Turcan: Sunt persoane angajate la stat cu venituri de 50.000 de lei pe lună

de N.O.     HotNews.ro
Joi, 18 martie 2021, 22:07 Revista Presei | Radio TV


Raluca Turcan
Foto: Facebook
Ministrul Muncii, Raluca Turcan, a declarat că există persoane angajate la stat cu venituri lunare în mână de 50.000 de lei, precizând că este vorba de ”o categorie profesională respectată”.

„Sunt venituri și de 50.000 de lei în mână pe lună. N-aș vrea să zic instituții, pentru că după aia ne trezim cu reacții adverse când încercăm să construim o lege a salarizării”, a spus Turcan, adăugând că este vorba despre „o categorie profesională respectată”.

Raluca Turcan a subliniat că în această sumă sunt incluse salariul și sporurile, care reprezintă până la 80%, a spus Turcan la Digi24.

Ea a spus că sunt și pensii mari în sistemul public, pe bază de contributivitate, ale unor foști angajați de la stat.

„Mulți se uită la pensiile speciale, dar și în sistemul public cea mai mare pensie este de 39.000 de lei”, a spus ea.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















13160 vizualizari

  • 0 (34 voturi)    
    Si sunt toti (Joi, 18 martie 2021, 22:10)

    feroviarul123 [utilizator]

    Membrii PNL, fosti pzd-isti.
    • 0 (6 voturi)    
      ma nu zic ca e bine (Vineri, 19 martie 2021, 10:28)

      naenae [utilizator] i-a raspuns lui feroviarul123

      dar doamna ne infatiseaza acum aceste "miracole" din sistemul de stat, in timp ce si dumneai cu cerceii Cartier si posetele LV... tot pentru stat a lucrat toata viata. Pai de unde domnilor?
  • +11 (19 voturi)    
    Ce reacții adverse? (Joi, 18 martie 2021, 22:15)

    Shaolin [utilizator]

    Arestări? Interceptări?
  • +11 (25 voturi)    
    Cred ca este vorba (Joi, 18 martie 2021, 22:33)

    TheFreeOne [utilizator]

    Despre cei cu halate.

    Nu inteleg cum poti sa iei 50k+/luna de la stat tratand pacienti.
    Mai ales ca ii tratezi pe UNII, dar platesc TOTI.
    Imi imaginez ca cineva platit cu 50k/luna creste de la zero in pahare Berzellius cate 10 perechi de rinichi care sant transplantati imediat la 10 oameni, care ar fi murit fara.

    La ce mai exista salarii minime si medii, daca exista unele mai mari cel putin de 10 ori decat alea medii si de 20 de ori mai mari decat alea minime ???

    Salveaza vieti? Sa plateasca salvatii!!! Adica daca ai scapat de la moarte, presupun ca lucrurile materiale nu mai au aceeasi/vreo valoare pentru tine...

    (si despre spaga care se adauga la aceste salarii -> to be continued...).
    • -7 (9 voturi)    
      Invidia pe cei care au invatat (Vineri, 19 martie 2021, 10:46)

      Victtor [utilizator] i-a raspuns lui TheFreeOne

      Au facut scoala grea, au invatat mult iar acum sunt rasplatiti pe masura efortului depus in tinerete.
      Cei care nu au invatat nu au de ce sa fie suparati, primesc cat merita.
      • +3 (3 voturi)    
        Nu cu școala (Vineri, 19 martie 2021, 11:25)

        Shaolin [utilizator] i-a raspuns lui Victtor

        faci bani în Românica. Există și alte categorii socio-profesionale care au învățat mult cum zici tu și au salarii de toată jena.
      • +2 (4 voturi)    
        Zi si mie (Vineri, 19 martie 2021, 14:58)

        TheFreeOne [utilizator] i-a raspuns lui Victtor

        Cat trebuie sa invat casa iau 52.000 ron / luna !
      • +3 (5 voturi)    
        Inca ceva (Vineri, 19 martie 2021, 14:59)

        TheFreeOne [utilizator] i-a raspuns lui Victtor

        "Un medic rezident în anul IV avea peste 7.000 de lei salariu și încă aproape 17.000 de lei pentru sporuri, adică peste 5.000 de euro pe lună. "

        Tot sa inveti in conditiile astea...
  • +8 (24 voturi)    
    Anulate (Joi, 18 martie 2021, 22:46)

    Fanel01 [utilizator]

    Tot ce nu e pe contributie sa fie anulat sau impozitat 99%
    • 0 (6 voturi)    
      Cu scuzele de rigoare (Vineri, 19 martie 2021, 9:40)

      Eu123 [utilizator] i-a raspuns lui Fanel01

      Dar este o idee lipsita de viziune ce spuneti dvs.

      Exemplu concret.

