Voiculescu explică unde a văzut el ”diferența de mii de morți”: Nu este nicio conspiraţie, este o raportare făcută corect la nivelul spitalului şi care nu a fost raportată corect mai sus

de I.B.     HotNews.ro
Vineri, 16 aprilie 2021, 21:13 Revista Presei | Radio TV


Vlad Voiculescu si CTP
Foto: Captura Digi24
Fostul ministru al Sănătății Vlad Voiculescu susține că posibila diferența de ”mii de morți” pe care a invocat-o vine de la diferența sesizată pe cele două platforme pe care se raportează decesele de Covid-19. Pe o plaformă raportează spitalele de Covid (alerte.ms.ro), iar pe o alta platformă raportează toate entitățile implicate (corona-forms), iar - potrivit lui - pe prima platformă cifrele sunt mult mai mari. ”Nu este nicio conspiraţie, este o raportare făcută corect la nivelul spitalului şi care nu a fost raportată corect mai sus”, lămurește fostul ministru.

”Nu putem ști încă (despre câte mii de cazuri diferență este vorba)”, a răspuns Vlad Voiculescu. „Pe de o parte, vorbim despre o metodologie care este imperfectă, acesta este un lucru pe care pot să îl spun ca pe o certitudine. Iar rezultatul acestei metodologii imperfecte, respectiv a aplicării ei, este da, o diferență, a cărei amplitudine nu o cunoaștem”, spune fostul ministru.

Investigația ar fi fost începută abia în urmă cu câteva zile și tot în urmă cu câteva zile i-a fost semnalată problema ministrului de către unul dintre consilieri.

”O problemă cu siguranță există. Am făcut verificări la nivel mic, la nivel de spital, văzând care sunt cifrele, verificări în cele două platforme în care se raportează și, într-adevăr, există o problemă de metodologie care rezultă în cifre diferite. Dacă comparăm cele două platforme în care se fac raportări - una se numește Alerte MS - este o platformă în care raportează spitale - cealaltă se numește Coronaforms - este o platformă în care raportează mai multe entități, medici de familie, spitale si nu numai... Vedem că este o diferență și diferența este semnificativă. Sunt două platforme care sunt în coordonarea atât a Ministerului de Interne, cât și a Ministerului Sănătății, respectiv Institutul Național de Sănătate Publică”, spune acesta.

„Vorbim despre un lucru pe care l-am observat în urmă cu câteva zile, nu aveam de gând să fac lucrurile acestea publice până să terminam o investigație. Aveam un grup de lucru la MS care ar fi trebuit să se ocupe de acest lucru, mai bine de jumătate dintre ei au fost demiși, iar lucrurile acestea trebuie lămurite”, a adăugat el.

Voiculescu nu a dorit însă să precizeze care e diferența reală dintre cele două platforme spunând că ”cifrele nu sunt exacte”, dar susține că ele sunt importante și nu ”e exclus ca ele să fie de ordinul miilor”.

”Nu este nicio conspiraţie, este o raportare făcută corect la nivelul spitalului şi care nu a fost raportată corect mai sus... Nu zic că cei decedați nu au fost înregistrați, ci doar că ei nu au fost înregistrați în baza de date pe o anumită platformă, dar la spitale ei au fost înregistrați”, spune Vlad Voiculescu.

Vlad Voiculescu, despre ordinul privind carantinarea: Pot să vă spun că nu a existat niciodată o intenţie de a face ceva pe la spate

Vlad Voiculescu susţine că modificarea criteriilor referitoare la carantinare a fost dezbătută cu specialişti timp de două zile, fără a exista obiecţiuni din partea acestora. ”Pot să vă spun că nu a existat niciodată o intenţie de a face ceva pe la spate sau, Doamne fereşte, ceva de genul acesta. Este un demers cât se poate de onest al unui profesionist impecabil, cum este doamna Moldovan, alături de alţi profesionişti”, a declarat acesta.


