ok, dar abonamentul e 15 euro pe saptamana nu 5 euro pe luna. Faza salariile mici de la ni nu tine, avem cele mai noi si mai scumpe trenuri, avem contracte de intretinere cu firme din afara tarii, iar pe aia nu-i intereseaza cat e salariul aici. Daca noi nu mai suntem in stare sa producem sau sa reparam trenuri, trebuie sa platim atat cat plateste si francezul, si austriacul pentru aceleasi serviciu. Normal ar fi ca si calatorul sa plateasca acelasi pret, dar noi vrem sa avem preturi mici ca-n comunism, dar servicii de calitate. Asa ceva nu se poate.
        • 0 (0 voturi)    
          Da, asa e (Joi, 10 martie 2011, 22:23)

          Mihai [anonim] i-a raspuns lui nim

          Dar totusi, pe vremea lui ceasca s-a considerat ca mersul pe jos face bine :). Adevarul e ca si noile magistrale ar putea fi facute cu un device din ala de sapat (TBM), si initial trantite statiile din 2 in 2, si in timp introduse si celelalte, caci la statii e costul cel mai mare.

          Ref la abonamente, da, totul e subventionat in Ro...asta e. Dar in Buc nu se mai poate circula fara metrou, e blocat orasul cand fac greva, deci pot ridica usurel tarifele ca oamenii tot o sa le plateasca.

          Si tot la Paris exista o linie suspendata (si una la Viena) poate il sesizati pe Oprescu...
  • +2 (4 voturi)    
    Intrebari (rautacioase...?) (Miercuri, 9 martie 2011, 15:02)

    Sceptique [anonim]

    1) "Acum este in functiune tronsonul 1 Mai - Pajura - Parc Bazilescu." Deci se circula? ACUM? Cand i-au dat drumul???
    2) De anul trecut ati promis, d-le U., ca deschideti statiile Pajura si Bazilescu. "Sunt gata" spuneati. Ce dreaq, dom'le? De ce lansati petarde de-astea entuziaste, mai ales ca nu v-a cerut nimeni nici un termen. Stim prea bine: lucrarile se vor face cand vor dori si cum vor dori firmele agreate si mafiotii din administratie;
    3) Pe nelipsitii din "sindicatul Radoi" i-ati intrebat? Ei si-au luat halca dorita din aceste contracte. Ca stiti cum e: fara clasa muncitoare nu se poate... ;-)
  • 0 (2 voturi)    
    Hai sa fim seriosi! (Miercuri, 9 martie 2011, 15:05)

    Raz [anonim]

    Hei-rup-uri de astea ne sunt transmise la tot pasul. Ba o sa avem 1.000 de km de autostrazi pana in 2012, ba vom avea trenuri de viteza mare, ba mai stiu eu ce...si in realitate, nici un km de autostrada facut serios si cu rost (nu de la Turda la Gilau), pana la Constanta faci 6 ore cu trenul, centura Bucurestiului este un etern santier, si acum vine si dl Udriste care este un mare manager de proiecte ce nu se pun niciodata in opera dar care au muuuulte studii de fezabilitate care costa muuuulti bani care se duc unde stie dansul mai bine si ne spune ca o sa avem 69 (!?) de statii pana in 2020. Poate pana in 2200. Si haideti sa mai spunem una - de ce trebuie sa facem tren subteran pana la Otopeni cand se poate f bine si la suprafata? Adica de ce sa dam nu mai stiu cate miliarde de euro in loc sa face si noi ca englezii (ce stupizi - habar n-au sa faca business) adica Heathrow Express care este subteran in zona aeroportului si apoi merge pe linie normala cu toate trenurile...Dar asa nu se pot shmenui banii si ar fi prea repede si util. Deci d-le Udriste - haideti sa fim seriosi!
  • 0 (0 voturi)    
    Dar (Miercuri, 9 martie 2011, 15:50)

    Ion Coman [anonim]

    Rahova? 13 Septembrie? Sebastian? Nu existam?
  • 0 (0 voturi)    
    Epaaa (Miercuri, 9 martie 2011, 15:53)

    haiducul [anonim]

    La noi pana si metroul face ,,69"!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    opinie (Miercuri, 9 martie 2011, 16:28)

    opinant [anonim]

    In acest comment as vrea sa exprim un punct de vedere, nu stiu daca va conta/ajuta, daca planul este deja facut este mai greu...

