Copresedintele USL Crin Antonescu a declarat, joi seara, la Realitatea TV, ca a fost suprins de declaratia facuta de conservatorul Bogdan Ciuca privind nefunctionarea reala a USL si explica ca PNL a vorbit si acum pentru sine si Partidul Conservator poate sa faca la fel si c anu stie daca pozitia exprimata de Ciuca este impartasita si de Dan Voiculescu.

Crin Antonescu la 'Jocuri de putere'Foto: Realitatea TV

Despre declaratiile liderilor PC:

  • Am fost putin surprins de declaratia lui Ciuca, nu stiu daca ea anunta ceva
  • Faptul ca PC declara ca fiecare partid va vorbi de acum pentru sine imi pare oarecum superfluu, pentru ca PNL si pana acum a vorbit pentru sine.
  • PC nu a fost niciodata dependent de PNL, ca sa fie o declaratie de independenta. Toate partidele care au format USL si-au pastrat independenta. E adevarat ca asocierea pe care noi am denumit-o Alianta de Centru Dreapta, emisfera dreapta a USL nu a functionat propriu-zis ca o alianta, nu am avut sedinte periodice, consultari, decizii, ci am preferat sa facem aceste lucruri (...) in cadrul USL, unde ne-am spus cuvantul fiecare. Niciodata eu nu am vorbit in numele intregii ACD sau al PC
  • O sa primim ceva daca e de primit de la Partidul Conservator, o sa lamurim daca e de lamurit ceva. Asta nu afecteaza cu nimic structura USL
  • PNL a vorbit si acum pentru sine si Partidul Conservator poate sa faca la fel.
  • Dan Voiculescu este un om care a participat , a sustinut aceasta idee de constituirea unei aliante a opozitiei la vremea respectiva. Nu am discutat cu domnia sa si nu stiu daca parerea dommnului Ciuca reprezinta si parerea dansului.
  • De foarte putin ori in acesti doi an ne-am intalnit si cu domnul Dan Voiculescu
  • Daniel Constantin a fost cel care a reprezentat Partidul Conservator cu el am luat decizii

Despre Andrei Marga

  • De ce marga nu mai e la ICRr? Admiratia mea pentru Marga nu are cum sa se diminueze. Pentru carturarul Andrei Marga, pt universitarul Andrei Marga...
  • La ICR nu a existat o alocare politica a postului. Domnul Traian Basescu minte si eu sunt hotarat sa ignor aceste minciuni
  • Dl Marga nu a fost numit sau sustinut de PNL, nici de PSD. Am convenit cu domnul Ponta ca in fruntea acestei institutii trebuie sa fie sustinut un om, nu pe criterii politice. Propunerea  cu Marga a fost a lui Victor Ponta si a avut toata susinerea mea.
  • Dupa ce Andrei Marga a parasit functia de ministru de externe, Victor Ponta m-a consultat in aceasta chestiune
  • S-a conturat ipoteza ca sustinerea politica a majoritatii din Senat pentru Andrei Marga nu a mai existat. Cand acest lucru a fost evident, Marga a procedat corect. Am fost prins in alte lucruri. Nu stiu ce s-a intamplat acolo. Nu stiu ce nu a functionat.

Despre coabitare

  • Cum functioneaza coabitarea? Greu de spus. Am si eu indoielile mele. Eu am fata de chestiunea asta urmatoarea abordare: continui sa cred tot ceea ce am mai spus despre acest subiect. Nu mi-am schimbat parerea. Nu consider ca realitatea a infirmat ceea ce cred eu. Dimpotriva, din pacate.
  • Sper ca undeva cat mai repede sa vina o buna zi in care sa vad ca m-am inselat. Asta a fost optiunea premierului, la un moment dat, din motive pe care pot sa le inteleg. Se putea si fara asa ceva, eu cred ca da. Am hotarat sa mergem inainte contand pe buna credinta.
  • Mergem inainte. Nu vad cum evolueaza aceste lucruri si incerc sa le tin piept pe cat se poate.
  • Nu eram noi responsabili de ceea ce facea Basescu inainte de 9 decembrie.  Noi era speranta, alternativa. Astazi e foarte greu sa decontezi pentru ca nu domnul Basescu deconteaza. Astazi domnul Basescu isi face de cap impotriva noastra, dar pe socoteala noastra. Asta e coabitarea. 

Despre situatia din Republica Moldova

  • Transnistria este o zona speciala, exista niste conflicte inghetate... enclava a dominatiei sovietice. Sunt roadele tarzii ale diabolicei preocupari ale lui Stalin de a imparti bucati dintr-o republica in alta. Un conflict inghetat care din cand in cand se incalzeste. Stim ca la Chisinau batalia va fi interminabila intre pro-europeni si comunisti. E o majoritate fragila care sustine un guvern pro-european. Romania este foarte interesata.
  • Sunt declarataii cu o doza de emotie in plus asa cum este cea a ministrului Apararii. Este reactia fireasca a oricarei tari. Asta ne arata ca suntem intr-un joc de putere nesfarsit. Transnistria este inca un punct de rezistenta. Este important sa intelegem ca daca vrem ca fratii nostrii din Republica Moldova sa isi urmeaze cursul, Romania trebuie sa fie suficient de puternica spre a-i sprijini. 
  • Acesta este unul dintre putinele puncte de consens din politica romaneasca. Nu pot spune ca numai guvernul USL vrea asta, cred ca toate guvernele au avut aceasta dorinta. 
  • Important este ca Romania sa fie o tara cat mai puternica in aceasta parte a Europei si a lumii.