Ce spunea fostul ministru Tătaru despre paltforma corona-forms

- ”Corona-forms este platforma pe care Ministerul Sănătății cu STS-ul au dezvoltat-o și în momentul în care un rezultat vine de la un laborator el ajunge în același timp atât la pacient, în mesaj sau apare și în format electronic, apare la DSP, din datele pacientului apare la medicul de familie și la Casele de asigurări de sănătate. Este anunțat, se ia legătura cu medicul de familie, rămâne în izolare și monitorizare. În contextul în care avem un rezultat pozitiv și este asimptomatic rămâne în legătură cu medicul de familie. Apariția unor simptome înseamnă reevaluarea, solicitarea unui transport, de obicei Departamentul pentru Situații de Urgență face acest transport, iar la spitalele care sunt dedicate se merge pe programare și se face o evaluare. La spital, dacă evaluarea nu confirmă modificări radiologice se decide continuarea la nivel de domiciliu, în continuare se face monitorizarea cu un tratament de specialitate. La fel, DSP-ul este cel care tot în această platformă va da acele decizii de concediu medical, pe care îl va acorda medicul de familie în monitorizarea de până la 14 zile. În condițiile în care cel care primește testul este negativ, la fel ajunge la medicul de familie care va decide câte zile stă în concediu în funcție de infecția respiratorie pe care a acuzat-o la un moment dat”

- ”În momentul în care un pacient face un test are obligația să rămână la domiciliu până la rezultatul testului, este obligația lui. În acest moment, noi avem terminate studiile pilot la nivelul câtorva DSP-uri din țară, să vedem dacă sistemul rezistă, rezistă, iar miercuri vom fi gata cu acest sistem în toată țara. Până la sfârșitul săptămânii suntem gata și cu introducerea în această platformă a anchetelor epidemiologice. În baza acestor anchete, avem și carantinarea și izolarea celorlalte persoane”







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















19949 vizualizari

  • +5 (29 voturi)    
    ei, mii. milioane, dom'le! (Vineri, 16 aprilie 2021, 21:47)

    eyesopen [utilizator]

    si tot n-am inteles de unde a dedus el ca sunt inregistrati prea putini morti si nu prea multi. ca la fel de bine pot fi gresite cifrele de pe cealalta platforma.
    oricum sunt gresite ambele, ca e absurd sa nu mai existe in lumea asta decat morti de covid si din accidente, dar ca idee.
    • -10 (26 voturi)    
      Incoerent (Sâmbătă, 17 aprilie 2021, 0:50)

      Caligula [utilizator] i-a raspuns lui eyesopen

      Totusi, ce legatura are asta cu demiterea? VV a fost demis dupa transferurile in miez de noapte de la spitalul Foisor si cateva incendii ici si colo.
  • +2 (60 voturi)    
    haide bre (Vineri, 16 aprilie 2021, 21:50)

    Pacala se intoarce [utilizator]

    cand se mai termina telenovela asta?!
    • -8 (20 voturi)    
      Ce-ți mai place sa ascunzi gunoiul sub preș. (Vineri, 16 aprilie 2021, 22:10)

      galeo [utilizator] i-a raspuns lui Pacala se intoarce

      Ai curaj sa te uiți drept în oglindă, verticalule?
      • 0 (0 voturi)    
        ai ascultat emisiunea? (Duminică, 18 aprilie 2021, 14:14)

        Pacala se intoarce [utilizator] i-a raspuns lui galeo

        ai ascultat emisiunea?

        Mie mi-a fost jena sincer sa fiu de prestatia lui. Iti dau doar doau exemple, care probabil ti-ar fi sarit in oki daca nu ai fi asa indragostit de Barna si USR:

        1. carantinarea localicatilor: nu a ratat nici un moment sa pomeneasca de "carnetele de partid", sugerand ce nashpa e PNL ca nu a carantinat localitatile unde erau primari PNL in Timisoara. Evident, ca a uitat ce Bucurestiul nu a fost carantinat, cu procent muuult mai mare, si cu primar de la USR (... drept ca ala nu are ... carnet de partid).

        2. de ce nu s-a consultat cu Prim Ministru in privintat ordinelor alora buclucase. S-a invartit doua ore cu tot felul de acuze, fara sa raspunda, singurul lui argument a fost ca Prim ministru "nu a fost votat de nimeni" ... pe can el, ministrul...(uitand ca PM e votat de parlament si spre deosebire de ministru isi are drepturille si atributiile reglementate de constitutie).