      Un angajat se pensioneaza acum. Daca luam doar ultima luna sa spunem ca a contribuit la pensie cu 1000 de lei. Sa spunem ca pentru aceasta contributie de 1000 de lei pe luna, sa presupunem, ca angajatul va avea o pensie de 3000 de lei net.

      Un fost angajat s-a pensionat in 1989. Daca luam tot ultima luna din salariul acelui om, acela a contribuit cu 100 de lei la pensie.

      Sa inteleg ca dupa logica dvs. aceasta persoana ar trebui sa aiba pensie de 2-300 de lei?

      Sa nu fim aberanti.

      In 1989 daca aveai salar de 3000 de lei pe luna net aveai o putere de cumparare foarte buna, nu se punea problema sa nu platesti rata la casa sau sa nu ai bani sa cumperi de mancare. Problema atunci era sa gasesti ce vroiai sa cumperi. Un iaurt era vreo 80 de bani, laptele cam 2 lei/l, un bilet la film era 6 lei, pachetul de unt 7 lei, painea neagra era 2 lei bucata.

      Astazi daca ai 3000 de lei net ai o putere de cumparare redusa. Iaurtul e 3-4 lei, laptele 5,5 lei, untul 10 lei, biletul la film vreo 20 de lei iar painea neagra incepe de la 4 lei

      De imobiliare nu mai vorbesc, chiria sau rata la banca fiind extrem de mari raportat la salariul mediu pe economie.
  • +3 (11 voturi)    
    care e categoria? aviatorii, probabil?! (Joi, 18 martie 2021, 23:52)

    Roman_Cetatean [utilizator]

    acestia au salarii f mari si e normal....inclusiv sporuri, samd. Ce raspundere si stres au.
    E una din categoriile care merita pensionata mai devreme....si oricum ei isi platesc pensia "speciala", intrucat li se retin procente in plus la pensie din salarii...
    Dar acestia sunt putini....
    Ar mai fi diplomatii?!
    medici sa ajunga la 10.000 euro pe luna nu cred.

    Sigur, mai sunt cei din ASF, BNR, CEC, Eximbank, din toate societatile si companiile "de stat" , din AGA, ca aici e mega-batalie mereu, pe astfel de sinecuri...
    Ii arata Valeriu Nicolae de ceva vreme pe toti impostorii politruci cu proptele in secu multi care se capatuiesc prin tot felul de institutii, comisii, comitete, consiliii, aga, etc, cu venituri lunare fabuloase...

    Dar sa nu spuna madam Turcana ca astia sunt o categorie "respectata"....
    • +7 (13 voturi)    
      Uite aici cu medicii: (Vineri, 19 martie 2021, 1:24)

      TheFreeOne [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

      https://newsweek.ro/actualitate/sporuri-de-35000-de-lei-pentru-medicii-de-la-spitalul-groazei-din-sibiu-managerul-zero-experienta
  • +18 (20 voturi)    
    Respectul nu se masoara in bani (Vineri, 19 martie 2021, 0:06)

    Ahha [utilizator]

    Oricat ar fi de respectata categoria aia, totusi sunt angajati la stat, si un stat sarac, nu la o corporatie a unui miliardar. Pe langa faptul ca e aberant ca statul asta sa plateasca asemenea salarii, stiind ca in statul asta sunt batrani cu pensii de 500 de lei si copii care se culca flamanzi, mi-ar fi si rusine mie ca "respectat" sa primesc atatia bani.
  • +2 (12 voturi)    
    Hmmm (Vineri, 19 martie 2021, 0:22)

    Sah [utilizator]

    Care sunt persoanele, mai exact cu exemple?
    De vorbele goale ale turcanei sunt satul...
    Apoi vreau un raport intre cei cu minim pe economie vs cei angajati politic de clica de la putere...
    • +5 (9 voturi)    
      spor nesimtit, diferentiat ca brut, egale in proc (Vineri, 19 martie 2021, 1:30)

      zathe [utilizator] i-a raspuns lui Sah

      simplu, medici, judecatori, administratie, cele mai mari le iau medicii, minimum 10.000 de lei lunar e sporul, se aplica proportional la salariul de studii superioare. si cum sunt zeci de mii de medici si rezidenti ghici unde se duc sporurile babane.
    • +1 (3 voturi)    
      Saracii sa plece (Vineri, 19 martie 2021, 10:43)

      Victtor [utilizator] i-a raspuns lui Sah

      Cei care au salariul minim pot pleca in alte tari daca nu sunt multumiti. Societatea are nevoie doar de medici, asistente si juristi.
  • -2 (20 voturi)    
    Duamna Turcan presedinte (Vineri, 19 martie 2021, 0:31)

    Brezan [utilizator]

    Fiinta asta este incredibila, in fiecare zi pentru ea e Disneyland, descopera lucruri, gaseste anumite chestii evidente, gen gaura de la covrig si faptul ca apa e uda.

