Adevarul: Cum sa fim in forma de Anul Nou

de Magda Serban     Adevarul
Joi, 27 decembrie 2007, 6:34 Revista Presei | Utile

Fara excese
Foto: Adevarul
Numaratoarea inversa pana la petrecerea de revelion a inceput deja, asa ca majoritatea persoanelor se indreapta catre o dieta rapida care sa le mentina silueta pentru noaptea dintre ani. Nutritionistii afirma ca nu este nevoie ca in decurs de o saptamana sa ne infometam sau sa petrecem cateva ore pe zi pe bicicleta medicala. Tot ce trebuie sa facem este sa stim sa combinam alimentele si sa le portionam, fara a elimina din alimentatie ciocolata, vinul sau alte mici delicii.

Principala regulă într-o dietă este să completaţi meniul cu multe legume, deoarece acestea sunt lipsite de calorii, sunt sănătoase şi oferă în schimb o senzaţie de saţietate. Sfatul nutriţioniştilor este să mâncăm cât mai multe salate, fructe şi legume verzi. Dieta nu trebuie să excludă ceaiul sau cafeaua, cu îndulcitori şi lapte degresat.

Este indicat să se limiteze treptat cantitatea de băuturi carbogazoase la 500 ml pe zi, până ce sunt eliminate complet din alimentaţia zilnică. Apa, pe de altă parte, cu cât se consumă în cantităţi mai mari, minimum doi litri pe zi, cu atât este mai bine.

Consultaţi cu atenţie meniul restaurantelor În perioada sărbătorilor, ieşirile în oraş sunt mult mai frecvente. Însă nu trebuie să uitaţi că şi în acest caz moderaţia este cheia către silueta dorită. Este important să ştim să alegem din meniu preparatele cele mai sănătoase. Porţiile oferite la restaurant sunt de multe ori mai mari decât cele pe care ni le stabilm acasă, iar produsele sunt contraindicate într-o dietă sănătoasă.

Chiar dacă vă aflaţi într-un restaurant, acest lucru nu înseamnă că trebuie să mâncaţi tot ceea ce se află în farfurie sau să alegeţi tot ceea ce vă tentează din meniu. Nu vă lăsaţi ispitiţi şi alegeţi mai degrabă o salată decât o porţie de cartofi prăjiţi.

Înlocuiţi carnea de porc cu carne mai slabă şi mai bogată în proteine, precum cea de pui, peşte sau miel. Evitaţi prăjelile şi sosurile grase, bogate în calorii. Nu plecaţi în oraş fără să mâncaţi în prealabil acasă. În acest fel veţi evita tentaţiile culinare dintr-un motiv simplu: nu resimţiţi o senzaţie de foame care să vă îndemne să apelaţi la anumite alimente nesănătoase.

Alcoolul este principalul duşman al unei diete sănătoase deoarece nu numai că este bogat în calorii, dar ne şi sporeşte senzaţia de foame. Atunci când vreţi să scăpaţi de kilogramele în plus este bine să reduceţi semnificativ cantitatea de alcool consumată, fără a elimina însă total aceste băuturi din dietă.

În perioada dintre Crăciun şi revelion nu trebuie să renunţaţi definitiv la alcool, însă trebuie să ţineţi cont de conţinutul caloric al fiecărei băuturi: un pahar de 125 ml vin echivalează cu 80-120 de calorii; 50 ml Bailey’s are 140 de calorii; o halbă de bere, între 125-250 calorii; Bacardi Breezer, 100 de calorii. Ţineţi cont de faptul că femeile nu trebuie să consume mai mult de 150 ml alcool pe zi, în timp ce limita în cazul bărbaţilor este de 200 ml de alcool.

Cel mult 400 de calorii Dacă nu aveţi timp să gătiţi o masă tradiţională şi alegeţi să cumpăraţi majoritatea produselor gata preparate de la supermarket, consultaţi cu atenţie eticheta. Astfel, produsul cumpărat nu trebuie să însumeze mai mult de 400 de calorii. Nu ţineţi cont de felul în care este porţionată mâncarea. Alimentele deja preparate tind să fie ambalate în porţii mult mai mari. Indicat este să vă stabiliţi singuri porţiile şi restul alimentelor să le păstraţi la frigider.


Adevarul




















232 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi