C. Sima: Putem avea si noroc. Totdeauna in marile crize apar autostrazi. Si Hitler, Roosvelt sau Eisenhower le-au facut in vreme de criza

de Ionut Baias     HotNews.ro
Miercuri, 7 ianuarie 2009, 0:22 Revista Presei | Radio TV


Despre autostrazi in vreme de criza
Foto: Realitatea TV
Ministrul Radu Berceanu a anuntat la Realitatea TV ca obiectivul asumat de a realiza 867 de km de autostrada ramane unul valabil, in 2009 urmand a se da in folosinta 54 de km de autostrada. Berceanu avertizeaza insa ca nimeni nu va mai dori sa concesioneze tronsoane de autostrada in 2009 din cauza crizei si trebuie sa ne bazam, in primul rand, pe fondurile europene.

"Cine-si imagineaza ca autostrada e ca un covor care se rostogoleste se inseala. Autostrada e ca un bloc si se face pe tronsoane. Nu poti intreba cate apartamente ai mai facut azi. Cand se termina se termina se termina tot... Pe contractele deja prost incheiate nu am altceva de facut decat sa le trimit la DNA", a declarat Berceanu.

Analistul economic, Cristian Sima spune ca "avem si noroc" deoarece orice criza economica a dus totdeauna si la realizarea de autostrazi. "Si Hitler le-a facut dupa criza din '32 si Roosvelt si Eisenhower in '52. Dai de lucru oamenilor, ii reintroduci in circuitul economic si scazi somajul. Numai ca toate acestea ar trebui facute cu o societate de stat fara a mai concesiona aiurea lucrarile", crede Sima.

Cunoscutul analist mai spune ca singura certitudine din acest moment este ca nu se mai maresc salarii, pensii etc. "Nimeni nu se asteapta la nicio marire. Nici Churchill cand a venit nu le-a promis englezilor decat sange, gloante si poate intr-un tarziu o victorie".

Victor Ponta: "In numele Guvernului cer scuze actorilor. Daca am gresit vom repara imediat"

In cadrul emisiunii de pe Realitatea TV s-a dezbatut si problemele ridicate de ordonanta potrivit careia nu se mai poate cumula pensia cu salariul, cei mai afectati de acest fapt fiind in primul rand actorii in varsta.

Victor Ponta a explicat ca prin aceasta masura s-a dorit stoparea "unor smecherii" facute de multi anagajati de a obtine o pensie mai mare si de a se reangaja apoi pe vechiul post.

"Cand am spus 'venituri' nu ne-am gandit la contracte care se incheie pe legea dreptului de autor sau pe Codul Civil. Catregoric indreptam lucrul acesta. Noi nu ne-am referit in niciun caz la actori", a declarat Victor Ponta care a tinut sa ceara scuze actorilor pentru neplacerile create.

Bogdan Hossu, preşedintele Cartel Alfa, a declarat ca saluta revenirea Guvernului asupra acestei masuri, dar ea arata ca avem de-aface cu un Guvern care actioneaza in graba si nu acorda importanta cuvenita dialogului social.


Citeste in Radio-TV si:
  • Radu Ghetea despre decizia BNR: S-a creat un fel de psihoza, stam asa pe loc si spunem "Dom'le, vai de mine"






  • Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















    2783 vizualizari

    • 0 (0 voturi)    
      Autostrazi in vreme de criza (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 0:58)

      un_om_de_cal [utilizator]

      Ei, nu e chiar asa simplu - vine criza si incep sa rasara autostrazile. Mai e nevoie si de buni conducatori ai tarii.
      Ca de crize economice am mai avut parte de destule ori.
    • 0 (0 voturi)    
      Programe cu viteze de melc. (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 1:01)

      STEFAN A. [utilizator]