    Duamna ministra, salariile alea de care pomeniti sunt platite conform legilor si grilelor salariale in vigoare! N-au furat! Altfel erau la puscarie!

    Credeam ca discursul oligofrenic psd-ist de invrajbire a categoriilor socio-profesionale s-a terminat cand cand au picat psdistii, stiti, aia de vroiau afara din UE ca ne ajuta Putin, sa ma rog scapa daddy Dracnea de parnaie.

    Ia vedeti dvs cat castiga un "politist local" ala de a facut liceu la seral, fost gardian public cu 8 clase, 5000 pleaca ala de sta sa va pazeasca afisele electorale!

    Un militar are 3000 si un pic, un politist cu academie are vreo 4000! Ofiter! La 5000 ajunge un sef de post rural cu doi subordonati si o gramada de raspundere.

    Nu va e rusine!

    Cat dam pe asistenta sociala?! Nu ma refer la persoane varstnice ori copii in centre, zic de aia apti de munca de stau cu berea pe masa de la ora 10 dimineata! Aia de se uitau la pompieri si armata cum le scoteau apa din curti si case!

    Cate pensii minime sociale platim! (Oameni care nu au platit nimic, ori foarte foarte putin timp)

    Cati plimbatori de hartii avem in administratie?

    Cate ne costa pomana asta populista perpetuata de la guvern la guvern?

    Nu va e rusine!

    Scoatem militarii la 70 de ani! Inepta naiba, in ce tara de pe gogoliu asta ai vazut varsta asta in sistemul militar! Ii trimiti la exercitii ai misiuni cu ben gay si baston!

    Cu magistratii nu merge sa taiati salarii si pensii ca au zis pas de la iccj la csm bl bla curtea de la venetia comisa europeana etc !

    Cu militarii nu va merge, chiar daca nu pot avea sindicat si nu ies in public sa isi sustina dreptul cu argumente! Suntem in Nato si avem drepturi si obligatii.
    Impoziteza veniturile pensii/salarii progresiv si echitabil. Castigi mult, platesti foarte mult, foarte legal si incontestabil!!!
    • +8 (18 voturi)    
      Brezan,bati campii rau de tot cu militarii (Vineri, 19 martie 2021, 6:10)

      floriniulian [utilizator] i-a raspuns lui Brezan

      Romania nu a avut nici un razboi in ultimii 80 de ani.
      Romania in general are o armata de ''generali''.
      Romania este o tara subdezvoltata care nu-si permite sa plateasca aceste pensii aberante si nejustificate total imorale obtinute prin santaj la adresa coruptilor din politica.
      In afara de cei care au fost pe teatrele de operatiuni toate pensiile de''serviciu''trebuie date dupa 65 de ani si aduse la un nivel sustenabil in rand cu celelalte categorii sociale.
      ''Militarii''nu sunt cu absolut NIMIC diferiti de restul cetatenilor din aceasta tara.Ce zici de mineri?Ati avut o viata mai ''grea'' decat ei?Brezan,esti penibil.
      Pensie ''speciala''primesti daca ai fost la razboi,atat,in rest este o nesimtire si hotie.
      Daca nu mai poti face ''munca''de teren treci in administratie,deci nu mai abera pensionarea anticipata.Nu mai bate campii cu NATO si pensionarile de acolo,nu iese nimeni dupa 20 de ani de taiat frunze la caini la o pensie aberanta raportata la nivelul de trai din aceasta tara.
      Asta e valabil si pentru parazitii din Politie si institutiile corupte de''siguranta''din aceasta tara.
      • 0 (6 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Vineri, 19 martie 2021, 10:49)

        [anonim] i-a raspuns lui floriniulian

        • 0 (2 voturi)    
          E cel mai simplu (Vineri, 19 martie 2021, 13:01)

          Brezan [utilizator] i-a raspuns lui

          Psihologic, astia o joaca perfect, divide et impera.
          Oricine are habar de putina economie, vede ca problema bugetului nu e aici, dar, circoteca merge la romanii needucati financiar.
          Eu chiar nu inteleg, nu ii opreste nici dracu sa se faca medici, aviatori, politisti, securisti, judecatori, procurori etc.
          Din pacate avem mentalitatea, daca eu nu am, nici altu sa nu aiba!
          Oare cand vom avea mentalitatea, cum fac si eu sa castig la fel sau mai mult decat altu?!

