Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat in emisiunea "Ultimul cuvant" de la postul de televiziune B1 TV. ca Autostrada Transilvania a fost o idee buna, dar a fost pusa in practica prost fiind de la inceput in defavoarea statului.

Anca BoagiuFoto: Captura B1TV

Ministrul spune ca nu intelege de unde a aparut denumirea de "regii asfaltului" fiind vorba doar de nsite firme care sunt specializate in domeniul constructiilor de autostrazi si este firesc sa participe si sa castige la licitatii. Mergand pe aceeasi logica, ar putea fi denumiti "regi ai asfaltului" si constructorii straini care au castigat lucrari in tara noastra, a completat aceasta.

Boagiu a anuntat si faptul ca in acest moment se pregateste proiectul pentru lansarea licitatiei pentru centura de sud a Capitalei.

Avem constructori romani foarte buni

"Avem constructori romani de austostrazi si sosele foarte performanti..Mi-e greu sa va spun de ce li s-a spus 'regii asfaltului'. Avem 'regi' si de alte nationalitati daca o luam in sensul peiorativ. E o evolutie fireasca si normala pana la urma in fiecare tara. Un ministru spaniol mi-a spus azi ca si ei au plecat la fel, au avut initial companii straine langa care s-au dezvoltat companii spaniole ce lucreaza acum in toata lumea... Avem foarte multi constructori care ne-au demosntrat ca daca vor sa lucreze bine o fac. Cred ca odata cu trecerea timpului au dobandit suficienta experienta ca sa-si dezvolte companiile si sa treaca la un nivel superior...", a explicat Boagiu care sustine ca prezenta firmelor romanesti este o prezenta fireasca si nu e normal "sa omoram toate firmele romanesti".

Cea mai mare problema in opinia ministrului

Anca Boagiu sustine ca cea mai mare problema avuta in majoritatea proiectelor e ca proiectarea si executia se faceau separat, de firme diferite.

"Niciodata proiectantul nu poate fi tras la raspundere ci poti doar sa-l pui sa-l refaca unde sunt probleme. Proiectantul nu are insa un termen limita ca sa poata fi tras la raspundere. Atunci, constructorul se putea folosi mereu de viciile de proiectare si nu mai puteai sa-l tragi nici pe el la raspundere. Acum, daca cerem ca proiectarea si executia sa se faca de aceeasi firma nu mai au posibilitatea sa se sustraga termenelor", a declarat ministrul.

Autostrada Transilvania, o idee buna dar pusa prost in practica

"Autostrada Transilvania a fost o idee buna, dar a fost pusa in practica prost si a fost de la inceput in defavoarea statului roman. Nu a existat proiect, nu a existat nimic. Cred ca totul a fost facut in graba", a spus Boagiu la B1 TV.

Ministrul a precizat ca, la elaborarea proiectului autostrazii, cei de la PSD "n-au avut pret" iar acum este important ca exista un pret conform standardelor de cost.

"Cei de la PSD n-au avut pret. Esential este ca astazi avem un pret pe kilometru care se incadreaza in standardele de cost", a spus invitata, vizavi de renegocierea contractului cu Bechtel.

In Romania, viteza trenurilor a tot scazut

Daca in restul Europei traficul feroviar a crescut cu 6%, in Romania a scazut spune Boagiu. Mai mult, viteaza de mers s-a redus la aproximativ 42 de km/h. Totusi, reparand infrastructura se poate asigura o crestere rapida spune ministrul care da exemplul traficului feroviar spre mare (Brasov-Constanta) in sezon estival care a crescut cu 40%.