AUDIO Libertatea: Doua aeronave au fost pe punctul de a se ciocni pe aeroportul Otopeni. "Aoleu! I'm so sorry!"

de R.M.     HotNews.ro
Marţi, 19 iulie 2011, 11:25 Revista Presei | Subiectele Zilei

Doua aeronave au fost pe punctul de a se ciocni pe Aeroportul Otopeni in data de 11 iulie, sustin ziaristii de la tabloidul Libertatea, care au publicat luni discutiile dintre controlorii de trafic aerian si pilotii celor doua avioane, zborurile Aegean Airlines, AEE4553, si TAROM ROT382.

"Aoleu! I'm so sorry!", este prima reactie a unui controlor de trafic aerian din turnul de control al Aeroportului Henri Coanda din Otopeni, dupa ce a observat ca un avion se pregatea sa aterizeze in momentul in care pe pista se afla deja o alta aeronava.

Avionul Boeing 737-700 al TAROM, inmatriculat YR-BGI, urma sa aterizeze la Otopeni. La 500 de metri in fata sa, se pregatea de decolare un Airbus A320 al grecilor de la Aegean.



Din discutiile cu controlorul de trafic, scrie Libertatea, pilotul grec pare sa fi inteles ca se poate alinia pe pista pentru decolare.

In acel moment, controlorul roman dadea insa aprobarea de aterizare pe aceeasi pista cursei TAROM. Dupa cateva clipe, a observat avionul grecilor.

"Aoleeeu! I'm so sorry! Aegean Stooop! Tarom 382, Go-around!", se aude spunand controlorul de trafic.

Ambele aeronave au urmat instructiunile.

"Am notificat autoritatile din Grecia, care vor hotari daca pornesc o ancheta. A fost o interpretare gresita, iar pilotul Aegean a intrat din proprie initiativa pe pista, fara sa primeasca aprobare. Controlorul a dirijat avioanele corespunzator", a afirmat Mircea Ciuca, seful Directiei Investigatii Transport Aerian din Ministerul Transporturilor.

Filmul evenimentelor, descris de Libertatea:
  • Controlorul roman cere cursei Aegean sa astepte aterizarea unui avion
  • Avionul Aegean opreste langa pista, pe calea de rulaj;
  • Avionul TAROM intra pe panta finala, pentru aterizare 
  • Intre controlorul de trafic si pilotul grec incepe o discutie. Desi nu asa cere protocolul, pilotul grec intreaba care sunt instructiunile dupa ce va decola. Controlorul roman ii raspunde grecului, chiar daca aceste informatii se transmit, conform regulamentului, doar dupa alinierea pe pista si dupa ce se acorda permisiunea de decloare;
  • Pilotul grec intra pe pista, considerand probabil ca in urma discutiei are aprobarea de aliniere si decolare;
  • Controlorul roman acorda permisiunea de aterizare cursei TAROM
  • Pilotul grec, desi aude in casca permisiunea acordata TAROM, continua manevrele de decolare
  • Controlorul roman cere pilotului grec sa opreasca manevrele iar romanilor de la TAROM sa anuleze aterizarea


Citeste mai multe despre   



















17348 vizualizari

  • -2 (10 voturi)    
    ce limba vorbesc? (Marţi, 19 iulie 2011, 8:40)

    Silviu [anonim]

    In ce limba vorbesc omuletii pe acolo? M-as fi asteptat sa fie engleza ... dar nu prea pare ...
    • +5 (7 voturi)    
      Hm... (Marţi, 19 iulie 2011, 12:19)

      Lea [anonim] i-a raspuns lui Silviu

      ..evident e engleza.

      Cred ca m-am lamurit: de pe la 0:50 controlorul ii spune pilotului grec ca mai are 2 min pana la decolare, "after landing and clear of the runaway". La acel moment pe pista fusese un Lufthansa - cel mai probabil la decolare pentru ca aud pilotul spunand "bye-bye" la sfarsitul transmisiei.

      Cred ca pilotul grec a confundat traficul de pe pista la acel moment - avionul Luftansa cu Taromul care urma sa aterizeze...desi nu stiu care parte din transmisia controlorului n-a fost clara: "after landing".

