Oamenii stabilesc dacă plac sau nu pe cineva pe care tocmai l-au întâlnit prin intermediul mirosului, relevă un studiu al cercetătorilor de la Universitatea din Northwestern. Pentru a stabili dacă mirosul subliminal afectează preferinţele sociale, voluntarii, care au participat la studiu, au fost rugaţi să miroasă trei sticle cu diferite arome. Cele trei sticle miroseau a lămâie (miros care este asociat cu o stare de bine), a sudoare (miros considerat ca fiind respingător) şi a eter (un miros neutru care nu lasă nici o impresie).

Felul în care miroseau sticlele varia de la foarte puternic la abia perceptibil. Majoritatea participanţilor nu au simţit nimic când au mirosit sticlele cu nivele abia perceptibile de substanţă. După ce au mirosit sticlele, voluntarilor le-au fost arătate diferite feţe cu expresii neutre. Ei au fost rugaţi să spună dacă faţa era una plăcută sau o faţă nesuferită şi dezagreabilă. Binenînţeles că majoritatea participanţilor s-au lăsat influenţaţi de felul mirosului care l-au simiţit. Astfel, dacă mirosul simţit era de lămâie şi faţa era un plăcută.