Coface: Bilantul "Mic.ro" nu recomanda acordarea de credite comerciale. Controversata afacere "Mic.ro", controlata de magnatul Dinu Patriciu, pare sa fie aproape de final - magazine inchise, rafturi goale in "bacaniile" pe geamurile carora nu sta, inca, scris mare "INCHIS", vanzatori ale caror figuri triste tradeaza ingrijorarea, in ciuda declaratiilor cu tenta optimista. Toata aceasta situatie este invaluita in zvonuri aparute in presa si pe la colturi, cum ca "Mic.ro" este in faliment si urmeaza sa fie vandut unui mare investitor. Din pacate, insa, nu am reusit sa obtinem confirmarea acestor zvonuri, aflate din diverse surse din piata. Este clar ca Dinu Patriciu si-a instruit bine subalternii, care "nu stiu nimic" despre afacerea in care lucreaza sau care "nu comenteaza" pe subiect. Nu ne-a mirat faptul ca, ieri, persoanele care se ocupa de comunicarea companiei nu ne-au raspuns la solicitarea prin care am cerut sa ne lamureasca in legatura cu situatia concreta a lantului de magazine, intrucat niciodata nu ne-au raspuns la vreo solicitare legata de "Mic.ro". Cu toate acestea, zilele trecute a aparut in presa o afirmatie a lui Dinu Patriciu, conform careia domnia sa ar urma sa-si "refinanteze singur" aceasta afacere, scrie Bursa.ro.

Business ReportFoto: Colaj foto

Taxa auto: Cat platesti daca aduci de la nemti un Golf de maximum 6.000 de euro. Masinile germane au fost preferatele romanilor in 2011, in special pe segmentul second-hand, prima pe lista clasandu-se Volkswagen, potrivit unei analize privind piata auto din Romania, realizata de auto.ro si Daedalus Millward Brown la finalul anului care tocmai a trecut. Pentru ca studiile arata ca intentia de cumparare de masini second-hand este in crestere, am facut o simulare a taxei auto, versiunea 2012, pentru un Volkswagen Golf adus din Germania. De fapt, pentru a realiza o comparatie, am luat doua anunturi: un Golf cu norma de poluare Euro 2 si unul cu norma de poluare Euro 3. Asadar, am gasit un Golf de 5.000 de euro, rulat 92.000 de km, motor de 1.4 pe benzina, norma de poluare Euro 2. Masina este din anul 2002, deci are o vechime de 9-10 ani, anunta Capital.ro.

Romania, cea mai expusa tara din regiune la restructurarea activitatii bancare. Romania este cea mai expusa tara din regiune la restructurarea activitatii bancare in urmatorii ani, arata un raport UniCredit. In caz ca bancile vor retrage finantare din Romania, avansul creditarii va fi tras in jos cu o treime. La polul opus, Turcia si Rusia vor beneficia de cel mai mare avans al creditarii in urmatorii ani si nu se vor confrunta cu nici un risc de restrangere a activitatii bancare. Incetinirea economiei mondiale va avea un impact asupra economiilor din Europa centrala si de est, scriu analistii UniCredit in raportul privind perspectivele sectorului bancar. Romania este, altauri de Ungaria, Croatia, Slovenia si Slovacia, printre tarile unde exista riscul unui efect negativ asupra economiei. Aceste lucruri, cumulate cu dependenta bancilor romanesti de finantarea de actionari, fac Romania cea mai vulnerabila tara din regiune la posibila restructurare a activitatii bancare in urmatorii ani, informeaza Money.ro.

TOP 10 solutii: Cum sa inoate Romania contra curentului de criza din Vest. Putem depasi criza in 2012, daca simplificarea fiscala, flexibilizarea pietei muncii si plata datoriilor statului sunt cap de afis pe agenda guvernantilor. Exporturile nu au motiv sa scada foarte mult in 2012, chiar daca Europa ar putea intra in recesiune. Nici anul trecut economia nu a evoluat bine pe continent si, cu toate acestea, exporturile locale au crescut puternic fata de 2010. Sectorul privat, care a dus greul in criza, nu are nevoie de stimulente, ci doar de netezirea asperitatilor legislative in sistemul fiscal, dar si pe piata muncii, unde relatiile dintre angajatori si angajati n-au devenit mai flexibile dupa publicarea noului Cod al Muncii. Eugen Radulescu, seful Directiei Audit din BNR, Cristian Parvan, secretarul general al Asociatiei Oamenilor de Afaceri, specialistul in HR George Butunoiu, alaturi de alti reprezentanti ai mediului de afaceri au evidentiat, pentru EVZ, zece solutii care ar putea impulsiona economia in 2012.

