VIDEO Relu Fenechiu: CFR Calatori ar putea implementa program de transport "low-cost" / N-am mai mers cu trenul de trei-patru ani; trenurile din Romania nu asigura viteza si confortul masinii

de V.M.     HotNews.ro
Duminică, 21 aprilie 2013, 11:17 Revista Presei | Radio TV


CFR Calatori ar putea implementa o politica de low-cost in transportul de calatori, in prezent fiind in analiza un astfel de program, a declarat duminica, la Pro TV, ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu. El a admis ca a mers ultima data cu trenul acum trei-patru ani, in conditiile in care transportul feroviar nu ofera viteza si confortul necesar pentru a inlocui masina.

"Merg cu masina. De ce? Din cauza ca trenurile din Romania astazi nu ofera viteza si confortul necesar pentru a inlocui masina. Asta este realitatea si trebuie, dupa parerea mea, sa ducem niste politici care sa schimbe lucrurile", a spus ministrul la emisiunea "Dupa 20 de ani", difuzata duminica de Pro TV, citeaza Mediafax.

Intrebat de unul dintre moderatori cand a mers ultima data cu trenul, ministrul a afirmat: "Cred ca acum trei-patru ani".

Oficialul a aratat ca este foarte important sa se investeasca in mentenanta, pentru a rezolva problemele care pot afecta siguranta transportului feroviar.

Una dintre solutiile adoptate in decursul timpului pentru mentinerea sigurantei a fost scaderea vitezei de circulatie, ajunsa in prezent la un nivel inferior celui din 1940.

"Daca noi vom reusi sa absorbim fondurile europene asa cum trebuie si, de asemenea, vom reusi sa gestionam nu cu management privat, ci cu management performant, companiile din Romania, vom gasi si bani. Eu inca o data va spun ca la sfarsitul mandatului veti vedea daca am gasit bani sau nu. Va garantez ca gasesc", a spus ministrul Transporturilor, solicitat sa precizeze care ar putea fi sursa pentru finantarea investetiilor in reteaua feroviara.

El a aratat ca saptamana viitoare va deveni functional un contract cu Jandarmeria, in contextul problemelor generate de furturile de componente de cale ferata, care impun scaderi de viteza.

Trenul rapid dintre Bucuresti si Constanta a fost scos din luna februarie, pentru ca devenise "mai incet decat un personal", a spus Fenechiu, adaugand insa ca din luna mai se va putea circula din nou spre litoral cu trenul rapid, durata calatoriei fiind de doua ore.

La insistenta moderatorilor, el a adaugat ca este fezabila chiar decalarea termenului pana la finele lunii aprilie.

Pe de alta parte, ministrul a afirmat ca presedintele CA al CFR Calatori, fostul consilier prezidential Alexandrina Gatej, a propus implementarea unui program de transport feroviar "low-cost".

"Vreau sa va spun ca a venit cu o idee si mi-a placut foarte mult - se vede foarte clar ca experienta din managementul privat o ajuta -, aceea de a face un program sa mergi cu 10 lei la mare. Poate e exagerat cu 10 lei.(...) Un gen de low-cost, exact asta mi-a spus, ca va incerca sa studieze politicile de low-cost din aviatie si sa vedem daca nu putem implementa o politica de low-cost si in transportul de calatori, mai ales ca, daca suntem corecti cu noi, ar trebui sa fie cam low-cost transportul nostru de calatori", a spus ministrul.

Intrebat cate mii de kilometri de cale ferata sunt scadente la reparatii in prezent, oficialul a spus ca nu detine date exacte, dar ca in Romania trebuie sa ramana aproximativ 15.000 de kilometri de linie pentru a fi eficienti.

"Noi, la ora actuala, si din nefericire toate guvernele care s-au perindat in 20 de ani in Romania au fost mereu in contratimp cu politicile de dezvoltare ale infrastructurii din Europa si din lume. Cand trebuia sa facem autostrazi, erau unii care spuneau ca n-avem nevoie. Cand trebuia sa dezvoltam calea ferata, nu s-a gandit nimeni, pentru ca se gandeau ca trebuie sa facem autostrazi. Este momentul in care in toata Europa, si in lume, calea ferata se extinde foarte mult, atat pentru transportul de calatori, cat si pentru transportul de marfa, din considerente de mediu, din considerente de eficienta. Ceea ce putem face noi, dupa parerea mea, cu toti banii pe care ii putem atrage de la Uniunea Europeana este sa dezvoltam Coridorul IV, sa-l modernizam. Si asta este obiectivul meu pana in 2016. De la Constanta pana la Arad sa putem merge cu trenul si sa putem transporta marfa cu trenul in conditii de viteza civilizate si pe o linie reabilitata", a adaugat Fenechiu.

