Basescu: As merge pana la a sista alocatia pentru copiii romi daca nu se duc la scoala

de Ionut Baias     HotNews.ro
Vineri, 5 iulie 2013, 7:22 Revista Presei | Radio TV


Basescu a spus, la Digi 24, ca se constata ca avem o crestere mult mai rapida a populatiei roma.

"Se schimba structura populatiei si viteza va fi tot mai mare. Ma ingrozeste, si de ce deschid acest subiect: se va mentine situatia si va trebui ca generatia care vine sa tina un numar mult mai mare de pensionari. Daca scade generatia tanara, cum sa tii un numar mult mai mare de pensionari?", a spus Basescu, citata de Mediafax.

El a spus ca trebuie luate masuri astfel incat copiii romi sa mearga la scoala.

"Un lucru este clar, daca nu se schimba tendinta, si nu pot fi optimist, trebuie sa facem sa mearga la scoala copiii romi si as merge pana la a sista alocatia pentru copii daca nu se duc la scoala. Daca se mentine tendinta, aceasta minoritate va deveni destul de consistenta si trebuie sa fie la fel de instruita ca si majoritarii. Trebuie facut ceva", a spus Basescu.

Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii (CNCD) a decis pe 3 iulie, ca declaratiile presedintelui Traian Basescu referitoare la natalitate ("Cum Dumnezeu femeia roma poate tine cinci - sase copii, iar romanca nu poate?") nu sunt discriminatorii si se incadreaza in limitele libertatii de exprimare. Decizia a fost luata cu unanimitate de voturi, anunta CNCD printr-un comunicat remis HotNews.ro. Colegiul director avertizeaza, insa, ca "declaratia cuprinde stereotipuri negative fata de rolul femeii in societate si natalitate, respectiv evolutia natalitatii la romi si dezaproba continutul declaratiei supuse analizei.

Presedintele Basescu
a facut o declaratie similara si pe 13 martie considerand ca nu poate fi solutionata problema romilor daca nu se incepe cu trimiterea copiilor acestora la scoala, punctand, in context, ca problema romilor nu este una de Schengen.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5086 vizualizari

  • +27 (29 voturi)    
    corect (Vineri, 5 iulie 2013, 8:20)

    methylique [utilizator]

    Corect ar fi fost:
    As merge pana la a sista alocatia pentru copii, daca nu se duc la scoala.

    Conteaza mai putin care copii, important e sa primeasca alocatia DOAR daca se duc la scoala. Si fac si ei ceva util pentru viitor.
    Al lor si al nostru, ca vor trebui sa lucreze si sa ne plateasca pensiile.
    • +11 (11 voturi)    
      Corect ar fi fost (Vineri, 5 iulie 2013, 9:21)

      silviust [utilizator] i-a raspuns lui methylique

      Citatul prezentat în articol conţine exact cuvintele "...as merge pana la a sista alocatia pentru copii daca nu se duc la scoala".
      • +4 (4 voturi)    
        context (Vineri, 5 iulie 2013, 12:48)

        methylique [utilizator] i-a raspuns lui silviust

        "Un lucru este clar, daca nu se schimba tendinta, si nu pot fi optimist, trebuie sa facem sa mearga la scoala copiii romi si as merge pana la a sista alocatia pentru copii daca nu se duc la scoala."

        Contextul era despre copiii romi.
  • -2 (10 voturi)    
    alocatie (Vineri, 5 iulie 2013, 8:34)

    sorin3 [utilizator]

    Eu as sista plata alocatiei, pentru toti copii.
    40 de lei pe luna e valoarea alocatiei.

    Mai bine s-ar premia procurorii care baga corupti in puscarie, ar avea un efect mai bun asupra viitorului copiilor decit alocatia.

    Mai bine s-ar opri numirea politica a directorilor de scoli.

    Mai bine s-ar reduce impozitele pentru cei ce au 2 copii sau mai multi.

    Ar trebui pusa in constitutie o regula de genul, nu pot fi alesi presedinte, parlamantar, numit ministru cei care nu au 2 copii legitimi.

    Pentru copii care nu merg la scoala:
    Copii care abandoneaza scoala din vina parintilor sint preluati de stat pina cind parintii dovedesc ca ii pot educa.
    • +3 (7 voturi)    
      Corect (Vineri, 5 iulie 2013, 10:53)

      Sani [utilizator] i-a raspuns lui sorin3

      Asta cred ca este abordarea potrivita.

      As mai adauga ceva:
      Daca esti in politica "mare", copiii tai sa invete in Romania, la o scoala de stat.

