Ministrul Mediului anunță posibile majorări de taxe: În continuare sunt mai multe maşini second hand înmatriculate în România decât maşini noi

de I.B.     HotNews.ro
Miercuri, 8 decembrie 2021, 22:10 Revista Presei | Radio TV


Tanczos Barna
Foto: Agerpres
Ministrul Mediului, Tanczos Barna, a afirmat miercuri seară, la B1 TV, că în pofida "efortul uriaş" din punct de vedere financiar făcut de statul român prin implementarea programelor Rabla Clasic şi Rabla Plus, în România numărul maşinilor vechi nou înmatriculate este mai mare decât cel al autoturismelor noi. El aminteşte că, la negocierea Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă, Comisia Europeană a impus României să scoată din circulaţie, până în 2026, un sfert de milion de autovehicule vechi şi poluante, în acest context ministrul avansând ca soluţie majorarea unor taxe existente deja, potrivit News.ro.

"În continuare sunt mai multe maşini second hand înmatriculate în România decât maşini noi, în ciuda efortului uriaş făcut anul acesta de minister şi de Administraţia Fondului pentru Mediu. Noi am pornit anul acesta cu 440 de milioane de lei buget pentru Rabla Clasic, faţă de 400, am avut o majorare de 10%. De atunci suntem deja la peste 600 de milioane de lei, adică peste 50% în plus faţă de anul trecut la Rabla Clasic şi am triplat la maşinile electrice bugetul. Bugetele s-au consumat, suspendăm Rabla în decembrie şi reluăm programul în februarie 2022. Deci degeaba investim noi foarte mult şi venim din partea statului cu acest sprijin către cei care cumpără maşini noi, dacă pe partea cealaltă înmatriculările se fac la liber. De aceea propun şi colegilor mei din coaliţie să avem în balanţă cele două măsuri: de stimul pentru maşinile noi şi de descurajare. Descurajarea se face ori prin majorare de taxe, ori prin taxă nouă. Guvernul a spus că nu vom introduce taxe noi, rămâne varianta ca anumite taxe existente, în cazul maşinilor vechi şi foarte poluatoare, să fie majorate. Noi va trebui să avem un parteneriat cu autorităţile publice locale, că acolo se plătesc taxele pe autoturisme şi să găsim o modalitate de a descuraja înmatricularea maşinilor mai vechi", a afirmat ministrul Mediului, miercuri seară, la B1 Tv.

În acest sens, Tanczos Barna a arătat că Guvernul poate creşte plafonul până la care pot fi impuse taxele locale pentru autovehicule poluante.

El a declarat că şi în luarea unei astfel de decizii autorităţile trebuie să aibă în vedere că există categorii de persoane vulnerabile, care nu îşi permit achiziţionarea unei maşini mai scumpe, din cauza situaţiei financiare, iar acestea vor avea nevoie de "mai mult sprijin" din partea statului.

Tanczos a susţinut însă că există şi oameni care pot cumpăra un autoturism nou, dar care preferă să circule cu autovehicule înalt poluante care au motoare foarte puternice pentru că "nu vor să meargă cu o maşină nouă de altă categorie, pentru că este sub nivelul de reprezentare".
Tanczos Barna a amintit că, la negocierea PNRR cu Comisia Europeană, România şi-a asumat ca până în anul 2026 să scoată din circulaţie 250.000 de autovehicule mai vechi de 15 ani, aceasta fiind condiţia ca Ministerul Transporturilor să primească fonduri pentru construirea de autostrăzi.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4783 vizualizari

  • -1 (11 voturi)    
    //// (Miercuri, 8 decembrie 2021, 22:28)

    costicatrombon [utilizator]

    Unde vor ajunge masinile VW, BMW, AUDI, OPEL, PEUGEOT, Fiat etc vechi de 7-9-12 ani daca in tarile din vest vine revolutia verde adica taxe foarte mari pentru termice? Ar trebui sa ajunga in Europa de est dar trebuie si convinsi sa-si vanda caseze actualele masini deci taxe mari si la ei
    • +8 (8 voturi)    
      Interesant (Joi, 9 decembrie 2021, 10:56)

