- Ar trebui sa intram in normalitate. Curtea Constitutionala nu are nici un motiv si nici un atribut de a decide limitele, pana unde are Guvernul dreptul de a-si asuma raspunderea, pentru ca nici Constitutia nu face o astfel de limitare, nu spune de cate ori se poate asuma raspunderea, pe ce legi sau in ce domenii se poate asuma raspunderea si nu spune ca in cazul in care un proiect de lege este in dezbatere, atunci nu se poate asuma raspunderea. Daca ar fi asa, mergand pe aceasta logica, atunci orice asumare poate fi blocata prin depunerea unui proiect de lege, in momentul in care Guvernul anunta asumarea raspunderii. De aceea, eu cred ca astazi vom intra in normalitate si vom continua procedura asumarii.
- Nu Curtea Constitutionala stabileste urgenta unui proiect de lege. Ar fi foarte tarziu sa avem legea undeva anul viitor, cand bugetul deja este aprobat, cand lucrurile deja sunt pornite.
- Momentan, nu avem un raport (al Comisiei de Educatie din Senat - n.r.) aprobat regulamentar. Daca presedintele Comisiei nu convoaca Comisia, daca Comisia lucreaza peste regulament, nu putem vorbi de un cadru regulamentar. Mergand pe aceasta logica, orice vicepresedinte al Senatului ar avea posibilitatea de a convoca Senatul si de a initia orice dezbatere, fara sa ceara aprobarea Biroului (Permanent - n.r.) sau sa astepte prezenta presedintelui Senatului. Tot ce s-a facut in aceste zile s-a facut prin incalcarea regulamentului Senatului.
- E nevoie de o modificare a Constitutiei. Curtea Constitutionala adauga la Constitutie, decide in chestiuni care nu o privesc si intr-adevar a devenit a treia Camera parlamentara. Noi am spus in 2003, eu, personal am subliniat de cateva ori ca am facut o greseala cand am modificat Constitutia, in asa fel incat deciziile CC nici macar cu doua treimi nu pot fi respinse sau schimbate de catre Parlament, asa cum era pana in 2003. Pana la urma, CC ar trebui sa verifice doar constitutionalitatea legilor, ordonantelor si actelor normative, in ceea ce priveste raportul Parlament-Curte, Guvern-Parlament, Guvern-Curtea Constitutionala.
- Constitutia este depasita in foarte, foarte multe aspecte si trebuie modificata, asta spune toata lumea, dar si modul cum sunt interpretate aceste lacune, daca doriti, cum pot fi folosite de unii sau de altii aceste portite mici lasate si in Constitutie si in legile organice.
- Daca nu putem adopta (legea educatiei - n.r.), asa cum am aprobat in Guvern, sigur, cu modificarile aduse, pentru ca foarte multe amendamente au fost acceptate in decursul dezbaterilor atat la Camera, cat si la Senat, ulterior si inaintea asumarii raspunderii, atunci inseamna ca nu exista o majoritate solida, nu exista o coerenta in coalitie si va fi foarte greu sa mergem impreuna. Dar trebuie sa va spun ca in acest moment, in coalitie, eu nu am vazut nici un semnal privind dezicerea de aceasta lege, de acest proiect si nu mi s-a parut ca am avea o problema la nivelul coalitiei, la nivelul partidelor care alcatuiesc coalitia.
- Motiunea de cenzura este depusa, a fost initiata. Nu stiu de ce s-a speriat Opozitia, in special domnul Geoana si PSD-ul de propria motiune de cenzura. Daca motiunea trece, pleaca Guvernul si vin ei la guvernare. Nu inteleg care este problema! Daca au depus o motiune de cenzura, acolo trebuie sa mergem mai departe, trebuie dezbatuta motiunea, trebuie votata! Ori plecam noi ori ramanem noi si avem o lege a educatiei, incepand cu data votarii sau respingerii motiunii de cenzura.
- Avem foarte multe puncte comune (cu partenerii de coalitie - n.r.), dar aici e vorba de un proiect asumat de Guvern si prin acest proiect trebuie sa probam majoritatea parlamentara, dar nu inseamna ca e singurul punct comun in aceasta coalitie, avem foarte multe proiecte comune, avem un program de guvernare, pe care noi am dori sa-l ducem pana la capat.