      Pe de alta parte pilotul Tarom pare foarte "cool" cu situatia...."Tarom go arround". Felicitari!!!
      • -8 (12 voturi)    
        Hhhhmmmm?... (Marţi, 19 iulie 2011, 14:48)

        AAA [anonim] i-a raspuns lui Lea

        De unde or fi interceptate convorbirile dintre piloti si controlorul de trafic? News of the World?
          #showComment()
      • +3 (3 voturi)    
        hmm (Marţi, 19 iulie 2011, 16:18)

        Anonimul [utilizator] i-a raspuns lui Lea

        In acest caz nu a fost niciun pericol, vizibilitatea era buna, pilotul avionului Tarom putea vedea aeronva intrand pe pista si ar fi facut go-around si fara sa fie anuntat de controlor.
        Nu cred ca s-ar fi intamplat nimic nici daca era ceata. La bord au un sistem numit TCAS(traffic collision avoidance system) care iti arata avioanele din apropiere, la ce inaltime sunt, si daca s-ar fi apropiat prea mult s-ar fi activat si RA(Resolution advisory) care le-ar fi spus sa urce.
    • -1 (3 voturi)    
      Băsic Ingliş (Marţi, 19 iulie 2011, 15:59)

      V.R. [utilizator] i-a raspuns lui Silviu

      Ar trebui angajat un profesor de engleza specialist pe pronuntie si fonetica, iar in urma unui test de vorbire si comunicare de fata cu acest profesor, toti pilotii si controlorii de trafic care vorbes "Băsic Ingliş" sa fie dati afara pe loc!

      Eu am fost de la Bucuresti la Istanbul cu avionul si am avut un pilot care vorbea o engleza turcita, n-am inteles aproape nimic.

      Orice posibila neintelegere in situatii din astea, de viata si de moarte, poate fi fatala! Sunt multi cei care-i critica pe Iliescu si pe Basescu, dar macar din greselile lor nu pot muri oameni!
      • +2 (2 voturi)    
        completare... (Miercuri, 20 iulie 2011, 9:47)

        me [anonim] i-a raspuns lui V.R.

        si pilotii de la airfrance vb. o engleza de te doare capu... un fel de frangleza din care nu intelegi nimic...
  • -3 (9 voturi)    
    Ce nu e clar ? (Marţi, 19 iulie 2011, 10:28)

    Ursuletul de Plus [utilizator]

    "Controlorul roman ii raspunde grecului, chiar daca aceste informatii se transmit, conform regulamentului, doar dupa alinierea pe pista si dupa ce se acorda permisiunea de decloare"
    Caldura mare, monser !
    Grecul a intrebat (probabil se plictisea), dar romanul NU TREBUIA SA-I DEA INFORMATIILE, informatii care, conform regulament, se dau DUPA permisiunea de decolare.
  • -4 (6 voturi)    
    Ce nu e clar ? (Marţi, 19 iulie 2011, 10:29)

    Ursuletul de Plus [utilizator]

    "Controlorul roman ii raspunde grecului, chiar daca aceste informatii se transmit, conform regulamentului, doar dupa alinierea pe pista si dupa ce se acorda permisiunea de decloare"
    Caldura mare, monser !
    Grecul a intrebat (probabil se plictisea), dar romanul NU TREBUIA SA-I DEA INFORMATIILE, informatii care, conform regulament, se dau DUPA permisiunea de decolare.
  • +8 (8 voturi)    
    Zici ca vb in rusa oameni astia (Marţi, 19 iulie 2011, 11:29)

    Lavv [anonim]

    Controlorului de trafic nu i-ar strica niste ore suplimentare de engleza si dictie.
    In rest nu a gresit cu nimic...
    Poate doar viteza de reactie a fost de dezbatut ... daca graficul este foarte realist, as spune ca ar fi trebuit sa vada ce se intampla cu ceva vreme inainte ...
    Tarom a fost super cool ! ;)
  • +6 (6 voturi)    
    Se întâmplă și la case mai mari (Marţi, 19 iulie 2011, 11:44)

    ady624 [utilizator]

    http://www.youtube.com/watch?v=S96H8fndGC4&feature=related

    Observați reacția contolorului de trafic, mult mai alertă, dar mai ales reacția pilotului care deja a tras dreapta și a tras manșa poate puțin înainte de momentul la care ar fi trebuit. Apoi a zis "don't worry, we got'em!". Cogâlț.