      Landser [utilizator] i-a raspuns lui costicatrombon

      O masina de 7 ani este veche pt matale, ca de 12 nu mai zic- probabil e arhaica!
      Sa inteleg ca au aparut masini de unica folosinta iar mata o arunci cand se tocesc placutele de frana !
      Toata lumea comenteaza ca se aduc masini vechi si cum ca vesticii le schimba ca pe chiloti! Probabil cei care vorbesc ori n au iesit din tara ori au mers doar in statiunile de ski.
      In vest sunt multe masini vechi mai ales in orasele mici si in sate! Pt ce sa schimbe omu' masina daca este buna?Ai nevoie sa mergi intr un oras mare te sui frumos in S-Bahn!
      Da' romanu' tre' sa fie fudul si sa se laude ca are masina noua!
      • +2 (2 voturi)    
        Este un pic mai complicat (Vineri, 10 decembrie 2021, 2:28)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Landser

        Da, o masina de 7 ani nu este "veche". Dar un diesel mai vechi de 7 ani se vinde greu in Germania, unde deja sunt impuse interdictii pentru masinile care nu au motoare Euro6.

        In plus, sunt inca putine masini in Romania, raportat la populatie. De 2 ori mai putine decat in vestul Europei. Deci romanii vor cumpara mult mai multe masini pe masura ce nivelul de trai creste, dar nu isi vor permite sa cumpere, in medie, masini la fel de scumpe ca nemtii.
  • +17 (29 voturi)    
    Nu avem bani (Miercuri, 8 decembrie 2021, 22:45)

    George21 [utilizator]

    Ba voi va faceti ca nu vedeti ce e in jurul vostru?nu avem bani si de asta nu ne putem cumpara masini noi.Nu stiu daca in loc de creier aveti gol dar probabil suferiti de ceva daca nici macar atat nu se vede cu ochiul liber.Majoritatea cetatenilor acestei tari nu isi permit masina noua.
    • -15 (25 voturi)    
      Nu avem bani? (Miercuri, 8 decembrie 2021, 23:23)

      Mihai_S [utilizator] i-a raspuns lui George21

      Mai bine un seria 5 din 2008, euro 4, decat un logan nou euro 6, nu ? Pretul e acelasi ! Nu avem bani sau nu vrem ?!
      • +5 (5 voturi)    
        da, mai bine seria aia din 2008 (Joi, 9 decembrie 2021, 11:07)

        jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui Mihai_S

        Uita te si tu la link-ul de jos ca s avezi de ce
        https://economie.hotnews.ro/stiri-auto-25229521-video-dacia-spring-obtinut-doar-stea-testele-impact-euroncap.htm
    • 0 (14 voturi)    
      e protectie sociala cu cazanul? (Miercuri, 8 decembrie 2021, 23:39)

      credinciosul [utilizator] i-a raspuns lui George21

      exista mijloace de transport in comun,nu esti in padure,saptaman trecuta in Buc,un fiat ducato facea fum mai mult decat un saviem,a sunat cineva la politie cum ar fi facut in D?era interesant cine i-a facut itp,ca daca ai aceste noxe,sigur ai frane si directie bune!
      • +4 (8 voturi)    
        Uite problema (Joi, 9 decembrie 2021, 7:33)

        bardiCristi [utilizator] i-a raspuns lui credinciosul

        Operarea ITPurilor ilicit.

        Daca vor sa impuna taxe, la un control in trafic se va face nota de necorespundere norme de siguranta si mediu, iar ITPul care a autorizat vehiculul sa circule sa fie taxat. Ca pana la urma e vorba de noxe si fum vizibil ca si de masini rulate la greu.

        In felul asta, cei de la sate, ca inca jumatate din populatie e la sat, vor avea posibilitatea sa detina un autoturism mai vechi, intretinut, fara sa fie taxati de le iasa pe nas, ca oricum masini noi nu prea isi permit, decat mafiotii bagati prin primarii sau alte bugetarinisme. Iar cei de la oras daca vor masini vechi atunci sa le intretina sau transportul in comun. Astfel nu vei mai vedea saviemuri de Italia.