      Ponta, ce zici de propunere?
      Matale ii duci la scoala privata, nu-i asa?
      Este dreptul tau ai spune.

      Dar daca esti in politica, ar trebui sa te ghidezi si dupa alte considerente.
      Ma rog, abuzezi de prostia celor 70%. Ca si Iliescu, Ceausescu, Nastase, Becali, si nu in ultimul rand Basescu.
      Dar, spre deosebire de ceilalti, Basescu mai are si calitati.
      • +1 (1 vot)    
        Calitati... (Vineri, 5 iulie 2013, 15:30)

        cristian_n [utilizator] i-a raspuns lui Sani

        De indrumator...catre tinichigii...ospatari..
    • +4 (6 voturi)    
      Tu ai face multe daca ai putea... (Vineri, 5 iulie 2013, 11:34)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui sorin3

      Sunt familii cu venituri atit de mici, incit cei 40 de lei chiar conteaza. ~50% din populatie cistiga undeva in jurul salariului minim. pentru tine o fi nesemnificativ, da' pentru o familie de 2 adulti + 2 copii, cu venituri de 1400 de lei, 80 de lei in plus conteaza.

      Iar toate celelalte chestii se pot face linistit in paralel cu alocatia.
    • +2 (4 voturi)    
      alta idee (Vineri, 5 iulie 2013, 14:42)

      Vlad-I [utilizator] i-a raspuns lui sorin3

      eu as taia banii dati asa zisilor revolutionari si as aduce judecatori germani, care dupa 1-2 ani de instruire sa cunoasca legile tarii s sa judece marile dosare.
  • +7 (11 voturi)    
    gresit (Vineri, 5 iulie 2013, 8:47)

    adrian_rolland [utilizator]

    In primul rind presedintele Basescu greseste. NU sunt "copii romi" sunt "copii tigani", asta daca tot vrea sa faca o distinctie. In al doilea rind, ar trebui sistate alocatiile pentru toti copii care nu se duc la scoala, asa depasita cum este ea. In al treilea rind, aceea alocatie ar trebui marita, este inadmisibil ca masa zilnica pe timp de o luna a unui puscarias, sa fie mai mare decit ceea a unui copil.
    • +1 (5 voturi)    
      Alo (Vineri, 5 iulie 2013, 13:32)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

      Matale vrei sa-ti creasca statul copiii? Pai da-l la casa de copii, ca are alocatie mai mare. Puscariasii nu primesc bani de buzunar, ne costa faptul ca ii tinem departe de noi si suntem suficient de civilizati incat sa nu-i casapim.
      In privinta copiilor, daca i-ai facut, creste-i, ca i-ai facut pentru tine, nu pentru mine si nu pentru tara (cum sugereaza diversi idioti).
      Daca scopul alocatiei e sa ii ajute pe copii, atunci sa se cumpere mancare sau rechizite scolare de acei bani si sa le primeasca la scoala.
      In felul asta te asiguri ca plozii vin la scoala, iar banii nu se duc pe peturi de bere.
      • 0 (0 voturi)    
        @muciflenduri (Sâmbătă, 6 iulie 2013, 14:04)

        adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui muciflenduri

        Prietene, copilul meu nu sta in alocatia de la stat... era doar o constatare faza cu puscariasii.

        btw. sa zicem ca nu ma da civilizatia afara din casa in privinta unui criminal, violator, pedofil, care sta bine mersi, cu trei mese zilnice asigurate, vreo 10/15/20 de ani lejer inclusiv pe banii mei si ai tai. Sunt si solutii mult mai ieftine pentru ei, doar ca, asa cum esti si tu, sunt prea multi civilizati in partea asta de lume...

        Sunt total de acord cu tine ca ar fi de preferat rechizite sau mincare de banii respectivi, dar, ca de obicei in Romania, se gasesc destui smecheri sa-si traga ceva si de aici.

        WE placut!
  • -1 (11 voturi)    
    Fara suparare, (Vineri, 5 iulie 2013, 10:14)

    miguelito [utilizator]

    dar in ce calitate vorbeste? Plus ca tocmai ce vorbeste de discriminarea copiilor rromi.
  • +7 (7 voturi)    
    zero barat (Vineri, 5 iulie 2013, 10:41)

    arthur_l [utilizator]

    bai fratilor traim in 2013. daca nu suntem in stare sa facem noi ceva atunci sa copiem ceva gata facut.

    v-ati comparat cu ungaria...

    stiati ca in ungaria pana in clasa a VIII-a copilul primeste la scoala o masa calda. si ungaria nu este un stat socialist sau comunist ci este condus de un partid nationalist extremist.

