Tanczos Barna: Taxa poate fi o soluţie dacă vrem să reducem poluarea; din 2022 trebuie să avem o decizie asumată
"Dacă vrem să reducem poluarea trebuie să vedem ce putem face pe trafic, pe poluare industrială, pe poluare rezidenţială şi pe arderi necontrolate, ilegale. Taxa poate să fie o soluţie, aşa cum este la nivelul Europei, dar nu este o decizie care să fie luată pe moment, acum, de mine, de cineva, de Guvern singur. De aceea am spus că e nevoie de cel puţin un an de zile pentru o dezbatere publică, cu oameni de ştiinţă, cu experţi de la Uniunea Europeană care să ne spună care au fost variantele care au mers în Europa, care au funcţionat, care au fost legale şi care au dat randament şi au dus la scăderea poluării în anumit centre. Trebuie discutat elementul de general sau local şi este nevoie de o asumare largă a acestei decizii, care trebuie să fie şi legală şi implementabilă. Este o discuţie care a început, care va continua. Anul acesta nu vom avea sigur nicio taxă în plus, dar din 2022 cred că trebuie să avem o decizie fără echivoc şi asumată", a spus ministrul Mediului, la B1TV.
El a subliniat că în Uniunea Europeană sunt 24 de ţări care într-un fel sau altul taxează poluatorul şi implementează un principiu larg, consacrat în UE, conform căruia poluatorul plăteşte.
"Am văzut că în ultima perioadă s-au înmulţit infringement-urile la adresa României, printre care şi pe tema poluării aerului. Avem un infringement care ne obligă practic să luăm măsuri şi dacă nu reuşim va trebui să plătim penalităţi la Comisia Europeană, pentru că România nu reuşeşte să-ţi ţină sub pragurile stabilite la nivel european poluarea aerului în mai multe centre urbane. Vorbim strict de centre urbane: Iaşi, Bucureşti şi aşa mai departe. România va trebui să ia o decizie care vor fi măsurile prin care va încerca să tempereze aceşti poluatori. Poluatorii pot fi traficul, este cel mai poluant factor în marile centre urbane, activităţile industriale, economice, pe locul doi, şi încălzirea rezidenţială, pe locul trei. Din păcate, în România şi în Bucureşti, avem cel puţin încă un factor de poluare: arderile ilegale", a explicat Barna, potrivit Agerpres.

România și-a dublat în ultimii 5 ani deficitul comercial cu produse alimentare. În 9 luni am importat aproape 8 milioane de tone de produse agroalimentare
Topul județelor după numărul de teste COVID care se fac în fiecare zi: București pe primul loc, Vrancea pe ultimul / Datele oficiale publicate de Ministerul Sănătății
VIDEO Va deveni Podul peste Dunăre de la Brăila un „muzeu”? „Tocmai a fost emisă autorizația de construire pentru primii kilometri din drumurile de legătură”
ANALIZĂ 44 de ani de la cutremurul din 4 martie 1977: Câte clădiri a consolidat Primăria Capitalei, câte au risc seismic și ce planuri are noua administrație
Katalin Karikó, biochimista care a dezvoltat tehnologia mRNA, despre durata de eficacitate a vaccinului BioNTech - Pfizer, pentru HotNews.ro: „Dacă cei vaccinați nu se infectează, nu vom avea nevoie de o altă doză”
Profesorul Radu Gologan, după prima etapă a Olimpiadei de Matematică, organizată online: „Am descoperit uluiți extrem de multe fraude. Părinți care contestă corupția din România își impun copiii prin corupție”
adica sunt EURO 3 si 4 maxim deci polueaza grav.
si majoritatea pe motorina
Faine legi pentru catei, nu pentru dulai !!!
Masina e la putere tata! Nu conteaza ca multi dau mai mult pe spaga pt permis de cat pentru masina!
Asta cu "sa aiba fiecare cate una nu e de la Mosfilm, ci de la Henry Ford, parintele automobilului pentru mase.
Dacă nu era belitul ăsta, automobilul era si acum jucaria bogătanilor si incă mai fugeau țâncii desculți dupa el.
Vă doresc taxa pe respirat(Carbon tax) cât mai curând tuturor "verzilor" de pe site !
cunosti cate masini rablagite (fara nici o norma euro)ale statului sunt scutite de orice taxa?
dupa ce raspunzi ai tot dreptul sa comentezi despre 80% masini mai vechi de 10 ani
Noi romanii avem pretentia sa avem masina la scara si statul sa ne dea parcare, sa fie gratis asigurarea si sa nu platim nimic si eventual si un masaj.
Mirosul fiind din ce în ce mai înecâcios, cred că au găsit soluția de a arde la țară ceea ce nu mai pot la oraș.
Nu cred ca le pasa de poluare, ci doar de cash...pe care sa intre in "gaura neagra"