    Adrian
  • +3 (3 voturi)    
    Altă reacție promptă, deși întârziată. Foarte! (Marţi, 19 iulie 2011, 11:45)

    ady624 [utilizator]

    http://www.youtube.com/watch?v=4_WhMaSCjTY&feature=related
  • +3 (3 voturi)    
    Altă reacție alertă (Marţi, 19 iulie 2011, 11:52)

    ady624 [utilizator]

    http://www.youtube.com/watch?v=NBXGofWrf-A&feature=relmfu

    De observat reacția și mai ales timpul de reacție al avionului aflat la decolare. Puteți derula direct spre 2:30.

    Adrian
  • +7 (7 voturi)    
    deci vina e a grecului!!! (Marţi, 19 iulie 2011, 11:53)

    dan [anonim]

    Pai inclusiv din redarea filmului evenimentelor de catre Libertatea se observa faptul ca vina nu e a controlorului de zbor, ci a pilotului grec care a intrat din proprie initiativa pe pista!!!
    • +7 (7 voturi)    
      hmmmm (Marţi, 19 iulie 2011, 12:47)

      Coanda [anonim] i-a raspuns lui dan

      Intradevar vina ultima este a grecului care a intrat pe pista, dar controlorul are o contributie majora! Ceea ce a vorbit el cu pilotul este mai mult o bolboroseala decat frazeologia standard. Grecul a inteles aiurea (nici nu era greu...) iar din read-back-ul lui, controlorul nu si-a dat seama de asta desi ar fi trebuit. Bai mai mult a re-confirmat ce a spus grecul. Iar odata ce a facut garoafa, s-a cam pierdut cu firea si a pierdut secunde pretioase. Si din inregistrare nici macar nu stim daca atunci cand a dat autorizarea de aterizare pista era libera sau nu (depinde cand s-a pus grecul in miscare). Ca daca a autorizat fara sa caste ochii pe pista e si mai nasol... . Una peste alta, putin re-training nu i-ar strica.
      Si dobitocul ala din Minister, in loc sa-si faca treaba si sa demareze o ancheta, sa identifice toate cauzele, ca astfel de incidente sa nu se mai repete, trage deja concluziile si zice ca daca grecii nu zic nimic, aste e, mergem pe burta... . In mod normal Tarom-ul are fi trebuit sa faca raport. Oare a facut?
      • +3 (3 voturi)    
        e grav daca nu a facut raport. (Marţi, 19 iulie 2011, 16:22)

        Anonimul [utilizator] i-a raspuns lui Coanda

        Singurul raport cred ca va fi catre live-atc, pentru a stopa ascultarea feed-ului si astfel sa nu mai aibe probleme ca afla lumea ce se intampla.
  • +4 (8 voturi)    
    Fractiune (Marţi, 19 iulie 2011, 11:56)

    Daniels22026 [utilizator]

    Pe punctul de a se ciocni sint mai ales titlurile articolelor. Din fericire realitatea nu satisface decit o mica fractiune din gusturile amatorilor de senzatii cu orice pret.
    • +3 (5 voturi)    
      ... (Marţi, 19 iulie 2011, 12:32)

      x [anonim] i-a raspuns lui Daniels22026

      corect. senzatii tari pentru gospodine cu "daca si cu parca"..
    • 0 (4 voturi)    
      Fractiune (Marţi, 19 iulie 2011, 12:39)

      xab [anonim] i-a raspuns lui Daniels22026

      Daca controlorul nu intervenea, ciocnirea era iminenta in cateva zeci de secunde. In acest caz (desi au urmarit intr-adevar senzationalul) prezentarea stirii este destul de realista.
      • +5 (5 voturi)    
        nu e chiar asa (Marţi, 19 iulie 2011, 14:37)

        Marcel Ionita [utilizator] i-a raspuns lui xab

        in conditii de vizibilitate buna, cu siguranta pilotul cursei tarom ar fi observat ca pista nu e libera si ar fi putet abandona procedura de aterizare. Sunt destul cazuri in care din varii motive se abandoneaza aterizarea.

        Uite aici o abandonare de aterizare de ultim moment in conditii meteo nefavorabile:

        http://www.youtube.com/watch?v=qkQo4jO7EmY
  • +2 (2 voturi)    
    Alt incident (Marţi, 19 iulie 2011, 12:03)

    ady624 [utilizator]

    Un pilot United complet rătăcit, un controlor de trafic idiot care nu observă discrepanțele dintre informațiile furnizate de United 1448, și un pilot USAir 2998 care merită cel puțin o medalie pentru gândirea limpede și decizia care le-a salvat probabil viața.

    Observați cum United 1448 spune că se află pe 23R (când defapt se aflau pe 23L) și au un Kilo la dreapta. Kilo nu este lângă 23R dar controlorul nu observă nicio problemă...

    Chestii d-astea se întâmplă des, de multe ori piloții salvează situația, turnul fiind depășit de situație.

    Adrian
  • +2 (2 voturi)    
    Pilotul salvează situația (Marţi, 19 iulie 2011, 12:15)

    ady624 [utilizator]

    Se pare că în general piloții sunt cei care rezolvă bubele, ATC este aproape mereu depășit de situație. Pilotul, după incident: "ATC, what happened?!"

    http://www.youtube.com/watch?v=mY2576xOeww
  • +2 (2 voturi)    
    prea mult (Marţi, 19 iulie 2011, 12:39)

    eu [anonim]

    daca ati ajuns sa citati Libertatea e grav... chiar daca ar anunta aterizarea pe marte nu cred ca ar fi de bun augur citarea acestui ziar...
  • +1 (3 voturi)    
    eroare controlor (Marţi, 19 iulie 2011, 12:43)

    pilot [anonim]

    pare eroarea controlorului....si reactia acestuia lasa de dorit...Tarom rateaza aproape la verticala Aegean
  • 0 (0 voturi)    
    hmmm.. (Marţi, 19 iulie 2011, 13:07)

    anca [anonim]

    Sunt curioasa ... ce cursa Aegean a fost pentru ca in cate stiu eu , Aegena si-a anulat toate cursele din Bucuresti . O fi fost vreo cursa charter ?
  • +4 (4 voturi)    
    In secundele acelea controlorul zice (Marţi, 19 iulie 2011, 13:23)

    bastos [anonim]

    Dupa aoleoo controlorul zice 'I'm so sorry" face o pauza de cca 4 secunde si in loc sa ridice instantaneu Taromul el comunica cu Aegean sa se opreasca. Reactia lui mi s-a parut extrem de intarziata si pare ca pentru cca 7-8 secunde si-a pierdut orientarea. Semn rau. Daca grafica respecta realitatea inseamna ca dezastrul nu a fost departe. Foarte cool reatia pilotului Tarom, no problem boss, I'm mouving around just like this :) Ya mann!!!
    • +2 (4 voturi)    
      Grafica nu este reală (Marţi, 19 iulie 2011, 11:33)

      ady624 [utilizator] i-a raspuns lui bastos

      Dacă te uiți la Lufthansa care a aterizat înaintea Tarom, acesta era în procedura de taxi către terminal, dar avea o viteză relativ egală și de sens invers cu Taromul care venea la aterizare. Viteza de aterizare a unui jet este undeva pe la 180km/h, deci viteza aeronavei Lufthansa la sol este ireală. De asemenea, imediat după anularea aterizării, aeronava Tarom se deplasează mult mai rapid.

      Personal consider că un controlor de trafic, plătit destul de bine, zic eu, ar trebui să aibă cel puțin un TOEFL luat. Locuiesc de peste 6 ani într-un mediu în care limba engleză este limbă oficială și nu pot înțelege ce are de spus controlorul român. Cumva pare că cei cinci se înțeleg, dar cred că acolo vorbeau surzii între ei... De ex. pe acest controlor îl înțeleg PERFECT? http://www.youtube.com/watch?v=LnIIkL4AJNc Observați viteza cu care omul poate vorbi și claritatea cu care o face, cum le dă instrucțiuni clare.

