VIDEO Relu Fenechiu: CFR, cea mai importanta companie a Ministerului Transporturilor. Fosta conducere viza disponibilizarea a 6.000 de oameni / Despre privatizarea CFR Marfa: Cu 49% din actiuni, statul poate opri vanzarea companiei la fier vechi

de V.M.     HotNews.ro
Duminică, 21 aprilie 2013, 16:17 Revista Presei | Radio TV


Relu Fenechiu
Foto: Agerpres
CFR SA este cea mai importanta companie din portofoliul Ministerului Transporturilor, a declarat ministrul de resort, Relu Fenechiu, potrivit caruia planul de administrare propus de fosta conducere a companiei nu avea suficiente obiective concrete si prevedea disponibilizarea a 6.000 de oameni, relateaza Mediafax.

"Nu as dori sa intru foarte mult in amanuntele pentru care a fost respins planul de administrare si implicit a fost demisa conducerea companiei CFR SA. Vreau doar sa va spun ca de la acest plan as fi asteptat mai multe obiective concrete si cu termene de realizare. Vreau sa va spun ca in acest plan nu se vorbea absolut nimic despre fondurile europene din perioada 2014-2020 si despre directiile in care putem sa folosim aceste fonduri. Vreau sa va spun ca in acest plan de administrare nu se vorbea nimic despre modul in care putem face restructurare la compania CFR SA. Se spunea doar ca vor fi disponibilizati 6.000 de oameni, punct.

Vreau sa va spun ca in acest plan nu se vorbea nimic despre Gara de Nord si vreau sa va spun ca sunt multe de spus. Dincolo de asta, trebuie sa stiti ca este o decizie pe care am luat-o, mi-o asum. Consider ca astazi CFR SA este cea mai importanta companie din portofoliul Ministerului Transporturilor si de performanta acestei companii depinde, daca vreti, foarte mult, performanta mandatului meu", a declarat Fenechiu, la emisiunea "Dupa 20 de ani", difuzata duminica de Pro TV.

Fostul director general al CFR SA, Dimitris Sophocleous, a declarat la jumatatea lunii martie agentiei Mediafax ca va reevalua personalul companiei, care se ridica la aproape 28.000 de angajati si pe care il considera ridicat raportat la dimensiunea retelei, urmand ca o decizie de reorganizare sa fie luata dupa discutii cu sindicatele si autoritatile.

CFR administreaza aproximativ 15.000 de km de cale ferata. Fostul sef al CFR nu a avansat atunci o estimare privind numarul de angajati pe care il considera optim, dar a precizat ca raportat la reteaua existenta, numarul acestora este ridicat. El a precizat ca in cazul reorganizarii companiei si disponibilizarilor de personal trebuie sa fie luate in calcul salariile compensatorii, reformarea personala sau alte beneficii.

AGA CFR a respins, luni, planul de administrare propus administratorii in functie si a numit un nou CA, din care fac parte Sorin Mindrutescu (CEO Oracle Romania), Peter Weiss (fost sef la Bancpost si RBS Romania) si George Micu (fost director general al CFR Marfa), alaturi de Florian Raimund Kubinschi (vicepresedinte executiv al Nextebank) si Enache Jiru (secretar de stat la Finante), administratori si in fostul CA. Noii administratori l-au numit pe Micu in functia de director general, el intrand recent si in Consiliul de Administratie al CFR Calatori.

Dupa respingerea planului, Sophocleous a anuntat ca demisioneaza. Fosta conducere a CFR SA, selectata la inceputul acestui an, in urma unui proces de recrutare a managementului privat, a acuzat factorul politic ca este "disperat" sa nu piarda controlul unei companii de stat si a finantarilor europene.

Din fostul CA mai faceau parte, in afara de Sophocleous si cei doi care au ramas, Lucian Isar (presedinte) si Danut-Leonard Sandu.

Fenechiu a afirmat ca fiecare domeniu trebuie condus de profesionisti, si nu de "politruci", dar a mentionat ca in cazul fostei conduceri CFR nicio persoana avea experienta in sectorul feroviar.

El a spus ca in cazul CFR, cel mai important lucru este siguranta feroviara, pentru care nu s-a facut "absolut nimic" in ultimele trei luni, iar daca situatia ar fi continuat, putea deveni "o mare problema".

"Daca, Doamne fereste, maine se intampla ceva pe liniile ferate din Romania, nu va fi responsabil un manager privat, ci va fi responsabila tot clasa politica din Romania", a adaugat ministrul Transporturilor.

Fenechiu a lasat sa se inteleaga ca se va implica si va fi "un jucator", termen folosit de unul dintre moderatori, si in alte cazuri, nu doar al CFR.

"Trebuie sa stiti ca eu am venit sa conduc Ministerul Transporturilor si nu voi sta de-o parte, sa ma uit si sa spun "nu ma intereseaza nimic, pentru ca este management privat". (...) Aveti incredere ca voi fi ("jucator", n.r.). Dar toate lucrurile pe rand, asa. Nu le pot face pe toate o data, dar le voi face pe rand si bine", a mai spus ministrul.



  • Relu Fenechiu, despre privatizarea CFR Marfa: Cu 49% din actiuni, statul poate opri vanzarea companiei la fier vechi
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a mai afirmat  ca dupa cedarea a 51% din actiunile CFR Marfa statul roman va putea impiedica vanzarea companiei la fier vechi, iar conditiile restrictive impuse in caietul de sarcini nu vor permite inscrierea la licitatie a unor "geambasi".

"Aici statul roman are 49% din actiuni. Cu 49% din actiuni poti oricand sa opresti pe cineva sa vanda la fier vechi, si suntem totusi in Romania, si este statul roman. (...) Daca este rea-vointa, daca este vorba de mita, de spaga, de interese, se poate intampla orice si cu o companie din Romania, pentru ca, haideti sa fim seriosi, astazi noi putem spune ca am vandut compania la fier vechi, atat timp cat 2 miliarde si ceva de lei sunt datorii. Aceste datorii au fost create, cum am spus, datorita slabei performante a celor care au condus-o si hotiilor", a spus oficialul, la emisiunea "Dupa 20 de ani" difuzata de Pro TV, citeaza Mediafax.

Fenechiu spune ca si-ar dori ca privatizarea sa fie realizata cu o companie care sa dezvolte transportul feroviar de marfuri in Romania.

"Nu va putea veni un geambas de fier vechi pentru ca noi am pus niste conditii restrictive in acest caiet de sarcini, pentru ca dorim sa vina o companie care sa dezvolte CFR Marfa, nu sa o duca la fier vechi. (...) Trebuie sa aiba 10 milioane euro in cont numai pentru a fi acceptat la privatizare, trebuie sa aiba scrisoare de confort pentru toata suma minima de 180 de milioane de euro, cat este suma de pornire", a aratat ministrul Transporturilor.

In plus, investitorii interesati trebuie sa aiba afaceri anuale de 300 milioane euro si experienta seminificativa in domeniu.

Ministrul Transporturilor spune ca statul nu mai poate transforma CFR Marfa intr-o companie profitabila, in contextul in care compania are in prezent datorii de 2,3 miliarde lei, din care 1,5 miliarde lei catre stat, si active evaluate la aproximativ 1,3 miliarde lei. Stergerea datoriilor companiei nu poate fi realizata decat in cazul privatizarii.

Pe de alta parte, Fenechiu a reiterat ca nu a fost de acord cu privatizarea companiei, dar ca aceasta a fost impusa de acordul financiar incheiat de Romania cu FMI, BM si CE.

"Eu nu am vrut sa o scot nici sub acest acord, nu stiu daca stiti istoria. Era in fata mea reprezentantul FMI, m-am uitat in ochii lui si l-am intrebat: "Scuzati-ma, dumneavoastra, in tara de unde veniti, statul dumneavoastra are o companie de transport marfa?". Si mi-a zis "Da". Si l-am intrebat: "De ce nu ne lasati si pe noi romanii sa avem propria noastra companie de transport marfa, cum au toate tarile din Europa, sau aproape toate"? Si mi-a raspuns (...) ca de cativa ani de zile guvernele care s-au perindat promit FMI si organizatiilor internationale ca vor aduce conduceri performante care vor reabilita aceste societati. "Si de fiecare data cand am venit am gasit mai rau, nu mai bine". (...) A fost o cerinta imperativa, in conditiile in care nu rezolv aceasta problema pana in luna mai, nu putem prelungi acordul stand-by cu Fondul Monetar International", a explicat Fenechiu.