          Fac pariu ca daca vor ridica salariile profesorilor, imediat se va gasii cineva sa tipe ca sunt nesimtiti, ca oricum lucreaza cateva ore pe zi.
          • -1 (3 voturi)    
            Comentariu sters de utilizator (Vineri, 19 martie 2021, 13:52)

            [anonim] i-a raspuns lui Brezan

        • -1 (3 voturi)    
          Romania nu are ''razboaie'' ca SUA/UK (Vineri, 19 martie 2021, 13:16)

          floriniulian [utilizator] i-a raspuns lui

          Scrie ca in SUA doar 17% ajung la pensie.

          Ca e greu.

          La noi,100% ajung la pensie.

          Ca e usor si nu faci/risti nimic,tai frunze la caini toata ziua.

          Si scrie ca nici ei nu-si permit acest lux.

          Comparatia e stupida.
          • 0 (2 voturi)    
            Comentariu sters de utilizator (Vineri, 19 martie 2021, 13:47)

            [anonim] i-a raspuns lui floriniulian

            • -1 (1 vot)    
              Analfabet esti tu ca nu intelegi (Vineri, 19 martie 2021, 15:44)

              floriniulian [utilizator] i-a raspuns lui

              17% mai raman in sistem,restul pleaca afara din sistem inainte de 20 de ani pentru ca in armata SUA nu se freaca menta.
              Oamenii au razboaie non stop pe tot globul si nu stau toata ziua in cazarmi sa joace table.
              E viata grea si nu toti rezista 20 de ani.

              Este o prostie si o nesimtire sa impozitezi progresiv veniturile unora care muncesc mai bine si mai mult pentru a plati tot felul de paraziti cu pensii speciale si de serviciu aberant de mari care NU exista niciunde in lumea asta.
      • -1 (3 voturi)    
        Florine, tragi concluzii pripite (Vineri, 19 martie 2021, 12:55)

        Brezan [utilizator] i-a raspuns lui floriniulian

        Dau cu sapa prin bancar de vreo 20 de ani, privat 100% si nici n-am rubedenii la bugetari. Castig binisor de cativa ani, dar am avut si anii de inceput cand eram putin peste salariul minim.
        Anu trecut am dat la pensii o gramada si o spinare, plus la sanatate iarsi o galeata desi nu am beneficiat de nici o consultatie sau ceva.
        Asta nu ma opreste din a gandii ca un stat este compus din mai multe categorii socio-profesionale! Obligatorii pentru asigurarea si garantarea independentei statului de drept.
        A argumenta ca nu ai nevoie de niste oameni in anumite domenii doar pentru ca nu ai avut nevoie de ei in ultimii ani, este gandire cel putin puerila!
        Eu zic sa revolutionezi planeta cu ideile astea populiste iar gand poate peste cativa ani vei fi agresat cum a fost Ucraina cu pen Crimeea, atunci poate ti-ai schimba optica.

        Am spus, cel mai echitabil este impozitare progresiva a venitului, salariu si pensie! Ca in alte tari si conform teoriilor economice validate in timp.
        Asa poti pune punct oricaror discutii!

        Ma minunez cand vad asa ura intre categoriile sociale, dar, divide et impera inca functioneaza perfect.
        Terminati cu frustrarile caprei vecinului si puneti mana si incercati sa castigati mai bine. Stiu, cu munca e greu, nu e pentru tuturor.
        Te tine cineva sa nu te faci medic sau aviator? Te-am pus eu sa stai la cucu SRL pe minim?

        Si daca prin absurd o facem p'aia socialisto-comunista si le tai astora pensii salarii ce o mai fi, crezi ca iti va create tie salariul sau iti vor scadea darile?
        • -1 (3 voturi)    
          Romania nu are bani,simplu,e falita (Vineri, 19 martie 2021, 13:32)

          floriniulian [utilizator] i-a raspuns lui Brezan

          Nu poate sa-si permita luxul de a plati pensii speciale sau de serviciu.

          Nu poate si nu are.

          Romania imprumuta 20 de miliarde euro/an,an de an,ca sa acopere aceasta gaura la buget.
          Romania are 130 de miliarde datorie externa.

          In 2-3 ani nu va mai putea plati pensiile daca continuam sa platim aceste privilegii aberante unor categorii''speciale''cum ar fi securistii tradatori si cei din MAPN care au o viata foarte usoara si lipsita de griji,sa fim sinceri.

          E simplu si la mintea lui gaga,nu sunt BANI.

          Este o CRIMA ca unii sa aiba pensii de 1,2,3000 euro la 40 de ani si altii 500 la 70 de ani.
  • 0 (12 voturi)    
    Medicii sunt cu sporurile de minimum 10.000 pe lun (Vineri, 19 martie 2021, 1:27)

    zathe [utilizator]

    MEDICII. sunt sporuri exorbitante, la pneumo si zbuciumati 80 la suta, la radiatii 50 la suta. astea se aplica la salariul brut, asa ca ies sporuri de minimum 8000 de lei per medic, chiar 12-13.000 de lei si asta si fara garzi, vaccinari, eroi covid, unde se dau alti bani publici, impozitati special, doar 10 la suta, sa nu faca diaree medicul si asistenta.
    • 0 (6 voturi)    
      Un medic bun (Vineri, 19 martie 2021, 9:47)

      Eu123 [utilizator] i-a raspuns lui zathe

      Ar trebui platit foarte bine.

