Utile: Invata sa faci diferenta intre carbohidratii buni si carbohidratii rai; Dovleacul, vedeta toamnei. De ce ar trebui sa-l mananci zi de zi, dar cu masura; Dieta anti-imbatranire. Ce mancati ca sa va feriti de boli si sa va mentineti tineri

de Mircea Barzoi     HotNews.ro
Miercuri, 9 octombrie 2013, 0:34 Revista Presei | Utile

UTILE
Foto: Colaj foto
Invata sa faci diferenta intre carbohidratii buni si carbohidratii rai. Majoritatea celor care tin regim sau vor sa-si pastreze greutatea optima pun semnul egal intre mancare nesanatoasa si carbohidrati, insa nutritionistii avertizeaza ca lucrurile nu trebuie privite asa de categoric. Exista carbohidrati "sanatosi", usor de asimilat de organism, care nu ar trebui sa lipseasca dintr-o dieta echilibrata cum ar fi cei din cereale, legume sau fructe. Cei procesati, in schimb, cum gasiti in painea alba, in orezul alb, in produsele de patiserie, cartofii prjiti, bauturile alcoolice sau energizante sunt nocivi. Specialistii recunosc ca, in ultimii ani, reputatia carbohidratilor a fost una proasta. "Asta pentru ca oamenii nu stiu sa faca diferenta intre carbohidratii buni si cei rai si ii baga pe toti in aceeasi oala", explica medicul nutritionist Luiza Parvu, scrie DoctorulZilei.ro.

Dovleacul, vedeta toamnei. De ce ar trebui sa-l mananci zi de zi, dar cu masura. Dovleacul este unul dintre cele mai nutritive fructe. Este plin de antioxidanti si de vitamine, dar puterea lui este data, in special, de betacaroten, o provitamina care este transformata de organism in vitamina A. Betacarotenul este cunoscut pentru intarirea sistemului imunitar, este esential pentru sanatatea ochilor si este chiar asociat cu prevenirea bolilor de inima, noteaza "Health". Insa, adevarata comoara a dovleacului o reprezinta semintele. Doar 30 de grame de seminte sunt pline de proteine, magneziu, potasiu si zinc. Studiile sugereaza ca semintele de dovleac au o multime de beneficii pentru sanatate: opresc marirea glandei prostatice, scad riscul aparitiei pietrelor la rinichi si ajuta chiar la prevenirea depresiei. Semintele mai contin si fitosteroli care reduc colesterolul si chiar previn anumite tipuri de cancer, anunta Adevarul.

Cum iti imbunatatesti circulatia periferica. Argila, buna contra mainilor si picioarelor reci. Temperaturile scazute din sezonul rece fac probleme persoanelor care au circulatia periferica proasta si care au mereu mainile si picioarele reci. Iata ce sa faci daca te confrunti cu aceasta problema. Elimina fumatul, alcoolul, cafeaua si ceaiul negru deoarece aceastea dauneaza circulatiei sanguine. Consuma legume si fructe cat mai mult in stare cruda, poti apela chiar si la branzeturi dar numai degresate. Redu consumul de sare la minimum deoarece acesta face ca organismul sa retina si mai multa apa. Adauga in mancaruri usturoi, patrunjel, cimbru pentru a da savoare acestora si pentru a stimula totodata circulatia sanguina, informeaza Libertatea.

Dieta anti-imbatranire. Ce mancati ca sa va feriti de boli si sa va mentineti tineri. Specialistii in nutritie spun ca un regim sanatos nu opreste timpul in loc, insa va poate face sa aratati mai tanar. Bazati-va pe legume proaspete si pe fructe, deoarece sunt sarace in calorii si pline de nutrienti, spune Bradley Willcox, profesor de geriatrie la Universitatea din Hawaii. Uitati, in schimb, de grasimile nesanatoase. Expertii va sfatuiesc sa va aduceti aminte ca legumele contin antioxidanti, precum vitaminele C si E, dar si alti compusi, numiti polifenoli si antocianine, responsabili pentru lupta cu radicalii liberi. Acestia din urma distrug functiile celulelor si dau peste cap metabolismul. Corpul ii poate produce daca va expuneti excesiv soarelui, poluarii si fumatului. Aceste substante pot accelera procesul imbatranirii si sunt adeseori puse in legatura cu dezvoltarea unor boli precum cancerul, afectiunile cardiovasculare, bolile inflamatorii, inclusiv osteoartrita, scrie DoctorulZilei.ro.

Sfaturi pentru congelarea corecta a alimentelor. Daca sunt congelate in conditii optime, alimentele pot fi la fel de sanatoase ca si cele proaspete. "Conservarea prin congelare este o metoda buna si sigura de mentinere a calitatii nutritionale a alimentelor", spune medicul Adrian Copcea, specialist diabetolog-nutritionist la Centrul Medical Asteco, Cluj-Napoca. Cu toate acestea insa, unele vitamine hidrosolubile, cele din grupa B si vitamina C pot suferi o scadere de concentratie prin pastrarea la congelator. Ca regula generala, trebuie stiut ca orice produs care a fost congelat nu se va recongela, deoarece exista pericolul inmultirii microbilor, avand ca efect producerea toxiinfectiilor. In urma congelarii produselor, se formeaza cristale de gheata din apa continuta de acestea, eliminandu-se activitatea microbiana si enzimatica (cu alte cuvinte, mancarea nu se mai strica). Alimentele trebuie mentinute la o temperatura de -18 grade Celsius, anunta Adevarul.


Citeste mai multe despre   























3473 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri