Pistolul cu care Verlaine a incercat sa-l ucida pe Rimbaud s-a vandut cu o suma record. Desene ale lui Arthur Rimbaud nu si-au gasit cumparator. La inceputul lunii decembrie, la Paris, a fost vandut la licitatie pistolul cu care, in 1873, Paul Verlaine (1844-1896) a tras doua focuri inspre mai tanarul sau amant, Arthur Rimbaud (1854-1891), incercand sa-l ucida. O cearta intre doi indragostiti geniali, blestemati, beti, drogati. Din fericire, Rimbaud a fost doar ranit de unul dintre gloante. Pistolul cu pricina a fost adjudecat pentru suma de 434.500 de euro, devenind, poate, cel mai scump pistol din toate timpurile, potrivit descopera.ro.

Faze tariFoto: Colaj foto

Chinezii au creat un motor care incalca legile fizicii. Noul motor creat de chinezi pare sa fie o realizare tehnologica prea buna ca sa fie adevarata, dar EmDrive promite multe. Noul motor este propulsat strict de radiatia electromagnetica cuprinsa intr-o incapere cu microunde. Ce este cel mai intrigant cand vine vorba de un astfel de motor este ca ar incalca legea conservarii momentului, deoarece este capabil sa genereze actiune mecanica fara sa existe un schimb de materie. Atat China, cat si Statele Unite au investit masiv incepand cu 2010 in astfel de motoare imposibile. Dr. Chen Yue, de la China Academy of Space Technology spune ca a fost deja testata cu succes tehnologia in laborator, scrie playtech.ro.

Cercetatorii britanici au trimis o placinta in spatiu, la 30 km inaltime, sa "se coaca".Ce s-a descoperit la aterizare. Unde mai putem coace o placinta in zilele noastre? In spatiu, raspund cercetatorii englezi, care au atasat un aluat umplut cu carne si cartofi de un balon meteo, urmarit prin GPS. Placinta s-a ridicat pana la aproape 30 de kilometri inaltime si - datorita temperaturilor ridicate de la intrarea in stratosfera - s-a si copt. Apoi a "aterizat" apoi la cativa kilometri de locul unde a fost lansata, potrivit stiileprotv.ro.

O noua dovada a existentei vietii pe Marte a fost gasita recent. Curiosity a gasit elementul in craterul Gale si l-a identificat folosind instrumentul cu laser numit Chemistry and Camera. Curiosity a gasit pentru prima data bor pe suprafata planetei Marte, indicand posibilitatea ca planeta sa fi avut apa capabila sa sustina viata, asa cum sustine echipa de cercetatori de la Los Alamos National Laboratory din New Mexico care a participat la acest studiu. Borul este un indicator chimic pentru apa evaporata, iar pe Marte a fost gasit in sulfatul de calciu din filoane. Acest lucru indica faptul ca apa de la suprafata planetei era intre 0 si 60 de grade Celsius cu un pH neutru, conditiile optime pentru existenta vietii, scrie descopera.ro.

Papa Francisc sustine ca evolutia si teoria Big Bang sunt adevarate. Papa Francisc a facut o serie de comentarii pe care expertii le considera importante pentru incetarea "pseudo-teoriilor" cu privire la creationism. Papa a discutat la Pontifical Academy of Sciences despre mai multe teorii, afirmand ca teoriile stiintifice nu sunt incompatibile cu existenta unui creator, considerand ca, de fapt, acestea necesita un asemenea element. Papa Francisc a mai afirmat ca "atunci cand citim despre Creatie in Geneza, riscam sa ne imaginam ca Dumnezeu era un magician cu o bagheta si ca putea sa faca orice, dar lucrurile nu stau asa". Acesta mai adauga faptul ca teoria Big Bang, pe care astazi o consideram ca fiind la originea existentei Universului, nu contrazice interventia unui creator divin, ci o necesita, scrie playtech.ro.