      Controlorul român pare să se piardă imediat după "Aoleu", în loc să comunice informația critică aeronavei Tarom, începe să discute cu grecii, uitând să anunțe aeronava Tarom, ceea ce trebuia făcut inițial. Un "Tarom, pull-up, abort landing" ar fi fost necesar în prima secundă după "Aoleu". Calculând după calmul pilotului Tarom și timpul său de reacție, cred că anulase deja aterizarea, văzând ce se întâmplă, însă ceilalți doi stăteau la un mic chat și nu a intervenit. Cel mai probabil aeronava Tarom ateriza vizual, motiv pentru care a fost evitată coliziunea.

      Adrian
  • +3 (3 voturi)    
    Chiar asa (Marţi, 19 iulie 2011, 13:51)

    Vali [anonim]

    Chiar daca avionul grec a intrat pe pista, nu primise inca si autorizarea de decolare. Iar avioanele care aterizeaza au punctul de touchdown mai in interiorul pistei, la finele primei treimi din lungime. Asadar, sansele de acrosare a celor 2 aparate erau foarte reduse.
    Pare evidenta eroarea pilotilor greci. Macar aruncau o privire spre dreapta-sus inainte sa intre pe pista. La 500 m avionul Tarom era perfect vizibil din cel al grecilor mai ales ca aterizarea avioanelor chiar si pe timp de zi se face cu reflectoarele de aterizare aprinse.
    • +1 (1 vot)    
      insa (Marţi, 19 iulie 2011, 19:43)

      beefeaterman [utilizator] i-a raspuns lui Vali

      Ar fi fost extrem de riscant, incredibil de periculos, sa lasi Taromul sa aterizeze peste Aegian.
      Cred ca ce s-a intamplat cred ca indeplineste criteriile unei "runway incursion" .
  • +1 (3 voturi)    
    parerea mea (Marţi, 19 iulie 2011, 14:04)

    SM [anonim]

    Nu cred ca grafica corespunde. Cred ca avionul Tarom era mult mai departe. Daca ar fi fost asa de aproape pilotul ar fi vazut avionul Aegean pe pista si ar fi urlat la controlorul de zbor. Pana si controlorul chiar daca isi da seama ca a comis o boroboatza nu e disperat. Si mai cred ca nu sunt asa multe curse la Otopeni ca sa fie nevoie de aterizari la distanta de 1min si 10s cat este intre avioanele Lufthansa si Tarom.
    Toate astea alaturi de citarea din Libertatea ma fac sa cred ca a fost un incident si o nerespectare de reguli dar departe de "punctul de a se ciocni".
    • +1 (1 vot)    
      Calculeaza! (Marţi, 19 iulie 2011, 17:28)

      Anonimul [utilizator] i-a raspuns lui SM

      Cam corespunde, do the math. Vezi cate secunde au trecut intre anuntul facut de controler care spune ca avionul e la 2 mile si cand i se spune sa faca go around. Viteza avionului fiind de ~ 270KM/h
  • -2 (2 voturi)    
    pista (Marţi, 19 iulie 2011, 14:44)

    eu [anonim]

    deh, in 20 de ani n-am fost in stare sa facem o pista separata pentru decolari....
    la ultimul zbor de pe Otopeni am remarcat cu stupoare cum avionul in care ma aflam a asteptat un alt avion sa decoleze apoi a intrat pe pista, la fel ca in traficul auto. Brrrrr ! La vitezele respective, o clipa de neatentie si nu se mai poate face nimic.
    • +1 (1 vot)    
      otopeni are 2 piste de 3500m fiecare (Marţi, 19 iulie 2011, 20:27)

      paul [anonim] i-a raspuns lui eu

      08 R - 26L : 3500 m x 45 m

      08 R pista cu apropiere de precizie CAT III B
      26 L pista cu apropiere de precizie CAT II

      08 L - 26 R : 3500 m x 45 m

      08 L pista cu apropiere de precizie CAT III A
      26 R pista cu apropiere de precizie CAT II

      Una de pe vremea cand era doar baza militara si toate zborurile comerciale se faceau din baneasa
      a doua e mai recenta, nu stiu de cand
      dar sunt doua, si sunt ambele folosite

      si aeroporturi aglomerate cu o singura pista - sunt foarte multe
      nu e nici o problema sa stea la coada avionul - exista proceduri exacte pentru fiecare aeroport, distante de siguranta etc
      problema e doar atunci cand cineva le incalca - cum a fost acuma
    • +1 (1 vot)    
      daca ati zbura mai des... (Miercuri, 20 iulie 2011, 12:40)

      alex [anonim] i-a raspuns lui eu

      v-ati da seama ca si la Frankfurt si in alte aeroporturi mari e la fel. Se decoleaza la interval de 90 de secunde, "ca in trafic"...
  • +2 (2 voturi)    
    ce noroc (Marţi, 19 iulie 2011, 15:06)

