Bode: Tarom, credit de 64 de milioane de euro/ Este ultima șansă să fie curățată această companie

de I.B.     HotNews.ro
Marţi, 28 iulie 2020, 22:25 Revista Presei | Radio TV


Lucian Bode
Foto: Agerpres
Companiile aeriene Tarom și Blue Air vor beneficia de credite cu garanții de stat care să le permită să fie salvate în urma problemelor cauzate de pandemia de coronavirus, a declarat, marți, ministrul Transporturilor, Lucian Bode.

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a declarat marți la Digi24 că Guvernul va face tot ce îi stă în putință pentru a salva aceste companii aeriene.

„Vom permite accesarea unui credit cu garanții de stat pentru Tarom de 64 milioane de euro pentru a traversa această perioadă. Pentru Blue Air avem în discuție un credit cu garanții de stat de 60 de milioane de euro. (…) În luna iulie vom notifica CE, cel târziu săptămâna viitoare, și vom declanșa procedurile legale pentru accesarea acestor ajutoare”, a spus Bode.

Ministrul Transporturilor a explicat că pentru Tarom planul de restructurare este „ultimul drum”.

„Este ultima șansă să fie curățată această companie. Aici avem cu 25 de angajați per aeronavă mai mult decât media companiilor aeriene din lume, Avem un șef la 9 angajați, ceea ce nu e în regulă. Sunt 192 de șefi”, a precizat Lucian Bode.

Acesta a menționat că la Tarom va urma și un proces de reînnoire a flotei de avioane.

"Situaţia este foarte gravă în tot ce înseamnă industrie de transport aerian din Europa. Traficul a scăzut cu peste 90-95%, la fel şi pentru companiile româneşti şi, practic, acestea nu au încasări. Nu au zburat, nu au zburat nu din vina lor. Nu din vina TAROM nu pot zbura la Roma sau la Viena. Avem interdicţie să zburăm în aceste state. Am dat două exemple. Vorbim despre două companii - TAROM şi Blue Air - două companii în care la una statul este acţionar cu 97%, la cealaltă este acţionariat privat, companie românească 99,99%. Vorbim de o companie cu o cifră de afaceri pe anul trecut - TAROM, 1,5 miliarde de lei, Blue Air, 2,1 miliarde de lei. De ce spun aceste cifre? Au plătit taxe şi impozite la zi la stat. Vorbim de o companie - TAROM, 1.776 de angajaţi, cu 29 de aeronave, Blue Air, 926 de angajaţi, cu 20 de aeronave, deci companii importante. De exemplu, Blue Air asigura 25% din piaţa de low-cost din România. Cel mai greu lucru de recuperat în industria de transport aerian este piaţa. Odată ce ai pierdut piaţa, este aproape imposibil să poţi să recuperezi această piaţă. De aceea, eu cred că noi, Guvernul României, am făcut şi vom face tot ceea ce ne stă în putinţă pentru a salva aceste companii", a afirmat Bode, la Digi 24, citează Agerpres.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2104 vizualizari

  • +1 (5 voturi)    
    no acum... (Marţi, 28 iulie 2020, 22:31)

    ..13 [utilizator]

    Care o sa fie banca/bancile care vor acorda creditele???

    Inteleg sa fie sustinuta TAROm dar si Blue Air???
    Chiar crede ca UE va accepta???

    Germania isi sustine o singura firma de transport aerian si noi doua??? Haide mai...
    • +6 (8 voturi)    
      Tarom e pe pierdere de dinainte de pandemie! (Marţi, 28 iulie 2020, 23:34)

      Andy500 [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      Ia sa ne lase!
      Blue Air macar are management serios!
      TAROM sa fie vanduta! Daca nu suntem in stare sa avem companii de Stat care sa fie profitabile, nu avem nevoie de ele!
      Peste tot se vorbeste de spagi de milioane de euro si noi tot bagam bani in 'gauri negre' cum e TAROM, CNH, ELCEN, RADET si ce dracu' mai e....
      • +3 (3 voturi)    
        pai la TAROM (Miercuri, 29 iulie 2020, 1:17)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Andy500

        cand a avut management serios si a redus cheltuielile operationale de nu le venea a crede actionarului majoritar nu prea i-a placut - asta chiar daca era un alt gubern la conducere, dar totusi ... - de ce se baga in ciorba managementului cand lucrurile se intampla si se intampla bine ??? Nu mai iese spaga la nivelul asteptarilor unora???

