Pegas isi ia din nou zborul. Cine nu s-a gandit sa dea masina pe bicicleta? Nu consuma combustibil, nu sta in trafic si nici nu polueaza. In marile orase europene, este chiar "un accesoriu" la moda. Managerii romani se urca greu pe o bicicleta, mai ales daca poarta costum si cravata. Si totusi, nu de putine ori ii observam pe pistele speciale din Capitala. Sa fie acesta un nou trend? Cert este ca piata de biciclete creste. Jucatorii din domeniu vorbesc de aproximativ 300.000 de biciclete vandute anul trecut, valoarea lor fiind de aproximativ 45 milioane de euro (daca se calculeaza cu un pret mediu de 150 euro pentru o bicicleta). "Am intuit ca piata bicicletelor va avea o crestere sustinuta in urmatorii ani si am considerat ca Pegas poate avea din nou un cuvant de spus in noile conditii", explica scurt Andrei Botescu, cel care a readus in piata brandul Pegas, impreuna cu Alexandru Manda. Integral in Capital.

Business ReportFoto: Colaj foto

Cum ne loveste leul tot mai slabit. Cel mai rau este ca, in momente de panica la nivel mondial, leul se depreciaza fata de euro, fiind o moneda emergenta, insa si euro se depreciaza fata de franc si dolar, deoarece e considerat mai putin sigur pe pietele internationale. Ratele mai mari la banci sunt primele si cele mai evidente efecte ale cresterii cursului. Romanii care au luat credite in euro si franci elvetieni in perioada de expansiune a acestora au acum de platit chiar si dublu, informeaza EVZ.

Creditele de consum pe perioade lungi reapar in ofertele bancilor. Aproximativ zece banci au implementat deja prevederile regulamentului bancii centrale referitor la acordarea de credite populatiei, iar doua dintre acestea au deja in oferta credite de consum care pot fi luate pe perioade mai mari de cinci ani. Aceasta in conditiile in care intentiile declarate ale reglementarii BNR au fost de limitare a perioadei de rambursare a imprumuturilor de consum pe maximum cinci ani. Insa actul normativ contine o prevedere in baza careia finantatorii pot construi produse ciudate in comparatie cu cele de pana acum: creditele de consum pentru investitii imobiliare, informeaza Finantistii.ro

Companiile de stat merg pe modelul comunist. Modelul comunist de guvernanta corporativa inca functioneaza in companiile de stat, a declarat Kary Nyman, specialist in cadrul Bancii Mondiale, ieri, la o conferinta pe tema guvernantei corporative. "Daca vreti, ca Guvern, sa obtineti capital privat in sectorul energetic, trebuie sa luam in considerare capitalul privat in companiile de stat", a afirmat acesta, precizand ca societatile de stat din energie trebuie listate la bursa. "Acest model comunist de guvernanta corporativa, din pacate, se aplica si in acest moment in companiile de stat, precum Nuclearelectrica, Romgaz si Electrica", a mai spus acesta, relateaza EVZ.

CFR si-a bugetat profit zero. Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA si-a bugetat profit zero pentru anul in curs, potrivit bugetului de venituri si cheltuieli pentru acest an, publicat in Monitorul Oficial. Astfel, valoarea totala a veniturilor si, respectiv, cheltuielilor CFR este estimata la peste 3 miliarde lei, iar sursele pentru reabilitare vor fi de circa 1,7 miliarde lei. Pentru investitii, compania si-a bugetat 326,898 milioane lei, din care 110 milioane lei din surse proprii si 216,898 milioane lei - alocatii de la buget. Cheltuielile cu personalul se vor ridica la 865,214 milioane lei, din care 663,181 reprezinta cheltuielile cu salariile, informeaza Bursa.

Megaproiectele care au atras cele mai mari investitii. Cele mai scumpe proiecte realizate vreodata sau in curs de desfasurare au atras investitii majore de la zeci la sute de miliarde de euro. "Business Insider" a facut un clasament al celor mai mari proiecte, si in acelasi timp si cele mai scumpe proiecte demarate vreodata. Megaproiectele realizate in intreaga lume sunt de la tuneluri, pana la cai ferate de mare viteza si sisteme de autostrazi. Asadar, mai jos puteti vedea topul celor mai mari proiecte din lume. Continuarea in Adevarul.

Marketing pe termen lung: Bere si muzica, cifre si parametri de imagine. Cand o companie producatoare de bere decide sa se implice consistent in sponsorizarea unui festival de muzica important, ce "mananca" un buget anual de cel putin 1 milion de euro, urmareste mai mult decat vanzarile din cadrul evenimentului. Vezi intr-un material DailyBusiness.ro la ce nivel de profitabilitate se afla asocierea dintre muzica si un brand de bere. In ultimii 4 ani, Tuborg GreenFest in Romania a insemnat o investitie de peste 2 milioane de euro. Suma include organizarea sau asocierea cu festivaluri de renume, campaniile de comunicare si cheltuielile logistice aferente, potrivit lui Doron Zilberstein, vice-presedintele de marketing URBB. Continuarea pe DailyBusiness.ro