Mircea Marian: "Intentia premierului Tariceanu de a inchide Aeroportul Baneasa inseamna victoria mafiei imobiliare din Pipera, precum si o lovitura data turistilor si capsunarilor care se bucurau de avantajele liniilor low cost".

Ceea ce primul-ministru nu stie - sau nu vrea sa stie - este ca, in 2007, s-a mai experimentat transferul pe Otopeni al curselor de pe Baneasa. Ghiseele pentru „check-in“ erau suprasolicitate, erau cozi la controlul antitero si se pierdeau circa 20 de minute doar pentru a iesi din parcarea aeroportului. Dar Tariceanu si Orban, care circula doar pe la Salonul Oficial, nu aveau cum sa afle de aceste inconveniente. Cei doi nu stiu, probabil, nici ca singurul mijloc de transport in comun catre si dinspre Aeroportul Otopeni este un autobuz care, in timpul saptamanii, circula din sfert in sfert de ora si este extrem de aglomerat. Pentru cei cu bagaje mari este un adevarat calvar sa te sui in acest autobuz. Un taxi pana la Aeroportul „Henri Coanda“ costa, asta-vara, circa 500.000 de lei vechi - un pret considerabil pentru cei care zboara pe liniile low cost. Dar aceasta nu este singura problema: datorita infernului din trafic, provocat de lucrarile la un pasaj subteran, majoritatea taximetristilor refuza sa circule spre Otopeni.

Aeroporturi relativ apropiate de centru exista si in alte capitale. London City Airport deserveste districtul financiar al orasului si opereaza zboruri internationale ale unor companii precum Lufthansa sau KLM. Aeroportul international Portela, din Lisabona, este complet incercuit de asezari urbane.

Dar Tariceanu vrea sa inchida Baneasa pentru ca protipendada din Pipera - Gigi Becali, de exemplu - sa nu mai fie deranjata de zgomotul avioanelor care le zboara prin sufragerie. Indivizii acestia si-au construit vilele la doi pasi de pista de decolare - unii fara autorizatie, altii cu autorizatii dubioase - si acum vor sa-si consfinteasca victoria asupra legii desfiintand aeroportul. Si cei care vor sa inalte blocuri-turn in zona Pietei Presei Libere sunt incurcati de faptul ca ruta de aterizare trece prin imediata apropiere a fostei Case a Scanteii, iar autoritatea aeronautica nu le avizeaza autorizatia de constructie. Poate ca daca am afla cine sunt cei care detin terenuri in zona respectiva am intelege mai bine fermitatea cu care premierul este decis sa inchida Baneasa. In plus, sunt convins ca numerosi dezvoltatori ai unor proiecte imobiliare au pus de mult ochii pe terenurile aeroportului, pentru ca, dupa eliminarea curselor low cost, este o chestiune de timp pana cand va fi inchis complet.

Imi este clar ca nimic nu va impiedica dezvoltarea, spre nord, a Capitalei, iar un aeroport in mijlocul acestei zone poate fi un pericol pentru multi oameni nevinovati. Dar inainte de a-i alunga pe bietii capsunari pe un aeroport scump precum cel de la Otopeni - care, mai devreme sau mai tarziu, se va afla tot in mijlocul unei aglomerari urbane - guvernul trebuia sa ofere o alternativa decenta. Macar sa fi inceput lucrarile la linia de metrou catre aeroport. Dar, ca de obicei, la finalul unei guvernari, singurul lucru la care se mai gandesc cei care parasesc puterea este cum sa mai incaseze un ultim comision.

Evenimentul Zilei