Care este "speranta de viata" a unei companii in secolul 21. De ce companiile "mor" mai repede astazi decat acum 100 de ani. In ultimii ani, corporatii mari precum Lehman Brothers si Saab au pierdut foarte mult din castiguri datorita crizei financiare, clientilor si rivalilor de pe piata. Recent, firma Kodak a cerut protectie fata de creditori si restructurare in faliment. Multinationalele trec printr-o perioada foarte grea si multe dintre ele nu vor supravietui schimbarilor care au loc mult prea repede in zilele noastre, scrie BBC. Viata unei companii in anii '20 era estimata la o medie de 67 de ani, conform indicelui bursier S&P 500. Astazi, media a scazut la 15 ani, conform profesorului Richard Foster de la Universitatea Yale. El spune ca pana in 2020 trei sferturi dintre companiile luate in calcul de indicele bursier S&P 500 vor fi companii noi, de care nu se stie nimic astazi. Intr-o lume in care gigantul General Motors a trebuit sa fie salvat de la faliment acum doi ani de catre guvernul american din bani publici oamenii se intreaba cat de mult mai poate supravietui o companie in secolul XXI, anunta Gandul.

Un inginer roman vrea sa extinda metodele de folosire a energiei regenerabile in Romania. Un inginer roman experimenteaza intr-o comuna din judetul Bacau o solutie eficienta pentru incalzirea locuintelor. Este vorba despre colectoarele solare, folosite pe scara larga in Occident, dar aflate la stadiu de pionierat in Romania. L-am intalnit pe inginerul Zamfir, alaturi de sotia lui, Camelia, in comuna Brusturoasa din judetul Bacau. Desi originari din Galati, au ales acest loc, intre munti, pentru a-si materializa proiectul. Casa a fost construita cu ajutorul voluntarilor, din 2009 pana in 2011. De ce tocmai aici? Pentru ca in partea asta de tara au gasit sustinerea autoritatilor locale. Cu atat mai mult cu cat Ion Zamfir vrea sa arate in special oamenilor din mediul rural tehnologiile neconventionale. Povesteste ca a fost, in 2002, in Tara Galilor. A vazut sate intregi in care oamenii prindeau razele soarelui si isi asigurau confortul. Cum anume? Cu ajutorul colectoarelor solare. O denumire mai putin pompoasa a ceea ce specialistii numesc panouri solare. Ai nevoie de teava de cupru, vata minerala pentru izolatie, corpul panoului din scandura, iar partea expusa la soare din sticla sau policarbonat, zice romanul ca a invatat de la galezi sa faca primul sau colector solar. Mijloacele de obtinere sunt simple - "o lampa de gaz, coturi, sarma de cositor", pare atat de simplu din descrierea inginerului roman, informeaza Romania Libera.

Este dificil pentru austrieci sa-si mentina operatiunile bancare in Europa Centrala si de Est. Agentia de evaluare financiara "Fitch Ratings" a avertizat, ieri, ca incercarile marilor banci austriece privind indeplinirea cerintelor de capital ale Autoritatii Bancare Europene (EBA), pana la mijlocul acestui an, ar putea sa aiba consecinte negative pentru operatiunile lor din Europa Centrala si de Est, potrivit unui comunicat de presa al agentiei, citat de Agepres. Analistii "Fitch Ratings" nu se asteapta ca bancile austriece sa se retraga din Europa Centrala si de Est, dar anunturile institutiilor de credit privind intentia de a-si reduce expunerea pe unele state din Europa Centrala si de Est si sa creasca doar prudent in altele ar putea deteriora mediul operational si asa fragil in multe state din regiune. Christian Kuendig, analist "Fitch Ratings", a declarat: "Marile banci austriece vor trebui sa realizeze un act dificil de echilibristica pana la mijlocul lui 2012. (...) Desi li se cere sa-si imbunatateasca capitalizarea pentru a indeplini cerintele EBA, ele trebuie sa se asigure ca procesul de reducere a activelor riscante nu afecteaza operatiunile lor din Europa Centrala si de Est", scrie Bursa.ro.

Renault Scenic si Grand Scenic, relansate in 2012. Renault a revizuit ambele versiuni ale MPV-ului sau compact - Scenic (5 locuri) si Grand Scenic (7 locuri) - si se pregateste sa le relanseze pe pietele europene. Cea mai noua varianta facelift este denumita comercial Collection 2012 si se distinge prin partea frontala redesenata, precum si prin noile finisaje de la interior. Constructorul francez si-a completat oferta cu doua noi motorizari: TCe 115, un benzinar turbo de 1,2 litri (115 CP si 190 Nm) si dCi 110, un diesel de 1,5 litri (110 CP si 260 Nm). Acesta din urma este cel mai eficient din gama, cu un consum mediu declarat de doar 4,1 litri/100 km. Cel mai puternic motor pe benzina este cel de 2,0 litri si 140 CP, cuplat la o transmisie CVT, in timp ce varful gamei diesel este dCi 160 - 2,0 litri si 160 CP, cu transmisie manuala in 6 trepte. Preturile si disponibilitatea pe diverse piete nationale vor fi anuntate in viitorul apropiat, anunta 24auto.ro.