Conducerea Oltchim negociaza cu bancile rescadentarea imprumuturilor. Conducerea Oltchim negociaza cu bancile creditoare rescadentarea imprumuturilor, ne-a declarat, ieri, Radu Olaru, directorul general interimar al combinatului valcean. Domnia sa ne-a precizat: "Am fost gresit inteles ca o banca a blocat conturile Oltchim. Nu s-a intamplat asa ceva. Noi discutam cu bancile la care avem conturi unde primim incasarile din marfa vanduta sa accepte o rescadentare a creditelor acordate, ca din acesti bani sa putem plati obligatiile salariale restante. Bancile pot face trageri din conturile combinatului pentru acoperirea ratelor. Pana acum am gasit intelegere la banci si in aceste negocieri ne-a sprijinit si Ministerul Economiei". Radu Olaru ne-a mai spus ca inca nu s-au terminat discutiile cu toate bancile creditoare si ca este optimist ca institutiile finantatoare vor mai pasui Oltchim. Domnia sa sustine ca muncitorii si-au primit drepturile salariale restante pe luna iulie exclusiv din fondurile combinatului, respectiv din incasari, scrie Bursa.ro.

BUSINESS REPORTFoto: Colaj foto

Analiza: Oltenii, la fel de saraci ca moldovenii. Sunt situate in colturi diferite ale tarii, dar au aceeasi soarta. Oltenia si Moldova nu reusesc, de peste 20 de ani, sa prinda trenul de Europa, fiind in continuare clasate la coada clasamentului regiunilor UE In 21 de ani de capitalism, in cele cinci judete ale Olteniei si-au incercat norocul mai putin de cinci mii de investitori din afara tarii, cam 240 pe an. In Bucuresti, in acelasi interval au intrat 340 de companii cu capital strain. Pe luna, insa. In Moldova, lucrurile au stat putin mai bine, insa incomparabil cu alte regiuni, cu precadere Centru, Vest si Nord-Vest. Reticenta investitorilor se explica, in general, prin lipsa conditiilor propice, fie ca vorbim de infrastructura, specializarea fortei de munca sau anumite facilitati fiscale. Cand mai multe dintre aceste elemente se reunesc, rezultatul poate fi dezastruos, anunta Capital.ro.

Ce construiesc in Romania miliardarii lumii. Bogatii lumii au pariat pe piata imobiliara de la noi peste 1,5 miliarde euro in ultimii ani. Familia Rockefeller si patronul Ikea sunt printre investitori. Printre cei mai bogati oameni din lume care au investitii imobiliare in Romania se numara Gerald Cavendish Grosvenor, al saselea duce de Westminster si Ingvar Kamprad, proprietarul IKEA. Revista Capital a realizat o lista cu cei mai mari zece miliardari ai lumii care au afaceri imobiliare in Romania. Proiectele pe care si-au propus sa le construiasca investitorii au o valoare de noua miliarde de euro. Criza a facut ca doar cateva sa fie definitivate. De departe, miliardarul cu cel mai mare portofoliu de terenuri din Romania este Eyal Ofer (62 de ani), fiul lui Sammy Ofer - care a detinut titlul de cel mai bogat israelian. Eyal Ofer detine la nivel local 10.000 ha de teren localizate in Bucuresti, Constanta, Brasov si Timisoara. El a investit in Romania peste 500 milioane euro in cladirile de birouri Cathedral Plaza, Platinum Business Center, ansamblul rezidential de lux Oxford Gardens si hotelul Teleferic din Poiana Brasov, informeaza EVZ.

Pretul petrolului urca, in asteptarea unor masuri in China. Cotatiile petroliere au urcat ieri, la bursele din SUA si Europa, lasand in urma cel mai redus nivel din ultimele doua luni, pe fondul speculatiilor potrivit carora oficialii din China vor lua noi masuri de stimulare a economiei. Pretul petrolului cu livrare in luna noiembrie a crescut cu 1,23 dolari (1,4%) la ora 10.23, la New York Mercantile Exchange, atingand 91,21 dolari/baril. Miercuri, cotatia pierduse 1,39 dolari pe piata americana, ajungand la 89,98 dolari barilul - cel mai redus curs de inchidere din 2 august pana in prezent. Declinul a fost generat de temerile legate de inrautatirea crizei datoriilor din Europa. In septembrie, la New York, pretul petrolului a scazut cu 5,5%, respectiv cu 7,3% in trimestrul al treilea. La ICE Futures Europe din Londra, cotatia petrolului Brent cu livrare in noiembrie a urcat cu 1,72 dolari (1,6%) ieri, la 111,76 dolari/baril, scrie Bursa.ro.

Cele mai mari salarii pentru juniori Primul loc de muncă este asociat, în mod tradiţional, cu ore lungi şi istovitoare petrecute în spatele calculatorului, responsabilităţi mărunte şi salarii mici. Mitul este doar pe jumătate adevărat şi se aplică numai anumitor domenii şi meserii. Sunt însă şi sectoare din economie în care un angajat fără experienţă poate câştiga chiar din primul an cât altul după cel puţin cinci. Cum alegem cele mai „bănoase” industrii?, se intreaba Income Magazine

Cine este Igor Ziuzyn, oligarhul Mechel. Pana acum o figura discreta, patronul Mechel a intrat in atentia presei o data cu decizia de a vinde cinci combinate siderurgice din Romania Igor Ziuzyn, oligarhul rus de care depinde soarta catorva mii de romani, angajati ai holdingului Mechel, care detine cinci combinate siderurgice in Romania, a fost pana acum o persoana putin cunoscuta. Supranumit de unii bloggeri rusi "miliardarul nebun" datorita achizitiilor riscante, prin intermediul carora Mechel a devenit un jucator de talie mondiala, Igor Ziuzyn s-a straduit sa stea departe de ochii presei. Insa, potrivit unor publicatii economice rusesti, precum Kommersant ori Forbes (editia tiparita in Moscova), oligarhul rus devenit brusc o figura interesanta, pentru ca grupul industrial controlat de el a devenit cel mai mare datornic din in-dustria siderurgica ruseasca, anunta Romania Libera.

Viitoarele modele Audi Q, anticipate de Crosslane Coupe. Marea surpriza pe care Audi a dezvaluit-o cu ocazia Salonului Auto de la Paris este conceptul Crosslane Coupe. A fost creat cu scopul de a prefigura viitorul limbaj de design pe care Audi il va implementa la modelele SUV si crossover, mai exact la familia de modele Q. Cel mai probabil, primul model de serie care va adopta stilistica afisata pe Crosslane Coupe va fi micul crossover Q2. Crosslane Coupe prezinta cateva solutii tehnice de avangarda. A fost construit pe o structura inovativa, denumita Multimaterial Space Frame. Este formata din aluminiu, fibra de carbon ranforsata cu polimeri (CFRP) si fibra de sticla ranforsata cu polimeri (GFRP). Cu o astfel de structura, greutatea totala a unui SUV hibrid precum Audi Crosslane Coupe este de doar 1.390 kg, incluzand aici si bateriile litiu-ion. In plus, structura extrem de rigida este optimizata si in privinta rezistentei la un eventual impact, informeaza 24auto.ro.