      Da, daca ia spaga sa faca direct inchisoare, fara suspendare etc. Inchisoare incepand de la 5 ani si pierderea dreptului de a practica pe viata. Pedeapsa minima.

      Fara pile, fara relatii, doar concursuri transparente cu o grila clara de punctare. Fara comportamente aberante.

      Ar trebui sa existe in fiecare spital un departament juridic si unul de conformitate care sa fie independenti de directorul de spital sau de ministerul sanatatii. Acolo oamenii sa se poata plange de comportamentul aberant al unro mendici iar juridicul sau responsabilul de conformitate sa fie evaluati si in baza modului in care au solutionat plangeriloe oamenilor. Sa aiba puterea de a da doctorii in judecata si sa poata fi acuzati, fara interventia stupizeniei de Colegiul Medicilor, de malpraxis.

      In acel moment, as fi perfect de acord ca un chirurg sa primeasca de la 15.000 de lei pe luna net in sus, iar daca are 20 de ani de chirurgie sa primeasca minim 30.000 de lei net. Dar....daca il prinde cineva ca isi trimite pacientii la cabinetului lui privat sa primeasca minim 5 ani de inchisoare. Fara discutii.

      Nu va uitati la bani, uitati-va la cat ar trebui sa primeasca cineva care opereaza de 2-3 ori pe zi.
      • -3 (3 voturi)    
        Minim 50000 net (Vineri, 19 martie 2021, 10:40)

        Victtor [utilizator] i-a raspuns lui Eu123

        Da-le minim 50000 pe luna si vei vedea ca vor fi multumiti. Nu se vor mai murdari pentru o mie de lei primiti cadou de la un pacient.
  • +1 (15 voturi)    
    medici ATI = salariu (+ spor 80%) + gărzi (Vineri, 19 martie 2021, 1:52)

    mourinho [utilizator]

    În mod sigur se referă la medicii ATI, că acolo sînt asemenea sporuri. dar ce nu spune doamna Turcan e faptul că sînt incluse și gărzile acolo, care reprezintă muncă în plus. În unele cazuri se adună din (multele) ore de gardă valoarea a încă unui salariu. Practic oamenii ăia muncesc două norme (la care se adaugă, evident, acel spor). De aceea unii adună atît. Nu comentez dacă e mult, ci doar trebuie expusă corect problema.
    • 0 (8 voturi)    
      medici? (Vineri, 19 martie 2021, 5:30)

      Edmond_Nicolaus [utilizator] i-a raspuns lui mourinho

      Medici cu salarii mari? Unde dracu te crezi, in Germania? Aici militienii cu doctorat, judecatorii de elita de la CC, avocatul poporului, seful levantin au salarii de boieri.
    • +6 (12 voturi)    
      Ai fost vreodata internat? (Vineri, 19 martie 2021, 7:39)

      Leo55 [utilizator] i-a raspuns lui mourinho

      Aia in garda (in majoritatea cazurilor) dorm.
      Daca e ceva, se trezeste intai asistenta (ca la ia poate sa ajunga vreun coleg de salon sau ruda care doarme pe scaun pe hol...) si daca aia crede ca nu mai rezisti pana dimineata cand isi termina dl doctor somnul, numai atunci se duce sa-l trezeasca!
      Asa ca garzile alea care te rup in doua...
      Oricum trebuiesc platite ca nu doarme omul in patul lui (cateodata e chiar mai bine pt el...baietii stiu de ce!).
      • -3 (3 voturi)    
        Cum indraznesti ? (Vineri, 19 martie 2021, 10:38)

        Victtor [utilizator] i-a raspuns lui Leo55

        Fara ei nu se poate. Toata lume depinde de angajatii din sanatate. Au dreptul sa ceara si mai mult.
        • -2 (2 voturi)    
          Ba se poate (Vineri, 19 martie 2021, 11:57)

          alin.coman [utilizator] i-a raspuns lui Victtor

          In scurt timp toate operatiile vor fi facute de roboti, deja la operatiile grele medicii sunt doar coordonatori, folosesc roboti. Prezic in scurt timp ca meseria de doctor nu va mai fi atat de valoroasa!
        • 0 (4 voturi)    
          Acuma n-o lua chiar asa! (Vineri, 19 martie 2021, 12:06)