Ministrul Transporturilor a opinat ca separarea companiilor feroviare nu a fost "neaparat" o viziune gresita, fiind incurajata in prezent la nivel european, dar masura a fost gresit implementata.

"Eu nu cred neaparat ca a fost gresita aceasta viziune, chiar daca a fost a domnului Basescu. Eu consider ca a fost gresit implementata, pentru ca sa stiti ca daca s-a furat separat, si la CFR Marfa, si la CFR Calatori, si la CFR Infrastructura, nu inseamna ca daca erau in comun nu se fura tot atat sau mai mult. Daca a fost management prost la aceste companii, nu inseamna ca daca erau impreuna era management bun. Noi discutam aici de performanta. Performanta se poate realiza cu oameni care trebuie sa aiba cel putin doua calitati. Sa fie competenti si sa fie corecti", a afirmat ministrul.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3390 vizualizari

  • +6 (6 voturi)    
    Comment sters de user (Duminică, 21 aprilie 2013, 11:52)

    Mowgli [anonim]

    • +1 (1 vot)    
      astea sunt miniciuni (Duminică, 21 aprilie 2013, 16:52)

      razvanus [utilizator] i-a raspuns lui Mowgli

      Nu am incredere in Fenechiu si CFR CALATORI ca va face transport de pasageri LOW COST pe trenuri si cu cumparare a biletelor cu 2-3 luni inainte. Este doar o poveste pentru copii.
    • +1 (1 vot)    
      Dl. Fenechiu e cam confuz (Luni, 22 aprilie 2013, 0:31)

      Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui Mowgli

      Domnia sa se gandeste la low-cost pentru trenurile care ar fi atractive pentru clienti, dar ale caror preturi sunt prohibitive. Acestea chiar asigura un nivel de confort pe care eu l-am gasit acceptabil, dar dumnealui n-are de unde sa stie, pentru ca nu foloseste.
      De fapt, cea mai mare parete a clientilor CFR nu pe aceste rute s-au pierdut, ci pe traseele cu navetisti, parte din cauza caderii industriei, parte din cauza conditiilor proaste si concurentei microbuzelor.

      Imi e greu sa spun cum va evolua calitatea calatoriei cu Intercity in momentul in care programul low-cot o va face accesibila oricui. Ar fi o masura de bun simt sa se purceada la educarea potentialilor clienti. Si aici intervine o problema cu care se confrunta actuala putere: imaginati-va un spot publicitar in care dl. Fenechiu ii indeamna pe calatori sa se comporte civilizat, respectand conditiile pe care CFR le creaza. Cat de credibil ar fi un asemenea indemn? Parca vad reactia unui client: lasa ma, ce daca mananc eu mamaliga cu ceapa pe tapiteria scaunului, il vopseste Fenechiu si il vinde ca nou.
  • +11 (11 voturi)    
    CFR este deja mult sub low cost (Duminică, 21 aprilie 2013, 11:53)

    Alex Danila [utilizator]

    Hoțul* de Fenechiu ar trebui să meargă cu trenurile CFR și să observe că în general ele deja sunt mai low cost decît orice și-ar imagina operatorii aerieni. Economia este maximă:
    -toaleta se spală rar, nu prea se alimentează cu apă și n-are hîrtie igienică;
    -uși, oglinzi, scaune, panouri, șuruburi nu se repară decît atunci cînd cad;
    -zeci de km neîntrerupți de șine sunt întreținuți doar cît să poate trece trenul cu 20 km/h.

    *prin hoț mă refer strict la faptul că l-a demis pe Dimitris Sophocleous cînd a deranjat afecerile partidului: http://adevarul.ro/news/eveniment/cum-i-a-sabotat-fenechiu-managerii-privati-cfr-1_516d817f053c7dd83f15aeb8/index.html Despre transformatoare sper să se pronunțe corect justiția.
  • +8 (10 voturi)    
    Ilogic (Duminică, 21 aprilie 2013, 12:05)

    cicci [utilizator]

    In primul rand, ca sa implementezi o politica low-cost, trebuie sa ai in momentul actual niste servicii high-cost, daca se poate spune asa(cum e in aviatie). Adica sa ai niste trenuri luxoase, incapatoare, servicii costisitoare(catering, wi-fi, etc) si te hotarasti tu ca vrei sa reduci costurile pentru calatori. Atunci incepi sa tai din servicii si din costuri. Dar cand tu nu oferi nimic la niste preturi mari(preturi care nu iti acopera cheltuielile actuale, nici daca trenurile ar fi pline-ochi), cand reduci preturile, doar reduci veniturile si creste pierderea(care deja e la nivelul miliardelor de euro).

