Companiile aeriene Tarom și Blue Air vor beneficia de credite cu garanții de stat care să le permită să fie salvate în urma problemelor cauzate de pandemia de coronavirus, a declarat, marți, ministrul Transporturilor, Lucian Bode.

Lucian BodeFoto: Agerpres

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a declarat marți la Digi24 că Guvernul va face tot ce îi stă în putință pentru a salva aceste companii aeriene.

„Vom permite accesarea unui credit cu garanții de stat pentru Tarom de 64 milioane de euro pentru a traversa această perioadă. Pentru Blue Air avem în discuție un credit cu garanții de stat de 60 de milioane de euro. (…) În luna iulie vom notifica CE, cel târziu săptămâna viitoare, și vom declanșa procedurile legale pentru accesarea acestor ajutoare”, a spus Bode.

Ministrul Transporturilor a explicat că pentru Tarom planul de restructurare este „ultimul drum”.

„Este ultima șansă să fie curățată această companie. Aici avem cu 25 de angajați per aeronavă mai mult decât media companiilor aeriene din lume, Avem un șef la 9 angajați, ceea ce nu e în regulă. Sunt 192 de șefi”, a precizat Lucian Bode.

Acesta a menționat că la Tarom va urma și un proces de reînnoire a flotei de avioane.

"Situaţia este foarte gravă în tot ce înseamnă industrie de transport aerian din Europa. Traficul a scăzut cu peste 90-95%, la fel şi pentru companiile româneşti şi, practic, acestea nu au încasări. Nu au zburat, nu au zburat nu din vina lor. Nu din vina TAROM nu pot zbura la Roma sau la Viena. Avem interdicţie să zburăm în aceste state. Am dat două exemple. Vorbim despre două companii - TAROM şi Blue Air - două companii în care la una statul este acţionar cu 97%, la cealaltă este acţionariat privat, companie românească 99,99%. Vorbim de o companie cu o cifră de afaceri pe anul trecut - TAROM, 1,5 miliarde de lei, Blue Air, 2,1 miliarde de lei. De ce spun aceste cifre? Au plătit taxe şi impozite la zi la stat. Vorbim de o companie - TAROM, 1.776 de angajaţi, cu 29 de aeronave, Blue Air, 926 de angajaţi, cu 20 de aeronave, deci companii importante. De exemplu, Blue Air asigura 25% din piaţa de low-cost din România. Cel mai greu lucru de recuperat în industria de transport aerian este piaţa. Odată ce ai pierdut piaţa, este aproape imposibil să poţi să recuperezi această piaţă. De aceea, eu cred că noi, Guvernul României, am făcut şi vom face tot ceea ce ne stă în putinţă pentru a salva aceste companii", a afirmat Bode, la Digi 24, citează Agerpres.