Sorin Oprescu: "Autostrada care strabate Bucurestiul va exista, chiar daca ma iau toti la misto. O visez noaptea"
"Exista un complex de masuri pentru traficul asta nenorocit. Prima masura ar fi construirea acelei autostrazi pentru care m-au luat toti la misto. E un proiect fezabil care s-a facut si in alte tari. Autostrada urmeaza sa pornesca de la cocoasele de la Otopeni, va strabate pe raza Bucurestiul, va fi o autostrada antifonata, cu verdeata pe ea. Aceasta autostrada va exista. O visez noaptea si va fi", a declarat Sorin Oprescu.
Candidatul independent a recunoscut ca pentru un astfel de proiect vor exista zone de expropriere, dar ca "pentru interesul general al bucuresteanului, ca sa poata respira linistit, vom depasi aceste chestiuni repede", mentionand ca proiectul se poate indeplini in 2 ani, "cu costuri scazute, mai putin decat autostrazile subterane".
De cealalta parte, Cristian Diaconescu a declarat ca are o strategie urbana consolidata care se refera nu numai la traficul efectiv, ci si la dezvoltarea urbana a capitalei. "Vor fi sistematizate intersectiile, se va separa traficul de suprafata de cel subteran, metroul si linia de centura va trece in administratia primariei capitalei, nu se va accepta procesul de construire in mijlocul orasului si vom demara constructia liniei de metrou care leaga cartierul Drumul Taberei de Universitate si mai departe catre Pantelimon".
Candidatul PSD a continuat, mentionand realizarea unor pasaje subterane si unele masuri care obliga aprovizionarea magazinelor si ridicarea gunoiului doar noaptea.
Rugat sa puna o intrebare primarului Adriean Videanu ca si cum acesta ar fi fost si el prezent in platou, Cristian Diaconescu a declarat: "De ce au disparut 310 ha de spatiu verde, intre 2004 - 2007? Cum a putut dumnealui sa accepte turnuri de 18-19 etaje langa biserica armeneasca sau catedrala Sf. Iosif?".
La randul sau, Sorin Oprescu i-a adresat si el cateva cuvinte actualului primar al capitalei: "Sunt cateva proiecte bune pe care le voi continua si eu, insa tin sa-i atrag respectuos atentia ca am sa ma interesez ce s-a intamplat si cum au fost folositi banii pentru capitala. Am certitudinea ca 85% din fondurile financiare ale Bucurestiului sunt folosite doar pentru 5% dintre bucuresteni".

EXCLUSIV Câți bani pentru investiții au primit în ultimii 10 ani spitalele-vedetă ale pandemiei. Care a fost cel mai "răsfățat" spital din prima linie
Katalin Karikó, biochimista care a dezvoltat tehnologia mRNA, despre durata de eficacitate a vaccinului BioNTech - Pfizer, pentru HotNews.ro: „Dacă cei vaccinați nu se infectează, nu vom avea nevoie de o altă doză”
Profesorul Radu Gologan, după prima etapă a Olimpiadei de Matematică, organizată online: „Am descoperit uluiți extrem de multe fraude. Părinți care contestă corupția din România își impun copiii prin corupție”
INTERVIU Paun Rohovei, însărcinatul cu afaceri al Ucrainei: Rusia a pregătit infrastructura militară din Crimeea pentru desfășurarea armelor nucleare / Obiectivul Moscovei - transformarea Crimeii într-un „portavion de nescufundat”
„Recensământul bugetarilor”. Liviu Mălureanu, președinte ANFP: Prin proiectul bugetar vrem să mapăm toți bugetarii, câți sunt, ce salariu au și ce fac / Concursuri naționale pentru posturile din administrație INTERVIU
Doar ca nu cred ca are vreo sansa de realizare. Sa vedem faptele:
In ultimii 8 ani se vorbeste continuu de austostrazi in Romania si cu toate astea nu s-a finalizat nimic. Parerea mea e ca nici in urmatorii 4 ani nu se va finaliza mare lucru, ca nu exista vointa politica. De ce sa faca ei o autostrada cand pot sa mai construiasca o vila pentru nepoti?
In aceste conditii cam cata credibilitate are un asemenea proiect? Si culmea, acum e la stadiu de vis dar se va finaliza in 2 ani (nu visul :) )...
Eu sunt gata sa pun la bataie tot ceea ce am ca daca iese Oprescu primar, la sfarsitul mandatului el o sa ne explice ce frumos era visul lui, ca proiectul nici macar nu va incepe.
P.S.Autostrada nu -i Spital!
Ai facut 25 minute (chiar daca a mers taximetristul cu 100 km/h), pentru ca ai aterizat noaptea. Ziua faci 1h45min pana in centru!
Si inca ceva: Budapesta permite acest lucru, pentru ca s-a gasit la inceputurile orasului un arhitect cu cap, adica un austriac, care sa gandeasca orasul pentru 300 de ani, nu pentru 10. In Bucuresti nu ai unde si cum sa faci asta.