          Leo55 [utilizator] i-a raspuns lui Victtor

          Suntem in Tara lui CERE!
          Primii la cerut sunt "specialii" (magistrati, MAI, MApN, palavrament, ASF, CCR, curtea de conturi, etc, etc...) si abia dupa aia vin si medicii!
          Eu ii inteleg pe astia din urma, dar n-as vrea sa sara si ei calul!
          Tin minte un interviu de acum cativa ani cu dr, Oproiu (a nu se confunda va rog mult, cu Oprescu) si care spunea ca dupa peste 40 de ani de cariera si mii de operatii, avea o pensie de 900 de lei pe luna.
  • -1 (5 voturi)    
    Asta ca sa va faca in ciuda! (Vineri, 19 martie 2021, 8:51)

    mircea112 [utilizator]

    Si ce este cu asta ca eu nu inteleg?

    Vrei sa ne faci in ciuda Dna Turcan? ca daca ai fi vrut sa faci ceva, poate ai fi facut pana acum!?

    Din punctul meu de vedere, vrei sa ai doar sa ai parghii impotriva unora, ca sa-i determini sa face ceva pentru tine, si sa asmuti pe unii impotriva celorlalti, in rest pauza. ...

    Pana atunci asteptam o lege a salarizarii si a pensiilor echitabila pentru toata lumea, in rest, sa fi sanatoasa si mai putina barfa mai multe fapte!
  • +3 (9 voturi)    
    Nu sunt de acord (Vineri, 19 martie 2021, 9:08)

    Eu123 [utilizator]

    Cu abordarea damboviteana sau mioritica a situatiei salariilor.

    Argumentele mele sunt urmatoarele:

    - ai nevoie de un responsabil tehnic al centralei nucleare de la Cernavoda. Daca vrei un om competent si nu angajezi pile si relatii, acel om competent are raspunderea mentinerii in viata a minim 700.000 de oameni, toti cei din judetele din jurul centralei. Credeti ca un om competent va veni pe un salar de nimic de 10.000 de lei cand se poate angaja oriunde in lume pe un salar de 12-15000 de dolari?
    - un neurochirurg, specializare al naibii de grea, in US castiga 15-20.000 USD net. Credeti ca ar avea intentia sa stea in Romania pe 7-8000 de lei ?
    - un controlor trafic aerian pentru tot teritoriul Romaniei are raspunderea a mii de vieti omenesti zilnic. Cam cat ar trebui sa aiba salar? 5000 de lei? E un loc de munca cu o "ardere" intelectuala extrem de mare, zilnic.
    - un pilot de la Tarom cat ar trebui sa aiba? 6-7000 de lei pe luna?

    Sa fim seriosi, este o retorica si un subiect politic absolut in spatiul nostru sa vb despre salarii mari de parca pozitiile respective ar fi ocupate de oameni care nu au terminat 4-6 ani de facultate, specializari de 5-6 ani, nu au dat teste de 10 ori in 10 ani de activitate si nu se pot niciodata opri din invatat pentru ca domeniul lor evolueaza constant.

    Da, toate posturile ar trebui ocupate doar pe baza competentei profesionale fara numiri politice. Acesta ar trebui sa fie adevaratul discurs al unui politician nu "vai, dar sa va spun o barfa, sunt unii ce castiga 50000 pe luna cu sporuri cu tot"

    Subiectul ar trebui sa fie eliminarea politicului din orice activitate si la baza angajarilor si a salariilor sa stea performanta si capacitatea profesionala.

    Nu poti plati cu 7000 de lei pe luna un om care de 20 de ani invata in fiecare zi si care are raspunderea a mii de vieti omenesti zilnic. Pur si simplu nu poti pentru ca ramai cu postul liber, profesionistii plecand in alte parti unde sunt platiti corect.
    • 0 (4 voturi)    
      Și ce ați vrea? (Vineri, 19 martie 2021, 10:06)

      ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui Eu123

      Să-i dăm chirurgului 12000 de euro pe lună? Să-i dăm controlorului de zbor 10000 de euro pe lună? Sunt salarii și pensii nesimțite la noi care întrec toate veniturile salariale ale celor cu munci echivalente, din occident. Să înțeleg că doriți ca discrepanța asta să continue?
    • 0 (2 voturi)    
      Sa le dea cat mai mult (Vineri, 19 martie 2021, 10:37)

      Victtor [utilizator] i-a raspuns lui Eu123

      Merita, sunt de neinlocuit si trebuie platiti cu minim zece mii de euro pe luna. Nu trebui jigniti cu sume mai mici.
    • +1 (3 voturi)    
      Vorbesti ... discutii (Vineri, 19 martie 2021, 11:04)

