Evolutia crizei datoriilor va frana economia romaneasca. Comisia Europeana (CE) a revizuit in scadere prognoza de crestere economica din acest an, pentru tara noastra, de la 2,1%, la 1,6%, mai ales ca urmare a efectului negativ al incertitudinilor de pe pietele financiare si a evolutiilor privind datoriile suverane din zona euro, potrivit unui raport al CE. "Cererea interna va ramane principalul stimulent al cresterii in acest an. Consumul guvernamental nu este de asteptat sa contribuie mult la crestere in 2012, in conditiile in care el este supus constrangerilor implicate de consolidarea fiscala continua. Totusi, este de asteptat ca in anul 2012 un rol esential sa il joace inves-titiile publice, sustinute de o ameliorare anticipata a absorbtiei fondurilor Uniunii Europene. Investitiile private vor fi probabil mai slabe decat s-a anticipat, cu costul cresterii incertitudinii interne generale si de aceea unele investitii planificate pentru inceputul lui 2012 vor fi probabil amanate pentru a doua jumatate a anului sau pentru 2013", se arata in raport, scrie Bursa.ro.

Business ReportFoto: Colaj foto

2012, anul podurilor. Proiecte in valoare de peste 120 mil. euro se pregatesc sa inceapa anul acesta pentru reabilitarea podurilor peste Dunare de la Fetesti si Cernavoda si constructia celui de la Gradistea, peste raul Arges. Se lucreaza si la Podul Prieteniei, de la Giurgiu La 26 de ani de la punerea lor in functiune, podurile dunarene de la Fetesti si Cernavoda vor intra in reparatii capitale. Tot in acest an vor incepe si lucrarile de constructie a podului de la Gradistea, pe calea ferata care leaga Bucurestiul de Giurgiu. Acesta va prelua traficul care se desfasura pe podul vechi, luat de ape la inundatiile din 2005. Podul de peste Dunare, de la Giurgiu - Ruse, se afla si el in reparatii, insa nu este vorba de un proiect de amploare. In curand, trenurile care se indreapta spre litoral vor trece bratul Borcea si apoi Dunarea ca in anii copilariei noastre, pe podurile construite de inginerul Anghel Saligny. Cele "noi", de la Fetesti si Cernavoda, date in functiune in 1986, vor intra in reparatii capitale. La o ultima evaluare, a rezultat ca cele doua poduri prezinta 311 fisuri si 1.200 de nituri slabite, anunta Capital.ro.

Cu cat a scazut pretul mediu al apartamentelor in 2011. Pretul mediu la nivel national pentru apartamentele construite inainte de 1990 a fost, in semestrul doi din 2011, de aproximativ 720 euro/mp, in scadere cu circa 2,1% fata de semestrul anterior, se arata intr-un comunicat al companiei imobiliare Darian. Cele mai ridicate preturi la apartamente construite inainte de 1990 s-au inregistrat, dupa cum era de asteptat, in Bucuresti, unde pretul mediu se situeaza la un nivel de 984 euro/mp. Capitala este urmata in acest clasament de Cluj-Napoca (977euro/mp), Iasi, (891 euro/mp) si Timisoara (889 euro/mp), urmate la diferente relativ nesemnificative de Ploiesti, Brasov si Constanta. In procente, cel mai mult au scazut in semestrul II din 2011, comparativ cu aceeasi perioada din 2010, preturile apartamentelor din Pitesti, care s-au depreciat cu aproape 18,8%, Bacau (-10,3%) si Targoviste (-10%). In Capitala, desi sunt in continuare cele mai scumpe apartamente, scaderea in acelasi interval de timp a fost, de asemenea, peste media pe tara. In Bucuresti apartamentele construite inainte de 1990 s-au ieftinit cu 8,8% in partea a doua a anului 2011 fata de perioada similara din 2010, informeaza Money.ro.

Deszapezirea 2012 - radiografia unui fiasco sau cum a aruncat guvernul jumatate de tara in anul 1954. Cateva zile de ninsoare si viscol au aruncat aproape jumatate de tara intr-un haos greu de imaginat pentru anul de gratie 2012: drumuri nationale si autostrazi inchise doua saptamani, sute de localitati izolate complet, zeci de mii de oameni rupti complet de lume, fara electricitate si astupati de zapada. Si toate acestea din cauza unei tehnici de deszapezire cu totul originala: neinterventia. Primul val de ninsoare din aceasta iarna lovea Romania abia pe 24 ianuarie, in centrul, sudul si estul tarii. O data la care s-ar fi presupus ca autoritatile nu aveau cum sa mai fie luate prin surprindere, doar daca nu cumva credeau ca in aceasta iarna nu va mai ninge deloc. Fara a o lua prea in serios, autoritatile responsabile s-au urnit fara tragere de inima, necoordonat si fara prea multa eficienta. Primul drum national se inchidea pe 25 ianuarie, la ora 11.30: DN 1D Albesti Paleologu (Prahova) - Urziceni. Nu a durat prea mult, iar dupa-amiaza drumurile nationale au inceput sa se blocheze unul cate unul: DN 22 Ramnicu Sarat - Braila, DN 2C Buzau - Slobozia, DN 2 Bucuresti - Urziceni - Buzau, DN 7 Pitesti - Ramnicu Valcea... Dupa ora 19.00, pica si Autostrazile A1 Bucuresti - Pitesti si A2 Bucuresti - Constanta (a Soarelui!), scrie Finantistii.ro.