Un exemplu: Aeroportul Ataturk -> Grand Cevahir Hotel ... cca 20 km ... 25 minute. Cea mai mare parte a drumului ... pe "sus". Am reintrat in traficul "de suprafata" doar in apropierea hotelului. Si asta la 12 ... in miezul zilei. La plecare, acelasi drum, dar la 6 dimineata ... 15 minute, e adevarat ca turcu' a gonit pe anumite portiuni si cu 150 km/h.
Deci se paote. Si am mai remarcat ceva: a fost prima data in viata cand mi-a fost mila de politzai. Aia chiar munceau, nu ca ai nostri, sa stea cu radaru' la panda dupa un colt. Erau cate 2 intr-o intersectie (si vorbesc de intersectii de genul 5 benzi pe sens cu 5 benzi pe sens ... nu stradute) si aveau o singura sarcina: sa goleasca centrul intersectiei la schimbarea culorii semaforului. Si le iesea foarte bine. Desi numarul de masini este incomparabil mai mare decat in Bucuresti, traficul era mult mai fluid ... deci se poate ... dar din pacate am senzatia ca nu se vrea :(
Ar trebui sa ne ferim de cei care au succes intr-o meserie si cred ca se pricep la fel de bine la orice altceva !
Bucurestiul trebui condus de un om cu simt administrativ, cu studii tehnice, nu de un medic care confunda raza cercului cu diametrul si spune ca autostrada "...va strabate pe raza Bucurestiul...", adica se va opri in centru !
Predecesorii demolau biserici ....Acesta demoleaza tot Bucurestiul!?!!!
Intreb si eu ...
asa ca....eu cred ca o sa ramana doar cu visatul!
...este altul care are "solutii nu discutii" si care il are pe cel mai puternic om din stat la ora actuala in spate, ...ceea ce nu mi se pare deloc corect! dar ce mai este corect in tara asta, nimic....
Ideea este geniala, daca vreti sa vedeti un exemplu, vizitati Praga, un oras medieval, traversat de o autostrada, de la nord la sud, la orice ora in max 20 min.
Ce sistem de transport in comun are Praga si ce sistem de transport in comun are Bucurestiul?
Proiectul lui Oprescu este haotic, nu este Bucurestiul genul de oras unde ai putea taia centrul cu o autostrada suspendata, poate vrea tocmai pe Ana Ipatescu-Magheru sa faca asta...
Ideea este geniala, daca vreti sa vedeti un exemplu, vizitati Praga, un oras medieval, traversat de o autostrada, de la nord la sud, la orice ora in max 20 min.
Cele bune!
D-le Oprescu,sa visati inca nu e interzis asa ca...
Dar taranii nascuti la sat si veniti in Bucuresti care nu au iesit din tara pana acum nu au de undea sa stie lucrurie astea.
Va rog sa va abtineti de la comentarii de genul asta.
Pentru Bucuresti exista o singura sansa, dupa parerea mea...
Sa se mute capitala din Bucuresti.
In acest fel scade presiunea de pe acest oras, scapam de "imigranti", bashca ca nu le mai vedem fetzele de infractori ale astora.....
Plecati bai jigodiilor de aici... jal la carutza de unde ati venit.
'ai dracu' cu melcii vostrii... ca ati zapacit dorasul asta de tot. Veniti cu totii la furat aici, de la Videle, de la Iasi, de la dracu cu cartzi.
Si va mai dati si mari experti in Bucuresti
Cine a facut sondajul?
Si Nastase credea ca are 20% avans si a iesit Base,deci?
Bucurestiul nu are nevoie de inca o cicatrice pe fata sa.
De sosea de centura ai auzit?
:))))))
2)Se va fura la discretie si multilateral-orasul permite variate forme de smecherit banii. Pe de alta parte,Oprescu este un bun medic,probabil,asta nu inseamna ca are spiritul practic de a realiza o asemenea lucrare. Dealtfel primarii nu au absolut nici o putere,ei sunt de masca,decizia apartine Consiliului si smecherilor.Acuma se fac doar bulbuci electorali.
sper ca nu isi inchipuie nimeni ca a face exproprieri in centrul bucurestiului, pe o distanta de cativa kilometri (ca sa nu consideram ca toti cei 20 sutn in centru, deci, in conditiile actuale, chiar si periferia devine importanta) este un mizilic. Pentru ca toata lumea stie ce inseamna sa ai proprietate cat mai in centrul unei capitale. Si pentru ca ca nu e clar de unde va obtine Oprescu banii pentru a convinge acesti proprietari sa isi vanda proprietatile. Ca sa nu mai spunem ca e suficient ca unul singur sa se impotriveasca. Da', sigur, poate fi invocata intotdeauna o lege pentur bine public, cu masuri coercitive... DAr chiar asta vrem?
In Bucuresti trebuie in primul rand METROU care sa ajunga peste tot, pentru ca astfel multa lume ar lasa masina acasa si nu ar mai fi aglomeratia care e. Si apoi transport in comun in general. Aglomeratia nu se rezolva cu nici o autostrada daca orasul n-a fost proiectat de la inceput asa, si Bucurestiul n-a fost. Se rezolva imbunatatind transportul in comun si descurajand lumea sa ia masina si pentru 5 metri. Exemplu: Manhattan.