Ministrul Marilor Proiecte, Dan Sova, a precizat ca in prezent nu exista nicio sursa suplimentara de venit pentru a acoperi toate investitiile si reparatiile necesare in infrastructura din Romania. "Numai pentru gropile de pe drumurile nationale datele oficiale arata un necesar de patru miliarde de euro, in timp ce din rovinieta se strang cam 250 de milioane de euro", a spus Dan Sova, la Digi24.

De asemenea, ministrul a subliniat ca veniturile din acciza la benzina nu ajung integral in visteria departamentului pentru infrastructura, o noua repartizare a sumelor fiind posibila doar de anul viitor. "Legat de acciza la benzina mi-as dori sa vina integral pentru infrastructura, dar nu stiu daca se va intampla asa. Acestea sunt estimari, din 1 ianuarie vom vedea care sunt incasarile si ce se va decide la nivelul Ministerului de Finante legat de repartizarea acestei taxe", a declarat Dan Sova.

Senatorul PSD a adus in discutie si valoarea rovinietei, mentionand ca are cea mai mica valoare din cadrul Uniunii Europene. "Trebuie sa ai autostrazile facute, nu vor fi gata inainte de 2016. De exemplu, Comarnic - Brasov are 51 de kilometri, la 3 euro per suta de kilometri, fiecare va plati 1,6 euro. E cea mai mica din Uniunea Europeana, asa a fost facut calculul", a spus Dan Sova.

44% din reteaua de drum national nu beneficiaza de deszapezire

Un alt subiect abordat de catre ministrul delegat pentru probleme de infrastructura, Dan Sova, a fost si modul in care sunt deszapezite in prezent drumurile nationale din tara, acesta anuntand ca vrea sa introduca, din 2014, o licitatie internationala.

"Din aprilie sau mai vom organiza o licitatie internationala pentru deszapezire. Daca ai nostri nu sunt interesati pentru corectitudine aducem finlandezii. Orice firma europeana serioasa, care primeste bani pentru ce face si nu pentru ce nu face, va fi interesata sa participe", a precizat Dan Sova, la Digi24.

Ministrul a mai adaugat ca in prezent 44% din reteaua de drum national nu beneficiaza de deszapezire, din pricina firmelor care nu s-au mai prezentat la licitatii. Dan Sova a dat asigurari ca vor fi date contracte cu incredintare directa la preturile din licitatii pentru a nu ramane cu reteaua de drumuri neacoperita.

"Nu m-am asteptat ca introducerea unor criterii de corectitudine si de control drastic ar duce la un asemenea efect. Platim pentru ce deszapezim. In Arges vom introduce un proiect pilot, vom pune GPS-uri noi. Sa vedem fiecare masina cand intra si cand iese de pe traseu. Am optat pentru Arges fiindca are toate tipurile de drumuri. La anul vom avea in toate judetele, daca are efect", a dat asigurari Dan Sova

"Reforme se fac in fiecare zi in justitie"

Intrebat despre declaratiile recente ale vicepresedintelui CE, Viviane Reding, in care aceasta spunea despre Romania ca este una dintre tarile membre in care statul de drept nu este respectat, Dan Sova a precizat ca afirmatiile oficialului european nu se sustin. "Doamna Reding este foarte subiectiva, nu poti vorbi despre incalcarea statului de drept cand nu exista niciun element. Este nefireasca pozitia doamnei Reding", a mai declarat Dan Sova, la Digi24.

De asemenea, ministrul delegat pentru probleme de infrastructura a spus ca nu intelege la ce reforme se refera ambasadorul Olandei, Matthijs van Bonze, atunci cand oficialul olandez a declarat ca Romania trebuie sa faca reforme in justitie pentru a atrage investitii straine. "Nu stiu la ce reforme se refera, daca poate sa sugereze reforma X sau Z cred ca pot fi luate in discutie. Reforme se fac in fiecare zi in justitie. Lupta anticoruptie functioneaza, instantele functioneaza. Ca om care vin din sistem mi-e foarte greu sa inteleg la ce se refera", a mai declarat Sova, la Digi24.