    in romania se da laptele si cornul si mama ce afacere am facut.

    de ce sa se dea la un copil alocatie ca parintii sa ii ia banii si sa ii bea???

    fiecare copil roman trebuie sa primeasca la scoala o masa calda. si in multe orase sunt restaurante ca bucatarul meu sau alte cantine care ar putea asigura mancarea necesara.

    alocatia copilului trebuie folosita doar pentru copil. sa ii se dea mancare si uniforma de la stat.

    si apoi intr-adevar ajutorul social dat parintilor.

    dar trebuie orpit odata pentru totdeauna ca banii din alocatia copiilor sa fie folositi sa isi cumepre parintii alcool si tigari.

    concluzie.

    deci dnu presedinte. dati o masa calda fiecarui copil. cornul si laptele e praf in ochi. stiti foarte bine ca multi copii nu consuma cornul si laptele si e dat la porci in timp ce alti copii chiar rabda de foame
  • -4 (8 voturi)    
    romanii au propuneri trasnite... (Vineri, 5 iulie 2013, 10:53)

    father nicky [utilizator]

    ...pentru Constitutia din Romania anului 2013 dupa Hristos! Razboiul romanilor cu romanii continua! Si pentru ca e democratie si fiecare poate spune&propune ce vrea, tot felul de "oameni cu idei" posteaza pe acest site si nu numai! Basescu se da ingrijorat de scaderea natalitatii in randurile "populatiei majoritare" si il "ingrozeste" rata mai mare de nasteri in randurile populatiei rome, minoritare(deocamdata)! Ca zeci de mii de mame "majoritare" isi abandoneaza copiii in maternitati, pe camp, in paduri, la buncarele de gunoi sau pur si simplu ii ucid, nu pare sa-l "ingrozeasca" pe Basescu, cel care a promis poporului roman "sa traiti bine"! O mare ipocrizie si o(alta) incercare de manipulare a "majoritatii" careia i se "indica tinte" false, ca nu cumva cineva sa-l intrebe ce a facut el pentru tara asta in toti acesti ani de cand se lafaie si hahaie la Cotroceni! Autoritatile recunosc cifra de 40.000 de copii abandonati, dar pentru ca suntem in Romania, situatia reala se apropie de dublul aceste cifre! Basescu "analizeaza" si se "ingrozeste" de ceea ce constata, de parca ar fi fi ajuns in Romania acum trei zile, venind de pe alta planeta!
    • +5 (5 voturi)    
      Ai inteles gresit (Vineri, 5 iulie 2013, 11:15)

      Mao2 [utilizator] i-a raspuns lui father nicky

      "sa traiti bine"! este o urare si nu o promisiune...care este diferenta?!... pai la promisiune- fac eu totul ca tu sa o duci bine-, pe cand la urare - eu fac ce pot dar trebuie si tu sa contrubui-...pana acum noi toti am facut totul sa traim prost...
      • -3 (5 voturi)    
        basescu nu este... (Vineri, 5 iulie 2013, 11:45)

        father nicky [utilizator] i-a raspuns lui Mao2

        ..."nea Traian", vecinul de palier sau de ulita, care-mi "ureaza" amical sau din complezenta "sa traiti bine"! Traian Basescu a cerut "romanilor" increderea si voturile pentru cea mai inalta magistratura in stat! Din aceasta postura el a "promis" romanilor ca va face totul ca ei sa traiasca bine!(vezi si juramantul prezidential!)Ce a facut de fapt, se vede: NIMIC!
        Neavand competente si neputand sa faca macar ceva pentru romanii ca l-au facut "seful statului", a incercat si incearca mereu sa ne dezbine, sa ne manipuleze si sa ne asmuta unii impotriva celorlalti, declansand si intretinand un fratricid razboi intre romani si romani! Acum a icalecat "martoaga" dihotomiei istorice intre romanii(majoritari) si romii(minoritari) si se arata foarte ingrijorat si chiar "igrozit" ca in urmatorul interval de timp s-ar putea schimba pozitile si raporturile intre cele doua comunitati de CETATENI ROMANI! Pentru ca nu este in staresa faca nimic pentru acel promis "sa traiti bine", acum si aici, incearca sa "ne faca"(din nou!) din vorbe si sa ne trimita intr-un viitor ipotetic, atunci cand nici el si nici multi dintre noi nu vom mai fi pe Pamant! "DIVIDE ET IMPERA"(dezbina si stapaneste) acesta este sloganul pe care il pune in practica Basescu cu romanii!
        • +2 (4 voturi)    
          Vad doar citate (Vineri, 5 iulie 2013, 12:58)

