Profesorul buzoian, Emil Moise, cunoscut dupa campania desfasurata pentru interzicerea predarii religiei in scoli, a marturisit in cadrul emisunii "100%" (Realitatea TV) ca nu este ateu si este crestin ortodox afirmand ca se considera un ortodox "chiar bun".

Interesant, fiica lui Emil Moise are nota 10 la religie ortodoxa si nu este de acord cu cererea tatalui ei. La fel si sotia acestuia. Emil Moise spune insa ca nu conteaza credinta sa, a familiei ci doar binele copiilor si argumentele aduse in aceasta discutie.

Moise a refuzat pe parcursul emisiunii sa-i spuna preotul Iustin Marchis "preot" si l-a apelat doar cu "domnul Marchis". Profesorul buzoian sustine ca obligarea copilului sa asiste la un ritual religios (ex. deschiderea anului scolar cu slujba) este infractiune prevazuta de Codul penal si este pedepsita cu inchisoare de pana la 6 luni. "Toti directorii de scoala fac asta si toti ar trebui sa suporte rigorile legii", spune Moise.

In replica, teologii invitati in cadrul emisiunii au sustinut ca predarea religiei in scoli este garantata chiar in Constitutie, ca fiecare elev are dreptul de a i se preda religia in care crede, sau daca se declara ateu are dreptul de a nu participa la orele de religie, de a nu merge la Biserica cu clasa sau de a nu participa la diferite ritualuri crestine cum ar fi deschiderea anului scolar cu slujba sau la sfintirea unei scoli, clase sau obiecte.

Parintele Iustin Marchis a sustinut ca nu se poate crea un invatamant pe baza religioasa, confesionala, deoarece costurile unui astfel de proiect ar fi uriase si a sustinut importanta predarii valorilor crestine pentru tineri argumentand ca in tari occidentale precum Franta se preda confesional religia in scoli.

George Pruteanu s-a pronuntat pentru predarea religie in scoli dar nu in scop de a face prozelitism ci de explicare a credintei elevului, fie ea crestina, musulmana, budista etc.. "Fara cunoasterea diferitelor religii nu se poate vorbi despre existenta unei culturi", a adaugat Pruteanu.

Emisiunea a reluat subiectul mai vechi si aprig dezbatut privind "religia si rolul religiei in scolile publice" fara insa ca discutiile sa curga constructiv si sa se ajunga la anumite concluzii, fiecare parte insistand pe argumentele sale.