Energia verde va contribui la prabusirea economica sustenabila a Romaniei. Extinderea crizei financiare globale in ultimii ani a dezvaluit iresponsabilitatea programelor de "dezvoltare" dependente de creditul ieftin. Unul dintre acestea este si promovarea prin orice mijloace a energiei verzi, in numele evitarii unei catastrofe planetare iminente. Tarile dezvoltate dar si cele in curs de dezvoltare nu au stat prea mult pe ganduri inainte sa se lanseze, la presiunea puternicelor grupuri ecologiste de lobby, intr-o cursa contracronometru. Cercetarea tendintelor climatice a devenit o strada cu sens unic, unde parerile criticilor au fost constant ridiculizate si ascunse cat mai departe de dezbaterile publice. Acum s-a ajuns la fundul sacului cu bani pentru subventii in Europa de Vest, in conditiile in care fosti "campioni" ai energiei verzi au ajuns in pragul falimentului suveran, iar sectorul energiilor regenerabile se prabuseste ca un castel de carti de joc, tragand dupa el zeci de mii de locuri de munca, scrie Bursa.ro.

BUSINESS REPORTFoto: Colaj foto

Drumul spre miliardul de euro pierdut in gropi. În primăvara anului 2011, într-un acces de optimism, ministrul Transporturilor de atunci, Anca Boagiu, definea instituţia pe care o reprezenta drept „o sugativă de bani europeni”. Un an mai târziu, analiştii dau alarma, afirmând că sfârşitul lui 2012 ar putea aduce României un deficit important de finanţare. În domeniul transporturilor, specialiştii vorbesc despre pierderi de circa un miliard de euro din cauza slabei absorbţii a fondurilor europene accesabile prin Ministerul Transporturilor, scrie Income Magazine

Primul pas important pentru autostrada care ne va costa 30 de milioane de euro pe km. Autostrada care va lega Transilvania de Moldova, Targu Mures - Iasi, a primit certificatul de urbanism de la Consiliul Judetean Mures. Presedintele Consiliul Judetean Mures, Ciprian Dobre, a anuntat ca a emis Certificatul de urbanism nr. 175/07.08.2012 pentru "Construirea Autostrazii Tirgu Mures - Ditrau in traversarea judetului Mures - faza studiu de fezabilitate", scrie citynews.ro. Autostrada Tirgu Mures - Ditrau - Iasi se incadreaza in Planul de Amenajare a Teritoriului National - Sectiunea Cai de Comunicatii, aprobat prin Legea nr.71/1995. Totodata, traseul viitoarei autostrazi a fost cuprins si in Planul de Amenajare a Teritoriului Judetului Mures, care a fost aprobat prin HCJ nr. 74/ 31.05.2012, plan avizat si de Ministerul Transporturilor, anunta Capital.ro.

Scad tarifele de interconectare pentru telefonia mobila. Ca urmare a reglementarilor Autoritatii Nationale de Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM), incepand cu data de 1 septembrie 2012, tarifele maxime de interconectare percepute de operatorii retelelor mobile de telefonie vor scadea cu 24%, pana la nivelul de 3,07 eurocenti/minut. Aceasta este a doua etapa de reducere a plafoanelor maxime pentru tarifele de interconectare la telefonia mobila in acest an, dupa cea din martie, cand tarifele au fost reduse cu valori cuprinse intre 19% si 30%. Operatorii carora li se aplica aceasta reglementare sunt: Cosmote Romanian Mobile Telecommunications, Orange Romania, Romtelecom, RCS & RDS, Telemobil si Vodafone Romania, respectiv toti furnizorii activi de retele si servicii de telefonie mobila destinate publicului din Romania, acestia fiind identificati de ANCOM ca avand putere semnificativa pe pietele terminarii la puncte mobile a apelurilor de voce in propriile retele, informeaza Money.ro.

Avem potenţial turistic de 9 miliarde de euro anual. La ce ne foloseşte? România este una dintre puţinele ţări europene care poate oferi experienţe turistice complete. Are munţi, mare cu plaje de nisip, unica deltă de pe continent, izvoare termale sau minerale, zone sălbatice şi aglomeraţii urbane. Cu toate acestea, două treimi din aceste „bogăţii” rămân neexploatate, pentru că foarte rar sunt dublate de servicii de calitate, o infrastructură solidă care să faciliteze accesul sau investiţii în dezvoltarea lor. Drept urmare, nici turiştii, români sau străini, nu se grăbesc să-şi petreacă vacanţele aici. Cum s-a pierdut pe drum un potenţial uriaş şi ce şanse de recuperare mai există?, se intreaba Income Magazine

200.000 de euro, cel mai mare impozit platit de un roman. Romanul cu cel mai mare salariu din Romania incasat in 2011 a virat la stat nu mai putin de 860 de mii de lei sub forma de impozit. Suma reprezinta echivalentul a aproximativ 200.000 de euro pentru salariul incasat. Cel mai mare salariu anual din 2011 incasat de un roman a fost de 5,3 milioane de lei, domeniul de activitate fiind dezvoltarea si promovarea imobiliara. Pe locul al doilea se situeaza un angajat din domeniul telecomunicatiilor, care a platit un impozit de aproape 800.000 de lei, la un venit net anual de 4,9 milioane de lei. In total, de la 10 angajati, inclusi intr-un top al platitorilor de cele mai mari impozite, statul a obtinut venituri din impozitarea lor in valoare totala de peste 1,5 milioane de euro, valoare calculata la un curs mediu anual (in 2011) de 4,2379 de lei pentru un euro, scrie EVZ.

Metro ar putea sa vanda magazinele Real din tara noastra. Compania Metro AG este in discutii cu doua companii sa vanda hypermaketurile Real din afara Germaniei, inclusiv din Romania, relateaza Reuters. Tarile luate in discutie sunt Romania, Polonia, Turcia, Rusia si Ucraina. Retailerul francez Auchan este favorit la preluarea operatiunilor internationale ale Real, cu afaceri de aproximativ 3 miliarde euro pe an. Decizia finala nu a fost inca luata, iar Metro ar putea decide sa nu mai vanda operatiunile, potrivit unor surse citate de Bloomberg. Planurile Metro sa vanda reteaua Real sunt mai vechi, intrucat oficialii companiei germane doresc sa se concentreze mai mult pe reteaua de Cash&Carry si pe reteaua de magazine de electronice Media Saturn, reducand investitiile in magazinele universale Galleria Kaufhof si Real. Asemenea celorlalti mari retaileri europeni, Metro incearca sa se adapteze la scaderea cererii din Europa, afectata de criza datoriilor de stat, cu o economie in pragul recesiunii, anunta Bursa.ro.

Noua Mazda6, in premiera mondiala la Moscova. Mazda prezinta in premiera mondiala la Salonul Auto de la Moscova noua Mazda6, cel mai nou model al constructorului, care incorporeaza atat linia de design Kodo, cat si tehnologiile revolutionare SKYACTIV, care si-au demonstrat eficienta in echiparea suv-ului CX-5. Design-ul noii Mazda6 prezinta toate atributele filosofiei Kodo, care face trimitere la surprinderea tensiunii energiei latente, pentru a simula miscarea chiar si atunci cand masina stationeaza. Din toate unghiurile, exteriorul noii Mazda6 inspira eleganta si o dinamica pronuntata, iar partea frontala integreaza LED-uri, pentru prima data la un automobil Mazda. In interior, cockpit-ul este orientat spre sofer, asa cum deja Mazda a obisnuit publicul, iar materialele sunt placute la atingere si de calitate, informeaza 24auto.ro.