Potrivit sefului CNADN, anul acesta ar urma sa fie deschisi circulatiei aproape 66 de kilometri de sosea rapida din tronsonul Lugoj-Deva si din Sebes-Turda, iar la sfarsitul lunii viitoare se va merge, potrivit lui Catalin Homor, si pe cei 22 de kilometri dintre Sibiu si Orastie, portiunea inchisa pentru reparatii.
"Daca discutam de Sebes - Turda, loturile 3 si 4. Sunt intr-o faza destul de avansata. Posibilitatea de a fi deschisi la finalul anului exista, dar cea mai mica influenta negativa... vremea... ploua doua saptamani... ne duc lucrarile anul viitor. Mai avem Lugoj - Deva care este in executie - 15 kilometri, probabilitatea de a fi dati traficului este spre 100%", a afirmat Catalin Homor la Digi24.
"Pe Lugoj-Deva avem si celebra pestera ce impiedica emiterea acordului de mediu pentru emiterea autorizatiei de construire. In momentul de fata subiectul e intr-o miscare destul de accelerata. Este o chestiune de timp pana primim autorizatia. Noi estimam ca in a doua decada a lunii septembrie sa avem autorizatia pe masa. In aceste conditii cei 15 km vor fi finalizati si redati traficului", a adaugat directorul CNADNR.
In ceea ce priveste cei 22 km intre Orastie si Sibiu, sectorul de autostrada care a fost demolat, la sfarsitul lui septembrie traficul ar trebui sa fie repus in zona, spune Homor.
"Se lucreaza, proiectul a fost avizat marti. Exista patru expertize tehnice. Este prima oara in ultimii 15 ani cand compania isi asuma si raspunde pentru reparatii in regie proprie", a precizat acesta.
"Eu sunt optimist. A fost un an foarte greu pentru noi, un an in care am reusit sa deblocam daca nu toate proiectele, spre 90% dintre ele si, indiferent ce se intampla la anul, aceste proiecte vor fi finalizate: Sebes - Turda integral, Lugoj-Deva integral, Suplacu de Barcau-Bors, Mihaiesti-Nadaselu, intrarea in Bucuresti A3. Primii 1.000 de km pot pune (ca vor fi gata) in prima jumatate a anului 2018", a declarat Homor, potrivit Agerpres.
- Homor: Multe proiecte nu au autorizatii de construire
"Am schimbat asta. Noul plan de implementare se aplica pentru noile proiecte ce vor fi scoase la licitatie. Concret, cel care realizeaza studiul de fezabilitate realizeaza si studiul tehnic si isi dedica activitatea si pentru obtinerea autorizatiei de construire. Va fi cineva specializat, un proiectant. Constructorul primeste proiectul, autorizatia si predarea terenurilor. De principiu constructorul nu gandeste, el munceste, daca ii lasam libertatea de a gandi pentru noi e o mare greseala", a explicat directorul CNADNR.
El a subliniat ca fiecare lot de autostrada aflat in executie avea o probabilitate de a fi finalizat pana la sfarsitul acestui an, dar, dupa o "radiografie" s-a constatat ca o mare parte dintre proiecte avea probleme majore, precum lipsa autorizatiei de construire.
"Fiecare sector, fiecare lot de autostrada in executie avea oaresce probabilitate de a se finaliza la sfarsitul anului, dar, dupa ce am facut o radiografie asupra tuturor acestor proiecte, am constatat ca mare parte dintre ele au probleme majore incompatibile cu evolutia. Una dintre cele mai importante este lipsa autorizatiilor de construire. S-a lucrat foarte mult timp fara autorizatii. Daca s-ar fi continuat acest ritm cu siguranta ca s-ar fi terminat... Dar acest tip de lucru fara autorizatie este penal, este pedepsit de Codul penal si a trebuit sa oprim acest lucru cu Inspectoratul de stat in constructii, care a emis ordin de sistare a lucrarilor", a afirmat Homor.
El a dat ca exemplu in acest sens tronsoanele de autostrada Sebes - Turda, cele 4 loturi, pentru care nu exista autorizatie de construire, "doar pe alocuri, pe portiuni foarte mici, se putea lucra legal".
"In luna martie a fost emisa Ordonanta 7, pregatita cu Ministerul Transporturilor tocmai pentru a accelera acest proces de emitere a autorizatiilor. O autorizatie de construire se poate obtine intr-un an sau poate chiar mai mult de cand se initiaza. In momentul de fata avem sectorul Sebes - Turda care este complet acoperit de autorizatii si se lucreaza la capacitate maxima", a mai spus Catalin Homor.
Nu e vine actualului guvern dar....e luna AUGUST, vine IARNA cand NU SE LUCREAZA din principiu in Romania ! La noi vara se face proiectaea - IN BIROU iar IARNA se incepe constructia...cu o pauza de 6 luni ca e iarna !
Homor: 'Pe Lugoj-Deva avem si celebra pestera ce impiedica emiterea acordului de mediu pentru emiterea autorizatiei de construire'
Acordul de MEDIU de unde vine, de la DUMNEZEU ??? De ce asteptam acordul de mediu in vara lui 2016 cand se stia de pestera din 2015 ???
Cine da autorizatia si de dracu nu o dat-o pana acuma???
Dela studiu la executie, intretinere totul cheie in mâna !
Si veti avea auto strazi la cheie studiu, proiectare, executie,intretinere !
" Dacă nu e gata până în 2016 nu mai candidez. Am un fix cu Comarnic-Braşov şi cu Piteşti-Craiova. Pe Comarnic-Brasov pot sa imi fac un doctorat deja (feb.2013 ex doctorul Ponta Viorel )
si sa muncim....
Na. Atentie la vot romani si la ce ne dorim pentru viitor.
Papagali la televizor sau tehnocrati care fac treaba?
Știi de ce nu se face București-Brașov? Fiindcă nu rentează. Ar fi o șansă să renteze dacă nu ai face Sibiu-Pitești. Acesta a fost calculul cinic al lui Ponta. Autostrada special făcută pentru ca bucureștenii lipsiți de imaginație să ajungă mai repede să distrugă o zonă frumoasă de munte, pentru care ar fi plătit toată țara. Și cu bani, fiindcă e al dracului de scumpă autostrada aia, și cu timp, ocolind de fiecare dată...
Ar mai fi si altele! De exemplu, daca Familia Regala ar fi avut nefericita idee de a face necropola la Sinaia , cortegiul funerar cu Regina Ana ar fi ajuns dupa vreo 2- 3 zile!..
La noi......!?
Cum ar fi ca RADET, ROMATSA, ROMARM, etc. sa primeasca autorizatii de urgenta sa faca niste proiecte dupa cum il taie capul pe cate un Gigel din conducere?
Problema nu (mai) e la obtinerea autorizatiilor (multumita guvernului Ciolos), ci la planificare. Daca s-ar face lucrarile de descarcare arheologica, deminare, licitatiile, etc. pe baza unor planuri bine puse la punct, alta ar fi situatia.
Oricum, asta e primul director CNADNR mai realist in declaratii.
CNADNR ar trebui sa lucreze asa cum lucreaza orice entitate privata - respectand legea.
Cand un investitor vrea sa construiasca un turn de birouri, ori o fabrica, trece prin acelasi proces de avizare ca CNADNR. Numai ca astora de la privat le iese mai repede decat companiilor de stat. De ce oare? Aici e problema, nu in legislatie.
2. Deva-Lugoj
Nu trebuia să inceapă și Ploiești-Buzău-Focșani?