Cum scoatem PSD din TVR? Desfiintand-o (de Mircea Marian)

de Mircea Marian     Evenimentul Zilei
Miercuri, 5 noiembrie 2008, 1:03 Revista Presei | Opinii/Analize


In decembrie 1999, cand Emil Constantinescu voia sa scape de Radu Vasile, televiziunea publica a refuzat pur si simplu sa difuzeze mesajul pe care premierul voia sa-l adreseze natiunii. Intre 2001 si 2004, jurnalul de seara se transformase intr-o oda inchinata inteleptei guvernari Nastase. Acum, clipurile opozitie sunt cenzurate, se interzice orice referire la „guvernarea PSD-PNL“, iar Basescu a redevenit indezirabil. Si, in fond, cine este actualul director al TVR, Alexandru Sassu? Un Paul Everac in varianta „cool“ si pasionat de potai cu pedigri.

O suta de ani de acum incolo nu cred ca mentalitatea celor care vor conduce TVR se va schimba. Politruci cu carnet de partid sau artisti cu aere de libertini - toti au facut un singur lucru: i-au slujit pe cei care i-au numit in functie si au sifonat banii celor aproape sase milioane de platitori ai taxei TV. Legea este facuta in asa fel incat majoritatea parlamentara poate controla consiliul de administratie. Daca raportul anual de activitate este respins de legislativ sub un pretext oarecare, consiliul este demis in mod automat. Urmare a acestei prevederi, orientarea politica a TVR se modifica de fiecare data cand se schimba puterea.

Cum scoatem deci cenzura si obedienta din televiziunea publica? Simplu. Desfiintand institutia. Jumatati de masura precum elaborarea unei noi legi de functionare sau restructurarea celor peste 3.000 de angajati care lucreaza in acest mastodont de sorginte comunista nu vor schimba mare lucru. In 2005, presedintele Traian Basescu a cerut sa se „depolitizeze“ institutia si a refuzat sa numeasca un membru in consiliul de administratie pana la adoptarea unor noi reglementari. Parlamentul nu a raspuns apelului sau, iar in 2007 Basescu a acceptat regulile existente si a facut propuneri pentru CA al TVR.

Stiu ca in toate statele europene exista televiziuni publice. Si ce? Poate cineva sa compare BBC-ul cu televiziunea lui Sassu? Mai degraba cu RAI, radio-televiziunea italiana, tinuta in mana de guvernul lui Berlusconi. Dar chiar si acolo au fost ziaristi care s-au batut pentru independenta lor. In 2006, Berlusconi a plecat din studio in timpul unui interviu cu ziarista Lucia Annunziata, fosta presedinta RAI. Annunziata nu a respectat lista de intrebari care-i fusese inmanata de Berlusconi si si-a pierdut postul in urma disputei cu premierul italian. Cine din TVR ar fi dispus sa-i urmeze exemplul?

Multi se tem ca, odata cu desfiintarea televiziunii publice, din media electronica vor disparea emisiunile culturale. Dar cine decide ce inseamna „cultura“? Acum, H.-R. Patapievici este realizatorul unei emisiuni la TVR Cultural. Dar daca maine la conducerea institutiei revine Paul Everac?

In 2007, Societatea Romana de Televiziune a cheltuit peste 150 de milioane de euro, majoritatea banilor fiind luati din buzunarul contribuabililor. Sunt mult prea multi bani care se irosesc pentru ca Alexandru Sassu sa faca reclama pentru PSD si PNL.

EvZ.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















541 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    Obedienta permanenta a televiziunii publice (Joi, 6 noiembrie 2008, 10:28)

    ta31 [utilizator]

    Excelent articol. Pacat ca nu se intrevede nici o speranta sa se schimbe ceva.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by