        Un om ridicol, dar doar pentru cine nu e patimas cu politica ;)

        PS. Sa nu fiu inteles gresit: Catu putea rezolva problema muuuult mai elegant, inainte sa-l deminta, da' nici cu el nu mi-e rusine prea tare...
  • +8 (26 voturi)    
    amuzant (Vineri, 16 aprilie 2021, 22:03)

    unu_de_aiurea [utilizator]

    Pana mai ieri inamicii erau cei ce erau anti-putere. Cine nu era de acord cu ce zice puterea erau toti troli rusi, hauristi, sosoace.
    Acum ca deh, a fost dat un om afara de la job, inamicii au devenit brusc cei ce detin puterea. In rest totul era ok, dar asta nu se accepta, cum sa dai afara un subordonat ?!?!?
    • +1 (1 vot)    
      pai (Sâmbătă, 17 aprilie 2021, 13:59)

      fanariotu [utilizator] i-a raspuns lui unu_de_aiurea

      era o vorba pe la romani - "cand t....u s-a ajuns imparat prima oara pe tac-su l-a spanzurat". Am scris cu puncte ca ma trezesc cu vreun BLM ca ma da in judecata:)
  • -4 (32 voturi)    
    Florin Citu este economist (Vineri, 16 aprilie 2021, 22:05)

    robyzs [utilizator]

    Florin Citu este economist, nu-l intereseaza ca azi mor 200 sau 300 de romani, el s-a vaccinat pentru ca este Special si Esential, nu-l deranjeaza ca se fura bani prin Unifarm pentru ca banii sunt dati de Guvernul Orban (1 miliard euro) deci PNL stie unde sunt gaurile, problema este sa nu afle si altii.

    Florin Citu a dovedit ca nu este un bun politician, a explodat cand cineva i-a spus ca este o problema, a aruncat in aer coalitia si acum este vazut ca omul care protejeaza Mafia din Sanatate. Problema este ca trage in jos partidul si creste cota PSD-AUR care de-abia asteapta sa vina la Guvernare.
    • 0 (0 voturi)    
      asocierea (Sâmbătă, 17 aprilie 2021, 14:00)

      fanariotu [utilizator] i-a raspuns lui robyzs

      dintre secretara lui de stat si mega lant de farmacii nu este mafie!
  • +2 (76 voturi)    
    Emisiune (Vineri, 16 aprilie 2021, 22:17)

    MihaConstantinescu [utilizator]

    Ma uit asa cu interes pe digi24 la emisiunea cu VV. Pot sa spun doar atat: pe nenea asta nu l-as angaja nici ca portar. Incoerent, mincinos, spune niste platitudini de care ti-e jena de jena lui. Vai de capul nostru cu asemenea ministri (ca mai sunt si pe la PNL niste specimene vezi Turcan).

    Partea proasta este reactia USRPLus-ului de sprijin pentru acest personaj. Niste patetici in marea lor majoritate.

    Vai de capul nostru. Noapte buna....
    • 0 (10 voturi)    
      Aveți dreptate! (Sâmbătă, 17 aprilie 2021, 9:43)

      Rescator [utilizator] i-a raspuns lui MihaConstantinescu

      Numitul VV nu se califică nici măcar pentru un
      post onorific de șef de scară într-un bloc de
      garsoniere din Ferentari.
      Un sfat pentru el:să nu se apropie la o distanță
      mai mică de un Km. de un spital că s-ar putea
      ca acesta să ia foc sau să rămână fără oxigen.
      Omuletele este aducător de dezastre,fiind echivalentul fostului ministru comunist Zăroni.
  • +6 (42 voturi)    
    Nu-l mai suport pe Voiculescu, un personaj toxic (Vineri, 16 aprilie 2021, 22:49)

    Raka [utilizator]

