Lucian Șova, ministrul demisionar al Transporturilor, a susținut, joi seara, într-o emisiune la B1 TV, că firma de construcții Astaldi poate oricând să blocheze conturile Metrorex, deoarece are de recuperat 47 de milioane de euro.

Lucian Sova, ministrul TransporturilorFoto: Agerpres

Ministrul demisionar al Transporturilor a precizat că i-a spus despre această situație ministrului Finanțelor Publice, Eugen Teodorovici, joi, iar Astaldi a câștigat această dispută la toate instanțele, citează Mediafax.

„Practic, mâine, dacă vrea să închidă metroul, poate, că are hotărâre judecătorească, la orice oră. Guvernul știe acest lucru. (...) Poate să îi blocheze conturile. De trei luni fac eforturi de a plăti această sumă și fac eforturi, încununate cu succes până la această oră, de a identifica și prezumitivii vinovați”, a explicat Lucian Șova, care și-a depus joi demisia din funcția de ministru al Transporturilor.

De asemenea, ministrul demisionar a precizat că a trimis de curând către OLAF raportul Corpului de control al Ministerului Transporturilor privind această situație.

„Statul român trebuie să știe că acești bani trebuie plătiți, dacă vrem să mai mergem cu metroul și trebuie recuperați de la cei care se fac vinovați de acest lucru”, a adăugat Șova.

Lucian Șova: „Toate contractele cu autostrăzi au fost administrate necinstit de cei care trebuiau să le administreze”

Lucian Șova a mai declarat joi seara la postul B1 TV că, de fapt, cauza pentru care nu sunt gata mai multe autostrăzi este administrarea deficitară a contractelor cu antreprenorii din domeniu, scrie Mediafax.

„N-avem mai multe autostrăzi pentru că toate contractele cu autostrăzi au fost administrate necinstit de cei care trebuiau să le administreze. Toți cei care reprezentau statul trebuiau să creeze condițiile ca antreprenorii să lucreze”, a afirmat ministrul demisionar al Transporturilor.

Oficialul de la Transporturi s-a referit la faptul că trebuiau îi evalueze corect, să îi monitorizeze, să le elibereze amplasamentele.

„Pe toate șantierele de autostrăzi și de căi ferate din România nu mai există nicio barieră administrativă în calea antreprenorilor să lucreze, dar șocul a fost foarte mare, pentru că s-au trezit într-o situație până acum, când câștigau bani din revendicări, fără a lucreze”, a detaliat Șova, referindu-se la faptul că acești antreprenori profitau de orice motiv pentru a întârzia exproprierilor și pentru a nu finaliza lucrările.