​Indiferent de rezultatul Referendumului, Romania pierde, Soros castiga. Inainte de a ne avertiza ca urmeaza "un razboi civil" - ca in Siria, poate, dupa cum sugera inca de la inceputul crizei politice fosta sa colega din societatea civila, analista Alina Mungiu Pippidi - europarlamentarul Monica Macovei, cel mai activist vicepresedinte al PDL, a subliniat ca "Romania este singura tara care pune probleme politice Uniunii Europene" din cauza "instabilitatii prelungite politice" (citat exact). Asa sa fie, oare? Daca l-am intreba pe seful Bancii Angliei, Mervyin King, s-ar putea ca acesta sa arate mai curand spre statul care chiar pune cele mai mari probleme zonei euro, respectiv Grecia, intamplator cea de a doua tara ortodoxa din UE dupa Romania, ca marime. Nici chestiunea cu "instabilitatea prelungita politica" nu se prea sustine. La finele anului trecut, Belgia, de exemplu, a incheiat o criza politica care a tinut tara 585 de zile fara guvern si, implicit, fara prim ministru. Revenirea la situatia normala a necesitat 80 de runde de negocieri intre cele doua parti, efectuate pe parcursul celor aproape doi ani de "instabilitate". Diferenta este ca nici politicienii valoni si nici cei flamanzi nu au strigat la Bruxelles ca se da "o lovitura de stat". Nici n-ar fi avut cum sa-i ameteasca prea tare pe oficialii UE: Bruxelles este capitala Belgiei, scrie Bursa.ro.

BUSINESS REPORTFoto: Colaj foto

Scenariile lui Dr Doom : Război în Orientul Mijlociu şi destrămarea zonei euro. Nouriel Roubini, supranumit Dr. Doom, pentru previziunile sale legate de criza financiară, susţine că sunt trei scenarii care descriu evoluţia economiei mondiale, din acest moment. Cel mai pesimist prevede un război în Orientul Mijlociu şi destrămarea zonei euro. În opinia lui Nouriel Roubini, primul scenariu posibil presupune continuarea dificultăţilor economice şi financiare în economiile avansate, dar amânarea unui alt val al crizei. Al doilea scenariu prevede o furtună la nivel mondial. Dr. Doom crede că lucrurile se vor înrăutăţi în special dacă zona euro devine „dezordonată” şi dacă mai multe state îşi vor pierde accesul pe piaţă, potrivit interviului acordat Businessweek, scrie Income Magazine

Chiriile din Bucuresti stagneaza in asteptarea inceperii anului universitar. Nordul si Sudul Capitalei sunt aproape din toate punctele de vedere doua zone antagonice. Evident, relatia se pastreaza si daca vorbim despre chiriile locuintelor, fiind greu de comparat chiria in cartiere precum Ferentari, Berceni sau Giurgiului cu cea din Baneasa, Herastrau sau Floreasca. Indiferent de zona, chiriile stagneaza, proprietarii asteptand anul universitar. Evident, fiecare zona are adresabilitatea ei, sudul are de partea lui chiriile mai mici, pe cand nordul este considerat mult mai dezvoltat. Conform unei analize a site-ului anunturiparticulari.ro, la nivelul intregului oras statisticile indica un nivel tot mai scazut al chiriilor medii solicitate de proprietari. In luna iulie 2012, au fost atinse cele mai mici chirii inregistrate in aceasta perioada a anului din 2007 si pana in prezent, consemnandu-se scaderi cu peste 40%. Totusi, raportat la evolutia pietei de la inceputul acestui an, variatiile de pret sunt infime, existand corectii de pret atat in sens pozitiv, cat si negativ, anunta Business Cover.

Fragilitatea UE: Cladirea care se afla in doua tari in acelasi timp. O linie metalica ce traverseaza podeaua cladirii de birouri Eurode Business Center marcheaza si granita dintre Germania si Olanda. Jumatate din imobil este in localitatea olandeza Kerkrade, iar cealalta jumatate in orasul german Herzogenrath. De o parte a cladiri se afla o casuta postala germana si un politist german, iar de cealalta o casuta postala olandeza si un politist olandez. Aceasta cladire ar trebui sa faciliteze munca in ambele tari, dar este si o aluzie la faptul ca visul European nu este inca realitate. Granitele sunt totusi destul de libere incat sa imparta o asemenea cladire. Nu exista vamesi sau puncte de control, dar o scrisoare trimisa din partea germana a cladirii are nevoie de o saptamana sa ajunga in partea olandeza, informeaza Capital.ro.

Alro a parasit clasa baietilor destepti, dar prost nu este. Negocierile dintre Hidroelectrica si producatorul de aluminiu Alro Slatina s-au incheiat si, odata cu aceasta, inclusiv "sezonul de vanatoare de baieti destepti", dupa cum declara administratorul judiciar al Hidroelectrica, domnul Remus Borza. Intelegem de aici ca Alro a iesit din categoria "baietilor destepti", dar nu si din postura de cel mai mare client al Hidroelectrica, caci contractul a fost prelungit pana in 2018, pretul fiind principalul obstacol de trecut in cadrul negocierilor. Asadar, de la 130 lei/MWh, cat platea Alro inainte de intrarea in insolventa a Hidroelectrica s-a ajuns la un pret cuprins intre 180 si 205 lei/MWh, profilat in functie de cotatia aluminiului la London Metal Ex-change. Rezonabil pentru ambele parti, am putea spune la prima vedere, dar tinand cont de evolutia pretului pe fondul crizei resurselor, precum si al liberalizarii pietei de energie, consideram ca Alro a jucat o carte castigatoare si de data aceasta, scrie Energy-Center.

Profitul "Transelectrica" s-a diminuat cu 87,36% in primul semestru. Compania nationala de transport al energiei electrice Transelectrica (TEL) a incheiat primele sase luni cu un profit net de 22,58 milioane lei (5,1 milioane euro), de aproape opt ori sub cel din perioada similara a anului trecut (diminuare cu 87,36%), desi in primul trimestru consemnase un castig de 43,6 milioane lei. In primele sase luni din 2011, Transelectrica a avut un profit de 178,63 milioane lei. Raportul semestrial al companiei precizeaza: "Acest rezultat a fost determinat, in principal, de diminuarea cantitatii de energie electrica consumata in SEN (sistemul energetic national, n.r.), ceea ce a condus la diminuarea tuturor categoriilor de venituri care se determina in functie de aceasta (serviciul de transport, serviciile de sistem, administrare piata angro), de cresterea obligatiilor de plata din tariful de transport, a obligatiilor de plata din tariful serviciilor de sis-tem functionale; cresterea cheltuielilor materiale (cheltuielile cu amortizarea, cheltuielile cu mentenanta, alte servicii executate de terti) si a cheltuielilor cu personalul (plata sumei aferente participarii salariatilor la profit)", anunta Bursa.ro.

Plata TVA la incasare - o lege care vine si cu dezavantaje. Nimic din ce fac autoritatile fiscale nu este simplu, nici macar legile care ar trebui sa ajute companiile, nu doar sa le jupoaie de bani. Aproape intotdeauna, luate la bani marunti, legile au o multime de probleme, care, de regula, ar trebui clarificate inainte ca reglementarea sa intre in vigoare. Asa se intampla acum cu masura care prevede plata cotei de TVA la incasarea facturii, nu la emiterea ei, masura acceptata si de FMI si care ar trebui sa intre in vigoare la inceputul anului viitor. O analiza a efectelor nedorite ale acestei masuri a efectuat si Nexia International, pe care o redam in continuare, informeaza Business Cover.

Cum te faci proprietar pe terenul de sub bloc. Titlul de proprietate pentru terenul de sub bloc îţi dă garanţia că-l poţi revendica orcând ca să reconstruieşti pe vechiul amplasament casa dărâmată de cutremur sau inundaţii. La tranzacţiile imobiliare, pe lângă actul de proprietate asupra apartamentelor, notarii au început să ceară şi titlul de proprietate pentru cota de teren aferentă acestora. Notarii susţin că au nevoie de acest act din cauză că există blocuri construite pe terenuri concesionate de primării sau cu statut juridic neclar, pentru care există cereri de revendicare în natură sau care au fost deja redate foştilor proprietari, scrie Income Magazine

Chevrolet Trax, in premiera mondiala la Paris. Chevrolet a inventat SUV-ul cu peste 75 de ani in urma, odata cu lansarea modelului Suburban Carryall, in 1935. Peste doar cateva saptamani, nou-noutul Chevrolet Trax va avea premiera mondiala la Salonul Auto de la Paris, pe 27 septembrie. Trax va intregi oferta Chevrolet de SUV-uri, alaturi de modelul Captiva. Cu o lungime de 4.248 mm, latime de 1.776 mm si un ampatament de 2.555 mm, noul SUV de dimensiuni mici de la Chevrolet are o caroserie cu linii puternice, care denota agilitate si mobilitate. Ofera spatiu suficient pentru 5 persoane. Va asigura o dinamica de conducere in concordanta cu cerintele urbane, dar va oferi, atunci cand este necesar, posibilitatea de a conduce pe teren accidentat, scrie 24auto.ro.