    Chiar daca ii simpatizez pe cei de la USRPlus dar Voiculescu parca e un copil razgaiat si fustrat, care crede ca i se cuvine tot si ca toata lumea are ceva cu el si care nu are nici o treaba cu realitatea. Este foarte obositor si dificil de urmarit. M-am saturat complet de el. Cu atat de multi oameni de valoare pe care ii are USR-ul de ce au ales sa il propulseze pe ciudatul asta moracanos. Ma bucur ca am scapat de personajul asta toxic. Cred ca Catu a luat o decizie buna. Nu cred nimic din ce spune Voiculescu. Asta minte cum respira. E un obosit.
  • +5 (31 voturi)    
    Explicatii (Vineri, 16 aprilie 2021, 23:20)

    FortApache [utilizator]

    El trebuie in primul rand sa explice cine si de ce l-a plantat in Guvernul Romaniei in 2016 si mai ales acum...daca nu vrea sa se faca si mai de kko.

    Oricum o vor face media...sunt atatea informatii noi :))) nu are cum sa le "acopere" pe toate....
  • -2 (28 voturi)    
    Vaicarila USR+ a uitat de incinerati, asfixiati, m (Sâmbătă, 17 aprilie 2021, 0:19)

    hopsinoi [utilizator]

    utati imediat dupa operatie. Si astea o dau cu Citu. Citu trebuia sa-l demita de mult pe Vlad/ Vaicarila
  • +1 (17 voturi)    
    Vai de capul vostru dar mai ales de al nostru (Sâmbătă, 17 aprilie 2021, 7:00)

    COCH [utilizator]

    USR a adus in guvern tot soiul de esuati, fii de fosti, normal au dosat curat, mahalagii si in primil rand INCAPABILI. Asa cum e strada asa sunt si ei.
    VV, Nasui, Stelian sunt habarnisti notorii. Sper sa nu dea cu tara in gard. Probabil ca banii si gradele familiilor lor, influienta prin fundatii in umbra carora salasuiesc dar si usurinta cu care sant manipulati si santajati a contat. In rest, zero absolut. Unii au facut studiile impreuna cu ai de la pesede, adica le-au ocolit ca steua diminetii, altii au venit cu banii familiei si fundatiillor, altii sunt saraci lipiti dar mustesc de bogatie...Ce tara si ce oameni suntem. Am dat mojicia pesede pe minciuna pnl+usr. Mi-e scarba!
  • +4 (16 voturi)    
    .... (Sâmbătă, 17 aprilie 2021, 7:10)

    mahnit [utilizator]

    lasa-ne d-le Voiculescu,te rugam,lasa-ne si duuuute!
  • 0 (2 voturi)    
    muncește, nu gândește, greșește și nu recunoaște (Sâmbătă, 17 aprilie 2021, 7:28)

    clencix [utilizator]

    Am semnalat in 31 ianuarie o lipsa de 525 în statistica infestărilor. Nici pana azi nu s-a facut verificarea. Am scris:

    -525 ("stiri oficiale" si nu prea) (Duminică, 31 ianuarie 2021, 14:14)

    clencix [utilizator]
    Nu ies la socoteala 525 teste, totalul trebuia sa fie 5444262 si nu 5443737 cum comunica BULETIN DE PRESĂ 31 ianuarie 2021, ora 13.00 din https://stirioficiale.ro/informatii/buletin-de-presa-31-ianuarie-2021-ora-13-00 si https://www.mai.gov.ro/informare-covid-19-grupul-de-comunicare-strategica-31-ianuarie-ora-13-00/
  • +8 (8 voturi)    
    Coronaforms si decese (Sâmbătă, 17 aprilie 2021, 7:37)

    nevada [utilizator]

    In Coronaforms medicii de familie NU raporteaza nimic, ei neavand acces la aceasta platforma- in sensul introducerii de date. Deci ei nu raporteaza decesele unor pacienti pe aceasta platforma. Care mai sunt celelalte entitati (si nunumai..) care raporteaza pe aceasta platforma-Coronaforms, ma refer la decese. Un ministru al sanatati nu stie cinesunt cei care fac raportari pe Coronaforms, si mai ales ce se raporteaza? Ciudat! Dar ce stie el de fapt?
  • +3 (11 voturi)    
    Este clar. (Sâmbătă, 17 aprilie 2021, 8:06)

    asavreau [utilizator]