      Andrei_Ba [utilizator] i-a raspuns lui Eu123

      -Un responsabil tehnic SNN nu e bugetar. Poate primi salariul pietii.
      La fel si pilotii sau controlorii de trafic aerian
      -un medic neurochirurg ia peste 20.000 lei doar din spital ul de stat. Cel putin inca pe atat din privat.
      • -1 (3 voturi)    
        Eu zic sa mai aprofundam subiectul (Vineri, 19 martie 2021, 14:17)

        Eu123 [utilizator] i-a raspuns lui Andrei_Ba

        ROMATSA, controlorii de trafic aerian - statut de regie autonoma autofinantata de importanta nationala dar aflata in subordinea Ministerului Transporturilor

        TAROM - pilotii - da, pe hartie este SA, insa in realitate este in subordinea directa a statutlui care aproba si salariile, credeti-ma

        Nuclearelectrica - nu are sens sa spun ca este controlata politic in totalitate, salarile de acolo nefiind stabilite dupa bunul lor plac

        Strict juridic vorbind, da aveti dreptate, realitatea este alta. Insa chiar daca am lua varianta juridica in care aveti dreptate, considerati exemplele mele ca puncte de reper pentru a se intelege mai clar ce vreau sa exemplific.

        Daca vreti sa vorbim juridic si practic despre bugetari, care ar fi salarul normal pentru un profesor de liceu, care ar fi salariul normal pentru un inginer constructor sef de santier intr-un proiect al statului. Si exemplele pot continua.

        Performanta fara salariu adecvat nu poti face.

        Sa ne uitam doar la platforma RO VAccinare, care a fost praf luni. incompetenta si lipsa de viziune pt ca s-a gasit politicul sa isi dea cu parerea si sa faca ceva fara sa plateasca adecvat. Rezultatul il cunoastem cu totii.

        Repet, munca trebuie rasplatita corect.
        Taxele trebuie colectate si folosite conform destinatiei.

        Iar asta nu poti face fara sa depolitizezi complet aparatul de stat acolo unde trebuie
        • -1 (3 voturi)    
          Romatsa= pensie speciala (Vineri, 19 martie 2021, 14:54)

          all23 [utilizator] i-a raspuns lui Eu123

          Acestia ies pe alt principiu decat contributivitate , si de regula cu pensie mai mare dacat salariul ( isi pastreaza concedii restante pt ultimul an , prime etc ....
          De asemenea autofinantarea a picat de mult ca in ultimii ani sunt pe pierdere dar cu salarii in crestere, de la 50 de ani cu pensii si cu 60 de salarii compensatorii
    • +3 (3 voturi)    
      Respundere? (Vineri, 19 martie 2021, 12:00)

      alin.coman [utilizator] i-a raspuns lui Eu123

      Daca analizezi putin cazuri vei constata ca nu raspunde nimeni, in cel mai rau caz e demis cineva dar asta e fix apa de ploaie!
  • 0 (4 voturi)    
    Ministresa (Vineri, 19 martie 2021, 9:27)

    all23 [utilizator]

    Nu am vazut fiinta mai proasta , Ca sa iei pensie pe contributivitate de 39000 lei inseamna sa fi contribuit toata viata cu contributii 28 de salarii medii ! In afara de Directoarea de la Oriflame , nu am auzit de altii sa fi platit asa ceva. Cu siguranta e vorba de niste legi care scurteaza varsta de pensionare si aplica o alta "contributivitate " .
  • -1 (1 vot)    
    si asta ii scuza pe inutilii (Vineri, 19 martie 2021, 9:30)

    cristi_an [utilizator]

    care sunt angajati sa plimbe foi? si un salariu de 2000 lei e mult daca esti un inutil.
    dar ce sa faca si penele...arata cu degetul 2-3 si gata, au intentii bune... in schimb, dupa ei potopul..inceput de psd
  • -1 (1 vot)    
    Ce prosteala (Vineri, 19 martie 2021, 9:57)

    JohnyM [utilizator]

    Parca PNL ul cand a venit la putere a interzis pensionarilor sa mai lucreze.
    Cine i-a angajat PNLul cumva???
  • -2 (2 voturi)    
    Doamna ministru (Vineri, 19 martie 2021, 9:58)

    ploiesteanu [utilizator]

    de ce mințiți cu nerușinare în privința numărului de pensionari? De ce tot insistați că nu sunt bani pentru a acoperi plata celor puțin peste 2 milioane de pensionari adevărați? Restul celor care primesc "pensii" de fapt ajutoare, nu sunt de fapt pensionari. Nu mă refer la cei din armată ci la beneficiarii de îndemnizaţii în calitate de văduve şi orfani de război, la beneficiarii de ajutor social, la invalizii ce au ajuns la vârsta pensionării. Ca să nu mai punem la socoteală urmașii celor care au muncit și beneficiază și ei de pensie deși n-au lucrat o zi. Toate aceste categorii sunt puse în cârca pensionarilor care, vezi Doamne, s-au înmulțit ca ciupercile. Nu vă este rușine să tot mințiți? Ia faceți Dvs. socoteala puțin luând salariul mediu pe economie și înmulțind cu salariații existenți făcând apoi procentul de 25%. Să vedeți Dvs că se acoperă pensia pensionarilor și vă mai și rămâne fond.
  • +1 (3 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Vineri, 19 martie 2021, 10:45)