        Dar nu sa taxezi o populatie ca nu-si permite o masina ce costa cat o locuinta.
        • +3 (5 voturi)    
          corect (Joi, 9 decembrie 2021, 8:32)

          eGerula [utilizator] i-a raspuns lui bardiCristi

          O masina polueaza daca merge. Nu-mi permit o masina noua dar am una veche pe care o folosesc rar. De ce trebuie sa ma taxezi in plus? Daca si-ar face treaba statiile ITP mai bine de jumatate din rable ar disparea.
        • -5 (7 voturi)    
          nu ai dreptate (Joi, 9 decembrie 2021, 9:00)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui bardiCristi

          chiar daca isi ia ITP-ul pe bune, o masina euro 2 va polua mult mai mult decat una euro 6d (sau euro 6 dtemp). In 2011 mi-am cumparato o masina noua cu norma de poluare euro 5 si avea emisii CO2 de 149g/km. Ei bine, azi nici nu ai putea sa mai inmatriculezi o astfel de masina, daca s-ar mai produce, ptr ca nu s-ar incadra in exigentele normei euro 6 d.
          Da, si itp-ul pe bune este o solutie, dar si taxarea masinilor vechi este o solutie la fel de buna. Pana la urma cele 2 solutii ar trebui sa coexiste, in asa fel incat incet-incet rablele si vechiturile sa fie scoase de pe piata.
    • +6 (8 voturi)    
      Taxe marite (Joi, 9 decembrie 2021, 3:22)

      emilclick [utilizator] i-a raspuns lui George21

      Asa e. Suntem saraci si asta-i ce ne putem permite. Din pacate cei care conduc tara asta saraca si pe care au saracit-o si o saracesc in continuare, toti acestia au salarii foarte mari, de la buget, pe spatele celor multi si foarte saraci. Unul ca Tanczos si ca el mai sunt sute de mii prin ministere si administrstia Romaniei, poate sa-si cumpere o masina noua si maine daca vrea. Bineinteles din banii nostri, de la buget. Atunci ii put masinile mai vechi de 10 ani aduse din west. Dar un roman cu venituri mici nu are voie sa se bucure si el de o masina.
      La fel se intampla si cu cei care conduc destinele UE. Oameni cu salariii de 10-15.000 de euro si facilitati inca pe atat dau legi, deocamdata directive, impotriva celor saraci.
      Asa ca domnule Tanczos las-o mai moale cu agitatia asta a ta si lasa si oamenii saraci sa se bucure de viata.
    • -6 (8 voturi)    
      Un Logan nou cu norma de poluare euro 6 d (Joi, 9 decembrie 2021, 9:03)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui George21

      costa cam la 8000 euro (varianta de baza)....daca nu iti permiti sa dai 8000 euro pe o masina, atunci probabil ca nu iti permiti masina si mai trebuie sa astepti un an sau doi pana economisesti si iti poti permite masina.
      Daca iti doresti masina e important sa ti-o si permiti (revizii, RCA, casco, rovignieta, combusitibil, eventuale reparatii).
      • +6 (6 voturi)    
        Ha (Joi, 9 decembrie 2021, 11:00)

        Landser [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Si de ce sa dau 8000 euro cand pot sa dau 4000 pe o skoda sau un vw sh?
        • -2 (2 voturi)    
          si cand se strica ceva (Joi, 9 decembrie 2021, 17:39)

          credinciosul [utilizator] i-a raspuns lui Landser

          mergi la dezmembrari?
          scoda a fost de noua 16 mii,daca o iei cu 4000,crezi ca e ca noua?nu trebuie sa baci bani in ea?
          daca toti banii tai sunt 4000,cumperi un logan in rate,si garantat 100.000km nu bagi bani!
          dar saracu mai e si fudul,nu suporta el loganul!
          • 0 (0 voturi)    
            N ai inteles (Joi, 9 decembrie 2021, 19:02)

