EvZ: 8 solutii ca sa scapati de oboseala

de Ramona Samoila     Evenimentul Zilei
Sâmbătă, 8 decembrie 2007, 5:36 Revista Presei | Utile

Scapati de oboseala
Foto: Evenimentul Zilei
Perioadele stresante de la serviciu va pot slabi organismul. Alimentatia proasta, somnul insuficient sau emotiile negative va pot agrava starea. Specialistii americani citati de site-ul Web MD va ofera cateva solutii pentru a va mentine tonusul.

1. Mancati la fiecare trei-patru ore. Trei mese mici si doua gustari pe zi va pot mentine stabil nivelul zaharului din sange, afirma Roberta Anding, purtator de cuvant la American Dietetic Association. Atentie, cantitatile mari de mancare necesita mai multa energie pentru a fi digerate, fapt ce v-ar putea lasa fara energie. Combinati carbohidratii, proteinele si grasimile sanatoase precum cele din peste, masline si alune. Specialistii va ofera si cateva idei de meniuri: un iaurt sarac in grasimi cu fructe si cateva lingurite cu cereale integrale.
 
2. Fara cofeina dupa-amiaza. In mod normal, o cantitate moderata de cofeina, 200-300 de miligrame, pe care o puteti lua din doua-trei cesti de cafea va pot da energie, sustine Anthony Komaroff, profesor la Harvard Medical School. Consumata insa in cantitati prea mari sau dupa-amiaza ori seara, cofeina va poate afecta calitatea somnului.

3. Spalati-va cu putina apa pe fata. 55% dintre persoanele care au participat la un studiu au spus ca s-au simtit mai energizati daca au aplicat „terapia cu apa”.

4. Exprimati-va sentimentele. Daca va este teama de ceva sau daca va simtiti anxiosi sau stresati, spuneti exact ce simtiti. Discutiile cu o alta persoana pe aceste teme va ajuta sa vedeti lucrurile intr-un mod mai simplu.

5. Ascultati muzica. Aceasta este una dintre cele mai bune modalitati de a va binedispune si de a va simti mai energici. Unele studii au aratat ca muzica va poate distrage atentia de la senzatia de oboseala.  

6. Faceti o fapta buna. Voluntariatul va poate face sa va simtiti mai plini de energie deoarece va binedispune, va face fericiti, va creste increderea de sine si va da sentimentul ca va puteti controla viata, indica un studiu publicat in „Journal of Health and Social Behavior”.

7. Ascundeti-va ceasul desteptator. Daca va treziti des sa vedeti cat timp a mai ramas pana suna alarma ceasului, somnul va avea de suferit, spune Kelly Carden, director medical la Sleep Health Center. Aceasta hipervigilenta tine creierul treaz si va impiedica sa intrati in somnul profund. Solutia este ca, dupa ce setati alarma, sa intoarceti ceasul astfel incat sa nu mai vedeti ecranul sau sa-l puneti pe podea.

8. Puneti pe hartie ce aveti de facut. Simplul fapt ca aveti deja un plan va va face sa simtiti ca ati facut progrese si va va permite sa va relaxati.

Evenimentul Zilei

























525 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    carco-solutii si sfaturi utile (Sâmbătă, 8 decembrie 2007, 20:35)

    neobositul [anonim]

    1. mancati dac aveti ce ,daca nu beti apa, daca nu aveti dupa ce bea dativa dupa usa<br/>2. Cum fara cofeina? Ce ne facem cu cele sase cesti de cafele pe zi care trebue sa le bem conf. universitatii Havard sa reducem cu 54% riscul de cancer?<br/>3. Da. Folositi putina apa daca aveti apometre.<br/>4.Exprimati-va sentimentele. Poate iese o bataie sau macar o cearta<br/>5.Daca faceti parte din tinerii surzi de astazi nu o sa mai doarma nimeni.<br/>6.Nu uitati. facerea de bine. f.. ..de mama<br/>7. Da. Puneti ceasul pe podea. Poate va sculati in timpul noptii sa dati ascultare unui glas al naturii si o sa calcati pe el si sacpati de grije.<br/>8. dupa ce ati pus pe hartie, aceasta sa o puneti langa hartia igienica. Asfel aveti alternative.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version