Ministrul a afirmat ca a incercat sa negocieze pe aceasta tema, iar discutiile cu reprezentantii FMI au fost "chiar dure". "Credeti ca nu am capacitate de negociere? Sau credeti ca i-am iertat vreo clipa? Sa stiti ca nu sunt cel mai comod interlocutor al institutiilor internationale din cauza ca eu de regula nu le spun ce vor ei sa auda, ci le spun ce cred eu, si din cauza asta chiar am anumite probleme. Dar de fiecare data le voi spune ce cred eu, pentru ca asa cred ca este important", a spus ministrul.

Fenechiu adaugat ca privatizarea a fost necesara si pentru a nu se ajunge in situatia unor penalizari pe fondurile europene. "Dupa cum stiti, eram amenintati si cu pierderea a 10% din fonduri in cazul nerealizarii acestei chestiuni. (...) Pozitia lor initiala a fost privatizare totala. Eu am reusit, si prin ceea ce am facut din punct de vedere financiar si legal, legislativ, sa vindem doar 51% din companie, ceea ce de fapt inseamna o asociere, nu inseamna neaparat o vanzare totala", a continuat ministrul.

Fenechiu a anuntat in februarie noua conducere a CFR Marfa, formata din economisti, ingineri si juristi, despre care a spus ca nu vor avea contributii directe in privatizare dar ar trebui "sa mai repare ceea ce se mai poate repara" in activitatea companiei.

"Pentru mine, managementul performant de la CFR Marfa este o experienta placuta, pentru ca, vreau sa va spun ca intr-o luna si ceva de cand sunt acolo au reusit sa castige la licitatie primele doua contracte. De ani de zile CFR Marfa nu a mai castigat niciun contract. Paradoxal, pierdea toate licitatiile la care a participat, in favoarea unor companii private, si ceea ce este si mai important este ca cele doua contracte le-a castigat, le-a preluat de la alte companii, deci si-a marit portofoliul", a spus ministrul.

Compania CFR Marfa a anuntat vineri ca Aysun Mustafa si-a dat demisia din functia de presedinte si de membru al Consiliului de Administratie in data de 3 aprilie 2013, respectiv 10 aprilie 2013, din motive personale. El a fost inlocuit de administratorul Liviu Radu in aceasta pozitie.

In afara de Aysun Mustafa, restul administratorilor numiti la vremea respectiva sunt Alexandru Dragos Draghici (jurist), cu experienta managementul unor companii nationale si multinationale, Liviu Radu (inginer), Bogdan Constantinescu (economist), Dan Constantinescu (inginer), Ionut Georgescu (jurist) si Dan Belcea (economist). Draghici este si directorul general al companiei.

Privatizarea CFR Marfa este unul din angajamentele asumate de Guvern prin acordul cu FMI.

Licitatia pentru pachetul de 51% din actiunile CFR Marfa va porni de la un pret de 180 milioane de euro, iar castigatorul licitatiei va fi stabilit la jumatatea lunii iunie.

Procedura va avea trei etape - precalificare, negociere pe baza de oferte preliminare si neangajante, respectiv licitatie cu oferta in plic.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1008 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Mita isi acopera cacatul !!! (Duminică, 21 aprilie 2013, 18:46)

    andreesanu [utilizator]

    Asa si Fenechiu incearca sa-si ascunda golanelile gasite de fosta echipa de conducere a CFR marfa pe care a destituit-o fara motive,acum dupa ce le-a fabricat incearca sele lege tinichele de coada .
    Acum pe hirtii CFR marfa este perla coroanei ,numai agatata de gitul statului poate fi mulsa de Fenechiu & comp,unde mai pui ca nici nu-i nevoie de privatizare ci doar vinzare de actiuni 49%
    doar ,cum sa dai gisca de jumulit pe cioara din par ???,doar nu-i prost !,de ce s-ar mai fi zbatut sa ajunga ministru fara vaca de nuls or gisca de jumulit la ciurul de minister care-i azi transportirile.
  • 0 (0 voturi)    
    Aloooo, Relu Transformelu'! (Duminică, 21 aprilie 2013, 19:07)

    Jimmy Hoffa [utilizator]

    Astia din USL au o problema cu procentele. La referendum ati bagat-o pe aia cu 7,4 milioane. A prins la prostime. In afacerile serioase (chiar si vanzarea CFR la fier vechi) nu se baga Tata Floarea de la Jegalia, ci oameni care au habar despre cum merge treaba (chiar daca este vorba despre niste smecherasi care nu vor sa faca profit, ci doar sa falimenteze societati). Nene, ala cu 51% detine majoritatea si, sa presupunem, vrea sa bage CFR in insolventa. Relu, cel cu 49% se poate opune?! Poate doar pentru ca "suntem in Romania", vorba ta.
  • 0 (0 voturi)    
    Ce tupeu nemarginit:... (Duminică, 21 aprilie 2013, 20:28)

    alex1234 [utilizator]

    Ce tupeu nemarginit:

    "Cu 49% din actiuni, statul poate opri vanzarea companiei la fier vechi"

    Pai de ce o vindeti, Hotule de Tranformatoare?

    Si de ce e Fier Vechi Mincinosule o companie care
    numai vagoanele si locomotivele fac 2mil$

    Cum sa nu fie profitabil transportul de marfa in Romania pe o uriasa retea ce cai ferate, Romania care produce (pentru alrii) petrol, gaze, carbune, lemn, ciment, mineureuri, masini ?

    ====================================
    900 locomotive * 1 mil $ locomotiva performanta ca putere (ca a noastre) la pret de Second hand
    = 900 milioane $

    42000 vagoane * 25 mii dolari vagon la Pret de Second Hand (0.025 mil $) = 42 * 25 = 1050 milioane $
    ======================================
    DOAR VAGIOANELE SI LOCOMOTIVELE FAC APROX. 2 MILIARDE DOLARI
    ======================================
    si Guvernul Ponta face o evaluare de doar
    180 000 milioane euro (800 00RON : 4.5)...va dati seama ce Hotie Ordinara???????????
    =======================================

    Justificativ pentru calculul meu:
    ---------------------------------------
    1. DOVADA CATE VAGOANE SI LOCOMOTIVE ARE CFR MARFA

    http://www.finantistii.ro/companii/batalia-pentru-preluarea-cfr-marfa-86-de-companii-interesate-74926

    CFR Marfa este lider pe piata transporturilor feroviare de marfa din Romania, cu o cota de piata de 61,1% pentru marfuri transportate.

    Cu un parc specializat de vagoane pentru transport carbune, de circa 10.000 model Eacs si 4.900 model Fals,CFR Marfa este singura companie care dispune de suficient material rulant pentru a prelua la transport productia nationala de carbune.

    Compania detinea in 2010 parc de material rulant de peste 42.000 de vagoane si peste 900 locomotive.

    2. CAT COSTA UN VAGON NOU ? COSTA 50000 $ DOLARI
    http://wiki.answers.com/Q/How_much_does_a_railway_wagon_cost

    3. CAT COSTA O LOCOMOTIVA NOU? COSTA INTRE 1.5-2.3mil$
    http://wiki.answers.com/Q/How_much_does_a_real_locomotive_cost


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță
Prin „Queen’s Gambit” Netflix ne arată că geniile sunt banale până când ajung subiecte de serial

Cursă contra-cronometru pentru România să cheltuiască cele 30 de miliarde de euro din planul de redresare. Comisarul European pe Transporturi: „Ultimele plăți se pot face în 2026. După acel termen, lucrările trebuie finanțate din alte surse”

Trenuri de legendă și amintiri dintr-o epocă ce nu va mai reveni - Octavian Udriște: De locomotiva cu aburi trebuia să ai grijă ca de o ființă, avea mai mult suflet

VIDEO Drumul Expres DX12 Craiova - Pitești: Imagini din dronă cu tronsonul unde românii de la UMB lucrează în forță. „Deja pe 70 la sută se va ajunge în situația de a se putea turna asfalt”

​VIDEO. 25 de întrebări despre vaccinul anti-COVID-19 (3): Am 20 de ani și nu am fost niciodată bolnav, de ce ar trebui să mă vaccinez?

Povestea omului care a făcut prima fotografie acum aproape 200 de ani

Autostrada Sibiu - Pitești - Bătaie mare pe cel mai scump tronson licitat vreodată în România: 15 oferte depuse de la firme din Europa, Turcia și China / UPDATE: Care sunt constructorii

Lupta cu sistemul: Nicușor Dan a suspendat un funcționar care a dat aviz de defrișare pentru grădina unor case de pe Kiseleff, unde ar putea apărea blocuri de 4 etaje, și pe care primarul încearcă să o salveze de 10 ani

Investiții personale în criză. Andrei a investit de Black Friday, nu a cheltuit. N-are acasă un Turbion în miniatură, dar gândește pe termen lung

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by