    V [anonim]

    Ce noroc ca a fost pe faza si ce caastrofa urata putea sa iasa. O secunda de neatentie si erau 500 de morti.
  • +2 (2 voturi)    
    Senzational.... sau nu (Marţi, 19 iulie 2011, 15:13)

    mihaitza [anonim]

    De regula, goana dupa senzational naste monstri, dar in acest caz, titlurile ar trebui sa fie cat mai mari, scandalul pe masura, anchete si da... sanctionarea lui musiu Aoleu!!!! De ce? Pentru ca in avioanele alea pentru care persoane relaxate calculeaza, in pauza de masa, viteza si unghiul si decreteaza ca nu erau chiar asa de aproape... in acele avioane sunt oameni, cu o viata si un program, cu dreptul lor de a primi serviciul platit la cea mai inalta calitate, cu atat mai mult cand calitatea respectiva face diferenta dintre viata si ... poate nu! Comentatorii cool de pe aici ar face bine sa se mai gandeasca ... cam ce le-ar trece prin minte in clipa in care avionul lor, ajuns deasupra pistei abandoneaza brusc aterizarea. eu am trait asta, si altele si recunosc ca ma astept ca individul care comite o astfel de eroare sa nu mai aiba ocazia a doua oara!
    • +2 (2 voturi)    
      abandon (sau go-around) (Marţi, 19 iulie 2011, 17:57)

      paul [anonim] i-a raspuns lui mihaitza

      Mihaitza in revista Lufthansa scrie in fiecare numar un pilot-instructor - cateva propozitii
      acum 2 luni a fost despre go-around
      fie turnul, fie pilotul, cand au cel mai mic dubiu ca nu pot ateriza in siguranta, fac go-around -
      nu e nimic in neregula cu asta, e in neregula ca pilotul sau turnul sa nu fie 100% siguri si sa incerce totusi sa aterizeze

      Eu am patit de doua ori - odata cand din cauza unui elicopter pe finala, ceva sistem anticoliziune s-a activat si pilotul a facut ce i-a spus sistemul ala automat - a saltat avionul cu motoarele in plin si a virat tare dreapta
      odata cand avionul nu a vrut pur si simplu sa se aseze (din cauza unei rafale de vant din coada) si pilotul l-a ridicat de la cred ca nici un metru de pista
      si de fiecare data ne-a zis ce a fost si de ce face go around si gata, 5-10 minute in plus in aer
      Aici cred ca pilotul de la tarom a vazut ca a scos ala nasul, si deja era pregatit pentru go-around
      Controlorul din turn de la Romatsa- penibil de-a dreptul, cu engleza si sporovaiala lui
  • -2 (2 voturi)    
    ... (Marţi, 19 iulie 2011, 17:16)

    JD [anonim]

    rad si curcile... 2 avioane pe ora si alea mai mai sa faca accident =))
    • +1 (1 vot)    
      Ha! (Miercuri, 20 iulie 2011, 11:14)

      rcb [anonim] i-a raspuns lui JD

      Doua avioane pe ora? Tu in ce tara / oras traiesti?
  • +2 (2 voturi)    
    chestie serioasa (Marţi, 19 iulie 2011, 17:39)

    angel [anonim]

