Viitorul uniunii bancare este umbrit de divergente. Desi liderii europeni s-au pus de acord asupra necesitatii implementarii reglementarilor in domeniul bancar si financiar si au convenit, de principiu, asupra principiilor uniunii bancare, diferentele de opinie intre "noua" si "vechea" Europa nu par sa-si gaseasca rezolvare. In timp ce Polonia, Romania sau Cehia se arata in profund dezacord cu masurile care ar putea duce la crearea unei Uniuni Europene (UE) "cu doua viteze", ramane neclar felul in care, din punct de vedere legal, acestea ar putea fi incluse in mecanismul decizional al zonei euro, dar si daca vor primi acordul explicit al Germaniei pentru acordarea de drepturi depline. Presedintele Traian Basescu si-a exprimat recent, in fata adunarii generale a Partidului Popular European (PPE), increderea intr-o Uniune "participativa", care intr-o uniune bancara sa ofere aceleasi drepturi tuturor statelor, excluzand varianta unui "al doilea club", iar premierul ceh Petr Necas a avertizat ca se va opune oricaror modificari aduse actualului plan pentru uniunea bancara, scrie Bursa.ro.

BUSINESS REPORTFoto: Colaj foto

In ce stadiu este constructia "mallului cu turnulete" din buricul Capitalei. Cosmetizarea fostului "Circ al Foamei", din spatele Unirea Shopping Center, avanseaza pe zi ce trece. Fosta cupola din centrul constructiei se transforma incet intr-un turn, iar pe marginea imobilului au inceput sa apara noi stalpi de rezistenta, care vor incadra un etaj suplimentar. Constructia, aflata in proprietatea antreprenorului sibian Aurel Eugen Muntean, are ca termen de finalizare inceputul anului viitor si va avea o suprafata comerciala de pana in 30.000 mp. Muntean a declarat pentru Capital, in momentul demararii constructiei, ca intentioneaza sa realizeze un "mall-castel' cu un turn mare in mijloc, unde a fost cupola, si inca doua pe margini. Investitia initiala in acest proiect este de 5-6 mil. euro, bani adunati din inchirierea spatiilor comerciale pe care omul de afaceri le detine in mai multe orase din tara, anunta Capital.ro.

Renault investeste 250 milioane euro la Mioveni si califica zvonurile privind plecarea drept fabulatii. Cum investitiile straine directe sunt la niveluri extrem de joase, nereusind sa atinga un miliarde de euro dupa primele opt luni, economia autohtona se bazeaza pe investitiile companiilor cu afaceri in derulare. De altfel, majoritatea banilor din ISDurile efectuate anul acesta sunt participatii la capital si credite intra-grup. In aceste conditii, investitia derulata de Dacia-Renault, de 250 milioane euro pana la sfarsitul anului, este mai mult decat binevenita. Renault a investit, pana la finele anului trecut, doua miliarde de euro in afacerile din Romania, suma la care se adauga cele 250 milioane euro destinate noilor platforme de la Mioveni, pe care vor fi asamblate noile modele Logan, Sandero si Sandero Stepway. Uzinele din Mioveni vor produce si noul motor H4Bt, cunoscut comercial ca Energy TCe 90, respectiv motorul in trei cilindri, de 0,9 litri. care va echipa noile modele Dacia si nu numai, informeaza BusinessCover.

Ce castigam din insolventa Hidroelectrica? Cel mai mare producator national de energie va ramane in insolventa - a decis Curtea de Apel, care a respins ieri cererile formulate de baietii destepti si de sindicat de anulare a procedurii. Curtea de Apel Bucuresti a respins, joi, irevocabil, cererile formulate de Alpiq RomIndustries, Alpiq RomEnergie si Hidrosind de anulare a procedurii. Companiile Alpiq RomIndustries si Alpiq RomEnergie, din grupul elvetian Alpiq, care au avut acorduri directe cu Hidroelectrica, precum si Federatia Sindicala Hidrosind au cerut anterior instantei anularea procedurii de intrare in insolventa a companiei. Decizia este irevocabila, astfel ca raman in vigoare dispozitiile din cadrul procesului de renegociere a contractelor directe de vanzare a energiei si deciziile de reziliere a acordurilor cu companiile Alpiq RomEnergie, Alpiq RomIndustries, Energy Holding, EFT AG, EFT Romania si Euro P.E.C, luate dupa intrarea companiei in insolventa, scrie Romania Libera.

Eli Davidai, Quadrant: "Nu finantam business-ul niciodata cu credite". Una din regulile grupului american Quadrant este: "Nu finantam business-ul niciodata cu credite", a declarat ieri omul de afaceri israelian Eli Davidai, reprezentant al Quadrant. Intr-un interviu acordat ziarului BURSA in urma cu catva timp, domnia sa spunea:"Nu luam niciodata bani de la banci, facem investitii doar din banii nostri. Nu o sa ma vedeti niciodata conducand o masina luata in leasing sau locuind intr-o casa ipotecata". Grupul american Quadrant, condus de Alan Quasha, a facut, in perioada decembrie 2008-octombrie 2012, investitii de 3 miliarde de dolari in toata lumea. Discret, fara prea multe aparitii in media, Alan Quasha este unul din cei mai influenti oameni de afaceri americani, cu o avere fabuloasa, anunta Bursa.ro.

Ziua in care nemtii aproape ca s-au proclamat stapani in Europa. La inceput, a spus-o in avion Wolfgang Schaeuble, seful finantelor din Germania, pe cand se intorcea din Asia. The Telegraph scria ieri ca afirmatia nu a fost facuta la intamplare, lansarea "bombei" fiind se pare cu binecuvantarea cancelarului Angela Merkel. "Cand fac asemenea propuneri, puteti fi siguri ca doamna cancelar este de acord", a precizat el. A avut dreptate. "Am putea merge cu un pas mai departe si sa ii dam Europei drepturi reale de a interveni in bugetele nationale", a declarat Merkel in fata Bundestagului. De asemenea, ea a spus ca propunerea inaintata de ministrul german de finante Wolfgang Schable referitoare la crearea unui comisar european pentru politica monetara ar putea fi o posibila cale de a progresa si ca mai multe drepturi europene ar trebui insotite de un Parlament European mai puternic, informeaza Capital.ro.

Vrei să te împrumuți ieftin? Ia credit de afară!Un împrumut bancar obținut în străinătate poate fi o variantă mult mai ieftină pentru români. Deși condițiile privind veniturile și garanțiile nu sunt ușor de îndeplinit, principala barieră - nerezolvată încă la nivelul Uniunii Europene - o reprezintă lipsa informațiilor privind istoricul de bun sau de rău platnic. Vestea bună, dar numai pentru companii, este că, în ceea ce le privește, această chestiune a fost deja rezolvată. Băncile din 8 state UE au acces la datele necesare privind bonitatea, scrie Income Magazine

Iata noul Opel Cascada. Modelul Cascada, varianta decapotabila a marcii Opel, care va fi lansata la inceputul anului 2013, este un autovehicul cu patru locuri elegant, cu o silueta alungita si un acoperis din material textil de inalta calitate. Tintind spre varful gamei Opel, Cascada este o decapotabila de dimensiuni medii nu numai prin dimensiunile sale (lungime: 4.697 mm, latime 1.840 mm fara oglinzile exterioare), dar si prin alura sa, prin tehnologiile si functiile premium pe care le ofera. Dupa cateva generatii de modele Kadett compacte si Astra cabriolet, Opel se intoarce la o veche traditie a decapotabilelor cu patru locuri de dimensiuni medii, prestigioase si rare, cu acoperis din material textil, care dominau anii 50 si 60, precum Kapitan si Rekord, dar intr-o maniera noua si proaspata si integrand cele mai bune tehnologii moderne. Modelul Cascada asigura o experienta de conducere precisa, datorita caroseriei sale extrem de rigide, suspensiei fata HiPerStrut si sistemului de amortizare adaptiva FlexRide, scrie 24auto.ro.