Energia verde ajunge, in mare parte, la export. Consumatorii de energie din tara noastra suporta una dintre cele mai generoase scheme de sustinere a energiei regenerabile, prin cote obligatorii de certificate vezi. In ultima perioada, mare parte din energia verde este exportata, deoarece nu exista suficienta cerere in tara noastra. Octavian Lohan, director in cadrul Transelectrica, a declarat, ieri, intr-o conferinta organizata de Confindustria si Camera de Comert Italiana din Romania: "In zilele in care eolienele au produs din plin, exportul a crescut pe masura. Din pacate, consumatorii din tara noastra nu beneficiaza, deocamdata, si de partea buna a energiei regenerabile, de faptul ca este o resursa ieftina, inepuizabila. Consumatorii romani sunt, deocamdata, impovarati de costurile cu certificatele verzi", scrie Bursa.ro.

BUSINESS REPORTFoto: Colaj foto

Piata vehiculelor comerciale oglindeste derapajul economic. Anul trecut piata vehiculelor pentru transport si-a reluat declinul. Cresterea din ianuarie 2013 a dat putine sperante comerciantilor, insa masurile luate de Guvern pot schimba radical situatia. Cele 14.076 vehicule destinate transportului de marfa comercializate anul trecut in Romania corespund unei scaderi cu 7,4% fata de volumul atins in 2011. Pe segmente, cel mai drastic recul a fost inregistrat in zona vehiculelor intre 6 si 18 tone, in timp ce singura crestere a fost inregistrata de comercialele intre 3,5 si 6 tone. Din nefericire, tendinta descendenta se pastreaza si in domeniul productiei si al exportului. Daca vanzarile au scazut din cauza reducerii cheltuielilor de catre companiile de transport sau chiar a iesirii de pe piata a unora dintre acestea, reculul productiei si al exporturilor a fost cauzat de cu totul alte motive, anunta Capital.ro.

Eroare in Legea bugetului! Am putea rata tinta de deficit! O greseala impardonabila strecurata in Legea bugetului de stat creste defi citul bugetar al Romaniei cu cel putin 800 de milioane de euro Eroarea s-a produs prin includerea in Legea bugetului de stat (art. 53) a Fondului National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii (FNGCIMM) si a Fondului de Contragarantare. Avertismentul asupra consecintelor apare intr-un document oficial remis Ministerului Finantelor, Consiliului Concurentei, Agentiei Nationale de Reglementare si Monitorizare a Achizitiilor Publice (ANRMAP). Includerea Fondului in legea bugetului de stat presupune faptul ca statul roman nu se mai multumeste sa ramana actionar unic al fondului, care-si impune vointa in Adunarea Generala a Actionarilor, ca orice investitor privat, ci isi aroga calitatea de putere publica, care ia intr-un minister decizii care se iau numai in AGA, informeaza EVZ.

Pe mana cui vrea sa dea Primaria Capitalei contractul pentru linia II a statiei de epurare de la Glina. La Primaria Capitalei se fac, zilele acestea, jocurile pentru atribuirea contractului pentru constructia celei de-a doua linii a statiei de epurare a apelor uzate de la Glina. Potrivit surselor din primarie, favoriti sunt grecii de la Aktor, companie de constructii care a facut si prima linie a statiei, in asociere cu o alta firma elena, Athena. Primaria Capitalei a lansat, la 19 ianuarie, un anunt de participare la licitatia pentru construirea liniei II a Statiei de epurare Glina. Proiectul are ca obiective principale extinderea statiei la un debit de 12 metri cubi/secunda epurare completa, dar si construirea unui incinerator pentru arderea namolului rezultat in urma procesului tehnologic (aproximativ 400 t/zi). Miza acestui contract este foarte importanta. Pentru realizarea proiectului, municipalitatea este dispusa sa plateasca aproape 190 de milioane de euro cu TVA. Finantarea va fi asigurata din Fondul european de coeziune (67,83%), bugetul de stat (8,34%) si bugetul local al Capitalei (0,77%). Proiectul de extindere se va desfasura pe o perioada de 40 de luni de la semnarea contractului, scrie Adevarul.

Audi isi va dubla gama SUV pana in 2020. In incercarea de a recupera intarzierea fata de concurentii directi BMW si Mercedes, Audi si-a propus sa-si dubleze numarul de modele SUV din gama, pana in 2020. Se stie, BMW ofera X1, X3, X5, X6 si in curand va fi si X4, iar Mercedes are in gama modelele G, GL, GLK si ML, la care se vor alatura GLA, GLC (GLK cu doua usi) si, foarte probabil, inca un 4x4 "veritabil". In fata acestor avalanse de modele, Audi nu are de ales! Deocamdata cu doar trei modele in gama SUV, Q3, Q5 si Q7, Audi nu are cum sa dea o replica pe masura concurentei. Lucrurile s-ar putea schimba in urmatorii ani, prin aparitia noilor modele Q2, Q4 si Q6. Primul a fost deja prefigurat de conceptul Crosslane Coupe, prezentat la ultima editie a Salonului de la Paris. Celelalte doua vor concura cu noile X4 si X6 de la BMW, anunta 24auto.ro.

Cresterea provizioanelor a dus BCR pe pierdere. BCR a inregistrat anul trecut o pierdere neta de 1,2 miliarde lei (277 milioane euro), pe fondul majorarii cu 68,2% a costului cu provizioanele, potrivit oficialilor bancii. Manfred Wimmer, directorul financiar al Erste Bank, recunoaste ca pierderea BCR este mare si poate afecta modul in care banca este perceputa de catre popu-latie, insa declara ca actionarii institutiei de credit sunt pe deplin implicati in sustinerea acesteia. Procesul de restructurare care a inceput la subsidiara din tara noastra are drept scop reducerea ineficientei, prin diminuarea birocratiei, simplificarea procedurilor si micsorarea distantelor dintre nivelurile la care se iau deciziile, a declarat Manfred Wimmer, care considera ca un astfel de proces nu ar fi putut fi realizat in perioada de boom, din cauza ca, atunci, pentru banci cel mai important era sa nu piarda momentul de crestere. "Acum, cand cresterea este mult mai mica decat atunci, calitatea produselor si a serviciilor oferite a devenit mult mai relevanta", in opinia bancherului, informeaza Bursa.ro.

Ce trebuie sa stii despre cipul noilor buletine de identitate. De la 1 iulie ne vor fi eliberate carti de identitate dupa model european. Mai mult, cine doreste poate opta pentru carti de identitate electronice. Asa au anuntat autoritatile care sustin ca noile buletine vor contine inclusiv amprentele titularului. In Nota de Fundamentare a proiectului de ordonanta sunt cateva informatii despre cipul noilor acte de identitate, precum si despre modul in care se face accesul la date: Cartea electronica de identitate (CEI) si cartea electronica de rezidenta (CER) nu utilizeaza tehnologia RFID (Identificarea prin Radio Frecventa). Mai pe inteles, RFID reprezinta o metoda de identificare automata care se bazeaza pe stocarea si regasirea datelor fara atingere, la distanta, prin unde radio. Tehnologia RFID a trecut de-a lungul timpului prin numeroase controverse, scrie Capital.ro.