    Plus ca tendinata actuala, in transportul feroviar este exact invers: se mareste viteza, creste siguranta, se mareste confortul, creste calitatea serviciilor pentru a concura cu transportul aerian intern: am fost recent cu trenul de la Roma la Milano(632 km in 2 ore si 55 min). Fotolii din piele, snack gratuit, wi-fi gratis, o adevarata placere. La noi sunt portiuni mari de cale ferata unde se marge cu 10-15 km/h fiindca, altfel, alunaca terenul cu tot tren. Asta ar trebui rezolvat intai.
  • +2 (2 voturi)    
    dar este o problema... (Duminică, 21 aprilie 2013, 12:34)

    bogdanlungu [utilizator]

    problema este ca la tarifele acestea de low cost nu se mai poate fura ata de mult din companie.
  • +7 (7 voturi)    
    USL ar putea sa populeze Luna !!! (Duminică, 21 aprilie 2013, 12:49)

    neagoe [utilizator]

    USL-asii vor sa dea impresia ca Guvernul munceste si dau din gura vrute si nevrute. Orice basina le trece prin minte, ministrii USL o transmit publicului ca sa arate ca nu duc lipsa de idei. De pus in practica, habar nu au daca sunt in stare sau nu, pentru ca nu studiaza nimeni posibilitatile reale.

    Poate ideea graita de Fene-P(e)N(a)L-istul e ok, dar asta nu inseamna deloc ca USL are vreun plan pentru CFR Calatori. La fel e si la Ministerele Muncii, Sanatatii, Educatiei, Marilor Proiecte, Apararii, la Primarii, etc. Si pe Prim-minstru il apuca gura sa graiasca idei fara nicio baza. Acestea sunt urmate de fiecare data de retractari sau nuantari...

    Atitudinea guvernantilor USL dovedeste ca HABAR NU AU AVUT niciodata ce pot si ce vor sa faca la guvernare si ca abia dupa instalare au inceput sa caute de idei.

    Solutii ?!? Planuri?!? Punere in aplicare?!? Rezultate pozitive??!!?? E o cale foarte lunga care se dovedeste imposibila pentru guvernul PSD-PNL-PC.

    USL-ul a convins ca nu va putea face altceva decat sa dea din gura si ca se va limita doar la asta.
    • +3 (3 voturi)    
      habar nu au daca sunt in stare sau nu (Duminică, 21 aprilie 2013, 21:55)

      adimarian [utilizator] i-a raspuns lui neagoe

      ba au habar
      stiu sigur ca nu pot face nimic, pentru ca nu au bani
      dar lanseaza "fumigene": autostrada Tg. Mures - Iasi, trenuri low cost, bla, bla, bla
      eu sunt sigur ca Fenechiu n-a mai fost cu trenul de vreo 15 ani, daca zice el 3 - 4...
  • +5 (5 voturi)    
    Hot puscariabil. (Duminică, 21 aprilie 2013, 13:15)

    AlinNeculai [utilizator]

    Fenechiu daca nu vrea de fapt sa vanda pe nimic CFR-ul, contra unei spagi substantiale pentru el, nesemnificative pentru tara, CFR-ul care in 10 ani va fi principalul mijloc de transport al populatiei (carburantul atunci va ajunge la 15-25RON litrul, post Peak Oil), deci daca vrea sa nu arunce o mina de aur, un monument al independentei romanilor, cum era si subsolul inainte sa-l dea Nastase si PSD-ul lui Iliescu pe nimic, atunci domnul Fenechiu sa faca demersurile pentru impuscarea in cap a celor care incearca sa sustraga din infrastructura CFR (acestia sunt tolerati intentionat, pentru a perturba functionarea si a scadea eventualul pret), si sa faca distantele parcurse intr-un interval decent. Nu este posibil ca Bucuresti-Constanta sa se faca in 7-9 ore constant, adica nu din intamplare, intrucat constant sunt "probleme neprevazute", un timp pe care l-ar scoate un maratonist extrem, mai bine antrenat, nu un tren. Nu trebuie ca drumul de la Bucuresti la Constanta cu trenul sa fie o calatorie initiatica, de formare a caracterului, un bildungsroman, o fi aventuros si romantic, dar lumea vrea sa apeleze la tren din motive practice! Cand se indeplinesc aceste conditii, atunci poa' domnul Fenechiu sa lase preturile astea, ba nu, nu, sa le mareasca! Si tot va functiona CFR! Ei, dar ce SE VREA asta, hai sa fim seriosi?
  • +2 (2 voturi)    
    adica cum? (Duminică, 21 aprilie 2013, 13:16)

    Lovelock [utilizator]

    Și anume: ce servicii ar putea elimina / reduce CFR? Bagaje contra cost peste x kile? Vor cumpara cantare?

    Vagoane mai putin comode? de personal?

    Poate greșesc (și îmi voi asuma asta) dar mi se pare stupid.
    Ar putea/ trebui sa se focalizeze pe eficienta, timpi de mișcare, servicii în tren, wireless, flexibilitate la cumparare de bilete, etc.
  • +7 (7 voturi)    
    Comment sters de user (Duminică, 21 aprilie 2013, 13:20)

    NL [anonim]

  • +9 (9 voturi)    
    Prioritar este repararea liniilor (Duminică, 21 aprilie 2013, 13:58)

    nick24 [utilizator]

    macar daca s-ar merge cu viteza medie din 1970 , atunci ar prelua CFR tot ce circula acum cu autocarele si ar deveni rentabili.
    Pana nu se mareste viteza de circulatie, nu au nicio sansa.
  • +6 (6 voturi)    
    Si cum se face asta? (Duminică, 21 aprilie 2013, 14:08)

    Anjo [utilizator]

    Folosind vagoane pentru transportul de animale? Cu banci de lemn? Cate 4 banci de-a lungul vagonului care sa fie incalecate? Cu multe cuie batute in pereti ca sa ne agatam bagajele? Sau ne dati patine cu rotile si ne tractati?
  • +8 (8 voturi)    
    Propunere (Duminică, 21 aprilie 2013, 14:39)

    spanac [utilizator]

    Ii sugerez domnului ministru sa pastreze actuala structura a CFR, sa o numeasca "low cost" si sa scada preturile biletelor astfel incat sa oglindeasca raportul pret-calitate. Si pe viitor sa modernizeze infrastructura CFR si sa o numeasca "transport calatori la standarde normale anilor 2000 ca in orice tara europeana" si sa foloseasca preturile actuale la bilete.
  • +3 (3 voturi)    
    politica inconstienta (Duminică, 21 aprilie 2013, 21:15)

    Tritonul [utilizator]

    Imi amintesc perfect ca, cu ani in urma, ciobanul de Mitrea era ministrul transporturilor si se lauda ca stie ca in Europa se pune accent pe transportul feroviar, versus cel rutier, dar ca noi avem o alta optica. Acum se vad perfect rezultatele favorizarii transportului celui mai nesustenabil. Mii si mii de morti si invalizi, cheltuieli medicale, amprenta de carbon, fauna afectata, impact mai mare al exploatarii materialelor de constructie (cariere si balastiere) precum si transport feroviar execrabil. Cica avem trenuri interregio, dar nu mai avem niciun tren direct intre Cluj si Craiova. La noi se iau taote masurile pentru favorizarea transportului nesustenabil. In Cluj se scumpesc biletele si abonamentele la RATUC, in timp ce in Talin devine gratuit, ca sa convinga oamenii sa renunte la conservele poluante.
  • 0 (0 voturi)    
    trenurile low cost... (Duminică, 21 aprilie 2013, 21:58)

    adimarian [utilizator]

    vor arata cam asa cand vor trece podul la Cernavoda:
    http://worldsupertravel.com/wp-content/uploads/2011/08/overloaded_train_on_bridge_india_delhi.jpg
  • +1 (1 vot)    
    Consecvență (Duminică, 21 aprilie 2013, 23:34)

    ipolitic [utilizator]

    Domnul Ministru Fenechiu va opera mari transformări la CFR.
    Domnul Ministru este un mare transformator.
  • +2 (2 voturi)    
    Dl Fenechiu (Luni, 22 aprilie 2013, 8:30)

    comentez [utilizator]

    Daca nu asigura viteza si confortul masinii faceti in asa fel incat sa asigure pentru ca de aia sunteti platit, nu sa ne aburiti cu explicatii, scuze, etc.

    N-am vazut nimic de modernizarea liniilor.

    Cred ca furtul de la infrastructura ar trebui sa fie pedepsit mai aspru pentru ca se pune in pericol siguranta oamenilor care folosesc acea infrastructura. Nu e ca si cum ar fura gaina vecinului.
  • -1 (1 vot)    
    Ultimul politician pe care... (Marţi, 23 aprilie 2013, 0:32)

    IoanDelaorbeni [utilizator]

    ...l-am vazut in tren a fost Vosganian,prin 1994,in rapidul de IASI! Acum au alte mijloace de transport!Am fost multi ani ceferist,va spun cu mina pe inima,in majoritatea trenurilor se circula comod,diferenta dintre clasa I si a II-a este minima!Singura problema sint intirzierile,sint enorm de multe limitari si restrictii de viteza,unele justificate,altele introduse de cei rersponsabili mai mult pt.a fugi de raspundere!Apoi mai sint si intirzieri provocate de cei care forteaza trecerile la nivel cu calea ferata,o banala talonare a unei bariere provoaca cel putin o jumatate de ora de intirziere,sau infractori care fura o parte din echipamentul care asigura siguranta circulatiei,in acest caz intirzierile pleaca de la 2 ore in sus!Low-costul e un vis imposibil de realizat,in toata lumea transportul de calatori pe calea ferata este subventionat!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by