Romanul care a scos din foame o tara intreaga. "Remarcabil", "si-a manifestat increderea", "a facut imposibilul", "a depasit asteptarile", sunt doar cateva dintre expresiile si adjectivele folosite de catre un jurnalist care scrie la News Time Africa. Ele se refera la un om de afaceri de origine romana, care a pus din nou pe harta Sierra Leone. Este vorba despre Frank Timis, a carui companie, African Minerals a anuntat primul transport de minereu din fier din Sierra Leone, dupa 30 de ani, in care aceasta tara Vest-Africana nu a mai exportat nimic. "Acest transport reprezinta prima incarcatura de minereu de fier care este exportata din Sierra Leone din ultimii 30 de ani, si va avea fara indoiala un impact pozitiv asupra locuitorilor din Sierra Leone si asupra economiei acestei tari", a declarat Frank Timis. Articolul din News Time Africa arata ca in afara faptului ca Timis are o contributie importanta pentru economie, omul de afaceri a facut si donatii masive catre stat, cu ocazia celei de-a 50-a aniversare a independentei, scrie Capital.ro.

Business ReportFoto: Colaj foto

Rompetrol a repornit instalatiile de pe platforma Petromidia. Grupul Rompetrol a finalizat lucrarile de revizie si de repornire a instalatiilor de productie din cadrul platformei Petromidia si integrarea a sase noi instalatii in fluxul operational, in acord cu programul de crestere a capacitatii de rafinarie la 5 milioane de tone de materie prima, potrivit unui comunicat al companiei. "Programul de crestere a capacitatii de rafinare se va incheia in primul trimestru din 2012 si va permite consolidarea si dezvoltarea prezentei Rompetrol in regiunea Europei Centrale si de Est. Complexitatea si amploarea proiectului a necesitat implicarea a peste 2.000 de persoane - angajati Rompetrol si parteneri care au contribuit la realizarea cu succes si in conditii de siguranta a peste 4.000 de operatiuni", a declarat vicepresedintele Diviziei de Rafinare si Petrochimie a Grupului Rompetrol, Alexandru Nicolcioiu, scrie Bursa.ro.

Gara de Nord intra in pamant. Tuneluri spre celelalte gari din Bucuresti. Guvernul Romaniei impreuna cu cel al Belgiei au semnat un memorandum de intelegere prin care se urmareste modernizarea infrastructurii feroviare a Bucurestiului, inclusiv prin coborarea Garii de Nord in subteran. Parteneriatul dintre cele doua state va fi de tipul public-public si va viza, printre altele, realizarea infrastructurii feroviare de la Chitila la Gara Progresul si legatura prin tunel cu Gara de Sud si Gara Obor pentru a transforma Gara de Nord dintr-o statie capat de linie intr-o statie de conexiune. "Ministerul Transporturilor din Regatul Belgiei are o experienta majora in dezvoltarea si coordonarea lucrarilor de infrastructura feroviara, in conformitate cu standardele UE si este dispus sa impartaseasca experienta sa in vederea modernizarii, reabilitarii si extinderii infrastructurii feroviare in zona Bucurestiului, inclusiv Complexul Gara de Nord, cea mai importanta statie de cale ferata de pe sectorul romanesc al Coridoarelor Pan-Europene de Transport Feroviar nr. IV si IX; si de a extinde ulterior o astfel de cooperare pentru alte proiecte similare de infrastructura", se arata in actul citat, informeaza Money.ro.

Ce coincidenta! "Gaura" de 40 mld. euro din sistemul bancar e egala cu finantarile de pe piata imobiliara. A naibii coincidenta, este? Cele 39 de miliarde de euro, diferenta dintre resursele totale de aproximativ 41 miliarde euro ale bancilor autohtone si soldul creditelor, de peste 80 miliarde euro e aproximativ egala cu valoarea finantarilor pentru dezvoltarea de proiecte imobiliare. Acum sa nu fim naivi si sa credem ca pasivele bancare au cauze exclusiv imobiliare, dar evolutiile din ultimele 12-18 luni, indica faptul ca finantarea imobiliara produce migrene serioase sistemului bancar. Un studiu recent al consultantului imobiliar DTZ Echinox relava un deficit de refinantare de circa 2 miliarde de euro pe piata imobiliara autohtona, 5% din stocul investit, adica 40 de miliarde de euro. Cand cele doua cifre se pupa atat de frumos nu poti sa nu te gandesti ca au si ceva legaturi. Cum ar putea fi altfel, cand bancile au finantat proiecte imobiliare fara sanse de reusita, dintre care unele nici macar nu au inceput, iar conflictele dintre finantatori si dezvoltatori sunt deja cunoscute, scrie Business Cover.