AUDIO Kelemen Hunor (UDMR): Curtea Constitutionala a devenit a treia Camera parlamentara. Opozitia s-a speriat de propria motiune

Povestea tinerei din Bacău care ține spectacole de stand-up comedy în Europa în patru limbi diferite și l-a făcut pe Seinfeld să râdă
INTERVIU Vestea bună și vestea proastă despre tulpina SARS-CoV2 din Africa de Sud, confirmată în premieră în România: Cât de ușor se transmite și cât de eficiente sunt vaccinurile împotriva ei?
Noua LISTĂ a țărilor din zona galbenă / Republica Moldova, Italia, Spania, Franța sau Marea Britanie, pe listă
Unul din cei doi pacienți din România infectați cu tulpina africană a SARS-COV2, fosta jurnalistă Liana Alexandru, povestește aventura sa COVID-19: cum s-au încurcat rezultatele testelor și cum voluntarii au salvat situația
CDC-ul american are un ghid cu sfaturi în cazul unei apocalipse zombi / Dr. Seuss, în topul vânzărilor Amazon după ce a fost acuzat de rasism / Nou film Star Trek, nou serial Terminator, confirmate
FOTOGALERIE Primăria Capitalei a montat anul trecut 500 de stații STB noi, de aproape 10.000 de euro bucata. Deși nu le-a plătit încă, o parte au fost deja vandalizate
Ceea ce tu nu intelegi (sau nu vrei sa intelegi), ca exact treaba asta e esenta democratiei: adica grupuri de cetateni au libertatea de a-si sustine interesele si de a incerca sa schimbe ceea ce nu le place in societate. Democratia nu are nationalitate, iar statul national poate fi democratic DOAR DACA 100 la suta din populatie apartine unei singure nationalitati. In cazul Romaniei, ori e stat national, ori e stat democratic.
Inca ceva. Daca orice alt partid incearca sa obtina ceva, se numeste negociere politica. Daca UDMR face acelasi lucru, se numeste santaj, asa-i? Observi dubla masura? :)
Si te rog, inainte sa-i trimiti pe unguri in Mongolia si sa-i numesti bozgori, mai gandeste-te la ce am scris.
Dupa aceea mai poate sa emita pareri.
ceea ce este regretabil, este faptu` ca mijloacele de comunicare in masa, inclusiv HN, dau credit unor impotenti intelectual; nu este atat de condamnabil faptu` popularizarii opiniilor politice ale hunorului, ci faptu` ca o gramada de dementi, ce au un mod selectiv de tratare a informatiilor, vor aprecia valoarea de adevar a informatiei in raport de periodicitatea acesteia, periodicitate destul de crescuta in ultimu` timp;
respectiv, daca HN o sa tot dea apa la moara presedintelui republicii, guvernului si partidelor politice ce sustin restrangerea atributiilor CC cetatenii ar putea sa ajunga in situatia de a le da dreptate conducatorilor impotenti intelectual;
rezumand, strict la atributiile CC ma simt obligat a sublinia ca acestea sunt un rezultat a 2 referendumuri constitutionale si muncii unor profesionisti ai dreptului - si nu ma refer la boc, chioariu, si alti ministrii de justitie;
este adevarat, ca actuala constitutie nu raspunde multor situatii juridice recente, numai ca este vorba de legea fundamentala a tarii, ea nu are rolul de a reglementa toate situatiile juridice - pt. asta exista obositii din Parlament - ci doar acela de a trasa liniile constructiei statului numit inca Romania - multi experti din domeniul dreptului si ma refer inclusiv la straini au avut o pozitie laudativa la aceasta constructie juridica numita Constitutia Romaniei;
faptu` ca presedintele republicii, guvernu`, udmru` si restu` nu sunt in stare sa citeasca textu` Constitutiei, de unde sa mai si inteleaga ce citesc, nu ne poate fi imputat noua ca cetatenii si nu poate constitui un argument in favoarea schimbarii actualei legi fundamentale.
suntem saraci, dar nu suntem prosti.