    [anonim]

    • 0 (0 voturi)    
      Alea sunt pe legi speciale (Luni, 22 martie 2021, 9:10)

      Leo55 [utilizator] i-a raspuns lui

      Gen calculat pe media ultimilor 5 ani, alegerea a 6 luni din ultimii 5 ani etc.
  • -2 (4 voturi)    
    Problema (Vineri, 19 martie 2021, 10:51)

    noi2013 [utilizator]

    nu o reprezinta cifra ci valoarea adusa de omul respectiv si reponsabilitatea pe care o are!!!

    Si aceasta regula se aplica indiferent ca e stat sau privat.... Era mai sus un exemplu bun cu centrala nucleara.... Cam asa se pune corect problema. Atfel ipocrizie si joc de glezne... politic, bineinteles
  • +3 (5 voturi)    
    Sporurile "lovesc" din nou (Vineri, 19 martie 2021, 11:18)

    bigbrother [utilizator]

    Cum dracu s-a ajuns la 80% spor, nu reusesc sa inteleg. Cand omul ala s-a angajat ce i s-a spus: iti dau un salariu ok dar sporuri aproape cat sa-ti dublez salariul?

    Stiu ca se fac manarii la stat, ca se incearca si gaseste si cea mai mica portita pentru a lua mai multi bani, iar cat timp decizia de salarizare este lasata la mana directorilor si politrucilor de prin institutiile publice, tot vor fi sporuri gramada, fara nicio logica.

    Problema nu este ca cineva ar lua 50.000 de lei pe luna, astfel de sume (chiar duble uneori) sunt si la privat in corporatii pentru functiile de conducere. Problema este de rezultate care sunt sublime dar lipsesc (aproape) cu desavarsire peste tot. Vorbim de institutii falimentare, salvate de x ori cu bani de la bugetul de stat, de management din chelneri, mecanici, coafeze si ce se mai gaseste prin zona, prietenii stiu de ce, iar rezultatele sunt pe masura.

    Sper ca noua lege a salarizarii sa inceapa in primul rand cu o descriere clara si unica a posturilor ocupate, fiecare post sa aiba clar definite atributele de lucru. Iar sporurile sa fie cu adevarat o exceptie pentru ca nu a putut fi integrat in salariu, nu sa fie inca un salariu doar pentru ca asa vor niste sefi.
  • 0 (2 voturi)    
    Legea 153 (Vineri, 19 martie 2021, 12:30)

    florinbad [utilizator]

    De ce nu se aplica Legea nr. 153 din 28 iunie 2017 - privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice? La articolul 25 se spune clar:

    Articolul 25
    Limitarea sporurilor, compensațiilor, adaosurilor, primelor, premiilor și indemnizațiilor și a altor drepturi
    (1) Suma sporurilor, compensațiilor, adaosurilor, primelor, premiilor și indemnizațiilor, inclusiv cele pentru hrană și vacanță, acordate cumulat pe total buget pentru fiecare ordonator de credite nu poate depăși 30% din suma salariilor de bază, a soldelor de funcție/salariilor de funcție, soldelor de grad/salariilor gradului profesional deținut, gradațiilor și a soldelor de comandă/salariilor de comandă, a indemnizațiilor de încadrare și a indemnizațiilor lunare, după caz.
  • +3 (3 voturi)    
    Cică numărul pensionarilor (Vineri, 19 martie 2021, 14:05)

    ploiesteanu [utilizator]

    e egal cu numărul salariaților! O mare minciună. Pensionari sunt considerați și "eroii încă în viață" ai revoluției din 89! De fapt marea lor majoritate sunt niște hoți și niște impostori care nici n-au dat pe acolo și s-au tras unul pe altul cu declarații de participare. Au păpat din 90 încoace o groază de bani nemunciți plus alte avantaje, spații comerciale, scutire de impozit dacă-și fac firmă etc. Mai intră la pensionari și cei care beneficiază de ajutoare sociale, n-au muncit o zi, printre alții intrând bișnițarii, cămătarii, peștii, hoții fugiți în toată Europa să-și facă "meseria", cerșetorii proprietari de mașini de lux și palate, Și ăștia sunt pensionari cinstiți care cică merită pensie sub formă de ajutor!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by