Utile: Cat trebuie sa dormi pe noapte ca sa ai o inima sanatoasa; Femeile sunt cu 40 la suta mai predispuse la afectiuni psihice decat barbatii; Licopenul din rosii te scapa de colesterol

de Mircea Barzoi     HotNews.ro
Vineri, 7 iunie 2013, 0:11 Revista Presei | Utile

UTILE
Foto: Colaj foto
Cat trebuie sa dormi pe noapte ca sa ai o inima sanatoasa. Femeile care nu se odihnesc suficient noapte risca sa se confrunte cu afectiuni ale inimii,sustin expertii. O cercetare desfasurata pe o perioada de 5 ani si a inclus 700 de persoane a scos la eveala ca mai putin de 6 ore de somn pe noapte si in special trezitul prea devreme dimineata cauzeaza cresterea nivelului de inflamatie in cazul femeilor cu boli coronariene. Rezultatele studiului au fost publicate in jurnalul Psychiatric Research si furnizeaza informatii importante despre modul in care odihna insuficienta contribuie la dezvoltarea si agravarea bolilor de inima, in cazul femeilor, scrie DoctorulZilei.ro.

Femeile sunt cu 40 la suta mai predispuse la afectiuni psihice decat barbatii. Studii in domeniu releva ca femeile au mai multe sanse de a dezvolta afectiuni psihice, cum ar fi depresie, anxietate sau schizofrenie, decat barbatii. Cercetatorii de la Universitatea Oxford au aflat ca femeile sunt pana la 75 la suta mai predispuse la tulburari de anxietate si depresie in mod special. Studiile menite sa dezvaluie aceste rezultate au fost facute in intreaga lume, inclusiv in Statele Unite, Europa, Australia si Noua Zeelanda, informeaza "The Guardian". Analiza finala a acestor studii a implicat o comparatie intre rata de afectiuni psihice a unuor grupuri largi de persoane, care provin din toate mediile sociale si sunt de toate varstele. Cercetatorii au avut, de asemenea, grija sa tina cont si de aumiti factori externi care ar putea modifica rezultatele, cum ar fi probabilitatea scazuta ca barbatii sa apeleze la ajutor specializat in cazul unei disfunctii psihologice, anunta Adevarul.

Licopenul din rosii te scapa de colesterol. Licopenul este principalul antioxidant de care organismul poate beneficia prin alimentatie, si se gaseste din belsug in rosii. Are un rol esential in prevenirea si tratarea multor afectiuni ale organismului. Rosiile nu au grasimi, nu ingrasa si compozitia lor care contine potasiu, fosfor, vitamina C, A si K, calciu si fier, le recomanda ca fiind extrem de benefice pentru sanatate. Daca tii cura de slabire sau vrei sa iti pastrezi silueta trebuie sa mananci zilnic, macar doua rosii care au proprietatea de a arde grasimile. Se recomanda ca rosiile sa fie intotdeauna insotite la masa si de putin ulei, mai ales cel de masline. De asemenea, rosiile lupta impotriva colesterolului rau, se recomanda cate doua sute de grame de rosii la fiecare masa, timp de o saptamana. Rosiile proaspete pot fi consumate si de persoanele care sufera de hipertensiune arteriala. Licopenul din compozitia rosiilor protejeaza de cancer si de bolile de inima. In plus, vitaminele din rosii ajuta la buna functionare a ficatului si previn hemoragiile, informeaza Libertatea.

Sutienul te poate imbolnavi. Ce probleme grave de sanatate poate provoca. Potrivit expertilor in sanatate aproate 80% din femei folosesc sutiene care nu li se potrivesc. Pe de alta parte, sutienul compatibil cu organismul femeii care il poarta, poate preveni reducerea sanilor, spun medicii. Doctorii avertizeaza ca foarte multe probleme de sanatate pot fi declansate de sutiene. Expertii in sanatate spun ca pot aparea tulburari care aparent nu au absolut nicio legatura cu lenjeria de corp, cum sunt eruptiile cutanate sau indigestiile si arsurile la stomac, scrie EVZ.

Alergarea te ajuta sa te lasi de fumat. Dependentele de tutun si de alcool, dar si nevoia de cofeina, spre exemplu, pot fi tratate intr-un mod simplu, ieftin si sanatos: prin alergare, practicata zilnic, cel putin 30 de minute. Prin alergare ne mentinem sanatosi, prevenim boli, dar si scapam de vicii precum nicotina si alcoolul. "Alergarea este un aliat desavarsit in lupta pentru a scapa de dependenta de tutun. Orice medic specializat recomanda schimbarea regimului de viata a fumatorului. Plimbarile, alergarea in aer liber si sportul sunt factori importanti alaturi de un regim alimentar cu multe legume, mai mult vegetarian, cu mai putine dulciuri, cu mese dese si cu cel putin 2 litri de apa consumati pe zi", explica prof. dr. Florin Mihaltan, presedintele Societatii Romane de Pneumologie. Lena Rusti, psiholog, psihoterapeut la Clinica Mentarex Consult, din Bucuresti, spune ca fiecare persoana are una sau mai multe dependente, anunta Adevarul.


Citeste mai multe despre   























3352 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi