Tudose: Tarom este un simbol national. Nu va fi nici inchisa, nici vanduta
"Acum mi se pare ca Tarom merge mai rau ca anul trecut, date fiind cifrele. A reusit sa aiba o pierdere istorica pana acum. Va trebui facut ceva fiindca este o companie nationala, este un simbol national, si nu va fi nici inchisa, nici vanduta. Ea va trebui sa intre pe profit si sa se dezvolte", a spus Mihai Tudose, potrivit News.ro.
El a precizat ca a dispus efectuarea unui control din cauza numarului mare de angajati, dintre care cea mai mare parte nu este constituita de personalul navigant.
"De luni, credeti-ma, Corpul de Control al primului-ministru va avea treaba acolo fiindca, totusi, sunt 2.000 de angajati. Daca erau 1.000 de piloti era in regula, dar sunt mai multi la departamente-suport, gen marketing. Pilotii produc banii, personalul navigant. Cei care zboara produc banii si pentru cei de la sol", a spus Tudose.
Seful Guvernului si-a exprimat indoielile ca pierderile companiei ar fi cauzate de conditiile de piata din transportul aerian. "Sunt companii in Romania care zboara, private, lor le merge bine. La a noastra nu ii merge bine. Nu vi se pare ca ceva e in neregula?", a spus Mihai Tudose.
Acesta si-a pus aceeasi intrebare si in cazul companiilor feroviare de stat. "Nu inteleg, si asta incercam sa-l fac si pe domnul ministru sa ma lumineze: cum in Romania sunt firme de transportat marfa pe calea ferata care merg bine, fac profit, care merg pe aceleasi sine, consuma curent tot de aici si le merge bine? Societatii de stat nu prea ii merge bine...", a mai spus Tudose.
Premierul Mihai Tudose a decis efectuarea unui control de catre Corpul de Control al primului-ministru la Compania Nationala de Investitii si la Tarom, incepand de luni, au precizat surse guvernamentale.
Mihai Tudose a mers, duminica, la Palatul Victoria, pentru a dispune efectuarea controlului incepand chiar de luni.
Premierul Mihai Tudose i-a reprosat, vineri, la inceputul sedintei Executivului, ministrului Transporturilor, lipsa de perfomanta a companiei aeriene Tarom, care a incheiat primele sase luni ale acestui an cu pierderi de peste 100 de milioane de lei, si, de aseamenea, ca reprezentantii ministerului nu merg sa monitorizeze santierele unde sunt in desfasurare lucrari de infrastructura.
"Avem si cifre proaste. Domnule ministru Cuc, acum trei saptamani v-am intrebat de ce i-ati prelungit mandatul cu patru luni celui de la Tarom (Eugen Davidoiu - n.r.) si mi-ati spus ca va asumati, ca aveti incredere in el si ca stie ce are de facut. Asa este?", l-a intrebat premierul pe ministrul Transporturilor.
"Da domnule prim-ministru, asa este", i-a raspuns Cuc.
"Pai, eu sa inteleg ca aveti incredere in el si impreuna formati o echipa cu care va asumati ce e acolo? 104 milioane pierdere pe 6 luni! CFR Marfa - pierdere, CFR Calatori - pierdere. Inteleg ca e o echipa foarte buna, dar nu mergeti in directia care trebuie", i-a reporosat Tudose.
Directorul Tarom despre verificarea Corpului de control: Nu are cum sa scoata in evidenta deficiente. Eu nu voi demisiona
Premierul Tudose l-a certat IN DIRECT la Guvern pe Razvan Cuc, ministrul Transporturilor: "Nu mai am pic de incredere in ce-mi spuneti"

VIDEO. A lăsat jobul din City-ul londonez pentru a cumpăra o clădire monumentală părăsită de pe o insulă grecească, pe care a transformat-o în hotel de lux
VIDEO De ce nu pot să aleg tipul de vaccin cu care mă vaccinez?
VIDEO Autostrada A1 Sibiu - Pitești: Cum arată acum lucrările avansate de pe prima secțiune
INTERVIU Răsvan Radu, UniCredit: Au scăzut mult cererile de suspendare la plată a ratelor în ianuarie-februarie 2021 față de 2020
VIDEO REPORTAJ Libearty Sanctuary, cel mai mare sanctuar de urși bruni din Europa/ Care este populația reală de urși? Cât de mare ar trebui să fie ea?
Fascinanta legătură dintre spionaj și tehnologie: de la datele stocate în ADN-ul uman, la falsul turn GSM din aeroport care-ți fură informațiile din telefon
Acum, brusc, tema reinvie.
Nu zic, este foarte adevarat, Tarom are o droaie de frecatori de menta si impingatori de hartii, insa este si o oarecare doza de dublu standard aici.
Vad ca adresati niste intrebari la care altii au gasit raspuns acu cateva sute de ani: De ce o companie de stat nu functioneaza la fel de bine ca una privata in aceleasi conditii. Nu suntem numai noi in situatia asta, Alitalia a dat faliment de 2 ori in ultimii 15 ani, iar mai nou Air Berlin, care nu e de stat. Domeniu e foarte competitiv.
Pe langa asta, mai faceti confuzie intre companiile de linie si alea low cost, alea care zboara si in RO si la care faceti referire, gen Ryan si Wizz Air sunt low cost si au marje de 21 spre 25%, in conditiile in care Lufthansa si AirFrance nu sar niciodata de 5%.
Tarom un simbol national? Poate, dar si o povara si o rusine nationala! Eu in locul lui, nu as vrea sa mi fie asociata imaginea cu o astfel de companie.
Satisfactia clientilor e jalnica, pierderile sunt an dupa an, flota invechita, perspective de piata sumbre, personal supranumeric, stewardese care, unele din ele cel putin, au dificultati in a intra pe culoarul dintre scaune si arata de parca nu au mai zambit din tinerete, samd...
De CFR ce sa mai zicem... o alta rusine nationala.