Despre privatizarea CFR Marfa:

  • Am vorbit foarte putin cu Relu Fenechiu astazi. Am vrut sa vad daca s-a incheiat sau ce sanse sunt ca operatiunea sa se incheie. Eu nu pot intra in detalii pentru ca nu le cunosc. Stiu ca ministrul era de parere ca ar trebui sa cautam alte solutii, sa nu privatizam neaparat CFR Marfa.
  • Era greu de crezut ca vor veni niste competitori care sa ofere niste sume atat de mari incat sa spunem ca am facut o afacere buna. Privatizarile de nevoie nu sunt afaceri grozave. A venit FMi si a zis ca CFR Marfa trebuie privatizat.
  • La Oltchim situatia a fost cu mult mai rea. Dar sunt foarte de acord pentru a o putea privatiza la acest pret, asa cum e el. Guvernul Romaniei a sters datoriile acestei companii. Eu sustin acest gest al Guvernului. Intrebarea mea este urmatoarea: avand in vedere ca acesti bani sunt banii cetatenilor romani, cum s-a ajuns la aceasta situatie in 4 ani? Ar trebui gasiti niste vinovati. Intr-o tara in care ni  se tine predica justitiei, vreau sa vad totusi cum s-a ajuns la gauri de sute de milioane de euro pe care le platim cu totii.

Despre revenirea Monarhiei

  • Liderul liberal spune ca ar fi de acord cu o revenire a Monarhiei, dar ca acest lucru ar trebui sa se faca in unrma unui referendum national si prin modificarea Constitutiei.
  • Tot mai multi romani cred in monarhie. A trecut comunismul, a trecut manipularea aia, au mai trecut si cteva guvernari, iar tot mai multi oameni cred ca Monarhia ar fi o solutie.
  • Daca am sa prind in viata mea un referendum pe aceasta tema atunci am sa ma prezint si am sa votez pentru Monarhie

Despre prerogativele presedintelui in noua Constitutie si despre migratia politica:

  • In Europa exista presedinti cu mult mai putine prerogative decat ar urma sa aiba presedintele Romaniei in formula asta revizuita. Nu poti sa faci un presedinte cu mai putine atributii o paiata.
  • Presedintele nu a fost putere in stat. Presedintele il construiesti ca parte a puterii executive. Asta nu se intample nicaieri. 
  • Principiul separatiei puterilor in stat si al cooperarii dintre acestea este o formula mai recenta. 
  • Constitutia a mers pe premisa bunei credinte. La remaniere, cand am articol care spune ca Guvernul este responsabil numai in fata Parlamentulu,i oare eu nu deduc de aici ca raspunderea ii revine prim-ministrului? Ce vine si spune Curtea Constitutionala?
  • Presedintele poate refuza numai o data. Ori poate refuza, ori nu poate refuza. Este ridicol. Respect institutia Curtii Constituionale, dar ca sa nu mai avea aceste probleme am clarificat lucrurile.
  • Basescu vorbeste despre o intrebare care s-a mai pus. Asa cum e Constitutia este acum, presedintele poate face referendum in fiecare saptamana. 
  • Acest lucru i s-a limitat presedintelui. El poate sa faca referendum, dar trebuie sa treaca de votul Parlamentului. Al doilea lucru ca este ca nu mai poate cere urmarirea penala a ministrilor. Asta pentru ca nu este treaba sa. Presedintele pastreaza atributii in zona politcii externe, a politicii de Securitate.
  • Daca un ministru a incalcat legea, urmarirea penala impotriva sa va fi inceputa de Parchet. In ceea ce priveste reducerea  mandatului de la 5 ani la 4 ani mi se pare hazliu ca este vazuta ca o imputinare a prerogativelor presedintelui. Eu am propus asta. Eu cred ca cineva care are ceva de spus si de facut poate sa o faca foarte bine in 4 ani de zile. 
  • Un alt articol spune ca daca ai demisionat din partidul care te-a trimis in Parlament iti pierzi mandatul.  Daca partidul te-a exclus ramai parlamentar.
  • Daca traseismul nu este oprit inseamna ca eu votez degeaba. Eu dau votul unei formatiuni si dupa vad ca acesta este folosit exact in sens contrar.
  • Sunt multe articole care modernizeaza Constitutia Romaniei. 
  • Am adus articole noi, drepturi noi, intariri ale garantiilor pentru drepturi in multe din aceste articole.  Ele nu sunt facute pentru politicieni, sunt facute pentru fiecare dintre noi. Fiecare cetatean trebuie sa fie preocupat de dreptul la date personale, la viata intima. 
  • Despre mandatele pe siguranta nationala:
  • Avem niste legi ale sigurantei nationale care au starnit discutii, care asteapta si ele sa fie discutate. Nu e o discutie usoara. E greu de de construit aceasta legislatie pentru ca in general, in toata lumea, exista preocuparea instiutiilor statului de a contracara amenintari foarte serioase. Dar pana la mandatele care vizeaza niste jurnalisti, niste oameni politci este o distanta foarte mare care trebuie strabatuta.

    Prezenta persoanelor in fata unei Comisii Parlamentare
  • Sensul acestui articol este clar. El are in vedere posibilitatea ca o Comisie Parlamentara sa poata audia in Parlament pe oricine. In general, acesti oameni chemati nu sunt persoane fizice. Nu sunteti chemat pentru a va cere socoteala. Toate aceste lucruri se petrec transparent. Se pune problema controlului parlamentar in legatura cu functionarea institutiilor statului.