            Landser [utilizator] i-a raspuns lui credinciosul

            Nu vreau sa cumpar masina noua in romania pt ca nu merita!
            Masina in rate sa ti cumperi tu!
  • +9 (11 voturi)    
    hai sa facem un calcul simplu... (Miercuri, 8 decembrie 2021, 22:57)

    dorinmac [utilizator]

    asadar, "bivolii" de 3-4-5 litri ai interlopilor, cocalarilor si alte specii de acelasi fel, care nu-si pot deplasa burtile sau pirandele "pana la mall" sau "pana la alimentara" sau "pana in Bamboo", care ruleaza 50.000km/an (asa, din poinier, ca medie) polueaza mai putin decat amaratele de dacii sau masini de generatia anilor '90-2000 care abia daca ruleaza 5.000km/an (pentru ca cei ce le au NU ISI PERMIT mai mult! daramite sa-si cumpere o masina noua, cu tot cu programele vietii!) .... aaaa.... aia era problema, pensionarii care circula cu "rable" de doue-trei ori pe an pana in statiune, cand isi permit, nu faptul ca intr-o familie de cocalari are masina de 5L pana si pisica :)
    • +4 (8 voturi)    
      E vorba de foarte multe masini (Joi, 9 decembrie 2021, 0:26)

      persuasiv [utilizator] i-a raspuns lui dorinmac

      care scot fum negru cat cracu' pantalonului.Mai sunt si alea cu fumul albastru,ala inteapa rau,te ineci.Cand pornesc in tromba de la semafor,zici ca se lasa ceata.Niste mizerii,nu masini.
      • +4 (6 voturi)    
        Mda (Joi, 9 decembrie 2021, 11:10)

        Landser [utilizator] i-a raspuns lui persuasiv

        Si cam ce ar trebui sa scoata o masina pe teava? Lavanda?
        Normal ca scoate fum din cauza mersului preponderent in oras!Lipsa infrastructurii duce la poluare ,uzura prematura a motoarelor ,a transmisiilor!
        Daca am avea autostrada sau centura lumea nu ar mai traversa orasul din sud in nord ci ar merge pe o centura cu regim de autostrada!Daca am avea transport in comun pus la punct multi ar renunta la masina!(desi aici am o indoiala mai ales la bucuresteni-daca mergi cu metroul sau cu bicicleta esti conisiderat amarat)
        Pt ce sa cumpar o masina noua? Ca sa mi bat joc de ea si de bani? Nu, merci!
  • +16 (16 voturi)    
    In primul rand faceti 'curat' la RAR/ITP (Miercuri, 8 decembrie 2021, 23:51)

    Andy500 [utilizator]

    Daca toate rablele care polueaza de rup NU ar mai trece ITP/RAR pe spagi, s-ar rezolva de la sine problemele poluarii de catre rablele vechi.
    Atat timp cat e la moda dezactivarea DPF-ului si totusi toate troacele trec ITP-ul, degeaba bagati voi alte taxe.
  • +2 (10 voturi)    
    Buna treaba, (Joi, 9 decembrie 2021, 0:23)

    persuasiv [utilizator]

    scapati-ne de cazanele fumegande si urat mirositoare.Stau cu clima doar pe recirculare interior,ca daca trage aer de afara,e jale.
  • +10 (10 voturi)    
    Ganduri socialiste (Joi, 9 decembrie 2021, 1:23)

    Tyrion.lann [utilizator]

    Statul, in nesfarsita sa intelepciune, stie mai bine decat oricine, cine isi cumpara masini noi/vechi, este un mentalist ce citeste gandurile oamenilor si in acelasi timp, doreste sa convinga oamenii ca el, statul, stie mai bine decat ei ce masina li se potriveste si, pentru binele lor, ii va indrepta, usor usor, spre calea cea dreapta.