    Locuiesc in zona Grigorescu, e adevarat am acces relativ facil la metrou,...insa as vrea sa spun ca se pare ca se va trece de la o extrema la alta. Adica, daca pe vremea lui nenea Ceasca, distanta dintre statiile de metrou construite erau prea mari, acum se pare a se dori a se trece in cealalta extrema. Pentru bucurestenii care cunosc, sunt mai putin de 300 de metri intre C.A.Rosetii si Armeneasca. Cum poti sa proiectezi o statie de metrou pentru o asemenea distanta?!?

    Daca incerci sa arunic cu avant o minge de tenis de la statuia C.A.Rosetti catre Armeneasca, mingea va ajunge in mai putin de 20 de secunde (daca nu se va lovi de vreo bordura sau obstacol),...deci,...de unde statie acolo,...ar fi suficienta distanta C.A.Rosetti-Mosilor,...! Ganditi-va ca ar trebui realizate statii intermediare intre Politehnica si Lujerului, intre N.Grigorescu si Dristor,...etc

    Ca idee numai, dati-mi voie sa spun ca poate ar fi potrivit ca din actuala magistrala de metrou nr. 2 sa se mai realizeze, prin extindere/bifurcare, inca una, dupa cum ar fi: de la Aviatorilor/Aurel Vlaicu, sa se bifurce o linie de metrou pana la aeroportul Baneasa, (si pe viitor e acolo sa plece o linie extra catre Otopeni), iar de la Eroii Revolutiei, sa se bifurce o linie exact catre sud, catre Progresului (iesirea spre Giurgiu). Poate ca s-ar economisi timp si bani!!! Ar fi o magistrala Nord-Sud importanta! Si ar avea si conexiuni!

    O alta idee ar fi ca sa existe o magistrala Est-Vest, Militari-Pantelimon (prin Eroilor-Universitate-Iancului), iar relatia D.Taberei-Eroilor sa fie atasata tronsonului catre Anghel Saligny.

    Nu trebuie uitata linia de centura in interiorul orasului, de la Dristor 2 catre Ghencea, sa zic, sau, ma rog, pe acolo...

    Deocamdata catre Colentina si catre Rahova exista ceea ce se cheama metrou usor.

    Vom vedea cum va fi. Nu depinde de noi.
  • 0 (0 voturi)    
    IMPREUNA CU 2000 KM DE AUTOSTRADA (Miercuri, 9 martie 2011, 17:11)

    Leonard [anonim]

    SIGUR vom avea!! Impreuna cu cei 2000 km de autostrada, PIB marit de 100 de ori.... astia chiar ne cred tampiti!
  • 0 (0 voturi)    
    MINCIUNI (Miercuri, 9 martie 2011, 17:38)

    Alexandru Posescu [anonim]

    Buna ziua,

    cred ca dl Udriste abereaza. Ar trebi sa ii fie rusine pt prostiile pe care le poae debita. Administratia romaneasca nu a facut nici macar 10 statii in ultimii 20 de ani. Prin urmare, cum am putea noi sa credem asa o minciuna?
  • 0 (0 voturi)    
    calu` (Miercuri, 9 martie 2011, 17:41)

    sfantu asteapta [anonim]

    si calu`, calu` ce zicea?
    sau poate ca pana in 2020 de ani de-acu inainte.
    tot inainte
    dar inainte de inaugurarea completa a autostrazii soarelui?
  • 0 (0 voturi)    
    articole mai vechi (Miercuri, 9 martie 2011, 20:38)

    alex [anonim]

    http://www.realitatea.net/udriste--linia-de-metrou-drumul-taberei---universitate-va-fi-gata-in-2013_661752.html

    http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-5898309-credit-670-milioane-euro-pentru-tronsoanele-metrou-drumul-taberei-universitate-piata-victoriei-aeroportul-otopeni.htm