Ce fac bancherii cu banii pe care ii detin? A economisi inseamna astazi mai mult decat ne-am obisnuit. A economisi inseamna sa administrezi responsabil disponibilitatile tale financiare, indiferent cat de mici sau de mari sunt acestea. Dincolo de definitia arhicunoscuta din dictionar, discutam despre o diversificare a optiunilor. La prima vedere pare complicat, insa nu este asa. Aplicand cateva principii simple luna de luna se creeaza obiceiuri noi, obiceiuri care vor ramane cu noi indiferent de ciclurile economice, iar in timp, beneficiile materiale se materializeaza in sume de bani deloc neglijabile. Ce fac cu banii lor cei care lucreaza cu bani in fiecare zi? Exemplul personal functioneaza cel mai bine. Am stat de vorba cu Marian Ignat, Director Direct Banking in cadrul Bancpost si l-am intrebat cum procedeaza in plan personal. "Am o rutina pe care o urmez in fiecare luna", a spus acesta. Marian foloseste maxim sase produse: card de salariu, cont curent, cont de economii, depozit la termen, card de credit si, pentru flexibilitate si economie de timp, se bazeaza pe Fastbanking, platforma de on-line banking de la Bancpost, anunta EVZ.

Autostrada Timisoara-Arad: Constructorii pun asfaltul sub limita de inghet. Romania Libera a parcurs cei 44 kilometri ai viitoarei autostrazi spre Nadlac. In pofida presiunilor oficiale si a eforturilor constructorilor, finalizarea autostrazii in acest an este incerta. Autostrada care leaga Timisoara de Arad ar trebui sa fie gata pana la sfarsitul acestui an, potrivit afirmatiilor oficialilor. Desi mai sunt cateva saptamani pana la termenul final asumat de autoritati si constructori, la fata locului, lucrarile par sa se defasoare cu viteza melcului. Pe santierul celor 32 de kilometri de autostrada inca mai sunt multe de facut: portiuni de drum asteapta sa fie asfaltate, jumatate din parapetii mediani au ramas nemontati, iar marcajele lipsesc pe cea mai mare parte a drumului. Lucrarile la cei 12 kilometri de autostrada (centura vest Arad) care va face legatura spre DN7 sunt si mai putin avansate, informeaza Romania Libera.

Minimum trei giranti si avansuri de 40% pentru un credit ipotecar. Ipoteca pe imobilul cumparat pe credit a devenit o garantie insuficienta pentru banca. Numarul codebitorilor acceptati este in crestere, iar valoarea avansului cerut, la fel. LTV - in sens larg, Loan To Value - reprezinta de fapt ponderea creditului in valoarea garantiei imobiliare. Mai exact, daca un imobil este evaluat de banca la 60.000 de euro, creditul permis de normele BNR si cele proprii ale fiecarei banci nu poate depasi o valoare de 70%-75% (exceptand imobilele luate pe programul Prima Casa) din aceasta valoare, adica un maximum de 48.000 de euro. In fapt, LTV-ul practicat de o banca indica nivelul minim al avansului necesar pentru contractarea unui credit ipotecar. Aparitia regulamentelor de creditare impuse de BNR a marit in timp valoarea acestui avans de la 10%-15% inainte de integrarea Romaniei in Uniunea Europeana la 20%-40% la ora actuala (in functie de banca), scrie Capital.ro.

BIS: Maxim istoric pentru derivate: 707,5 trilioane dolari. Valoarea nominala a produselor derivate a ajuns la maximul istoric de 707,5 trilioane dolari, la finalul primei jumatati a anului, potrivit cifrelor transmise de institutiile financiare catre Banca Reglementelor Internationale (Bank of International Settlements - BIS), potrivit site-ului zerohedge.com. Altfel spus, in primele sase luni din acest an, valoarea totala a derivatelor a trecut de precedentul maxim, de 673 trilioane dolari, inregistrat in iunie 2008, noteaza site-ul citat. Acesta mai arata si ca, fata de decembrie 2010, suma nominala a derivatelor a urcat cu 107 trilioane de dolari, cea mai mare crestere din istorie, anunta Bursa.ro.

Tata relanseaza Nano. Mai puternica, mai spatioasa si mai simpatica - asa se prezinta noua versiune, "model 2012", a micutului Tata Nano, cunoscut drept cel mai mic automobil din lume. Reamintim, micro-masina produsa de Tata Motors detine oficial acest record, omologat de cei de la Guiness Book. In plus, este cunoscut si drept cel mai ieftin automobil din lume. Masina este conceputa pentru pietele emergente, unde se inregistreaza cresteri semnificative ale vanzarilor, dar si, de ce nu, pentru segmentul micilor modele urbane din Europa si Asia. Din pacate pentru indieni, socoteala de acasa nu s-a potrivit cu cea din targ. Calitatea slaba a produsului si marketingul neinspirat se regasesc in rezultatele cu mult sub asteptari de la vanzari: doar 130.000 de exemplare din 2009 si pana acum, in intreaga lume, informeaza 24auto.ro.