Faze tari: Inteligenţa artificială poate descifra cuvintele direct din undele cerebral; Cea mai detaliată fotografie cu galaxia noastră vecină de până acum; Semnale radio dinspre o galaxie aflată la 1,5 miliarde de ani lumină, detectate de cercetători

de L. S.     HotNews.ro
Joi, 10 ianuarie 2019, 2:46 Revista Presei | Faze Tari

faze tari
Foto: Colaj foto
Inteligenţa artificială poate descifra cuvintele direct din undele cerebral. Neurologii învaţă computerele să înţeleagă cuvintele chiar din momentul în care acestea sunt produse în creierul uman. În cadrul mai multor lucrări ştiinţifice, specialiştii au demonstrat că pot decoda vorbirea din înregistrări ale activităţii neuronale. Conform Live Science, în fiecare studiu, electrozii amplasaţi direct pe creier au înregistat activitatea neuronală în timp ce pacienţii ascultau un discurs sau rosteau cuvinte în timp ce le era efectuată o intervenţie chirurgicală pe creier, scrie Descoperă.ro.

Cea mai detaliată fotografie cu galaxia noastră vecină de până acum. Dacă te uiți în dreapta constelației Triunghiului, poți vedea galaxia cu același nume, care apare ca o mică pată pe cer. Ea se află la 3 milioane de ani lumină distanță și este unul din cele mai îndepărtate obiecte din galaxie care pot fi observate cu ochiul liber, scrie Playtech.

Semnale radio dinspre o galaxie aflată la 1,5 miliarde de ani lumină, detectate de cercetători. Oamenii de ştiinţă canadieni au transmis că au detectat semnale radio repetate venind dinspre o galaxie aflată la 1,5 miliarde de ani lumină, potrivit The Independent. Este pentru a doua oară când cercetătorii au înregistrat astfel de semnale în cascadă. Acest fenomen astrofizic de mare energie ar putea fi rezultatul unor diverse evenimente, precum explozia stelelor, sau chiar transmisii venite din partea extratereştrilor, scrie Adevărul.

Un spital s-a trezit cu un elan în holul de la intrare. Impozantul animal, care se pare că era o femelă gestantă, a intrat pe o uşă cu senzori care rămăsese blocată din cauza frigului. Nu şi-a continuat prea mult incursiunea, fiind tentat de plantele de la intrare. De altfel, se crede că pentru ele intrase, scrie Știrile Protv.

Un astronaut de pe Staţia Spaţială Internaţională a apelat numărul de urgenţă 911. Astronautul olandez Andre Kuipers, aflat pe Staţia Spaţială Internaţională, a sunat accidental la numărul de urgenţă 911 când încerca să apeleze Centrul Spaţial Johnson al NASA din Houston, scrie Descoperă.ro.

Citeste mai multe despre

Life
Bancul zilei: Jurnalul unui politician
Aseară, după ce am venit din Parlament, mi-am comandat nişte aripioare de pui şi m-am aşezat la masă. La televizor, la ştiri, arăta o familie de oameni săraci care locuiau într-o baracă împreună cu cei şase copii. Umblau desculţi prin zăpadă, erau bolnavi, subnutriţi, iar în ochi li se citea...
Bancul zilei: Ardeleanul la birt
Cere două “cinzeci” şi îşi îndeamnă fecioru’: – No, be’!
Bancul zilei: Deconturi
Contabilul verifică decontul unuia dintre parlamentari. – Dar cifra asta astronomică ce reprezintă?!!
citeste mai multe articole din LIFE