      Actualmente in Romania, problema de baza este lipsa totala a unei strategii de constructie a infrastructurii, fie ca se vorbeste de autostrazi, cai ferate, internet,canalizare, etc.
      A fost pornit un program ,Autostrada Transilvania, care nu a fost si nu este contractat, proiectat si realizat, la nivelul cerintelor internationale din secolul 21.
      Greselile grosolane si interesele de miliarde in joc, au dus la rezultatul actual, preturi in crestere vertiginoasa, realizari de proasta calitate si viteze de melc in realizarea reala.
      Cind Italia realiza prima autostrada demna de acest nume (Autostrada Soarelui), IN ANII 50', viteza de constructie a dat o medie anuala de 92 Km/an (se muncea in 3 schimburi) si in 7,5 ani ,autostrada a fost realizata cu galerii, tunele,viaducte, toate realizate cu tehnica anilor 50.
      Ma intreb, cind vom vorbi si de autostrada Iasi-Cluj, Iasi- Galati- Bucuresti sau altele la fel de necesare ? Banii europeni vin doar pe proiecte facute la standard comunitar si deci, pseudo proiectele noastre nu prea au sanse de finantare de la CE.
      In concluzie, problema este de oameni si de profesionalitatea lor, inclusiv la nivelul politic.
    • 0 (0 voturi)    
      KILOMETRII DE AUTOSTRADA ? (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 1:21)

      Cristian [anonim]

      DOMNULE SIMA,dumneavoastra chiar nu stiti in ce tara si a carei natii apartineti? ei bine, va voi aduce aminte ,tara se numeste VALAHIA FELIX, iar natia e chiar speciala, cu tare genetice, pusa pe chiul, hotie, smecherii, zvonistica...

      Hitler,Roosevelt,Eisenhover, faceau parte din natii care in drumul lor prin istorie stiu ce vor, sunt natiuni FAR pe acest mapamond...

      Comparatia mi se pare TOTAL DEPLASATA.

      Si daca se vor face ceva KM de autostrazi ,ce calitate finala vor avea cand majoritatea valahilor merg prin viata cu dictonul "LAS-CA MERGE SI ASA"
      Cu respect,domnle,Sima
      • 0 (0 voturi)    
        <><><><> (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 0:22)

        xyz007 [anonim] i-a raspuns lui Cristian

        DL Sima a facut o ironie... o gluma , pur si simplu .... nu se mai poate nici glumi in rahatu asta de tara? macar atat putem face, dak nu ne imbolnavim dreaq de nervi si suparare
    • 0 (0 voturi)    
      "Cand se termina se termina tot" (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 10:15)

      Gabi [anonim]

      "Cine-si imagineaza ca autostrada e ca un covor care se rostogoleste se inseala. Autostrada e ca un bloc si se face pe tronsoane. Nu poti intreba cate apartamente ai mai facut azi. Cand se termina se termina se termina tot... Pe contractele deja prost incheiate nu am altceva de facut decat sa le trimit la DNA", a declarat Berceanu.

      din aceasta declaratie se observa lipsa notiunii de management de proiect ... fiecare proiect are etape clar definite care se pot verifica. La constructia unei autostrazi pot afla astazi cat si ce am realizat ...si in nici un caz "Cand se termina se termina tot"
    • 0 (0 voturi)    
      Oare? (Marţi, 13 ianuarie 2009, 4:30)

      hahalera [anonim]

      Germania lui Hitler, daca n-avea autostrazi, nu facea doua parale in razboi. E adevarat, nemtii se pregatesc de razboi intr-un fel pe cand romanii, intr-o situatie similara, ar investi probabil in viticultura. In alta ordine de idei, referitor la argumentul cu "dam de munca la oameni", avem noi vreo companie specializata in constructie de autostrazi? sau ne uitam pe discovery, luam notite si ne suim pe utilaje sa vedem ce ne iese? si eventual, in spiritul neaos romanesc, la sfarsit o mai luam si la pila pana seamana cu ce-am vazut pe la altii... pana la urma, tot trebuie sa platim o companie germana sau americana pentru asta... si guvernul actual pare sa n-aiba resurse bugetare nici pentru a-si tine promisiunile din campanie. asadar, cam greu de crezut ca vor "creste" autostrazile in criza asta. poate la urmatoarea...


    Abonare la comentarii cu RSS

    ESRI

    Întâlniri on-line | #deladistanță

    Top 10 articole cele mai ...



    Hotnews
    Agenţii de ştiri

    Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

    Aici puteti modifica setarile de Cookie

    hosted by
    powered by
    developed by