          Mao2 [utilizator] i-a raspuns lui father nicky

          si stereotipuri media in discursul tau... un singur om nu poate schimba soarta a 20 milioane chiar daca este presedinte..trebuie sa nu nem ai uitam in sus si sa asteptam minuni...fiecare dintre noi trebuie sa participe...
          • -1 (1 vot)    
            eu "vad" numai lozinci... (Vineri, 5 iulie 2013, 14:37)

            father nicky [utilizator] i-a raspuns lui Mao2

            ...si indemnuri "patriotice" la sa facem si sa dregem! Cand conducatorii(politicienii de toate culorile!) sunt incapabili sa faca ce-au promis, invinovatesc "prostimea" ca nu ar fi in stare sa inteleaga si sa se ridice pana la inaltimea ideilor lor "geniale"! Au mai fost, de-a lungul istoriei, si alti conducatori "geniali", care cu ideile lor marete au bagat in pamant milioane de oameni: Mussolini, Hitler, Stalin, Pol Pot, Bocasa, Kim Ir-sen, Kim Jog, Il, Kim Jong un, Gh. Gheotghiu-Dej, Nicolae Ceausescu, samd! Ai perfecta dreptate, nu trebuie "sa ne mai uitam in sus si sa asteptam minuni", ca politicienii nostri nu sunt in stare! Sa facem noi, poporul, ce trebuie de facut!
        • +2 (4 voturi)    
          . (Vineri, 5 iulie 2013, 14:21)

          Marius Muntean [utilizator] i-a raspuns lui father nicky

          Dupa Cuza care a realizat unirea, Basescu este cel mai important lider al Romaniei, dintr-un sigur motiv: a initiat transformarea Romaniei intr-un stat de drept autentic; a deschis drumul catre o separatie reala a puterilor in stat.
          Este adevarat ca pentru cei ce nu mai au mancare in blidul din fata nasului, aspectul asta nu conteaza prea mult, insa contributia lui Traian Basescu pentru modernizarea Romaniei va ramane in istorie.
          • -1 (3 voturi)    
            Istoria aceea cu... (Vineri, 5 iulie 2013, 17:42)

            cristian_n [utilizator] i-a raspuns lui Marius Muntean

            Esca si Cristoiu in "'Istorie""..
            Sau te refereai la "categoria Constantinescu"" al carui popor avea P.I.B-ul la nivelul anilor 1946-47,dupa razboi si seceta cumplita??????
  • +7 (9 voturi)    
    Masuri (Vineri, 5 iulie 2013, 10:54)

    vlad.pe [utilizator]

    1. E o masura foarte buna, inainte sa-mi sariti in cap ar trebui sa va povestesc o discutie auzita in tramvai intre 2 femei de etnie rroma care se laudau ca ele nu trebuie sa munceasca pentru ca au alocatiile celor 4 copii, fiica cea mare de 19 ani e insarcinata deci vor mai primi niste bani si spera ca si fiica de 16 ani sa faca in curand un copil ..


    2. Eu as propune o noua masura, mamele sa primeasca bani doar pentru primii doi copii nou nascuti, daca doresti sa faci mai mult de 2 copii atunci e problema ta daca ai resurse sa-i cresti.


    3. Alta masura ar trebui sa sustina educatia sexuala.
    • +2 (4 voturi)    
      sunt de acord (Vineri, 5 iulie 2013, 12:10)

      elena.d [utilizator] i-a raspuns lui vlad.pe

      La asta ma gandeam si eu, alocatie doar pt primii 2 copii, necesari inlocuirii parintilor, pentru ca intr-adevar statul trebuie sa se preocupe de mentinerea unei populatii oarecum stabile. Sau nu neaparat 2 copii, poate 3 (sau alt numar calculat in urma unor studii populationale), tinand cont de faptul ca exista anumiti oameni care nu se reproduc (din diverse considerente). Dar nu e deloc normal sa fie sustinuti parinti (indiferent de etnie) care doar produc acesti copii si in rest nu se preocupa deloc de ei. Din punctul meu de vedere ar trebui instaurata un fel de meritocratie, desi e foarte dificil, daca nu imposibil. Criteriile de alocare ale unui ajutor pentru cresterea de copii ar trebui sa includa printre altele si starea de sanatate a copilului (e dus la doctor, e vaccinat, se dezvolta normal pt varsta, e hranit cat de cat bine), ingrijirea acestuia (e curat, nu e batut sau traumatizat in vre-un fel), accesul la educatie (merge la scoala zilnic, are note satisfacatoare, are anumite probleme educationale si daca da, sunt acestea in curs de remediere) si modul in care sunt cheltuiti banii primiti (ca la firme: bon, chitanta etc. Daca tata s-a dus la baut din banii pt copii, daca mama a facut cine stie ce cu banii astia si nu i-a cheltuit pt copii sa se reduca sau sa se sisteze ajutorul). Dar asta e situatia, oamenii care chiar vor sa ofere perspective bune copiilor fac doar unul sai 2 dupa ce s-au gandit foarte bine la asta, iar restul (romi sau nu) ii toarna pe banda rulanta si ii privesc doar ca pe o sursa de venit si nimic mai mult. E deplorabil.
      • +4 (4 voturi)    
        cam complicat (Vineri, 5 iulie 2013, 12:42)

