ONU: Preturile alimentelor vor scadea din cauza somajului. Preturile mondiale ale alimentelor vor scadea anul acesta, din cauza slabirii cererii pe fondul cresterii somajului in tarile in curs de dezvoltare si cele dezvoltate, estimeaza Natiunile Unite. "Incepem sa vedem un declin al preturilor alimentelor", a delarat ieri, la o conferinta din Hanoi - Vietnam, Jose Graziano da Silva, directorul general al Organizatiei Natiunilor Unite pentru Alimentatie si Agricultura (FAO). Potrivit FAO, desi indicele global al preturilor alimentelor a crescut in februarie, pentru a doua luna consecutiv, ca urmare a avansului cotatiilor cerealelor, uleiului si zaharului, acesta este cu 9,5% mai mic fata de nivelul record inregistrat in februarie 2011. Indicele FAO care masoara evolutia preturilor a 55 de marfuri alimentare a crescut cu 1,2% luna trecuta, la 215,3 puncte, de la 212,8 puncte in ianuarie. De mentionat ca pretul graului a scazut cu 29% pe piata americana, fata de nivelul maxim atins in februarie 2011, iar cel al orezului - cu 25% comparativ cu varful din septembrie. Preturile orezului si graului au urcat pana la niveluri record in 2008, pe fondul crizei globale, scrie Bursa.ro.

Business ReportFoto: Colaj foto

Cum faci rost de bani ca sa pornesti o afacere de la zero. Finantarile bancare pentru afaceri start-up pot fi accesate doar dupa doi ani de activitate a firmei. Intreprinzatorii care vor sa porneasca ceva de la zero trebuie sa se bazeze pe ajutorul cunostintelor sau, mai rar, al unor business angels. Regula de aur a "celor trei P" este predata studentilor chiar de un bancher la "cursul privind instrumentele de finantare pentru inceperea unei afaceri. "Stiti cine sunt cei trei P la care trebuie sa apelezi pentru a finanta o afacere de la zero? Parinti, prieteni sau alti prosti, toti dispusi sa iti dea sau sa iti imprumute bani", spune Tiberiu Moisa, director executiv clienti corporativi si IMM la Banca Transilvania si, totodata, profesor universitar. Regula este mai mult decat o anecdota pentru majoritatea intreprinzatorilor care vor sa infiinteze o firma, in conditiile in care bancile acorda finantari pentru afacerile start-up doar dupa doi ani de activitate, anunta Capital.ro.

Recesiunea asteapta Europa si China la cotitura. In ultima perioada, tot mai multi analisti prezic vremuri grele pentru Europa, dar si pentru China. Toate rapoartele publicate recent vorbesc de un nou val de recesiune pe batranul continent si despre "o aterizare dura" pentru economia chineza. Ultima analiza apartinand Ernst and Young arata ca revenirea economica in Europa se va lasa asteptata, desi masurile luate la nivelul Uniunii Europene si Bancii Centrale Europene pregatesc terenul pentru redemararea motoarelor de crestere economica in Europa. Astfel, economistii Ernst and Young prezic o crestere a Produsului Intern Brut de 0,5% la nivel european, cu conditia ca masurile de austeritate luate de statele membre sa fie aplicate "litera cu litera". Totusi, desi 2012 va fi un an greu, in care datoria publica si privata va trebui refinantata, in care creditarea va fi restrictiva si austeritatea fiscala nu va ajuta nici ea, din 2013, Europa are sanse sa revina pe plus, cred analistii Ernst and Young, in raportul "Previziuni pentru zona euro". Si Bank of America estimeaza ca 2012 va fi un an al provocarilor pe plan european: gigantul bancar considera ca pericolul major a trecut, dupa restructurarea datoriei Greciei catre creditorii sai privati, dar mai raman "riscuri clare, atat pe termen scurt, cat si pe termen lung", informeaza Money.ro.

De ce trebuie sa ne fie frica: de liberalizarea pretului la energie sau de cum se va face ea? Pentru ca nu a fost in stare sa defineasca clar categoria consumatorilor vulnerabili, pentru ca nu avem o strategie energetica nici macar pe termen scurt si pentru ca mecanismele pietei libere sunt o sperietoare pentru autoritati, dar si pentru clientela politica, guvernul anunta liberalizarea pietelor de energie electrica si gaze naturale etapizat. In realitate, sub falsa deviza a protectiei sociale se ascunde mentinerea in viata a sistemului clientelar, care cotizeaza cu bani grei puterii vremelnice de la Bucuresti, sau, in cel mai rau caz incompetenta. Jumatatile de masura s-au dovedit in ultimii 22 de ani fatale pentru Romania. In timp ce tari ca Polonia, Cehia, Slovacia etc. au abordat reforma economica in modul cel mai transant, guvernele de la Bucuresti au mers de fiecare data dupa principiul "un pas inainte, doi inapoi". Caz concret, liberalizarea pietelor de energie electrica si gaze naturale, scrie Energy-Center.ro.