    Intai incearca cu morcovul si batul, daca nu merge, probabil cu "gratiile" intre om si masina dorita.
  • 0 (8 voturi)    
    occidentalul cu bani mai putini (Joi, 9 decembrie 2021, 2:51)

    Coresponedntu [utilizator]

    sau neinteresat de capitolul masina isi cumpara o Dacia Sandero, Duster sau alt autoturism ieftin dar care este nou si nepoluant, pe cand romanul se imprumuta la banca si la rude sa investeasca intr-un cazan Diesel second hand, musai BMW sau Mertzan.
    Fara masuri ferme si fara taxarea drastica a achizitiei de cazane second hand Romania s-a transformat deja in REMATul UE, in depozitul de feeer vechi in procesul tranzitiei verzi in care vestul trece pe electric.
  • +3 (5 voturi)    
    Taxe (Joi, 9 decembrie 2021, 3:36)

    emilclick [utilizator]

    Oricum cu programul rabla nu se va schimba prea mult structura parcului auto. Cu 600 de milioane de lei scoti 100.000 de rable din circulatie, iar numarul masinilor vechi inmatriculate e de 3-4 ori mai mare.
    Problema e ca marea majoritate nu-si poate permite mai mult, dar au si ei dreptul la viata.
    • -3 (3 voturi)    
      dar dreptul sa fie marlani il au? (Joi, 9 decembrie 2021, 11:13)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui emilclick

      Cei cu masini vechi si le lasa peste tot, parcand neglijent, blocand alte masini parcate si avariind alte masini cand parcheaza ei. De ce fac asta? Pentru ca nu ii intereseaza de starea masinii lor, care oricum este prea veche ca sa ii mai intereseze o zgarietura in plus.
      Trec prin centru (zona Magazinul Unirea) si ma mir cand vad cate vechituri de masini sunt parcate alandala, pe trotuare sau blocand alte masini.
      Asta e realitatea, pe cei cu masini vechi ii doare la bacheti de disciplina la parcare sau respect fata de masinile altora.
    • 0 (0 voturi)    
      aici gresesti (Joi, 9 decembrie 2021, 14:49)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui emilclick

      au avut dreptul la mobilitate, la masina, acum li se ia acest drept celor saraci.
  • +3 (5 voturi)    
    bai ministre (Joi, 9 decembrie 2021, 6:36)

    Stapanu [utilizator]

    nu mai inmatriculati masini mai vechi de 12 ani & gata, s-a rezolvat! dar e prea simplu, nu?!
  • +7 (7 voturi)    
    aloo (Joi, 9 decembrie 2021, 7:35)

    bancheru83 [utilizator]

    si daca ar fi toti romanii pe electrice mai ceva ca nordicii,tot ar fi poluare in tara ca la cernobil!ce facem cu astia care ard gunoaie?dar cu transporturile cu deseuri din toata europa?pe cine aveti la garda de mediu in locul lui berceanu?o sinecura cumva?
    • -1 (1 vot)    
      ii vor sanctiona si pe acestia, (Joi, 9 decembrie 2021, 9:05)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui bancheru83

      cu timpul.
  • +7 (7 voturi)    
    Mrgem la vot pentru a alege cine sa ne umileasca! (Joi, 9 decembrie 2021, 7:54)

    Contributors [utilizator]

    Ce e de mirare? Nu ar vrea romanul sa-si ia o masina noua? La fel face si statul cumparand vechituri (tehnica militara) pe motiv ca sunt mai ieftine. Cine il taxeaza?
  • +9 (11 voturi)    
    "inteligent" ministru (Joi, 9 decembrie 2021, 8:22)

    Contributors [utilizator]

    D-le "inteligent" ministru, ai facut o "ievaluare" sa vezi: *care este procentul de poluare datorat masinilor vechi? *care este procentul de poluare datorat TAIERII PADURILOR? *care este procentul de poluare datorat ARDERII DESEURILOR EUROPEI SI NU NUMAI? *care este procentul poluarii cu centralele de cartier in comparatie cu centralele de apartament (unde pierderile de energie sun 0 pentru ca toata instalatia este in locuinta)? *care este procentul de poluare datorat DESFIINTARII PARCURILOR in detrimentul afacerilor imobiliare? Un inteligent ministru ar face un studiu in urma caruia ar PRIORITIZA masurile de combatere. Va deranjeaza saracii in masinile lor vechi, stand in coloana in drum spre Sinaia? MI-E SILA cu asa ministri!
  • +7 (7 voturi)    
    O noua gaselnita (Joi, 9 decembrie 2021, 9:40)

