Premierul Victor Ponta a afirmat joi ca procedura privind privatizarea CFR Marfa nu s-a incheiat si a subliniat ca urmeaza alti pasi pe care compania castigatoare trebuie sa ii faca, transmite Agerpres.

"Nu am niciun fel de contributie directa la acest lucru (n.r. la privatizarea CFR Marfa). Este meritul dlui Fenechiu si o sa-l felicit personal. Evident insa ca procedura nu e incheiata in sensul in care trebuie sa avem avizul Consiliului Concurentei dupa care se desfasoara alte proceduri, plata pretului... mai dureaza destul de mult si pana la finalul final mai este si nu vreau sa ma bucur. (...) Procedura prevede, dupa ce se declara castigatorul, in cinci zile se semneaza contractul si dupa aceea in 60 de zile se plateste pretul, se transfera actiunile. Astept in primul rand acordul Consiliului Concurentei pentru ca GFR este deja pe piata romaneasca si pe alte piete din jurul Romaniei si e absolut necesar avizul Consiliului Concurentei pentru a se finaliza tranzactia. Apoi, banii. Sunt multe alte lucruri, inclusiv discutiile foarte importante din punctul meu de vedere despre investitii si cate din locurile de munca de la CFR Marfa sunt garantate in continuare", a spus Ponta intr-o interventie telefonica la Realitatea TV.

El a tinut sa precizeze ca in Hotararea de Guvern referitoare la privatizarea CFR Marfa, publicata si in Monitorul Oficial, a fost stipulat faptul ca Ministerul Transporturilor este autorizat sa vanda pachetul majoritar de 51% din actiunile companiei, inclusiv acele actiuni rezultate din conversia actiunilor.

"Deci, povestea ca in timpul jocului s-a schimbat ceva e o informatie falsa. (...) E pacat sa pornim de la neadevaruri", a adaugat premierul.

Referindu-se la cea de-a doua lansare a procedurii de privatizare si conditiile privind cifra de afaceri a companiilor, Victor Ponta a subliniat ca GFR nu beneficia de acestea.

"Sigura companie care avea dreptul sa participe de la inceput era GFR, ceea ce contracandidatii, care si asa au fost destul de suparati, ar fi acuzat ca facem licitatia numai pentru GFR. Din acest motiv, la a doua lansare a procedurii am avut grija ca acele conditii privind cifra de afaceri sa permita practic tuturor celor care erau interesati (sa participe - n.r.). Deci, de acea prevedere nu beneficia GFR, ci unul dintre rivali care insa nu a reusit sa stranga banii ca sa mearga mai departe", a explicat premierul.

Totodata el a spus ca firma care a castigat licitatia va trebui sa faca investitii de 900 de milioane de lei.

"Pretul initial stabilit de consultant a fost de 180 de milioane de euro, un pret mare. Ma uit alaturi, in Bulgaria era vorba de un pret mai mic si oricum s-a oprit privatizarea pentru ca din pacate compania din Bulgaria a fost pusa sub sechestru. Deci 200 de milioane pachetul de actiuni, statul roman ramane cu 49% si 200 de milioane de euro sau 900 de milioane de ron investitii", a adaugat Ponta.

Premierul s-a declarat optimist privind viitoarea vizita a FMI si a punctat ca ceea ce era important pentru Guvern era sa arate hotararea de a reduce arieratele, de a vinde pachetul de la Transgaz, de a duce cat mai departe si mai bine procedura de la CFR Marfa.

"Ori noi lucrul asta l-am dovedit si, din acest punct de vedere, evident ca sunt optimist ca in boardul FMI se va considera incheiat cu bine acordul actual si putem, eventual, discuta despre un nou acord. (...) Nu avem nevoie de un acord din care sa imprumutam bani, ci tot de un acord de tip preventiv", a mai spus primul ministru.