        alien_ [utilizator] i-a raspuns lui elena.d

        E cam complicat sa ii verifici, dar ce s-ar putea face, cum am vazut intr-un alt comentariu ar fi sa se ofere o masa calda copiilor la scoala si sa nu se mai dea alocatie decat la primii 3, conditionata de prezente la scoala, dezvoltare normala, etc.

        Astfel parintii ar fi nevoiti sa munceasca pentru bani si nu sa traiasca din alocatia copiilor.
  • +4 (4 voturi)    
    E o idee buna (Vineri, 5 iulie 2013, 11:58)

    ciriano [utilizator]

    Dar cred ca trebuie lucrat in 2 directii. In primul rand ar trebui sustinute mamele cu o cariera si care datorita sarcinii isi pierd locul de munca sau oricum nu se pot descurca cu acei bani primiti in perioada in care au grija de copil. Inteleg ca 75% din venitul net e nerealist dar ar trebui stabilite niste plaje de venituri si indemnizatie pentru sarcina si primul an. Adica daca daca media venitului pe ultimii 3 ani este de peste 100 milioane net sa primeasca macar un 25-30 milioane lunar... Deasemenea ar trebui gandit un sistem care sa reduca ajutorul pentru persoanele care nu au muncit niciodata cu carte de munca sau nu au platit taxe deloc... Problema nu este ca o anumita populatie creste ci doar ca lipsa de resurse a parintilor si educatia precara pentru copii va genera o noua generatie de asistati sociali... In consecinta ar trebui sprijinita acea parte a societatii progresiva care isi permite si isi doreste sa ofere educatie copiilor... Deasemenea alocatia si orice ajutor social ar trebui conditionate cumva de prezenta la scoala, participarea la serviciile sociale si tot asa...
  • 0 (2 voturi)    
    propunere indecenta! (Vineri, 5 iulie 2013, 12:12)

    A_lex [utilizator]

    Nu stiu daca se poate conditiona frecventarea cursurilor scolare de primirea alocatiei ... poate ar fi mai bine sa fie avute in vedere taxele si impozitele platite de parinti - daca au muncit/muncesc, au achitat taxele si impozitele aferente, ca atare progenitura beneficiaza de alocatie.
  • +4 (4 voturi)    
    Alocatie (Vineri, 5 iulie 2013, 12:33)

    Adi_ro [utilizator]

    Eu as merge pana la a limita alocatiile la maxim 2 copii/familie. Cine vrea mai multi, sa si-i intretina din fondurii proprii. Daca implementan asta, problema natalitatii exagerate a rromilor (eu voiam sa le zic corect, dar, mai nou nu imi da voie legea) se va rezolva de la sine.
    Sunt prea multe familii in RSR care produc copii doar ca sa le incaseze alocatia si sa-i trimita la cersit.
    Copiii respectivi nici nu-si stiu data nasterii, iar cand le suni parintii pentru asta, acestia cauta certificatul de nastere ca sa poata politia sa le completeze amenda (faza vazuta pe viu intr-un tren Ploiesti Sud-Bucuresti Nord).

    Femeia romanca nu se va apuca niciodata sa faca 5 copii, pentru ca are teluri mai inalte in viata decat sa fie fabrica de plozi, de ex sa aiba o viata de familie implinita, sa calatoreasca, etc.
    • +1 (1 vot)    
      sau... (Vineri, 5 iulie 2013, 13:49)

      MihaiN2 [utilizator] i-a raspuns lui Adi_ro

      sau nu se mai dea alocatii, concomitent cu reducerea impozitelor/contributiilor etc.
      deoarece, pentru ca statul sa dea cuiva cu doi copii 84 de lei, ii ia mai mult de 100 - ca sa sustina birocratia care distribuie cei 84 de lei, plus pe cei care fac mai mult de 2. daca ai si salariu bun si un singur copil, pai esti pe minus rau, nene!!!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by