    ACP [utilizator]

    pentru a mai stoarce bani de la romani. Taxele locale au fost majorate, cele pe salarii sunt peste 40%, plus TVA, accize si cate si mai cate taxe ascunse pentru avize etc. E foame mare de bani si in loc sa eficientizeze structurile statului, sa creasca rata de colectare, ei aleg calea usoara si maresc taxele existente. Pana in 2026 adica 5 ani vor disparea din parcul auto peste 250.000 de masini pe cale naturala, nu trebuie absolut nicio o taxa marita. In ceea ce priveste faptul ca se inmatriculeaza mai multe masini second hand decat noi nu vad care e problema din moment ce toate respecta normele la controlul RAR. Ca statul face mai putini bani? Bun venit pe piata libera UE. Alt exemplu de politician care ascunde adevaratele intentii de a jecmani prin taxe populatia citand scopuri nobile precum mediu si politica UE. Mai bine s-ar ocupa de ilegalitatile cronice din domeniul sau de activitate cum sunt arderile si taierile de paduri, angajarile preferentiale, a se vedea cazul de la apele romane. Acolo se pare ca e mai greu, e vorba de interlopi conectati la aparatul de stat, clientela politica asa ca nu se baga...
  • +2 (4 voturi)    
    Masinile second hand sunt expresia puterii noastre (Joi, 9 decembrie 2021, 11:06)

    jackalphonse [utilizator]

    ...de cumparare. Suprataxarea nu ajuta decat la cresterea agoniei. Dupa ce ca serviciile nu functioneaza, le este luata oamenilor si posibilitatea de a se deplasa. Avem masini dupa cat castigam, ca daca aveam salarii decente, aveam si masini decente.
    In plus, uiati-va la link-ul de mai jos s avedeti cum masini noi ca loganul sunt mizerii in comparatie cu o masina straina la second hand:
    https://economie.hotnews.ro/stiri-auto-25229521-video-dacia-spring-obtinut-doar-stea-testele-impact-euroncap.htm
  • +2 (2 voturi)    
    E SIMPLU ! (Joi, 9 decembrie 2021, 15:48)

    jidanul [utilizator]

    Guvernele sa faca investitii, sa aduca investitori, care sa creeze locuri de munca cu salarii, cel putin, decente pentru romanii din Romania, salariul minim pe economie sa creasca, sa creasca salariile si pensile de jos in sus si atunci cea mai mare parte a romanilor plecati la munca se vor repatria si romanii isi vor putea cumpara masini noi, hibride, electrice ... e simplu ! Si mai lasati-ne cu aberatia si ineptia asta cu cresterile de taxe, incapabililor !
  • +1 (1 vot)    
    Normal. (Joi, 9 decembrie 2021, 17:59)

    Stef_and [utilizator]

    Daca viata unei masini este de peste 20 de ani, wa schimba 3-4-5 proprietari pana in faza reciclarii.
  • +2 (2 voturi)    
    Politicienii sunt rupti de realitate (Joi, 9 decembrie 2021, 18:12)

    kkciosuldelahamangia [utilizator]

    Aceasta noua taxa pe care vrea s-o introduca acest sinistru al mediului poate fi numita, fara sa exagerez, taxa pe saracie.
  • +2 (2 voturi)    
    realitatea (Vineri, 10 decembrie 2021, 0:05)

    azzazel [utilizator]

    Sunt mai multi oameni saraci decat puliticieni, functionariipulitici si puyliticienii sunt peste 90 % din cei bogati ce isi permit un autoturism nou,
    1/3 dintre romani cu salariul minim
    peste 2 milioane de oameni activi fara sa fie integrati in campul muncii,
    60% dintre romani in subzistenta, sub pragul saraciei,
    Puliticienii ne-au adus in aceasta situatie in timp ce ei au retributii de cartea recordurilor si pensii nesimtite,
    peste 5 milioane de Romani au emigrat economic si voi va bateti joc in continuare de noi


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by