    http://economie.hotnews.ro/stiri-companii-5158174-metrorex-investitii-100-milioane-lei-2009-tronsonul-metrou-drumul-taberei-universitate-pantelimon.htm

    no comment!
  • 0 (0 voturi)    
    london underground (Miercuri, 9 martie 2011, 21:08)

    voyager [anonim]

    nu ar fi imposibil de realizat un astfel de proiect...in londra. ei au inceput in 1863. si sincer m-au impresionat conexiunile, accesul rapid, simplitatea informatiilor. i love victoria line:)
    de ce nu am fi in stare? putem sari etape in epoca tehnologiei. capitalul spune isarescu nu este o problema. oameni? am avea daca i-ar plati corect! am vazut muncitori romani lucrand cu "inima" pe santierele europei. toti raspuns la fel daca-i intrebi. la noi "antreprenorii" isi bat joc de plati, munca este devalorizata.
  • 0 (0 voturi)    
    Noi linii de metrou in Capitala (Joi, 10 martie 2011, 12:35)

    Catavencu [anonim]

    citesc si ma crucesc!ce fel de ziaristi avem? nu e in stare niciunul sa-l intrebe din scurt pe domnul director, vorba lui moromete " pe ce te bazezi " ?cat vom mai inghiti asemenea gogosi?in alta ordine de idei, se vorbeste din nou de metrou la aeroportul otopeni, cand mult mai ieftin si mai rapid se poate rezolva problema prin reabilitarea liniei ferate existente, in serviciu, care ar putea fi adusa in subteran doar in zona aeroportului si pe care se pot folosi trenuri sageata albastra, aflate deja in dotare.de la gara de nord se asigura legatura cu reteaua feroviara, cu metroul si cu mijloacele de transport in comun de suprafata!mult mai ieftin si mult mai repede in serviciul calatorilor!de ce nu este intrebat domnul director udriste de ce nu are in vedere aceasta solutie?de ce sa se cheltuiasca bani in prostie,sa fie realmente "ingropati "in pamant ?
  • 0 (0 voturi)    
    realizari marete (Joi, 10 martie 2011, 16:52)

    gheo [anonim]

    ne paste o mareata realizare, ciordirea unor banutzi din banul public...
    in '89, impuscatu' a lasat magistrala 4 cu tuneluri sapate, iesiri excavate. in 20 de ani, au reusit mareta realizare de a pune niste gresie si faianta in statiile Grivita si 1 Mai.
    se chinuie de aceeasi 20 de ani sa puna gresie si faianta in statiile Pajura si Bazilescu.
    fiindca greul a fost facut intre 1988 si 1989, se pare ca vor da in folosinta in 2 luni aceste statii.
    dar restul e poveste. se vrea cheltuirea unor sume uriase de bani pe niste hartii, studii cum s-ar zice.
    asa a facut si Videanu la primarie, 'studii' de vreo 350 de milioane de euro.
    pentru o teoretica lucrare de 20 de miliarde de euro, nu m-ar mira sa se ventileze in urmatorii ani macar 100 de milioane pe 'studii'
    adica hartii... sa vezi ce incantati vor fi pensionarii, ca le arata cineva niste hartii...
    planuri cum s-ar spune;
    sa te tii acum la 'inaugurare' la Bazilescu si Pajura, se vor imbranci Oprescu, Udrea si cu ala micu' de se joaca de-a seful....
    si toti vor vrea sa-si asume meritele pentru ceva ce a facut Ceausescu in proportie de 90%...
    sa vezi aparitii la tv, mangaieri pe crestet... suntem cei mai tari! am fost in stare sa zugravim, in doar 20 de ani, ceva construit de cizmarul ala care avea doar 4 clase...
    nu-l regret, continui sa ma bucur ca s-a schimbat nebunia comunista.
    regret insa ca nu a mai stat vreo 5-6 ani, sa termine proiectele majore de infrastructura pe care urmasii lui, acei nenorociti de activisti de partid, nu vor reusi sa le realizeze nici in 50 de ani


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri