Vicepremierul Vasile Dincu a declarat, la Digi24, ca Romania nu are autostrazi din cauza ineficientei cheltuirii banilor, dar si pentru ca sunt prea multe zone protejate, aproximativ 25% din suprafata tarii, ceea ce blocheaza dezvoltarea infrastructurii, relateaza News.ro.

HotNews.roFoto: Hotnews

"Este incapacitatea administrativa legata de modalitatile in care ne planificam resursele si controlam modul in care se cheltuie banii din administratie", a spus Dancu, intrebat despre motivul pentru care Romania are atat de putine autostrazi.

El a adaugat ca o alta problema este numarul mare de arii protejate din Romania, care blocheaza dezvoltarea.

"Am construit zone protejate, vreo 25% din teritoriul Romaniei sunt zone protejate si in aceste zone protejate se poate construi foarte greu. Credeam noi atunci si autoritatile locale credeau in momentul respectiv ca aceste zone protejate vor aduce finantare de la UE sau din alta parte, dar deocamdata ne blocheaza dezvoltarea, inclusiv a unor tronsoane de autostrada", a spus ministrul Dezvoltarii, la Digi 24.

Ministrul Transporturilor, Sorin Buse, a declarat, vineri, la Brasov, ca in 2017 vor fi construiti 150 de kilometri de autostrada, "de zece ori mai multi" decat in acest an, fiind vorba despre portiunile Lugoj-Deva, Sebes-Turda, Suplacu de Barcau-Bors.

"Anul acesta nu o fie zero kilometri, anul acesta o fie 15 kilometri. Lotul II Lugoj-Deva va fi gata pe 15 decembrie. Am fost acolo saptamana trecuta si lucrarile sunt foarte avansate. Anul viitor o sa fie de zece ori mai multi, adica 150 de kilometri de autostrada. Vorbim tot de portiunea Lugoj-Deva, dar si de Sebes-Turda, plus Suplacu de Barcau-Bors chiar portiunea unde s-a reziliat contractul cu Bechtel. Cei 26 de kilometri, daca demaram acum licitatia, cand incepem sezonul, in martie, ar putea fi terminati in sase luni. Vom face eforturi mari ca sa nu mai existe intarzieri pe viitor. De exemplu, la licitatii nu vom mai impune un termen clar, ci un interval, de exemplu intre un an pentru firmele care lucreaza foarte bine si 18 luni pentru constructorii mai putin eficienti. La licitatie vor avea castig de cauza cei care vor oferi cel mai scurt termen", a spus ministrul Sorin Buse, care a participat la inaugurarea tronsonului I al centurii ocolitoare a Brasovului.

Ministrul a spus ca mai multe autostrazi sunt prioritare in anii urmatori. El a precizat ca urmeaza sa fie lansat procesul de licitatie pentru mai mult de 500 de kilometri de autostrada, respectiv Targu Neamt -Iasi -Ungheni, Craiova-Pitesti, si se are in vedere si deblocarea Comarnic-Brasov, unde au fost facute contestatii.

"Am deblocat si sectorul cuprins intre Sibiu si Sighisoara si vrem sa lansam licitatie si pentru portiunea intre Sighisoara si Brasov. Am discutat cu toti reprezentantii constructorilor carora le-am cerut sa se incadreze in termenele de durata si cost. Oamenii au inteles mesajul. Sunt companii care au facut lucruri extraordinare in alte tari si trebuie sa faca si aici cum au facut acolo", a mai spus ministrul Transporturilor.

Intrebat cum pot fi prevenite accidentele in care sunt implicate mai multe masini, precum cele de pe Autostrada Soarelui, ministrul a spus ca in Romania sunt doi factori: traficul foarte agresiv si ignorarea totala a pericolului.

"Din experienta mea, lucrand in companii au automobile, un numar foarte mic este atribuit conditiilor drumului. La noi in tara sunt doi factori: traficul foarte agresiv si ignorarea totala a pericolului. Soferii isi asuma riscuri intr-un fel de teribilism fara sa se gandeasca ca un astfel de gest poate nenoroci 20 de oameni. Din combinatiile astea doua ajungem la astfel de situatii. Cand lucram la o companie privata aveam o scoala de conduita preventiva unde erau inrolati toti soferii care aveau accidente la activ sau cei care prin natura functiei lor conduc mult. Veneau in poligon unde erau pusi sa franeze ca sa vada in cat timp te opresti la o viteza de 50 kilometri pe ora de exemplu. Nu invatau, dar li se schimbau perspectivele", a mai spus Sorin Buse.