Bursa de la Bucuresti si-a retras banii din bancile grecesti. Bursa de la Bucuresti (BVB), una dintre societatile care stau pe lichiditati impresionante in aceste momente, si-a retras in trimestrul al treilea al anului aproape toti banii pe care ii detinea in depozite la banci grecesti, potrivit directorului general al societatii, Valentin Ionescu. Oficialii Bursei nu au precizat suma pe care o aveau in banci grecesti. La finele lunii septembrie, BVB avea circa 69 milioane de lei (15,9 milioane de euro) in depozite la banci si titluri de stat. "Am schimbat politica de administrare a cash-ului. Am crescut expunerea pe titluri de stat si am inchis aproape de zero pozitia pe bancile grecesti. Avem inca depozite in euro si dolari", a precizat Ionescu, in cadrul unei conferinte telefonice, tinuta ieri dupa prezentarea rezultatelor financiare la noua luni, scrie Economic Times.

Business ReportFoto: Colaj foto

O alta mare problema a grecilor: Raman fara petrol. Doar "dusmanul" americanilor le mai vinde. Dupa ce ca abia daca-i mai imprumuta cineva, grecii au acum inca o mare problema: furnizorii se feresc pana sa le mai si vanda ceva, de frica faptului ca nu-si vor mai primi banii. Despre ce este vorba mai precis? Reuters scrie ca Grecia nu mai poate importa petrol din Rusia, Azerbaijan si Kazakhstan, pentru ca furnizorii traditionali se tem de faptul ca exista pericolul ca Grecia sa intre in incapacitate de plata sau sa iasa din zona euro, ceea ce va afecta contractele expirmate in euro. Cu toate acestea, o singura tara din Orientul Mijlociu s-a aratat dispusa sa vanda petrol Greciei: Iranul. Numai ca Iranul incepe sa sufere impuneri de sanctiuni din partea Uniunii Europene, scriu cei de la Financial Times, care citeaza agentia Reuters aratand ca mai multe cargouri de petrol au fost vazute indreptandu-se spre Grecia din septembrie pana in noiembrie, anuntaCapital.ro.

"Impresa Pizzaroti&CS.p.a." va construi tronsonul Vintu de Jos-Coslariu, pentru 767 milioane lei. Firma "Impresa Pizzaroti&CS.p.a." a castigat licitatia pentru executia lucrarilor de constructii si instalatii pe tronsonul Vintu de Jos-Coslariu. Propunerea financiara desemnata castigatoare, in urma licitatiei deschise, este de 766.924.828,85 lei (echivalentul a 176.183.052,8 euro), fara TVA, iar termenul de executie a lucrarilor este de 30 de luni calendaristice. Proiectul, aferent obiectivului "Reabilitare a liniei de cale ferata Brasov - Simeria, componenta a Coridorului IV Pan European, pentru circulatia trenurilor cu viteza maxima de 160 km/h", cuprinde lucrari de reabilitare/modernizare a infrastructurii feroviare, in mai multe domenii de specialitate. Termenul pentru depunerea contestatiilor este de zece zile de la primirea comunicarii. Sursa de finantare este asigurata de Comisia Europeana (85%), prin Fondul de Coeziune, si de Guvernul Romaniei (15%), cu fonduri de la bugetul de stat. Acesta este al treilea proiect major finantat din fonduri europene, prin programul POS-T 2007-2013, atribuit de Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA, in aceasta saptamana, informeaza Bursa.ro.

Cum arata cea mai noua si mai mare sonda de gaze din tara. Doar cateva zile au trecut de cand Petrom anunta ca a facut cea mai mare descoperire din domeniul gazelor din ultimii sase ani. Au sapat, langa Targu Jiu, o sonda care va avea cel mai mare volum al productiei dintre toate sondele din Romania de pe uscat. Compania a trimis, catre Money.ro, doua poze cu locatia sondei si o diagrama care explica, schematic, cum functioneaza sonda. Explicatiile sunt in engleza. Sonda este exact in centrul celor doua poze (colorata cu verde) iar recipientele albe cu frunza de artar rosie reprezinta rezervoarele de gaz. Sonda de gaze Petrom 4539 de la Totea, langa Tg Jiu, este cea mai mare sonda de uscat din tara ca volum al productiei cu o cantitate extrasa zilnic estimata la 430.000 de mc si 58 de tone de condensat. A fost forata la jumatatea acestui an iar de luna viitoare va incepe si productia experimentala, scrie Money.ro.

Derapaj pentru vanzarile de masini noi. Piata auto second-hand franeaza si ea. Numarul inmatricularilor de autoturisme noi s-a redus in primele zece luni cu aproape 10%, comparativ cu anul trecut, doar 63.709 unitati fiind inscrise in circulatie. Potrivit datelor Directiei Regim Permise Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), in luna octombrie inscrierile noi de autoturisme s-au redus, de asemenea, cu 5,5%, la 7.828 unitati. Inmatricularile de autovehicule pentru transport marfa au continuat insa sa creasca, pe octombrie fiind consemnat un avans de 58%, pana la 1.192 de unitati. Pe de alta parte, nici piata autoturismelor second-hand nu sta bine, numarul inmatricularilor apropiindu-se de cel al masinilor noi. Astfel, in perioada ianuarie - octombrie, au fost inmatriculate 75.796 de unitati, o scadere de 48% comparativ cu aceeasi perioada din 2010. In octombrie, scaderea a fost si mai dramatica: 52%, pana la 9.561 de unitati, anunta Financiarul.

Companiile de stat, presate si in 2012. Companiile de stat si regiile autonome vor fi obligate sa inghete si anul viitor angajarile, astfel incat sa nu depaseasca numarul de personal stabilit pentru 2011. In plus, societatilor cu pierderi sau cele care sunt subventionate le va fi impus sa limiteze cheltuielile cu salariile la nivelul din acest an, se arata in proiectul de buget pe 2012, potrivit Mediafax. Regiile si companiile care au inregistrat profit in anul precedent pot acorda cresteri salariale in 2012, dar nu mai mari decat inflatia prognozata pentru anul viitor. Proiectul de buget pregatit de Guvern prevede inghetarea pensiilor pe intreaga perioada a anului viitor, fara indicii de majorare a acestora si a salariilor in al doilea semestru, pentru sustinerea platii pensiilor fiind din nou transferate de la bugetul de stat 13,8 miliarde lei. Nici pentru contributiile de asigurari sociale nu sunt indicate scaderi pe parcursul anului viitor, acestea fiind mentinute la nivelul actual, informeaza Adevarul.

Dupa esecul de la Petrom, se schimba ceva: La oferta Transelectrica, vom sti in fiecare zi cat au subscris investitorii. In cazul ofertei prin care statul va incerca sa vanda un pachet de 15% din Transelectrica (TEL), nivelul subscrierilor se va sti in fiecare zi, spre deosebire de oferta de la Petrom, din vara acestui an, cand nici statul sau intermediarii nu au stiut pana la inchiderea ofertei cat din actiuni au fost cumparate de investitori, potrivit lui Valentin Ionescu, directorul general al Bursei de la Bucuresti (BVB). Publicul larg nu stie nici acum cat anume s-a subscris la oferta Petrom, autoritatile nemaifacand publice aceste date dupa ce tranzactia s-a incheiat fara succes, statul nereusind sa vanda pachetul de 10% scos la vanzare, scrie Economic Times.