        Si acum ce cauta statul in ciorba privatului Blue Air??? A facut un puisor ca sa ce??? sa se descurce si daca nu poate sa ceara compania ajutor specific, desi...
      • +3 (3 voturi)    
        Blue air (Miercuri, 29 iulie 2020, 8:43)

        Criogenia [utilizator] i-a raspuns lui Andy500

        Management serios? Profitabilitate?

        Unde ai vazut tu asta? Tocmai ce incearca sa o vanda la stat , numai asa pot da un tun serios actionarii, evident impreuna cu managementul lor "serios".

        Astea sunt companii de cumetrie prietene, ca e PSD, PNL sau oricine la putere, acolo isi imping amantele, copii, nepotii si vecinii...
  • +8 (8 voturi)    
    ultima sansa ar fi fost.. (Marţi, 28 iulie 2020, 23:47)

    Ismail Paine de circ [utilizator]

    ... sa fie toti dati afara si adusi unii pe criterii de competenta, nu pe pile, rude si amante.
  • +2 (2 voturi)    
    Fara speranta! (Miercuri, 29 iulie 2020, 11:45)

    BibiAfricanul [utilizator]

    Oricat de mare ar fi ajutorul, acesta se va dilua pana la disparitie in organizatia putrezita a Tarom.
    Fara un plan de restructurare real, nimic nu se va schimba.
    Este o simpla frectie la piciorul de lemn, evident, pe banii nostri.
    Cat despre Blue Air, a fost o companie ok, cu perspectiva, pana nu a fost luata in management de niste amatori.
    • +1 (1 vot)    
      Corect! (Miercuri, 29 iulie 2020, 12:13)

      florian3619 [utilizator] i-a raspuns lui BibiAfricanul

      Adevarul ca si diavolul se ascunde in detalii, dar este de retinut ca, din cifrele prezentate de ministrul "care minte prin omisiune dintre Tarom si Bulu Air arata ca:
      statul, in concurenta cu privatul desi are resurse superioare - nave, si angajati realizeaza 74% din cifra de afaceri a privatului si asta utilizand cu 52% ami multe nave si platind cu 52% mai multi angajati. Astfel indicatori poate sa prezinte ministrul in cererea de ajutor de stat catre CE?
      Hai sictir, domnule bode - vezi ca ceva este putred!
    • +1 (1 vot)    
      NB (Miercuri, 29 iulie 2020, 12:22)

      florian3619 [utilizator] i-a raspuns lui BibiAfricanul

      de fapt numarul angajatilor pe nava la cele doua companii este:
      la TAROM de 61.2 pers = 29/1776;
      la BUE AIR de 13.3 pers = 20/926
      Ca sa o "scalde" d-l Bode face comparatia la acest indicator cu ce este in lume; ori interesant este pentru noi ce este in tara: adica statul are pentru aceesi activitate, cu venituri 71,4 mai mici decat privatul, foloseste de 2.65 ori mai multi angajati. Alt sictir domnule Bode pentru omisiunea din declaratie - la CE credeti ca va merge!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Înțeleg ca dai... (Joi, 30 iulie 2020, 22:43)

    Jolly Roger [utilizator]

    ... că doar nu dai de la tine. Dai si tu ca să aibă de unde se intoarce. Uite de aia nu îmi plac prostii, corupții si incompetenții! Si e plina politica numai de ăștia!

    De curiozitate, de principiu, așa de ochii lumii, a existat macar o idee de discuție "Bă, va dau, dar faceți di voi macar o schiță in creion cum folosiți banii sa va redresați. Ca daca vi-i dau acum si voi ii tocați tot pe salariile amantlacurilor, prietenilor si a celor de pe statul de plata ce nici macar nu vin la serviciu, după nici doua luni suntem tot aici!" ???


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by