Cum isi fac reclama vanzatorii de apartamente. Preturile au luat-o la vale. Oamenii care vor sa paraseasca blocurile comuniste nu se plang ca ar avea lipsa de clienti, mai asteapta. Cei care au investit in cartiere rezidentiale se roaga sa-si vanda din apartamente ca sa nu rugineasca afacerea. Apartamentele noi sunt mai scumpe decat cele vechi cu aproximativ 15 - 20.000 de euro. In pret intra parchetul, gresia, cam tot, mai ramane sa-l mobilezi. In plus, ti se garanteaza si un loc de parcare, scrie EVZ.

Business ReportFoto: Colaj foto

Generatia pierduta a Uniunii Europene / Forumul de la Davos, masuri fanteziste pentru relansarea economica. Toate masurile de austeritate din zona euro, in special, cuprind, inevitabil, concedieri din sectorul public. In ultimii ani, din cauza stoparii liniilor de creditare, multe afaceri din mediul privat si-au tras obloanele. Cifrele somajului din zona euro sunt ingrijoratoare, mai ales in randul tinerilor. Se poate vorbi deja despre o generatie pierduta. 28% din italienii cu varste intre 16 si 24 de ani isi cauta de munca. In Grecia, procentajul este 43%, iar in Portugalia este 30,7%. In Spania, a sarit de 50%, iar in Marea Britanie, peste 1 milion de tineri sunt someri, relateaza CariereOnline.ro

Romania pe locul 12 mondial la exodul de creiere. Presedintele Traian Basescu a declarat recent ca Romania a dat si continua sa dea lumii elite in toate domeniile. Verificand afirmatiile sefului statului se observa ca Romania se plaseaza pe locul 12 mondial la exodul de creiere. La intrebarea: "Pastreaza sau atrage tara dv. oamenii talentati" - adresata de World Economic Forum (WEF) - Romania a obtinut 2,2 puncte, pe o scala de la 1 la 7, unde 1 reprezinta "nu, oportunitatile se gasesc in alte tari" si 7 - "da, exista multe oportunitati pentru oamenii talentati". Un punctaj similar cu cel al Romaniei l-a obtinut si Bulgaria. Dar cu precizarea ca vecinii de la sud si-au pastrat scorul dinaintea crizei, in vreme ce noi ni l-am depreciat de la 2,7. Cu alte cuvinte, mediul economic a devenit mai ostil, mai putin prietenos cu romanii talentati, si de functionala ce este economia noastra, romanii nu stiu unde sa mai fuga de ea, informeaza Finantistii.ro

Cum explica autoritatile esecul deszapezirii: Contractele asfaltatorilor, doar pentru "conditii normale de iarna". Ministerul Transporturilor a redeschis integral circulatia pe drumurile nationale, ultimul drum deschis fiind autostrada A2 pe care traficul a fost reluat ieri dimineata, cu incepere de la ora 9.30. Standardele ministerului Transporturilor adoptate in octombrie obliga insa ca deszapezirea sa aiba loc pe autostrazi si drumurile nationale de importanta maxima la doar 8 ore de la oprirea viscolului. In realitate, circulatia a fost restabilita de abia duminica dimineata, la peste o zi de la oprirea viscolului la Constanta si la 24 de ore dupa termenul prevazut in normative, scrie Romania Libera.

Ce aduc in schimb inlocuitorii Nokia la Jucu. Nokia, unul dintre cei mai importanti investitori straini din tara, inchide in martie fabrica de la Cluj. Pentru cei 1.900 de clujeni care lucreaza aici, aceasta plecare inseamna pierderea locului de munca. In locul Nokia se anunta acum venirea mai multor investitori romani sau straini, printre care se numara Bosch si De'Longhi. Unii analisti spun ca salariile celor care vor lucra pentru noii investitori vor fi mai mici si aceasta situatie va fi un semn de scadere economica. Altii, insa, spun ca ei vor plati cel putin la fel de bine ca si Nokia. Continuarea in Adevarul.

Tarom 2008-2012: Pierderi de un miliard de lei. Compania aeriana nationala va avea inca un an cu pierderi in 2012, continuand seria rezultatelor financiare proaste inceputa in 2008, inainte de declansarea crizei. Tarom si-a redus anul trecut pierderile cu 24,16% fata de anul precedent, de la 332,5 milioane lei la 252,18 milioane lei. Pentru 2012, pierderea estimata este in scadere, repectiv 187,24 milioane lei, adica 43 de milioane de euro. Rezultatele succesive inaintate de Tarom la Ministerul Finantelor arata ca pierderile companiei in perioada 2008-2011 se cifreaza la 824 milioane lei, respectiv 191 milioane euro. Daca va fi atins nivelul prognozat pentru 2012, pierderile pe ultimii cinci ani vor fi de un miliard de lei. Integral in Romania Libera.

Top 10 cele mai bine platite internship-uri din lume. Daca pentru majoritatea ideea de internship nu presupune o activitate remunerata, marile companii demonstreaza insa, contrariul. Glassdoor.com a realizat insa un top al celor mai bine platite internship-uri, bazat pe informatiile venite de la utilizatori. La Exxon Mobil, un internship poate fi remunerat si cu 6500 de dolari, acesta fiind si cel mai bine platit internship din acest top, anunta EurActiv.ro

Sefii bancilor platesc cu functia factura creditelor neperformante. Dupa trei ani in care actionarii majoritari din sistemul bancar au uitat ce inseamna incasarea de dividende, primele trei banci au fost sau sunt pe cale de a fi decapitate. Sefii altor institutii au avut acelasi tratament in urma cu un an. Unde au gresit bancherii de top din anii de aur ai cresterii economice din Est? Incepute acum doi, trei sau patru ani, in functie de politica fiecarei banci, contractele de management ale presedintilor au expirat la sfarsitul lui 2011 sau vor expira in prima parte din 2012. O parte au fost semnate sau prelungite acum patru ani, cand nimeni nu credea in recesiune, bancherii asumandu-si riscuri pentru a putea raporta profituri din ce in ce mai mari. Integral in Capital.

Tomas Spurny - noul presedinte al BCR. Tomas Spurny va prelua functia de presedinte executiv al Bancii Comerciale Romane (BCR), de la 1 aprilie, urmand sa il inlocuiasca pe Dominic Bruynseels, al carui mandat expira, potrivit unui comunicat al bancii. Schimbarea la nivelul managementului a fost luata in sedinta de vineri a Consiliului de Supraveghere al BCR, prezidata de Andreas Treichl, presedintele Consiliului si presedintele executiv al Erste Group Bank (banca mama a BCR), anunta Bursa.ro

La mall in Gara de Nord. Cum ar fi sa mergi la Gara de Nord ca la un mall in subteran? Ideea, sustinuta si de alti ministri ai transporturilor, este mai veche, dar pare sa prinda contur abia anul acesta. "Ceva concret, care sa iasa din birouri, inca nu. Sunt tot felul de negocieri, proceduri, discutii legate de ceea ce isi doreste Romania si ce poate sa ofere Belgia, pe ce linii sa se mearga, daca Romania chiar isi permite un asemenea proiect", spun reprezentantii Ministerului Transporturilor despre proiectul romano-belgian care va schimba fata Garii de Nord din Bucuresti. Continuarea in Capital.