Start pentru Centura Bucuresti Sud. Cum au crescut costurile cu 27 mil. de euro, pentru 0 km construiti. Dupa 5 ani de la primele licitatii pentru reabilitarea celor 32 de km ai Centurii Bucuresti Sud, lucrarile propriu-zise vor fi in sfarsit demarate, acestea urmand sa inceapa in trimestrul al doilea al acestui an, potrivit conducerii CNADNR. Vestea proasta este insa ca, desi obiectivul ar trebui sa fie largirea la 4 benzi a tronsonului de sud, cuprins intre Autostrada Bucuresti - Pitesti si Autostrada Soarelui, lucrarile vizeaza, in prima etapa, doar reabilitarea celor doua benzi existente si largirea in zona intersectiilor, se arata intr-o nota a CNADNR, pentru Finantistii. Primele licitatii pentru largirea la 4 benzi a Centurii Sud, pentru studiile de fezabilitate, au fost organizate inca din vara anului 2007, iar semnarea contractelor de constructie cu firmele declarate castigatoare s-a facut in luna noiembrie 2008. Totusi, in contradictie cu graba cu care s-a actionat la acea vreme, lucrarile nu au mai fost demarate, anunta Finantistii.

Romania este campioana Europei la inmatriculari de autoturisme noi, dar vanzarile scad.De ce s-au inghesuit romanii sa-si ia masina noua. Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a lansat astazi un raport privind inmatricularile de masini noi in Europa, pe primele doua luni ale anului 2012. Romania a inregistrat cea mai mare crestere din Uniunea Europeana, cu 54%, comparativ cu perioada similara a anului trecut. Alte tari care au inregistrat cresteri semnificative la inmatricularile de masini noi au fost Ungaria, Bulgaria, Polonia, Estonia, Slovacia sau Danemarca. Marile piete auto traditionale din Europa, precum Germania sau Franta, au inregistrat scaderi, ceea ce s-a intamplat si cu tarile europene aflate in criza, precum Grecia, Portugalia si Italia. Paradoxal, cifrele anuntate tot astazi de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) din Romania arata ca, in aceeasi perioada (ianuarie-februarie 2012), vanzarile de autoturisme noi au scazut in Romania cu 7%, fata de perioada similara din 2011. Diferenta imensa dintre evolutia vanzarilor si a inmatricularilor de autoturisme noi, asa cum o arata cele doua rapoarte, se datoreaza faptului ca exista un decalaj intre momentul in care producatorii si importatorii raporteaza vanzarea unei masini - imediat ce incheie tranzactia cu clientul, si momentul in care clientul o inmatriculeaza efectiv la Politie, informeaza Gandul.

"Metrorex" poate imbunatati, cu 2 miliarde de euro, sanatatea bucurestenilor. Bucurestiul poate deveni in urmatorii 6 ani un oras prin care sa se circule normal, fara blocaje in trafic si fara tot alaiul de probleme care decurg din numarul urias de masini aflate pe sosele. In plus si poluarea ar urma sa fie redusa considerabil, ceea ar contribui la imbunatatirea starii de sanatate a locuitorilor Capitalei. Conducerea Metrorex este convinsa ca acest lucru poate fi realizat, si cum nimic nu este gratis, si acest lucru are un pret: 2 miliarde de euro, bani care vin de la Executiv dar si din credite bancare, in proportii egale. Pana in 2018 vor aparea noi linii de metrou, care vor prelua o mare parte din greul sustinut pana acum doar de traficul de suprafata. Dupa cum se stie, lucrarile la Magistrala 5, Drumul Taberei - Universitate, se afla in plina desfasurare. Asteptat cu mare interes de catre sutele de mii de locuitori ai acestei zone, metroul a nascut si destule controverse, unele ca urmare a unei lipse de comunicare dintre executant si beneficiar, iar altele au fost rodul unor imaginatii infierbantate, scrie Bursa.ro.

Noul Ford Kuga, dezvaluit la Geneva. Noul Kuga este parte din politica de globalizare Ford: la scurt timp dupa prezentarea de la Detroit (sub numele de Escape), a fost lansata si versiunea europeana a SUV-ului, la Geneva. A doua generatie Kuga se remarca in primul rand prin lungimea marita cu 8 cm, pana la 4,52 m, cu un surprlus de 82 litri la portbagaj. Interiorul nu dispune de mari surprize, plansa de bord fiind foarte apropiata de cea a noului Focus, un alt model global Ford. Surpriza se afla, in schimb, la partea din spate, unde hayonul poate fi deschis foarte usor, printr-un simplu gest cu piciorul (trecerea piciorului pe sub bara spate). Aceasta solutie nu este, totusi, o premiera absoluta, avand in vedere ca exista deja pe VW Passat sau BMW Seria 5. Apropo de noutati, noul Kuga dispune de sistemele de la Ford ce inglobeaza tehnologie avansata, precum Active Park Assist sau detectia pentru unghiurile moarte. Disponibil cu transmisie integrala, noul Ford Kuga dispune de un turbodiesel de 2,0 litri TDCi, in doua versiuni de putere - 140 si 163 CP. Cutia automata Powershift este disponibila optional. Motorizarea pe benzina este asigurata de motorul EcoBoost de 1,6 litri si 175 CP, disponibil deja pe alte modele Ford, anunta 24auto.ro.