    În Ministerul Sănătății este harababură și Vlad Voiculescu a mărit această harababură. Toți se prefac că fac ceva și fiecare face ce vrea. Degeaba era Vlad Voiculescu ministru că nu știa să coordoneze. Acum dă vina pe cine nu coordona. Adică pe el, dar nu pricepe.
  • 0 (4 voturi)    
    "sa-l de afara!" (Sâmbătă, 17 aprilie 2021, 8:45)

    codrean [utilizator]

    Sa pun omul meu ...
  • +5 (9 voturi)    
    Tot ce a reusit prin declaratia asta (Sâmbătă, 17 aprilie 2021, 9:46)

    adi_69 [utilizator]

    cu nr. de morti a fost sa ii inarmeze cu arma nucleara pe conspirationisti. Fie si numai pentru chestia asta, trebuie sa se ascunda cat mai departe.
    • -1 (3 voturi)    
      V V (Sâmbătă, 17 aprilie 2021, 10:28)

      Ibit [utilizator] i-a raspuns lui adi_69

      A capusat sistemul de sanatate cu tot soiul de ong-isti numiti in functii cheie pentru a drena banii catre diverse firme dupa cum spune toata presa .
      Serviciile ce au pazit ?
      Sau , l-au pazit ?
    • -1 (3 voturi)    
      V V (Sâmbătă, 17 aprilie 2021, 10:28)

      Ibit [utilizator] i-a raspuns lui adi_69

      A capusat sistemul de sanatate cu tot soiul de ong-isti numiti in functii cheie pentru a drena banii catre diverse firme dupa cum spune toata presa .
      Serviciile ce au pazit ?
      Sau , l-au pazit ?
  • 0 (0 voturi)    
    Voiculescu vs Catu (Sâmbătă, 17 aprilie 2021, 14:57)

    gicusculeru [utilizator]

    Disputa dintre Voiculescu si Catu nu este una "intamplatoare". Iar OM este doar o "soparla otravita" aruncata in spatiul public de un om "cu experienta medicala". USR+ isi doreste /are misiunea de a-l impinge pe Dacian Ciolos pe fotoliul de prim-ministru. Toata conducerea actuala a USR a avut aceasta misiune inca din 2017, dupa momentul inscrierii in partid a tehnocratilor din guvernul Ciolos. PNL, insa, a obtinut la alegeri un nr de voturi superior USR+, ceea ce-i da dreptul sa propuna prim-ministrul si sa faca guvernul. Chestia asta nu-i este pe plac nici lui Ciolos. Pentru a prelua guvernul, USR+ trebuie sa demonstreze public ca premierul Catu si PNL "nu e/sunt bun/i". Mitul USL nu merge, pt ca nici Orban si nici Catu nu au fost implicati in USL. Apoi, Catu e finantist, stie macroeconomie, stie finante, stie micreconomie si se vede. (Ar putea face echipa cu Nasui si Ghinea. Probabil ca vorbesc aceeasi limba, deja). Atunci singurul punct vulnerabil al lui Catu este Covid, campania de vaccinare, coordonarea din/prin Min Sanatatii... Iata rolul si locul lui Voiculescu in guvern. Iata motivatia comportamentului sau de "subordonat-problema". Va amintiti ca acum 2-3 saptamani, Voiculescu a iesit in spatiul public cu afirmatia ca "PNL a modificat calculul nr. de infectati Covid pentru a castiga alegerile"? Atunci a fost barata de Catu. Acum avem incercarea a 2-a de re-lansare a aceleisi tactici, dar pe un alt narativ. "Romania are un numar mult mai mare de cazuri de Covid 19, ne-inregistrati" (metodologia din OM publicata in MO o demonstreaza cu cifre) deci ne trebuie lock-down. Ce inseamna lock-down pt Romania? Inseamna criza economica profunda, lipsa de bani la buget, inflatie ridicata, instabilitate macro, deci: "Catu este incapabil sa fie prim-ministru, ne-a dus din criza in criza!!" "USR+ are datoria de a propune un nou prim-ministru, pe dl. Ciolos, care are experienta, stie sa scoata tara din criza, asa cum a facut-o si in 2016..


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by