    Da, se intampla lucrurile astea (mi s-a intamplat si mie), dar e totusi un lucru serios. Cea mai mare catastrofa aviatica s-a intamplat (aproape) similar.
    Limbajul folosit in comunicarea dintre controlor si pilor se limiteaza la vreo 200 de cuvinte. Dupa o vreme ajungi sa intelegi ce spun si cei mai rai vorbitor, pentru ca in general intuiesti ce o sa iti spuna.
  • +1 (1 vot)    
    aoleu (Marţi, 19 iulie 2011, 18:19)

    claudiu [anonim]

    mai fratilor.daca vrei femeie de serviciu se cere limba engleza.daca vrei sofer pe roaba se cere limba engleza.ma dar aici ce mama draq engleza e aia ma? da-o draq de treaba ,astia vorbesc klingoniana nu engleza,sunt sigur ca la fel se aude si in realitate,cum draq sa se inteleaga grecii cu romanii si cu altii intr-o alta limba care este engleza pe care ei nu o stapanesc foarte bine.stiu ca este standard sa se vb engleza ca toti prosti sa inteleaga ce se vorbeste dar ar trebuii sa o si invete si sa o pronunte mai corect .in loc de aoleu si i-mi pare rau ar trebui sa se gandeasca in primul rand la tarom sa nu mai aterizeze ca era mai simplu decat sa il puna pe grec sa nu inceapa aterizarea.
  • +2 (2 voturi)    
    greseala impardonabila (Marţi, 19 iulie 2011, 18:41)

    beefeaterman [utilizator]

    Atat a controlorului de trafic, cat si a pilotului grec. Eu inclin sa cred ca mai mult a controlorului de trafic, deoarece, din cate am inteles, a incalcat procedura vorbind cu pilotul grec despre decolare.
    Dar, in apararea lui, controlorul i-a spus pilotului grec "Only tu minits aaa...there is trafic about two mile from tai taun(sic?)" (am scris intentionat gresit - vezi incepnad cu sec 50)
    Deci doua mile la sec 50. Aualeul vine la 1.30, Tarom confirma "Go around la 1.45". Deci 55 de secunde dureaza intre cand Controlorul spune ca exista trafic la 2 mile distanta.
    Problema e ca traficul nu poate fi la doua mile. Un Boein 737 are o viteza la aterizare de cca 150 de knots (depinde de pilot, conditii atmosferice, pista etc0 dar asta e cam media.
    150 knots = 77m/s. in 55 de secunde ROT382 a parcurs 4235 de metrii, adica vreo 2.6 mile.
    Deci:
    1 - distanta comunicata de controlor nu a fost corecta (2 mile)
    2 - distanta, desi mai mare, nu putea fi foarte mare, Taromul fiind pe final descent
    3 - Aegian a gresit flagrant, si pilotul nu trebuia in nici un caz sa se miste.
    4 - catastrofa putea sa se intample mai ales daca Taromul era chiar la 2 mile cum spune controlorul
    • +1 (1 vot)    
      Atr 42 (Marţi, 19 iulie 2011, 20:07)

      Gamma [anonim] i-a raspuns lui beefeaterman

      Poate era vorba de un atr 42 care e mult mai lent . Eu chiar cred asta si cred ca animatia e un pic gresita - avionul nostru ceva mai in spate iar grecul foarte greoi intrand cu nasul pe pista in momentul Aole-ului . Stiti ce greu se misca avioanele in taxi .
      • 0 (0 voturi)    
        Era 737 (Miercuri, 20 iulie 2011, 8:51)

        Gamma [anonim] i-a raspuns lui Gamma

        N-am fost atent . Nici grecul :)
  • +1 (1 vot)    
    Tarom- nota 10 (Marţi, 19 iulie 2011, 19:33)

    alex [anonim]

    In Evz dau interviu cu o persoana din avionul Tarom care se plange de "panica isterica" din avion si "catastrofa pe langa care au trecut".

    Deci pilotu de la Tarom a fost marfa si sa zica mersi...
    • +1 (1 vot)    
      Pilot marfa (Marţi, 19 iulie 2011, 20:13)

      Gamma [anonim] i-a raspuns lui alex

      Avea ochi in dotare
      Si maini .
      In plus ma bucur ca stia ca daca trage mansa avionul ia altitudine .

      Nu se exagereaza un pic ? Acu ce sa zic , grecul a reusit sa nu-l vada .
  • 0 (0 voturi)    
    controlorul e vinovat (Miercuri, 20 iulie 2011, 9:49)

    adi [anonim]

    Controlorul e vinovat pentru ca nu a comunicat pilotilor ce au de facut.Bolboroseala care am auzit-o la televizor nu poate fi numita comunicare.
    Controlorii trebuie sa dea proba de dictie care sa fie eliminatorie pentru aceasta meserie.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri