Adevarul: Eficienta vitaminelor, contestata de specialisti

de Magda Serban Adevarul
Vineri, 18 aprilie 2008, 3:55 Revista Presei | Utile

Suplimentele nutritive pot fi periculoase pentru sanatate
Foto: Adevarul
Cercetatorii danezi sustin ca, in unele cazuri, suplimentele nutritive pot fi periculoase pentru sanatate. Vitaminele si suplimentele nutritive se numara printre cele mai cautate medicamente, o treime din populatie apeland la aceasta forma de medicatie.

Cu toate acestea, cercetatorii de la Spitalul Universitar din Copenhaga avertizeaza ca vitaminele A, E si C nu au niciun efect vizibil asupra sanatatii, deoarece, in unele cazuri, ele chiar inrautatesc starea generala a pacientilor.


Cercetarea realizata de specialistii danezi vine sa demonteze mitul importantei vitaminelor pentru organism, in contextul in care 40 la suta din femei si 30 la suta din barbati iau cate o capsula de vitamine pe zi. In timpul cercetarii, echipa de spe?cialisti a analizat 67 de studii in care au fost implicati peste 230.000 de femei si barbati.

Acestia au ajuns la concluzia ca niciunul dintre studii nu contine informatii suficiente pentru a se sublinia faptul ca suplimentele pe baza de vitamina A, E sau C contribuie la pastrarea sanatatii. Cercetarea a inclus si o analiza asupra seleniului si a betacarotenului.

"Nu am gasit nicio dovada care sa sustina ideea ca antioxidantii reduc riscul de deces la o varsta frageda, in cazul persoanelor sanatoase sau al celor cu diverse afectiuni. Cercetarea noastra arata ca persoanele incluse in studiu, carora li s-a administrat antioxidanti precum betacaroten si vitamina A sau E, prezinta un risc crescut de deces la o varsta mica", a explicat Goran Bjelakovic, coor?donatorul studiului realizat la Spitalul Universitar Copenhaga din Danemarca.

Integral in Adevarul




  
217 vizualizari

Abonare la comentarii cu RSS
Vremea la


/
Maine:
|

Top 5 articole cele mai ...


Life
Ce putem vedea saptamana aceasta in Bucuresti
Interviuri si inregistrari cu Sergiu Celibidache, Marin Moraru si Iurie Darie pe Aleea Celebritatilor...
Eurovision 2012 Cum este cotata Romania la casele de pariuri
Casele de pariuri coteaza Suedia cu cele mai mari sanse de a castiga editia din acest an a Eurovisionului.
Bancul zilei: Saorma perfecta
Un tip la un fast food: - Buna ziua, vreau 4 saorme la pachet va rog. doua cu pui, doua cu vita. In cele cu pui vreau puiul pe o parte ars, pe o parte crud si pita arsa. La o saorma cu vita vreau carnea cruda in sange...
Clipul zilei: Nebunatice si sperioase
Dsitractie, aventura... dar si putina durere :)
citeste mai multe articole din LIFE
Ultimele articole din Revista Presei | Utile

Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri