George Copos mai investeste patru milioane de euro in Poiana Brasov. Omul de afaceri George Copos, proprietarul companiei Ana Hotels, intentioneaza ca in luna aprilie sa demareze o investitie privind transformarea hotelului Poiana din Poiana Brasov in apart-hotel. "Investitiile vor fi de aproximativ patru milioane de euro. Dorim sa incepem in aprilie si sa finalizam pana la inceperea sezonului viitor", ne-a declarat omul de afaceri, adaugand: "Dorim sa continuam investitiile din Poiana Brasov, pentru ca eu o consider cea mai frumoasa statiune din tara, iar autoritatile centrale si cele locale au investit foarte mult in extinderea domeniului schiabil". Hotelul Poiana va cuprinde 41 de apartamente de doua si trei camere dupa finalizarea investitiei. "Noi ne dorim sa le vindem pe toate. Pretul va fi undeva pe la 160.000 - 170.000 de euro, in functie de dimensiunea apartamentului", a mai spus proprietarul Ana Hotels. Acesta a precizat ca a lucrat la conceptul viitorului apart-hotel cu o companie de arhitectura din Franta. "Va fi ceva deosebit", a mai spus omul de afaceri, scrie Bursa.ro.

BUSINESS REPORTFoto: Colaj foto

Telenovela proceselor cu bancile. Avocat: Grabiti judecata pana nu se sinucid clientii cu rate. Avocatii care apara cele cateva mii de clienti ce se judeca cu bancile din Romania utilizeaza si argumente de natura pur emotionala in fata instantelor.Intr-o astfel de situatie,sinuciderea unuia dintre clientii nemultumiti s-a transformat intr-o incercare de a indupleca judecatorii Avocatii clientilor care se judeca cu bancile de unde au luat credit joaca pe cartea sensibilitatii opiniei publice si, se pare, a judecatorilor. Daca plimbarea prin conferinte de presa a clientului abuzat era deja o regula, iata ca argumentul emotional a ajuns si in instanta. Reprezentantul legal al unui grup de clienti, aflat in proces cu Volksbank, a solicitat instantei sa acorde un termen de judecata mai apropiat, pe motiv ca oamenii pe care ii reprezinta ar putea recurge la gesturi extreme din cauza poverii ratelor pe care le platesc. Avocatul s-a folosit in argumentatia sa de sinuciderea unui client care facea parte din grupul respectiv. Asupra motivelor pentru care omul si-a luat viata exista doar speculatii, fapt recunoscut pentru Capital chiar de catre respectivul avocat, anunta Capital.ro.

Ce planuri are Piperea pentru Oltchim: privatizarea prin insolventa. Daca Tribunalul Valcea va decide astazi intrarea in procedura de organizare a combinatului Oltchim si il va numi pe Gheorghe Piperea administrator judiciar, avocatul va incerca o privatizare prin insolventa, nu inainte de a "curata" compania. Avocatul Gheorghe Piperea sustine ca, in cazul in care Tribunalul Valcea l-ar numi administrator al companiei de stat Oltchim, ar incerca sa puna in practica o privatizare prin insolventa. "Adica afacerea trece din mainile statului, pachetul majoritar de 54,8%, in mainile unui actionar privat, poate fi chiar actionarul minoritar sau asociatia salariatiilor", a declarat Piperea pentru "Adevarul". Consiliul de Administratie al Oltchim a aprobat saptamana trecuta depunerea la Tribunalul Valcea a cererii de deschidere a procedurii de insolventa si a nominalizat ca administratori judiciari Rominsolv, firma controlata de avocatul Gheorghe Piperea, si BDO Business Restructuring, parte a retelei grupului BDO, informeaza Adevarul.

Minciuna sincera a presedintelui ANRE. Intr-un interviu acordat ziarului Bursa, Presedintele ANRE, Nicolae Havrilet, sustinea inca din titlul articolului,sigur pe sine, ca "Noile taxe instituite de Guvern in sectorul energetic vor fi suportate exclusiv din profiturile operatorilor si nu se vor regasi in facturile consumatorilor". Dar,in acelasi articol,presedintele Havrilet sustine ca:"Legea (Ordonanta de Urgenta a Guvernului privind Impunerea unor masuri de impozitare suplimentara pe activitatile cu caracter de monopol natural permise de stat prin contracte de privatizare sau prin concesionarea unor active detinute de stat sau a unor servicii publice ) nu este clara in privinta acestor taxe". Ordonanta de urgenta la care se face referire arata ca "Taxa pe monopolul natural din sectorul energiei electrice si a gazului metan calculata in conditiile prezentei ordonanter reprezinta pentru operatorii economici cheltuiala deductibila la stabilirea profitului impozabil", scrie Energy-center.ro.

Misiune grea pentru USL: Vanzarea CFR Marfa. In doua luni guvernul trebuie sa demareze procedura de privatizare a CFR Marfa, noul cartof fierbinte al autoritatilor. CFR Marfa este un colos cu 9.000 de angajati si datorii de peste un miliard si jumatate de lei. "Motivul pentru care compania a ajuns in aceasta stare este ca a fost an de an capusata. Directorii CFR siau dezvoltat in paralel firme de transport feroviar, inchiriind pe bani putini locomotive si vagoane de la CFR Marfa. De asemenea, CFR transporta ieftin produsele altor companii de stat, ceea ce, din nou, a adancit pierderile", a comentat pentru EVZ analistul economic, Otilia Nutu. Concedierile au fost aproape singurul obiectiv asumat si indeplinit de autoritati. Din 2007 pana in 2012, numarul de salariati a fost redus la jumatate, pana la circa 9.000 de persoane. In acelasi interval, datoriile totale s-au dublat insa pana la 1,8 miliarde de lei, anunta EVZ.

Volintiru: "Noul plan de reorganizare poate salva Fortus Iasi". Recursul la sentinta de intrare in faliment a combinatului "Fortus" Iasi, inaintat de creditori, va fi judecat maine, in instanta. Constantin Adrian Volintiru, presedintele Autoritatii pentru Administrarea Activelor Statului (AAAS), creditorul majoritar al societatii iesene, are toata increderea ca recursul va fi admis de justitie. Domnia sa ne-a declarat, intr-un interviu, ca noul plan de reorganizare a companiei este fezabil si poate salva "Fortus" SA. La jumatatea anului trecut,Tribunalul Targu Mures a decis intrarea in faliment a combinatului, care se afla in insolventa din anul 2008. Reporter: Avand in vedere ca maine urmeaza sa se judece recursul in cazul "Fortus" Iasi, ce estimari aveti pentru viitorul companiei? Adrian Volintiru: Eu sunt foarte increzator ca va fi acceptat recursul. Atata vreme cat AAAS, SIF Moldova (n.r. cu un portofoliu de 13,56% din capitalul social al combinatului industrial), Guvernul Romaniei, Consiliul Judetean Iasi, Primaria Iasi, mergem in aceeasi directie - ca procesul trebuie castigat in recurs, ca "Fortus" trebuie sa mearga inainte si sa se dezvolte, sa se reorganizeze -, eu zic ca lucrurile vor merge bine. Integral in Bursa.ro.

Infografie. Topul restantierilor la credite, judet cu judet. Valoarea sumelor restante la imprumuturile luate de populatie si firme a crescut anul trecut cu peste 30% si se apropie se pragul de 6,5 miliarde de euro. Cele mai mari restante, raportate la volumul de credite, sunt in judetele Salaj, Suceava si Galati. Chiar daca avansul inregistrat de rata somajului s-a temperat anul trecut, iar salariu mediu pe economie a crescut usor, multi romani s-au confruntat cu dificultati la rambursarea creditelor contractate. In plus, activitatea multor firme a continuat sa fie afectata de criza, iar unele dintre ele au tras obloanele. La toate acestea, se adauga o depreciere de 2,5% a leului in raport cu euro in 2012, dar care a ajuns la aproape 7,5% in timpul crizei politice din vara. Toate acestea s-au reflectat intr-o crestere accelerata a restantelor la creditele contractate de persoanele fizice si juridice, scrie Adevarul.

Versiune de top pentru Kia ceed. Kia va prezenta in aceasta primavara, la Geneva Motor Show, doua versiuni sportive ale noii generatii ceed, despre care spune ca sunt cele mai performante din istoria marcii. "Inima" noilor Kia ceed GT si pro_ceed GT (coupe) este motorul de 1,6 litri turbo, care furnizeaza 204 CP si 265 Nm. Noul motor turbo de 1.6 litri GDI pe benzina este cuplat la puntea anterioara prin intermediul unei cutii de viteze in 6 trepte, asigurand o accleratie 0-100 km/ora in doar 7,9 secunde. Au fost desenate in Europa, sub directia proaspat numitului presedinte KIA, Peter Schreyer, cel care raspunde in continuare de designul marcii. Caracterul sportiv este tradat la exterior de designul luminilor de zi cu LED, esapamentul dublu, jantele pe 18 inch si etrierele vopsite in rosu, anunta 24auto.ro.