Mugur Isarescu: "Evaziunea fiscala este inevitabila". Guvernatorul Bancii Nationale, Mugur Isarescu, critica dur sistemul taxelor si al impozitelor. Dupa mai multi ani in care oamenii de afaceri si liderii organizatiilor de business, dar si studiile companiilor de consultanta califica drept stanjenitor sistemul fiscal, ieri a iesit la rampa chiar guvernatorul BNR, Mugur Isarescu, pentru a arata ca, practic, evaziunea este inevitabila. Prezent la o conferinta despre piata de capital, Isarescu a atras atentia ca modelul antreprenorului roman vizeaza atat calitatea de patron, cat si de manager. Totusi, "sistemul fiscal este conceput astfel incat sa forteze managerii sa faca evaziune fiscala" si toate acestea sunt "piedici in dezvoltarea pietei de capital din Romania", anunta Adevarul.

Cum am ajuns in pragul unui rateu de 3 miliarde euro. Unul dintre cele mai importante programe de fonduri europene de care beneficiaza Romania - POSDRU- este intr-un pericol mult mai mare decat intreruperea actuala a platilor dinspre UE. Cu o rata de absorbtie mica, acuzatii de coruptie si rezultate slabe, programul se apropie vertiginos de un esec rasunator. In cinci ani, Romania a reusit sa cheltuiasca doar 13% din fondurile Programului Operational Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane (POSDRU), care beneficiaza de o finantare totala de 3,4 miliarde euro pe perioada 2007-2013. O analiza de profunzime duce la concluzia ca decizia recenta a Comisiei Europene de a intrerupe platile destinate POSDRU, in urma identificarii unor nereguli, este doar un simptom al unei afectiuni mult mai grave de care sufera proiectul. Asta, in ciuda faptului ca, ieri, ministrul Muncii, Claudia Boghicevici, a declarat pentru Mediafax ca pana la sfarsitul lunii aprilie platile in cadrul POSDRU ar putea fi reluate, precizand ca au fost intrerupte platile pentru cererile din decembrie si ianuarie, fiind vorba de cateva zeci de milioane de euro, informeaza Romania Libera.

Strainii cu depozite in Elvetia ar putea fi obligati sa raporteze banii la Fisc. Autoritatile din Berna ar putea introduce obligativitatea ca strainii care isi depoziteaza banii in bancile elvetiene sa prezinte dovada ca au platit in tara lor impozite pentru sumele respective. Propunerea in acest sens a guvernului de la Berna urmareste sa puna capat depozitarii "banilor murdari" in bancile elvetiene. Conform propunerii, un cetatean strain care doreste sa depoziteze o suma importanta intr-o banca elvetiana va trebui sa semneze o declaratie prin care sa faca dovada ca a platit in tara sa impozite pentru acesti bani. Daca banca va avea indoieli cu privire la veridicitatea declaratiei, va cere date suplimentare, iar daca deponentul nu o va convinge, atunci institutia financiara va respinge constituirea depozitului. In cazul in care declaratia deponentului se dovedeste mincinoasa, autoritatile elvetiene ar putea actiona in instanta cetateanul strain. Totusi, acesta este unul dintre aspectele juridice care nu au fost clarificate inca in propunerea guvernului, scrie Bursa.ro.

Noul Audi A3 - primele imagini. A fost deconspirata una dintre cele mai asteptate noutati ale apropiatului Salon Auto de la Geneva, noul Audi A3. Imagini cu noua generatie a compactei de la Ingolstadt au impanzit internetul, in ultimele ore. Sunt, fara indoiala, imagini care provin din setul de fotografii oficiale, care va fi difuzat in media cat de curand. Din punct de vedere stilistic, nicio surpriza: noul A3 este inspirat puternic din liniile mezinului A1. Plansa de bord ne era deja cunoscuta (vezi referintele de mai jos), iar atmosfera la bord ramane cea tipica unui A3, foarte apropiata de cea de la actuala generatie. Noua familie A3 va fi mai mare decat la generatia precedenta: pe langa versiunea de baza (3 usi) si cea Sportback (cu 5 usi), va fi lansat si un sedan. Mai multe detalii vom afla, desigur, atunci cand Audi va publica primele informatii referitoare la noul model, anunta 24auto.ro.